Mies kommentoi jalkojeni kokoa sanomalla kenkiäni kanooteiksi.
Mukava mies, mutta en saa päästäni ajatusta että pitää jalkojani isoina. Sanonko vai mitä?
Kommentit (120)
Mullapa on kokoa 42 ja niillä melon kuuman rakastajani luo, jolla kokoa 25...
:)
Miehellä itsellään, siis kommentoijalla, lienee pienet pulleat kädet ja prinssinakkisormet?
Vierailija kirjoitti:
Mä olisi tosi oudon näköinen koon 37 jaloilla. Farkun lahjepituus 34-36...
Eli kirahvi
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 36-37 jalka. Kaverillani on 35 (ja siinä koossa alkaa jo olla vaikeuksia löytää kenkiä). En ole koskaan saanut miehiltä kehuja pienistä jaloistani, mutta naiset ovat kehuneet. Yleensä isojalkaiset naiset.
Siis kukaan edes huomaa jalan kokoa ellei ole omissa jaloissa jotain mikä häiritsee. Esim. Paris Hiltonilla on kuulemma valtavat jalat ja kengänkokokin hurja. No, olisitteko tienneet tai huomanneet tämän "häiritsevän seikan" jos en olisi kertonut? Ette. Kyllä se kokonaisuus ratkaisee.
Ja yleensä pitkillä ja pitkäsäärisillä on vähän enemmän kokoa jalkaterässäkin. Itse olen 160 senttinen ja tuo pienijalkainen kaverini reilusti alle sen..
Mulla myös 36-37 jalka ja saman asian olen huomannut. En itse mieti jalkojani tai kokoani muuta kuin kenkiä ostellessani (eikö ihan normaalia?) mutta kommenttia olen saanut juuri niiiltä naisilta, jotka itse kokevat itsensä isojalkaiksi. Kerran kommentoin kaverini kauniita ballerinoja, että onpa ne kauniit ja sirot. Hän suuttui tästä, kun kuulemma haukuin hänen jalkojaan massiivisiksi ja kuinka mielestäni hän tarvitsee sirot kengät, jotta jalat näyttävät sopusuhtaisimmilta.
Todellisuudessa en ollut ikinä edes ajatellut hänen jalkojaan, enkä varsinkaan ajatellut että ne ovat isot.
Luultavasti siis monella naisella, jotka pitävät itseään isojalkaisena niin pienetkin kommentit särähtävät korvaan, kun se kompleksi niistä jaloista on itsellä. Olihan toi kanoottikommentti hieman ikävä mutta olen kyllä itsekin saanut kommenttia suksilta näyttäviltä kengistäni (kapea kärki.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on kiinni naisessa ja on osa naisen kehoa, ne on naisellisia. Kuka sen määrittelee ettei olis ja suurimmalla osalla aisistako on muka pieni jalka tai kädet? Ei ole. Onhan ne söpöt, mut naisellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Ihme selitystä. Luuletko, etteikö miehillä olisi omaa käsitystä siitä mikä on naisellista? Dream on.
Miks mua kiinnostas mitä jotkut random miehet ajattelee?
Kerroin vain miten asia on, koska sinulla oli joku tarve selittää muille mikä ei ole naisellista. Ei tarvitse ottaa itseensä.
Pienijalkainen mies. Sehän tiedetään, että mitä se tarkoittaa. ;)
Kyllä mä suren kun tyttärelläni on kengänkoko 40. Hirveän iso. Korkkarit näyttävät rumilta. Ettekö ikinä aatelleet miksi malleilta vaaditaan 37 kengänkoko. Koska kenkä näyttää sillo kauniilta. Itselläni ihana 36-37 jalka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nykyään normaalit koot on oikeesti 39 koosta ylöspäin, todella monella nuorella naisella on 40 ja 41. 42 on yllättävän paljon.
T. kenkämyyjä
Mikä niistä tuollaisia elefantteja tekee?
Varmaan se, että niin naiset kuin miehetkin ovat nykyään pitkiä, ja jalan pituus on aina suhteessa koko kehon pituuteen
Mun kengännumero on 40-41, ja olen 177-senttinen nainen.
En ole kyllä kutsunut miesystäväni kenkiä kanooteiksi, olisko jotakin numeroa 48-50
Hän on 200-senttinen
Vierailija kirjoitti:
Pienijalkainen mies. Sehän tiedetään, että mitä se tarkoittaa. ;)
Pientä omahyväisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä suren kun tyttärelläni on kengänkoko 40. Hirveän iso. Korkkarit näyttävät rumilta. Ettekö ikinä aatelleet miksi malleilta vaaditaan 37 kengänkoko. Koska kenkä näyttää sillo kauniilta. Itselläni ihana 36-37 jalka.
