Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä peliä eroa halunnut exäni pelaa?

Vierailija
21.04.2017 |

Olemme siis hiljattain eronneet. 10 vuoden suhde ohi. Lopulta päädyimme tähän päätökseen, koska exäni mielestä meillä on pahoja kommunikaatio-ongelmia, joita ei voi enää korjata. Ex väittää, että olen hänen elämänrakkaus, mutta haluaa silti luovuttaa ja erota. Uutta naista exällä ei ole, eikä ex edes halua sellaista - haluaa olla kuulema yksin ja "parantua" ongelmistaan.

Ex haluaa olla kuitenkin ystävä. Itse olen sanonut, etten pysty olemaan ystävä, koska minulla on vielä niin paljon tunteita. Ex jankkaa, että haluaa olla ystävä kun olen siihen valmis. Hän haluaa pitää ystävyyssuhteemme ja jos kysyn, mitä mahdolliset uudet naiset mahtavat pitää ystävyydestämme, hän sanoo ettei kiinnosta. Jos tulevat naiset eivät kestä ystävyyttämme, saavat lähteä. Ystävyytemme kuuluu syvä henkinen yhteys, enkä usko kenenkään naisen sellaista kestävän.

Olen ihan pyörällä päästäni miksi ex käyttäytyy noin. Olen kysynyt onko hän minulle mukava siksi, että hänellä on niin kova syyllisyys erosta. Väittää ettei ole. Väittää, että haluaa aidosti pysyä elämässäni, mutta vain ystävänä. Seksiä meillä ei ole, joten sitä ex ei tule minulta saamaan, eikä ystävyys voi liittyä siihen.

Onko exäni käytös pyyteetöntä vai mitä peliä hän pelaa?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis tosiaan niin, että ei ole mahdollista, että ex haluaa oikeasti olla ystäväni? Itse voisin olla valmis ystävyyteen, mutta en vielä.

Tässä tapauksessa tuskin.

Jotkut voivat olla kavereita eron jälkeen. Tämä kuulostaa kuitenkin tyylipuhtaasti tapaukselta "pidetään vielä sinisilmäistä rakastunutta eksää varasijalla. Jos se sinkkuelämää ei olekaan niin hauskaa tai uutta naista ei löydy, niin aina voi palata sen sinisilmäinen varasijalla olevan eksän kainaloon."

Jos haluat olla kakkonen, varasijalla tai ponnahduslauta uuteen elämään niin jatka toki 'ystävyyttä' eksäsi kanssa. Oikea ystävyys on tasaveroista.

Vierailija
22/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti hänellä on taka-ajatuksia. En kuitenkaan usko olevani varapatja tms mitä väitätte, koska meillä ei ole seksiä.

No, jos asia on kuitenkin niin kuten väitätte, mitä minun pitäisi tehdä?

En ole koskaan aiemmin eronnut, joten tilanne on minulle ihan uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on ihan selkeä tapaus. Mies haluaa vahtia sinua, pitää sinut talutusnuorassa ja ehkä käyttää joitakin palveluksiasi hyväkseen vielä toistaiseksi. Ei ehkä seksiä, mutta jotain muuta. Sanomalla sinua "parhaaksi ystäväkseen" hän saa sinulta sympatiapisteitä ja taivut hänen tahtoonsa helpommin. Hän puhuu juuri niin kuin sinä haluat hänen nyt tässä vaiheessa puhuvan ja sinä kuulet myös hänen puhumansa niin kuin haluat, eli pidät häntä nyt hyvänä ja pyyteettömänä ihmisenä.

Mies on ilmeisesti ollut jo pitkään haku päällä ja kun toinen hyödynnettävä löytyy, oletkin sinä se, joka hänessä roikkuu. Sinä saat ne kaikki viat niskaasi ja mies voi esiintyä ystävättärelleen miehenä, jota hullu ex jahtaa ja että sinä et halua hänestä päästää irti.

Eli: olette eronneet. Tee se siis kunnolla ja eroa myös henkisesti miehestä kokonaan. Et pidä häneen mitään yhteyttä, et lörpöttele hänelle enää sanaakaan yhtään mistään ja jätät hänet täysin historiaan. Et vastaa tyypin viesteihin, et mitään, vaan vain katoat. Suret sitten yksinäsi eroa, mutta et hänen naaman edessä.

