Mitä peliä eroa halunnut exäni pelaa?
Olemme siis hiljattain eronneet. 10 vuoden suhde ohi. Lopulta päädyimme tähän päätökseen, koska exäni mielestä meillä on pahoja kommunikaatio-ongelmia, joita ei voi enää korjata. Ex väittää, että olen hänen elämänrakkaus, mutta haluaa silti luovuttaa ja erota. Uutta naista exällä ei ole, eikä ex edes halua sellaista - haluaa olla kuulema yksin ja "parantua" ongelmistaan.
Ex haluaa olla kuitenkin ystävä. Itse olen sanonut, etten pysty olemaan ystävä, koska minulla on vielä niin paljon tunteita. Ex jankkaa, että haluaa olla ystävä kun olen siihen valmis. Hän haluaa pitää ystävyyssuhteemme ja jos kysyn, mitä mahdolliset uudet naiset mahtavat pitää ystävyydestämme, hän sanoo ettei kiinnosta. Jos tulevat naiset eivät kestä ystävyyttämme, saavat lähteä. Ystävyytemme kuuluu syvä henkinen yhteys, enkä usko kenenkään naisen sellaista kestävän.
Olen ihan pyörällä päästäni miksi ex käyttäytyy noin. Olen kysynyt onko hän minulle mukava siksi, että hänellä on niin kova syyllisyys erosta. Väittää ettei ole. Väittää, että haluaa aidosti pysyä elämässäni, mutta vain ystävänä. Seksiä meillä ei ole, joten sitä ex ei tule minulta saamaan, eikä ystävyys voi liittyä siihen.
Onko exäni käytös pyyteetöntä vai mitä peliä hän pelaa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Olemme siis hiljattain eronneet. 10 vuoden suhde ohi. Lopulta päädyimme tähän päätökseen, koska exäni mielestä meillä on pahoja kommunikaatio-ongelmia, joita ei voi enää korjata. Ex väittää, että olen hänen elämänrakkaus, mutta haluaa silti luovuttaa ja erota. Uutta naista exällä ei ole, eikä ex edes halua sellaista - haluaa olla kuulema yksin ja "parantua" ongelmistaan.
Ex haluaa olla kuitenkin ystävä. Itse olen sanonut, etten pysty olemaan ystävä, koska minulla on vielä niin paljon tunteita. Ex jankkaa, että haluaa olla ystävä kun olen siihen valmis. Hän haluaa pitää ystävyyssuhteemme ja jos kysyn, mitä mahdolliset uudet naiset mahtavat pitää ystävyydestämme, hän sanoo ettei kiinnosta. Jos tulevat naiset eivät kestä ystävyyttämme, saavat lähteä. Ystävyytemme kuuluu syvä henkinen yhteys, enkä usko kenenkään naisen sellaista kestävän.
Olen ihan pyörällä päästäni miksi ex käyttäytyy noin. Olen kysynyt onko hän minulle mukava siksi, että hänellä on niin kova syyllisyys erosta. Väittää ettei ole. Väittää, että haluaa aidosti pysyä elämässäni, mutta vain ystävänä. Seksiä meillä ei ole, joten sitä ex ei tule minulta saamaan, eikä ystävyys voi liittyä siihen.
Onko exäni käytös pyyteetöntä vai mitä peliä hän pelaa?
Pitää sua varalla tai haluaa sotkea sun tulevat suhteet. Älä kaveraa exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on ihan mahdoton ajatus, että exä haluaa oikeasti olla ystäväni? Miksi en uskoisi häntä?
Olen ihan pyörällä päästäni..
Mitä väliä sillä on mitä hän tahtoo tässä vaiheessa. Ero on toteutunut, olette saaneet mitä halusitte. Pidä nyt kiinni päätöksestäsi.
Tai ole pitämättä, ihan samahan se meille muille on.
Olet saanut kysymykseesi vastauksia, mutta intät vastaan epäolennaisilla sivuseikoilla. Näinkö jatkatte sen eksänkin kanssa yhteydenpitoa? Lopeta, jos olet siihen valmis. Jatka jos haluat pitää sidettä yllä kenties ikuisuuksiin asti.
Niin tai näin, saat sen mitä haet ja ansaitset.
Onnea elämääsi.
Eroaminen ei ole helppoa sillekään, joka sen eron haluaa. Kun ei tiedä, löytyykö tuolta ulkoa ketään. Onhan siellä paljon ihmisiä, mutta jos ne parhaat onkin jo viety? Siksi on parempi sepitellä niitä näitä rakkauksista ja ystävyyksistä exälle, joka pidetään siinä rinnalla vielä. Jos ei ketään sitten löydykään, niin voidaan aloittaa taas suhde "puhtaalta pöydältä" ja "entistä vahvempina" jne.
