Hitto, mun äiti just sanoi, että on mun syy, ettei hänellä ole varaa mihinkään
Kommentit (29)
Maksaako hän lainojasi vai mistä on kyse?
Älä ihmeessä avaa tilannetta tämä enempää!
Oon pääle 40 ja en ole ikinä saanut häneltä rahaa.
ap
Muutin pois kotoa parikymppisenä ja sen jälkeen olen ollut ihan omillani häneen nähden.
ap
En minä voi tietää mitä sinä juuri kuulit
A) Oletko teini, jonka superkalliit harrastukset ja merkkivaatteet vievät äitisi konkurssiin?
B) Oletko aikuinen, jota äiti sponsoroi edelleen?
C) Onko äitisi pihi (ja sairas) ihminen, joka syyttää sinua vailla perusteluja rahatilanteestaan, koska on normaalisti kasvattanut sinut ja käyttänyt siihen varojaan?
Kyllä sanoi! Veikkaan terapeuttini ehdotusta, että olin ankkuri isäni rikkaaseen sukuun, mutta en sitten ole onnistunut muiluttamaan äidille omaisuutta.
ap
No siis C on lähinnä, mutta äiti ei ole pihi, hän on vain ikänsä ollut aika pienillä tuloilla elävä. Mutta saanut kyllä asua isäni suvin asunnossa pelkällä vastikkeella ja isoäitini maksamaa iltapäivähoitoapua minulle ja siivoamiseenkin mm.
ap
No huh huh! Ei taida olla äidilläs "kaikki muumit laaksossa"! En tiedä mitä sanoa...
Mutta että se miettii tuollaisia... Että on minun vikani, kun hänellä ei kuulemma ole varaa hammaslääkärilaskuun, eikä silmälääkäriin... Eikä ikinä mihinkään. Riitelimme ja siinä huusi vihassa sen, eli varmaan lipsahti kun minä provosoin siinä omassa kiukussani. Mutta siis sopii tuo ajatusmalli minua kohtaan kuvaan, jotenkin äiti ei ole ikinä oikein rakastanut minua.
ap
Minunkin käy sääliksi äitiäni. Eihän hän voi ikinä olla onnellinen jos sen onnen tiellä on se, ettei hänellä ole ikinä mihinkään varaa minun takiani.
ap
Hänen pitäisi ymmärtää, että olin 2,5 kun hän (asumus)erosi isästäni ja etten ole kyllä syyllinen mihinkään sen jälkeenkään tapahtuneeseen.
ap
Jos ihmisellä ei ole varaa terveydenhoitoon, sossu auttaa...
Äiti oli 30 kun minut sai. Siihen aikaan vanha ensisynnyttäjä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä ei ole varaa terveydenhoitoon, sossu auttaa...
Niinpä, en tiedä millaista hoitoa hän sitten tarkoitti. Hän ei ole ikinä puhunut asiasta edes mulle.
ap
Mutta siis jotain tuon tasoista vihaa olenkin ollut aistivinani hänestä minua kohtaan, "hyvä", että se tuli nyt sanottua, niin pääsen ehkä vihdoinkin arvioimaan häntä hiukan rehellisemmin, kuin kuvalla, jonka hän itsestään haluaa antaa, ja se kuva on rikkumaton, virheetön... Ja minussa kaikki vika ja viat.
ap
Minkä ikäinen sinä olet ja minkä ikäinen äitisi, AP? Joutuuko hän todellisuudessa kustantamaan elämääsi vai mitä?