Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin tietämättäni varastetun pyörän torista, ilmoitin oikealle omistajalle ja sain vain kiukuttelua päälleni

Vierailija
21.04.2017 |

Eli ostettiin tytölle jopo. Torista löytyi mieluinen ja suht hyväkuntoinenkin, avaimet tallessa (joista oletin ettei ole varastettu). Kun päästiin paikalle, omistajalla oli muka paperit kadonneet muutossa. En kuitenkaan jaksanut alkaa nipottamaan, kun kuitenkin runkolukko oli ja avaimet siihen. Pyörässä oli muutama pikkuvika, mutta hinta oli edullinen.

Kotona sitten huomasin, että runkolukko ei ole alkuperäinen vaan se on vaihdettu pyörään. Tässä vaiheessa alkoi hälytyskellot soimaan, soitin myyjälle, mutta ei enää vastannut yhteydenottoihini. Soitin poliisilaitokselle ja kysyin, onko kukaan tehnyt katoamisilmoitusta vastaavanlaisesta pyörästä, ei ollut, käskivät vaan olemaan rauhassa, että tuskin on varastettu (?)

Facebookia selaillessani, törmäsin paikallisessa kirppisryhmässä ilmoitukseen, jossa ilmoitettiin varastetuksi etupyörätön ja ostamani jopon kuvausta vastaava pyörä.

Laitoin kuvan ryhmään ja kerroin tapauksesta, että oli meille myyty uuden etupyörän ja lukon kera. Oli kuulemma hänen pyöränsä, ilmoitti iloisena, että tulee hakemaan.

Kun tulivat hakemaan, omistaja (nuori nainen) kysyi äkäisesti että onhan minulla kaikki uudet avaimet tallessa. Olivat tallessa.
Äksyili "No onneks tää pyörä sentään LÖYTY!" "Ettehän käyttäneet tätä?!" ja "Nää jopot on tosi arvokkaita!"

Juu juu, itse maksoin pyörästä käytettynä 90€, minkä mainitsin omistajallekin. Omistaja poistuu niskojaan nakellen paikalta, ei edes kiittänyt.

Hemmetti soikoon, en odottanut että nuori opiskelija olisi mitään korvauksia antanut, mutta olisi edes kiitoksen voinut sanoa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan provo, kun ap ei kysynyt "omistajalta" kuitteja tai mitään. Noissa on sarjanumerotkin.

Vierailija
22/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Jopo on paska ja epäergonominen pyörä. En olisi epäillyt 90€ hintaa, eikä omassa mankelissakaan ole kuitteja ollut moneen omistajaan.

Mistäs tiedät, ettei mankeliasi ole jossain vaioheessa myyty varastettuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole säilyttänyt pyörien ostoskuitteja.

Vierailija
24/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omistaja ollut velvollinen maksamaan sinulle, kyseessä oli koko ajan hänen oma pyöränsä. Ihmeellinen käsitys sinulla. Samalla logiikalla minä voisin varastaa sinun pyöräsi, väittää ostaneeni sen ja saada sinulta rahaa omasta pyörästäsi :D

Niin paljonko se kiitos olis lompakkoa laihduttanut?

Miksi minulla olisi velvollisuus kiittää siitä, että joku palauttaa minulta varastettua omaisuuttani takaisin minulle?

Jaa-a, ehkei nyt ainakaan juridista velvollisuutta olekaan. Pyöriä ja kaikkea muutakin nyt kuitenkin tupataan varastamaan aika paljon, joten tästäkin voitaneen päätellä, ettei ap:n toiminta ole kaikille itsestäänselvyys. Kiitoksella edistät itsellesi edullista toimintamallia.

Vierailija
25/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omistaja ollut velvollinen maksamaan sinulle, kyseessä oli koko ajan hänen oma pyöränsä. Ihmeellinen käsitys sinulla. Samalla logiikalla minä voisin varastaa sinun pyöräsi, väittää ostaneeni sen ja saada sinulta rahaa omasta pyörästäsi :D

No eipä se tyttö voi tietää, etteikö ap sitä pyörää alunperinkin varastanut.

Miksi ihmeessä ap olisi ilmoittanut pyörästä yhtään mitään tytölle jos olisi sen alunperin varastanut.

Tytön käytös oli todella törkeää.

Olisi voinut kiittää pyörän löytäjää ja palauttajaa.

Oletko AP tehnyt rikosilmoitusta siitä pyörän myyjästä?

Minulle tuli tästä sellainen olo, että olikohan tyttö pyörän oikea omistaja. Oliko hänellä sarjanumero ja pyörän paperit tallessa?

Erikoista ettei ollut tehnyt poliisille ilmoitus varastetusta pyörästä.

Vierailija
26/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole säilyttänyt pyörien ostoskuitteja.

Mun vanhempi pyöräni on 22 vuotta sitten ostettu, en usko, että löytäisin tähän hätään ostokuitteja. Teoriassa saattaisivat olla jossain lapsuudenkotini kaapissa. Valokuvia pyörästä löytyy niiltä ajoilta, todistaa ainakin sen, että pyörä on ollut mulla pitkään. :D

Vierailija
27/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei toimittu poliisin kautta, kun lisää alkoi selvitä?