Vierailija
24/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös haluta, ettet ryhdy hankalaksi eron yksityiskohdissa kuten ositus tai lasten huoltajuus jne. Että voitte 'sopia' asiat keskenänne etkä tarvitse mitään ulkopuolista juridista apua esim, kun kerran niin luotettavan sydänystävän kanssa sovitte...

Vierailija
25/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hän uutta DOOM:ia pelaa. Erinomainen yksinpelikampanja on ja miehesi varmasti nauttii siitä. Ei hän varmasti koko päivää mitään joutavien akkojen marinaa jaksa kuunnella vaan haluaa omaa aikaa kanssa.

Vierailija
26/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän peliä se ystävä pelaa?

Vierailija
27/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut selvää, onko ap mies vai nainen.

Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että ex haluaa vapauden kokeilla vieraita tai jotain yhtä tiettyä vierasta ja option palata yhteen ap:n kanssa, ellei saakaan sitoutettua itseensä ketään parempaa.

Minä, Ap,olen nainen ja eron mies. Ei halua enää palata yhteen. Tästä ollaan puhuttu. Meidän juttu on lopullisesti ohi.

Teet sen sitten selväksi, ettei esim. pidä enää yhteyttä.

Vierailija
28/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan usko ihmisestä, jonka kanssa olen viettänyt 10 vuotta,mitään noin pahaa. Että hän oikeasti roikottaisi minua 😳 En edes usko exän haluavan uutta suhdetta. Mulla on vaan sellainen tunne.

Mutta oonko mä sitten jotenkin sinisilmäinen oikeasti?

Vierailija
29/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on ihan mahdoton ajatus, että exä haluaa oikeasti olla ystäväni? Miksi en uskoisi häntä?

Olen ihan pyörällä päästäni..

Vierailija
30/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmasti hänellä on taka-ajatuksia. En kuitenkaan usko olevani varapatja tms mitä väitätte, koska meillä ei ole seksiä.

No, jos asia on kuitenkin niin kuten väitätte, mitä minun pitäisi tehdä?

En ole koskaan aiemmin eronnut, joten tilanne on minulle ihan uusi.

Tota.... Ikä? 13?

Vierailija
31/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 33..

Mä tiedän olevani sosiaalisesti aika taitamaton kaduksi kysynkin neuvoa täältä.

Mä en vaan yksinkertaisesti tiedä mitä tästä kaikesta ajatella

Vierailija
32/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää.

Ydinviesti on, että hän ei halua enää olla kanssasi, eikä raskasta sinua niin kuin puolisoa rakastetaan. Hän haluaa uuden parisuhteen jonkun muun kanssa.

Hän ei vihaa sinua, vaan pitää sinusta edelleen jollain tasolla, lähinnä ystävänä.

Hän voisi hyvin olla ystävä kanssasi, koska eronne ei satu häneen.

Että olisit hänen elämänsä rakkaus, on höpöhöpöä ja kauniita puheita, kun mies on liian selkärangaton kertoakseen totuutta. Elämän rakkaudesta voi joutua eroamaan, mutta se on valtavan raastavaa.

Olet nyt vain itse sekaisin koska haluat toivoa vielä. Toivoa ei ole. Se on loppu. Ota etäisyyttä, älä suostu nyt ystäväksi, muuten et pääse toipumaan.

Vierailija
33/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen on usein sekavaa ennen kuin uusi elämänvaihe asettuu uomiinsa. 10 vuoden suhteen jälkeen toinen tuntuu vielä pitkään läheiseltä ihmiseltä ja vanhoista malleista johtuen usein pää ohjaa "turvaamaan" vielä toiseen. Etenkin jos suhde on ollut turvallinen ja luotettava. Eksäsi tuskin haluaa mitään "pahaa" sinulle, mutta saattaa vielä tässä tilanteessa ehkä vähän idealistisesti kuvitella, että ystävyytenne toimisi helposti.

Sinuna keskittyisin siihen, mitä sinä haluat. Olet tullut jätetyksi. Kun eksäsi ehkä rakastuu toiseen, pystytkö vilpittömästi iloitsemaan hänen puolestaan tai elämään sen tiedon kanssa, että se voi tapahtua koska vaan. Pystytkö elämään itse eteenpäin, jos ylläpidät läheistä suhdetta eksään. Pystytkö toipumaan ja käsittelemään eron. 

Vierailija
34/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan Battlefieldiä, onhan siihen kuitenkin tullut jo uudet päivitykset!

Vierailija
35/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme tiedä sinun ja miehesielämästä sen kummemmin tai millainen hhän on muuten persoonana, on vaikea sanoa mitä hänen päässään oikeasti liikkuu. Usein kuitenkin jättäjät tuntevat syyllisyyttä lähtemisestään, etenkin jos ei näytä edes olevan varsinaista syytä.

Mietin vain mistä tuo seksittömyytenne johtuu? Voisiko syynä olla että hän kaipaa seksiä ja lähtee siksi? Vai onko hän se joka ei ole sitä halunnut? Jos hän kaipaa seksiä, voi se olla aika suuri syy eroonne.

Minkälainen hän on muuten ihmisenä? Onko hän ystävällinen ja ollut tukemassa kun olet sitä tarvinnut. Silloin hän voi ihan vilpittömästi ajatella että voisitte olla ystäviä. Minulle tulee kuitenkin tässä myös mieleen että hän haluaa pitää suhteestanne vain helpot puolet eikä elää varsinaista arkea sinun kanssasi. Tai sitten hän vain tuntee syyllisyyttä ja toivoo tarjoamansa ystävyyden lievittävän omia syyllisyydentunteitaan.

Mutta kuten todettu, voimme lopulta vain spekuloida asiaa, koska emme tiedä miehesi luonnetta ja kuinka vilpitön hän on normaalisti muuten.

Mitä sinuun tulee, oman mielenterveytesi kannalta on parempi ottaa etäisyyttä ja mennä eteenpäin elämässä. Ystäviä voi olla myöhemminkin jos sen aika joskus tulee. Itselleni tämä oli mahdollista vasta 15 vuoden jälkeen erään eksäni kanssa. Emme mitään sydänystäviä ole mutta vaihdamme kuulumisia ja kirjoittelemme niitä näitä joskus pitempäänkin. Tärkeää on olla muistelematta menneitä kun kumpikin on tahollaan naimisissa. Puolisomme ovat hyväksyneet asian, vaikka nyt eivät niin kamalan innoissaankaan asiasta ole.

Mutta tuo ystävyys tarvitsi sen monen vuoden irtioton.

Toivottavasti asiat ratkeavat kohdallasi.

Vierailija
36/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostat sitä ettei teillä ole seksiä. Oliko liittonne pitkään seksitön?

Olisiko tässä sellainen asia taustalla että ex-mies on kiinnostunut seksuaalisesti miehistä. Monihan piilottelee tätä asiaa ja solmii kuitenkin liiton naisen kanssa. Teillä vaikuttaa kuitenkin olleen hyvä suhde ja monesti bi tai homo onkin mitä parhain kaveri naiselle, heiltä löytyy sellaisia femiinisiä ominaisuuksia joista nainen pitää.

Mahdollisesti mies on niitä joilla iän myötä taipumus omaan sukupuoleen vahvistuu.

Sinä voisit olla hänen ystävänsä, hän on tottunut sinuun ja ei halua jollain tasolla päästää sinusta irti,

keittiöpsykologi

Vierailija
37/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä äsken kirjoittamaani sen verran, että kyse saattaa olla eksäsi kohdalla myös yksinäisyyden pelosta/välttelystä. Eron jälkeen elämä muuttuu dramaattisesti, kun toinen ei olekaan aina läsnä. Vaikka olisi ystäviäkin ja muita läheisiä, niin sinkkuna tulee paljon yksinäisiä hetkiä. Sen kanssa oppii kyllä elämään, vaikka pitkän parisuhteen jälkeen se voikin tuntua vaikealle.

Vierailija
38/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuulema rakastaa minua aidosti japitää minua hienona ihmisenä ja siksi haluaa olla ystävä. Syyllisyydellä ei ole asian kanssa tekemistä.

.. Mutta haluaa silti erota? Jep, roikottaa mukana kunnes löytää uuden.

Vierailija
39/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä ei ole ollut seksiä eron jälkeen!! Tottakai sitä oli suhteessa ja hyvää seksiä olikin!!

Vierailija
40/53 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up