Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukoilin muttei mitään tapahdu

Vierailija
20.04.2017 |

Rukoilin Jeesusta apuun kädet ristimällä ja hartaasti toivomalla. Myös puolestani on rukoiltu. Silti mitään uskoon tuloa tai sinne päinkään suuntaavaa kokemusta ei tapahdu. Uskon kyllä, että maailmankaikkeus on sinänsä Jumala ja Rakkaus ja Tietoisuus.

On kuin hengellisyyteni törmäisi johonkin muuriin. Uskon olevani liian huono ihminen. Miksi sitten murhaajiakin kääntyy kristityiksi, mutta minuun ei laskeudu mitään rauhaa?

Tämä ei ole provo vaan iltainen mietintä nukkumaan mennessä miksi näin on. Kiitos asiallisista vastauksista.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista kokemusta odotit. Mutta jos uskot että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, lihaksi tulleena elänyt maan päällä ja kärsinyt ja kuollut ristillä kaikkien ihmisten synnit sovittaen, kuolleista ylösnoussut ja elää ja tulee kerran hakemaan omansa iankaikkiseen elämään olet uskossa.

Ala sitten elää uskovan elämää, lukea Raamattua, rukoilla, käydä hengellisissä tilaisuuksissa jne.

Jumala on luvannut johdattaa ja kuljettaa omiaan, luota siihen.

Eivät hengelliset kokemukset ja tuntemukset ole mikään välttämättömyys uskoontulolle. 

Vierailija
2/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilin Jeesusta apuun kädet ristimällä ja hartaasti toivomalla. Myös puolestani on rukoiltu. Silti mitään uskoon tuloa tai sinne päinkään suuntaavaa kokemusta ei tapahdu. Uskon kyllä, että maailmankaikkeus on sinänsä Jumala ja Rakkaus ja Tietoisuus.

On kuin hengellisyyteni törmäisi johonkin muuriin. Uskon olevani liian huono ihminen. Miksi sitten murhaajiakin kääntyy kristityiksi, mutta minuun ei laskeudu mitään rauhaa?

Tämä ei ole provo vaan iltainen mietintä nukkumaan mennessä miksi näin on. Kiitos asiallisista vastauksista.

Kerros ensin että miten sinä olet tullut uskoon, niin lähdetään perkaamaan ajatusta ihan alusta alkaen, mikä hommassa oikein on ongelmana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit kutsunut Saatanaa. Saatana auttaa aina!

Vierailija
4/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoontuloon aina liity mitään erikoista tunnekokemusta tms. Ala lukea Raamattua vaikka evankeliumeista ja rukoilla. Etsiydy seurakuntaan. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Ja Jeesus on luvannut, että sitä, joka tulee hänen luokseen, hän ei aja pois. Nämä lupaukset koskevat aivan jokaista. Myös sinua.

Vierailija
5/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisen sinua, että kuuntele seurat netistä tai mene Rauhanyhdistykselle seuroihin.

Seurojen kuuntelu aikoja on koottu yhdelle sivulle ja lisäksi sieltä löytyy paljon arkistoituja saarnoja.

Nettiseurat.fi

Vierailija
6/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi rukoilla jotain saadaksesi. Vain välitön usko Jeesukseen Kristukseen Vapahtajaan pelastaa.

Vierailija
7/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei ole kokemuksia, usko on luottamusta ja USKOA. Kokemuksia on toki tullut uskon elämän varrella. Raamatussakin sanotaan että vaeltakaa uskossa, älkää näkemisessä!

Vierailija
8/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkaisen sinua, että kuuntele seurat netistä tai mene Rauhanyhdistykselle seuroihin.

Seurojen kuuntelu aikoja on koottu yhdelle sivulle ja lisäksi sieltä löytyy paljon arkistoituja saarnoja.

Nettiseurat.fi

Lestaadiolaisuuteen kannustat siis? Itse kiertäisin lahkon kaukaa. Ensinnäkin lestaadiolaisuuteen synnytään kohdusta! Kaikkia muita katsotaan alaspäin.

Suosittelen vapaita suuntia kuten helluntaiseurakuntaa, vapaaseurakuntaa, salemia, tai jos tykkää jäykemmästä menosta niin ihan perus evl.