Vierailija
28/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisithan sinä voinut ottaa sen pyörän irti siitä. Sehän ei ollut teknisesti ottaen sen opiskelijan omaisuutta.

Voihan ap vieläkin pyytää sitä rengasta opiskelijalta takaisin, ja sitä lukkoa myös.

Nehän ap on ostanut ja maksanut. Vain se pyörä ilman eturengasta on opiskelijatytön omaisuutta.

Lukko ja rengas eivät ole koskaan olleet opiskelijan omaisuutta.

Jos pyörävaras on rikkonut ja kadottanut pyörän alkuperäisen lukon, niin se ei ole ap:n vika eikä ap ole sen suhteen korvausvelvollinen. Vain pyörän varastanut henkilö on korvausvelvollinen rikkomansa lukon suhteen.

Ap ei syyllistynyt rikokseen, vaikka täällä joku sellaista väittää. Ap ei kätkenyt pyörää, vaan etsi sen omistajan käsiin ja palautti pyörän hänelle.

Se kuitenkin on mahdollista että se opiskelijatyttö ei ollutkaan pyörän oikea omistaja, vaan ap. Tässä on saattanut käydä niin, että ap on ostanut pyörän sen alkuperäiseltä omistajalta, joka vaan on niin lahopäinen että on hukannut paperit.

Se kuulostaa oudolta että miksi tälle opiskelijalle oli niin hirveän tärkeää että kaikki avaimet olivat tallessa. Ellei sitten tytöllä ole tarkoitusta myydä pyörää eteenpäin mikä olisi hankalaa ellei kaikki avaimet ole tallessa.

Vierailija
29/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Jopo on paska ja epäergonominen pyörä. En olisi epäillyt 90€ hintaa, eikä omassa mankelissakaan ole kuitteja ollut moneen omistajaan.

Mistäs tiedät, ettei mankeliasi ole jossain vaioheessa myyty varastettuna?

Ehkä joskus 1500-luvulla. Itse sain sen ilmaiseksi. Vanha romu.

Vierailija
30/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit hyvän teon, arvostan, sääli että omistaja oli töykeä

Vierailija
31/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se tyttö voi tietää, etteikö ap sitä pyörää alunperinkin varastanut.

Niin, nimenomaan kun ei tiedä. Miks sit täytyy kuitenki käyttäytyä niin kuin se olis varmasti pöllitty?

Vierailija
32/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli siis runkonumerot, kuitit ja kaikki lappuset. Tietysti varmistin että on oikeasti hänen pyöränsä kyseessä.

Eipä tullut mieleenkään että olisin syyllistynyt rikokseen, tyttö oli tehnyt pyörästä katoamisilmoituksen, mutta jostain syystä poliisi ei vaikuttanut kauhean kiinnostuneelta selvittämään asiaa.

AP

Vierailija
33/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää. En varmasti ilmoita mitään kenellekkään, jos käytetyn pyörän ostan. Saa vain paskaa kiitokseksi.

Kai olet ap tehnyt rikosilmoituksen?

34/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tällaisissa hinnoissa varastetut Jopot liikkuvat"

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000756922.html

Toi juttu on vuodelta 2014 mutta antanee sulle osviittaa siltikin siitä, että 90 € on epäilyttävän vähän Joposta ja jos joku noin halvalla tuon merkkistä fillaria myy, pitäisi ostajan hälytyskellojen soida.

Vierailija
35/50 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minulla olisi velvollisuus kiittää siitä, että joku palauttaa minulta varastettua omaisuuttani takaisin minulle?[/quote

Sunlaistes takia porukka ei palauta sit

Vierailija
36/50 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on varastetun tavaran sivut mihin voi ilmoittaa . Mitä viety ja jos tietää missä niitä on. On myös Tampereella puskaRARIO missä kysellään ja etsitään.  Kun ostaa jotain ota kuitti talteen.  Varastettua kenkää huonekaluja myydään ihan kirppiksillä.  

Vierailija
37/50 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luettiin netistä miten veneitä mopoja kuin autoja ja peräkärryä on varastettu . Työmailla parkkipaikka myydään huumeita autosta autoon myös varastettua autoa . 

Vierailija
38/50 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on varastetun tavaran sivut mihin voi ilmoittaa . Mitä viety ja jos tietää missä niitä on. On myös Tampereella puskaRARIO missä kysellään ja etsitään.  Kun ostaa jotain ota kuitti talteen.  Varastettua kenkää huonekaluja myydään ihan kirppiksillä.  

katoppa vuosilukua

Vierailija
39/50 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, miksi tuosta piti puhua kenellekään yhtään mitään?

Vierailija
40/50 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sinä voit tehdä rikosilmoituksen siitä myyjästä, poliisit tutkii asian ja sitten perit häneltä takaisin maksamasi rahat

poliisia voisi tutkia sikälikin, että yleensä varastetun tavaran myyjiltä löytyymuutakin varastettua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme