Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hautaa pitäisi hoitaa?

Jonneli
21.04.2017 |

Olen saanut tehtäväkseni hoitaa edesmenneen sukulaisen hautaa tämän kesän.

Mitä haudan hoito vaatii? Missä vaiheessa tehdään mitäkin, joko nyt pitäisi haravoida tms? Milloin laitetaan kukkia ja millaisia?

En halua maksaa hoidosta seurakunnalle, on kunnia-asia hoitaa tämä hyvin. Mutta kokemattomana tarvitsen ohjeita!

Kiitos jos ehdit neuvoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain kesä kuuluu sinulle, niin joku on ehkä jo hoitanut keväällä sinne ensimmäiset kukat. Kun yöhallat on ohi, voi sinne jo istuttaa kesäisempiäkin kukkia. Kukkakaupat osaavat suositella haudalla kestäviä, sinun tarvitsisi vain hahmottaa onko hauta paahteisen kuuma/aurinkoinen, vai varjoisampi paikka, niin kasvivalinta menee nappiin. Jos siis hauta on sellainen mihin tarvitsee istuttaa kukkia. Miten pitkä matka sinulla on haudalle?

Vierailija
2/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven jälkeen kanervat,havut,roskat ym pois.

Yöpakkasten jälkeen istuta kukat.

Kesällä kukkien hoitoa,kastelua,lannoitusta,nyppimistä.

Jos kukat menevät kovin huonoiksi istuta uudet.

Syksyllä kukat pois,laita hauta talvikuntoon,laita kanervia ja vaikka havuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin vielä tuoreita havuja ja narssiseja ihan ruukussa. Juhannuksen tienoilla havut ja roskat pois ja vaikka orvokkeja ja jotain havukasvia, vihreää. Näitä sitten käyt nyppimässä ja laitat uusia, jos delaavat.

Vierailija
4/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat päästä helpolla istuta perennoita,esim kuunliljoja,kasvavat vuodesta toiseen vähällä hoidolla.

Vierailija
5/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Asun onneksi vain parin kilsan päässä hautuumaalta. Pitää varmaan ottaa tavaksi käydä siellä vaikka aina viikonloppuna lenkillä.

Olen kyllä ihan onneton kukkien hoitaja, saa nähdä monetko joudun kesä aikana ostamaan...

Yritettävä on, taidan huomenna käydä paikan päällä tsekkaamassa, vieläkö on lunta ja noita talven roskia.