Ap, tiedät tasan tarkkaan mitä tässä nyt on tapahtumassa. Onhan se epistä että se exä pakottaa SINUA, jätettyä, olemaan se vahvempi tyyppi joka tuon leikin lopettaa. Nyt vaan lakkaat vastaamasta puheluihin ja viesteihin, et tapaile exääsi, et kuuntele hänen juttujansa... Pakotat itsesikin tapailemaan uusia tyyppejä. Aluksi et koe mitään mielenkiintoa ketään toista kohtaan, mutta teeskentele. Mitä kauemmin kökötät kotona (odottamassa exäsi paluuta), sitä pidempään kestää junnaaminen tuossa entisessä tilanteessa.
Kiitos. yritän olla nyt vahva ja pistää välit jäähylle. Ehkä Mä voin olla ystävä joskus tulevaisuudessa, mutta en nyt.
Mun hälytyskellot alkoi soimaan kun ex sanoi, että häntä säälittää jos löydän jonkun toisen, koska hän tietää miten siinä tulee käymään. Satutan kuulema itseäni koska en ole päässyt hänestä vielä eroon.
Suoraan sanottuna jopa ajattelen, että joku laastari voisi olla nyt ihan paikallaan. Pääasia, että hankin uutta sisältöä elämääni.
Kiitos vastaajille!
Se varmaan pelaa sitä Overwatchia.
Olisi parempi että menisitte molemmat elämässänne eteenpäin. Tuollaiset eron jälkeiset ystävyydet saattavat toimia muutaman vuoden kuluttua erosta ja erillään olosta, muttei erosta parisuhteesta voi siirtyä suoraan ystävyyteen. Eipä tuo exäsi taida sinun tunteistasi piitata ollenkaan, joten onpa upea ystävä sinulla. Höh :/
Älä pidä enää yhteyttä. Usko mua.
mitä peliä vai? epäilen wowitusta
Juuri näin ap. Älä ole missään yhteydessä exään, blokkaa hänen numero viesteistä ja puheluista, lähinnä siksi että ne repivät haavat auki ja estävät sinua pääsemästä toipumaan. Samoin poista hänet fb ystävistä, ettet joudu näkemään hänen uusia parisuhdepäivityksiä.
Voit purkaa nämä kahden vuoden päästä jos haluat, silloin olet jo asian yli.
Lisäksi käy ulkona muiden miesten kanssa, pakottaudu jos tuntuu että petät exää. Sinun pitää päästä eroon tunteesta, että kuulut yhteen exän kanssa. Laastarikin voisi olla hyvä idea, tai matka. Tai molemmat.
Missään nimessä älä vaihtele kuulumisia exän kanssa, älä käy kahvilla, älä menee samoihin juhliin, älä pyydä apuja. Jos jää tavaroita, mieti voiko vain heittää pois. Jos ei, pyydä kaveria toimittamaan. Tämä itsesi suojelemiseksi, että pääset toipumaan hänestä.
Kiitos. Näin teen. Tulee olemaan todella vaikeaa 😢
Olen pahoillani ap, paljon voimia sinulle. Joudut olemaan vahva. Pyydä apua kavereilta ettet lankea. Itke heille ihan avoimesti. Kerro vanhemmille, mene äidin luo hoitoon, itke ja anna hänen hoitaa ja lohduttaa.
Minulle kävi noin. Erosimme "ystävinä". Seurauksena ystävät luulivat että asia oli minulle ok, eivät juuri lohduttaneet, eivät kyselleet miten jaksan, kutsuivat exää ja minua samoihin juhliin. Oli minulta kauhea virhe suostua olemaan "ystäviä". Exällä oli pian uusi. Minulla kesti todella kauan päästä yli, masennuin ja opinnot viivästyivät, olin todella yksinäinen.
Älä tee samaa virhettä. Sure avoimesti, kerro kaikille mitä tuskaa ero on. Sitten ala parantua. Kukaan ei voi sinua auttaa jos kätket tuskasi ja suostut valheelliseen ystävyyteen siinä toivossa että siitä tulisi vielä jotain muuta. Ei tule.Se on vain jättäjälle helpompaa.
Mulla oli kerran tollanen exä joka käyttäyty noin. Halusi pyöriä ympyröissä ystävänä vaikka suhde ohi eikä itse halunnut jatkaa. Tämä johti siihen ettei exä olisi suonut minulla olevan uusia kumppaneita vaan mulkoili kaikkia kumppaneitani vihaisesti ja antoi sanattomasti heidän ymmärtää että "painu vittuun".
Muut miehet eivät sietäneet ystävämiestä ja eivät halunneet "tulla väliin" vaikka kuinka selitti heille että ei ole mitään suhdetta enää exän kanssa eikä tule. Joskus exä näki jotain uutta miestä baarissa niin kävi kaverina heille sepittelemässä tarinoita minusta taka-ajatuksena että mies jättäisi minut. Eli, koita lopettaa suhde täysin ellet halua hänen alkavan sabotoimaan suhteitasi. Vaikea löytää uutta kumppania jolle olisi ok että exkumppani pyörii kuvioissa "ystävänä". Vaikuttaa että exäsi haluaa vaan hallita tilannetta ja elämääsi.