Murreketju
Tämä vauvapalstan yleiskieli rasittaa ja tekee hulluksi.. Kirjoita tällä palstalla oman alueesi murretta jotta tilanne normalisoituu :D
Kommentit (35)
Van ohan tämä koko palstaelu jonninjoutavvoa aijjankulluo. Outtako sammoa mieltä? Terveisie Kaenuun perukasta ja mukavoa viikonloppuo kaekille!
Mie en tiijä onko miulla viälä lonkheroita.
Asunk mää turuus? Onk tämä hoito ainet vai tulinkmää jo
minä olen keskisuomesta ja puhun ihan normaalisti sitä oikeaa suomea.
Ristus ku on köppäänen olo. Soutulavittas vahtaan kakarootten ohojelmia ja kuron sukkia. Pohojammaalta tervyysiä!
Thäälhä laphisha khun juophi väkhevätä nii ei oshoo shanoa onkho othannunna vhaikho ei
Miun pitäs käyvä kohta nukkumaan, ku koko yön taas valvonu. Ja ei, en oo Porvoost vaan Lappeenrannast.
Kuidas käsi käib? Jah, ma olen eestiläne ja räägin eesti keelt.
Vierailija kirjoitti:
Kuidas käsi käib? Jah, ma olen eestiläne ja räägin eesti keelt.
vilkkaasti käy käsi.
Molen vähän alakanu unohtaa murtheeni kirjotuksessa.
Mie en oikeen ennää tiiä, mikä miun murre on, ku mie oon asustellu monel paikkakunnal ja muurealueel. Iha ehtoi Karjala tyttölöi mie kyl oon, osa juurist Kannaksel ja osa Etelä-Karjalas. Pien ripaus on pohjoiskarjalaistakii sekä - hui kauhia kuitennii - suomenruottalaist. Mut on tää iha lustii. tai koulupaikkakunnan murteel konavoa, ku koittaa kirjuttaa murteel.
Kerra aikasemmi tais olla tääl sellane ketju, jossa arvuuteltii toine toistaa kummempii murresanoja. Eiks sellase vois taas pistää pystyy?
Vierailija kirjoitti:
Asunk mää turuus? Onk tämä hoito ainet vai tulinkmää jo
Turus.
Kahavetta ryystän ja verän lonkkaa sohovalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä hiffaan mitä sä bamblaat ja oon snadista skidistä banblannu näi.
Banblannu :D
Vierailija kirjoitti:
Niin minäki, ja siitä meijät just tunnistaaki, ku sanotaan:" minä", eikä :"mä" , niinku yleensä. Ja toi-sana on :"tuo".
Vierailija kirjoitti:
Ja vituut. Jos olet Jyvääskyläästä, puhut jyvääskylää.
Miepä tuun tänne porisemhan, täälä sitä minuaki ymmärrethän.
Mä hiffaan mitä sä bamblaat ja oon snadista skidistä banblannu näi.