Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En mene lapsenlapseni leikki ristiäisiin.

Vierailija
21.04.2017 |

Kutsusta asti pohtinut. Tein päätöksen tänään. Mielipidettäni ei kunnioiteta. Minua ei siis kaivata.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ns. "nimiäiset" vai maallistuneen perheen lapsen kirkkoon liittäminen?

Vierailija
2/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Vapautuneen ajan voit käyttää vaikka yhdyssanojen opiskeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa kuitenkin nimensä olit siellä tai ei . Eniten ehkä häviät sinä.

Vierailija
4/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri. Parempi pysyäkin pois.

Vierailija
5/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipidettäsi mistä? Hyvä, ettet mene, ei lapsenlapsesi tarvitse elämäänsä tuollaista myrkyllistä, kontrolloivaa ja itsekästä ihmistä.

Vierailija
6/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppiko se siellä? Sinä et kunnioita meidän vakaumusta. Se ei ole sinun lapsi. Sinä tässä menetät eniten.

Vakavasti, anoppini todella vielä nimiäisaamuun asti meinasi jättää tulematta. Tuli kumminkin, eikä siitä puhuttu sen enempää. Hyvä anoppi ja hyvä mummu, vain että hän kirkossa ja minä en.

Vierailija
7/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä leikisti ristitä lasta vaan annetaan lapselle nimi.

Vierailija
8/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiristiäisiin? Eli liitetään leikisti jonkun mielikuvituskerhon jäseneksi? Nyt on kyllä metaa.

Vierailija
9/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton leikkiristiäiset, siis yhdyssana, taidat tarkoittaa nimiäisiä. No hyvä juttu, taas tulee yksi jäsen vähemmän kirkkoon.

Vierailija
10/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vieras. Ei vieraat selosta mielipiteitään.

Vierailija
11/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton leikkiristiäiset, siis yhdyssana, taidat tarkoittaa nimiäisiä. No hyvä juttu, taas tulee yksi jäsen vähemmän kirkkoon.

Miten jonkun randomin lapsen liittäminen kirkkoon on sinulta jotenkin pois?

Mitä tulee ap:n mielipiteen kunnioittamiseen, eihän varsinaisesti se "mielipiteen kunnioittaminen" tarkoita sitä, että tehdään asia sinun haluamallasi tavalla. Kyllä sinun mielipidettäsi voidaan silti kunnioittaa, vaikka asia tehtäisiinkin toisin.

Voit kuitenkin olla huoleti, juhlasta tulee onnistunut ja rakkauden täyteinen, olit siellä mukana tai et. Sinun poisjäämisesi ei vaikuta vastasyntyneen lapsen elämään, ei myöskään lapsen vanhempien onneen. Vain sinä jäät yhtä kokemusta paitsi.

Mutta ymmärrän kyllä, että jos haluaisit oikeat ristiäiset mutta lapsen vanhemmat pitävät nimiäiset ja asia tuntuu sinusta pahalta, niin sitten vain et mene. Ei se ole sen kummempi juttu.

Vierailija
12/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kostat lapselle ne näkemyserot joita sinulla on vanhempien kanssa? Se on lapsen juhla ja et arvosta lasta jos jätät menemättä. Senkö kerrot kun hän kysyy isompana miksi et ollut siellä?

Vierailija
13/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsihan katsoo niitä kuvia myöhemmin. "Miksi mummo ei ollut nimiäisissäni, vaikka hän oli oon ollut serkkujen ristiäisissä? Rakastaako hän minua vähemmän?"

"Serkuille mummo tuo aina synttäreille lusikan. Miksi hän ei tuo minulle?"

Vierailija
14/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin lapsihan katsoo niitä kuvia myöhemmin. "Miksi mummo ei ollut nimiäisissäni, vaikka hän oli oon ollut serkkujen ristiäisissä? Rakastaako hän minua vähemmän?"

"Serkuille mummo tuo aina synttäreille lusikan. Miksi hän ei tuo minulle?"

2

Vanhemmat voi kertoa miksi on näin. Jokainen eläköön kuinka haluaa. Leikki ristiäiset tai nimiäiset. Mutta eivät oikeat. Tie on valittu.

Vierailija
15/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun randomin lapsen liittäminen kirkkoon on sinulta jotenkin pois?

Mitä vähemmän jäseniä kirkolla, sen nopeammin sen erottaminen valtiosta tulee tapahtumaan.

Vierailija
16/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse ei olekaan nimenantojuhlasta vaan esim. vanhempien valitsemasta nimestä. Minä en haluaisi, että lapsi nimettäisiin vaikkapa minun mukaani samalla nimellä.

Vierailija
17/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta: lapsesi ei "kunnioita sun mielipidettä". Kunnioitatko itse lapsesi mielipidettä?

Vierailija
18/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kostat lapselle ne näkemyserot joita sinulla on vanhempien kanssa? Se on lapsen juhla ja et arvosta lasta jos jätät menemättä. Senkö kerrot kun hän kysyy isompana miksi et ollut siellä?

En oikein jaksa uskoa, että lapsia jaksaa kiinnostaa nimiäisissä olleet vieraat. Varsinkaan lapsena. Ei meillä ollut mummo yhdenkään lapsen ristiäisissä, eikä kukaan ole sitä koskan ihmetellyt. Itseasiassa ei kukaan ole mitenkään kommentoinut yhtäkään vierasta, joka heidän ristiäiskuvissaan on ollut. Mutta minäkin olen sitä mieltä, että AP menettää itse eniten kun ei juhliin mene. Mutta jokainen tyylillään. Ja parempi jos ei mene, jos itsestä tuntuu siltä, että ei jaksa juhlissä näyttää iloista naamaa.

Vierailija
19/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Nämä nimiäiset ovat aivan turhia, alempien sosiaaliluokkien höpötyksiä.

Vierailija
20/130 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä kummi- ym. lusikoilla muuten tekee?