Mitä ajattelet 32-vuotiaasta miehestä joka työskentelee subwayssa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mitä suomalaiset ja Suomi oikein hyötyvät siitä, että täällä jatkuvasti väheksytään, kadehditaan, vertaillaan jne.?
Ei sellainen kommentointi kerro muusta kuin itsekunnioituksen ja tuntemuksen puutteesta, joka vaivaakin suomessa monia. Jotta voisi kunnioittaa toisten tekemiä ratkaisuja, pitäisi olla jokin kokemus siitä mitä ratkaisujen tekeminen omista lähtökohdista tarkoittaa. Sen sijaan, nämä ihmiset ovat joutuneet (oletetun) sosiaalisen paineen alla alistamaan omat elämänsä muiden (samalla tavalla oireilevien) ihmisten johdateltaviksi, ja tämän kollektiivin psyyken sairaalloisen tilan lieveilmiöitä saamme täällä päivittäin seurata.
Ei olisi tullut mieleenkään ajatella asiaa, ennenkuin näin tämän aloituksen. Pitäskö dissata kun mies on töissä? Lähinnä ajattelisin, että haluaa olla töissä jossakin ja hakee muuta työtä (Subiinkaan ei ketä tahansa palkata). Tai sitten vain tykkää 'helposta' työstä, jossa työasiat tippuu mielestä heti kun painaa työmaan oven kiinni.
Ajattelisin että se on joku luuseri joka ei käynyt yliopistoa loppuun tai muuten tunaroinut elämässä. Samaa luokkaa kuin joku taksikuski varastomies tietsikka-nörtti tms. Vain hieman parempi kuin joku sossutapaus. En seurustelisi sellaisen kaa.
Samaa kun suomalainen joka vitsissä ajattelee leijonaa saksalaisen ja amerikkalaisen lisäksi, eli mitä tuo subwayn mies ajattelee minusta.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta USA:ssa huomasin, että pikaruokaloissa työskentelee paljon vanhempiakin aikuisia (ja valkoisiakin), kun taas Suomessa se on selkeästi vain nuorten väliaikainen työpaikka.
Ällöttää nämä rasistiset kommentit.
Varmaan saa aika hyvin tiukkaa nuorta pillua niiltä muilta työntekijöiltä, jos vaan vähänkin viitsii suutaan avata. Varmaan arvailisin, että ketähän noista muista se panee tänään vuoron päätteeksi. Ja missä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että se on joku luuseri joka ei käynyt yliopistoa loppuun tai muuten tunaroinut elämässä. Samaa luokkaa kuin joku taksikuski varastomies tietsikka-nörtti tms. Vain hieman parempi kuin joku sossutapaus. En seurustelisi sellaisen kaa.
Ja itse olet mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse olet mikä?
Nuori ja kaunis.
Joskus ajattelen että olisipa valinnut toisen ammatin, koska työ on hektistä ja sitä on paljon. Kokoaikaisia paikkoja on vähän, joten tunteja pitää raapia kokoon tuuramisista jne. Vuorot on sillisalaattia, niitä on arkena ja pyhänä, ne on usein pitkiä ja raskaita. Työn määrään nähden palkka on pieni ja epävarma.
Oma mies pikaruokaravintolassa töissä. Itse yleensä tykkää ja on siinä työssä hyvä. On saanut asiakkailta paljon kehuja palveluasenteestaan. Nuorehkoilla miehillä se kyllä monesti onkin hyvä, olen itsekkin sen huomannut.
En tiedä onko mies ajatellut sitä loppuelämän työnä, mutta tällä hetkellä sillä elätetään meidän perhe. Itse olen hoitovapaalla. Joten arvostan.
Mies on koulutukseltaan kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse olet mikä?
Nuori ja kaunis.
Ammatiltas. Ettet vain joku vientialojen lompakkoa kiertelevä varis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse olet mikä?
Nuori ja kaunis.
Ammatiltas. Ettet vain joku vientialojen lompakkoa kiertelevä varis.
Luuletko että millään muulla on mainittavaa merkitystä miesten silmissä?
Opiskelen yliopistolla.
En mitään. Aikuinen mies olisi mukavaa vaihtelua niihin nyrpeisiin tylleröihin jotka mulkoilee ikävästi
Ap ei varmaan tarkoita että mies on Subwayn joku pikkupomo, vaan seisoo tiskin takana. Jonkunhan sielläkin pitää seistä.
Hänestä voi ajatella monenmoista. Mies ei ole jostakin syystä saanut muuta työtä, ei ole koulutusta, on jotain rajotteita tms.
Tai sitten mies tekee mitä tahansa työtä elääkseen ja käyttää energiansa muuhun, vapaaehtois- ja muuhun yhteiskunnalliseen toimintaan, taiteeseen tms. Eli elämän painopiste on muualla kuin työssä.
Oletan, että mies on lapseton, koska eikö pikaruokaketjuissa ole huonot palkat?
Muuta en osaa ajatella. Työskentely Subwayssä ja ikä ei avaa ainakaan mulle miehen luonnetta mitenkään, ikävä kyllä.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Ap ei varmaan tarkoita että mies on Subwayn joku pikkupomo, vaan seisoo tiskin takana. Jonkunhan sielläkin pitää seistä.
Hänestä voi ajatella monenmoista. Mies ei ole jostakin syystä saanut muuta työtä, ei ole koulutusta, on jotain rajotteita tms.
Tai sitten mies tekee mitä tahansa työtä elääkseen ja käyttää energiansa muuhun, vapaaehtois- ja muuhun yhteiskunnalliseen toimintaan, taiteeseen tms. Eli elämän painopiste on muualla kuin työssä.
Oletan, että mies on lapseton, koska eikö pikaruokaketjuissa ole huonot palkat?
Muuta en osaa ajatella. Työskentely Subwayssä ja ikä ei avaa ainakaan mulle miehen luonnetta mitenkään, ikävä kyllä.
Joo tarkoitin juuri tuota ettei ole mikään pikkupomo vaan ottamassa tilauksia ja tekemässä leipiä.
Ap
No ajattelen, että siinä on 32v mies joka on töissä subissa. Työ se siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ajaattelen että saa varmaan päivittäin tiukkaa nuorta pillua niiltä muilta työntekijöiltä. Siis tuohan aivan unelma saalistusympäristö vähänkin supliikille miehelle.
Hyi helvetti millainen olet.
Vierailija kirjoitti:
No ajattelen, että siinä on 32v mies joka on töissä subissa. Työ se siinä missä muutkin.
Eikö ällötä että tuon ikäinen mies on asiakaspalvelija? Kun yleensä asiakaspalvelijat on nuoria alle 25v naisia. Niin raavas mies siinä työssä on jotenkin vastenmielinen
Tyytyy vähään tai ei ole saavuttanut tavoitteitaan. Jos ensimmäinen, niin hyvä, jos jälkimmäinen, niin toivon hänelle tsemppiä ja ettei luovuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ajaattelen että saa varmaan päivittäin tiukkaa nuorta pillua niiltä muilta työntekijöiltä. Siis tuohan aivan unelma saalistusympäristö vähänkin supliikille miehelle.
Töissä tehdään töitä eikä naida
Mä olen parisen vuotta "seurannut" asioimamme Cittarin kassoja. Siellä on paljon nuoria miehiä. Mä veikkaan, että heitä on enemmän kuin neitejä.