Höpöhöpö. Monet (oikeat) mallit ovat yli 180 senttisiä, eikä niin pitkä ihminen pysyisi edes pystyssä jollain alle 37 jaloilla.. joten ei ole mahdollista. Itse olen 177cm ja kengän koko on 38.
Se on parempi vertaus, kuin kengän numero on suurempi, ku äo
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on kokoa 42 ja niillä melon kuuman rakastajani luo, jolla kokoa 25...
:)
Olette varmaan hyvä miespari.
N53 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nykyään normaalit koot on oikeesti 39 koosta ylöspäin, todella monella nuorella naisella on 40 ja 41. 42 on yllättävän paljon.
T. kenkämyyjä
Varmaan se, että niin naiset kuin miehetkin ovat nykyään pitkiä, ja jalan pituus on aina suhteessa koko kehon pituuteen
En ole kyllä kutsunut miesystäväni kenkiä kanooteiksi, olisko jotakin numeroa 48-50
Hän on 200-senttinen
Kumpaan suuntaan?
N53 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. kenkämyyjä
Hän on 200-senttinen
Hei! Löysin sinusta ja etenkin jaloistasi kuvankin verkosta!
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/05/29/13/292D817800000578-3102379-G…
Ainakin mun pituisilla (182) kengän koko on aina vähintäänkin 41-42. Ite käytän poikkeuksetta 42-kokoa. Kerran näin samanpituisella kaverillani 38 koon ja olin ihan ällistynyt. Pian kuitenkin näin että kaverilla oli mukavat vaivaisenluut ja kipristyneet varpaat. Tuli vaan itsevarmempi olo käyttää omaa kokoa.
Eli, sanoisin että jokainen käyttäköön omaa kokoaan, numerosta viis. On suoraansanoen vitun typerää tuo koosta paasaaminen kun se nyt ei kenenkään elämään vaikuta. Nolompaa on se että noin puolet (jos nyt muistan tilastot oikein) käyttää liian pieniä kenkiä vain numeron takia ja sit ihmettelee jalkavaivojaan.
Isäni kutsui joskus seitsemänkymmentäluvulla jonkun nuoren miehen kenkiä kanoottiosastolta ostetuiksi. Silloin tällaista puhetta kutsuttiin saksalaiseksi huumoriksi, mikä tunnetusti ei ole kovin korkeatasoisen maineessa. Lapsista tuli silloisten käsitysten mukaan kasvattaa 'paksunahkaisia' , jotta pikku ilkeydet eivät heihin vaikuttaisi mitenkään. Luulin tuollaisesta nälvimisestä jo päästyn, mutta luultavasti se ei tarkoita mitään, tuuli vain vähän huulia heilutti.
Onneksi itselläni on 37-38 jalka, kengät näyttää näteiltä ja siroilta. Eihän sille tietty mitään voi minkä kokoinen jalka on. Miehellä on 43 joten kyllä se hassulta tuntuis jos otellä olis yhtä iso jalka.
Tästä syystä ulkomailla ei juurikaan arvosteta suomalaisten naisten ulkonäköä. Kovin ovat isokokoisia. Tosin antavainen luonne antaa hieman anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä ulkomailla ei juurikaan arvosteta suomalaisten naisten ulkonäköä. Kovin ovat isokokoisia. Tosin antavainen luonne antaa hieman anteeksi.
Älä yritä, pieni mies.
Suomalainen nainen pärjää mainiosti ulkomailla.
Sitävastoin tietyntyyppiset suomimiehet kärsivät maineestaan ja ulkonäöstään Aasiassa ja etelän maissa:
suomalainen mies on kömpelö, jäyhä, lyhyt ja lihava,
sekä juo liikaa.
Tyypillinen suomimiehen nimitys virolaisten naisten keskuudessa on "poro" ja töppöjalkainen sika,
Aasiassa "punakala".
Suomalaisia naisia vain kehutaan kaikkialla -
paitsi av-palstalla. 😎
Mun ex-mies kuvitteli, että normaalilla naisella on kengänkoko keskimäärin jotain 34, ja piti siis koon 37 jalkojani ilmeisesti isoina. Sanoipahan joskus kaulaanikin paksuksi ja että naisella kuuluu olla ohut kaula. :D Mies muutenkin ihannoi todella pieniä ja laihoja naisia. Jotenkin ällötti tavallaan, että 150-senttinen, 40-kiloinen, 34 koon jalkainen nainen oli vissiinkin hänen ihanteensa, kun itse olin noissa mitoissa ala-asteella. Syystä ex.