Vierailija
9/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmankaikkeus ei ole Jumala. Maailmankaikkeus on Jumalan luomaa.

Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki.

Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa, ikuisen henkensä voimalla sovitti syntimme Golgatan ristillä ja nousi kuolleista. Jokainen, joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, saa syntinsä anteeksi ja perii ikuisen elämän Jumalan yhteydessä.

Olemme kaikki yksilöitä. Uskoon tuleminen ei välttämättä tunnu äkillisenä ja dramaattisena elämyksenä kaikille. Itselleni kyllä oli suuri elämys, kun ymmärsin saaneeni Jumalalta syntini anteeksi Jeesuksen tähden.

Ajattele evankeliumia, jonka kerroin yllä. Mieti, mitä se sinun kohdallasi merkitsee. Lue Raamattua evankeliumiin sisältyvän anteeksiannon valossa. Jatka rukoilemista. Kannattaa myös seurata Raamatun opetusta; esim. tv7:llä (suomalainen kristillinen tv-kanava) esitetään hyviä opetusohjelmia.

Vierailija
10/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP. Käytä aikasi hyödyllisemmin toimimalla tavoitteellisesti unelmiesi eteen ja lopeta ajan hukkaaminen satuolentoihin.

Vierailija
11/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis uskon johonkin vaikeasti selitettävään universaaliin Luojaan jonka yksi ilmenemismuoto on kristinuskon Jumala ja Jumalan Poika Jeesus. Epäilen, että lähestymiskulmani on väärä.

Olen aina ajatellut, että kaikki uskonnot joiden ytimenä on rakkaus kuvastavat tätä samaa jumaluutta. Saatanaa en pidä minään muuna kuin rakkauden puutteena.

Siksi ajattelin, että Jeesus on sinänsä totta. Mutta kai on vaan jatkettava hengellistä etsintää jos se on jotain joko tai-meininkiä jossa pitää vain uskoa johonkin joka on painettu paperille tuhansia vuosia sitten, käydä kirkossa, lukea Raamattua ja toivoa olevansa oikealla tiellä.

En toivon mukaan pilkkaa tällä kenenkään uskoa vaan olen hyvin kiitollinen siitä, että moni uskova on tuonut uskossaan maailmaan paljon hyvää.

Ap

Vierailija
12/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on ihan turha kysyä näemmä mitään kun pitäisi vain sitä tätä ja tota.

Kieltääkö kaikki usko epäilyn ja ajattelun? Mitä se palvelee jos vain väkisin PÄÄTÄN USKOA?

Ap

Vierailija
13/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo perkeleen jumala on olemasa, niin iskekön minut kuoliaaksi NYT!!!

...

...

...

...

...

...

...

...

Mitään ei tapahtunut. Jumalia ei ole olemassa, ne ovat ihmisen keksimiä.

Vierailija
14/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko kiellä ajattelua. Ja usko kestää kyllä koettelunkin. Valitettavasti vain me emme voi itse päättää, minkälainen Jumala on tai mitkä asiat Jumalasta suostumme uskomaan. Minusta myös koko hommasta putoaa pohja, jos vähän jokainen uskonto olisi totta.

Ja minusta ainakin on ihanaa, että Jumala on antanut meille Raamatun ja puhuu meille sen kautta. Ei uskovan elämä tylsää ole. Päinvastoin.

Minusta sinulle on vastattu asiallisesti ja yritetty opastaa eteenpäin etsimisessä.

Vierailija
15/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain rukousvastauksen. Olen entinen seurakunta-aktiivi, mutta en ole vuosiin jaksanut elää "suositusten mukaisesti", vaikka uskonkin kristilliset opit.

Lastani ruvettiin kiusaamaan yläasteelle siirryttyä syksyllä, kun hän teki pienen mokan somessa. Kukaan ei puhunut hänen kanssaan, häntä nimiteltiin, ei annettu anteeksi mokan tekemistä.

Rukoilin, ja nyt kertoi, että anteeksi on annettu, ei enää nimitellä, on saanut uusia kavereita.

Minä olen se sama, joka (olen kertonut tällä palstalla aiemminkin) rukoili helppoa tunnuslukua uuteen pankkikorttiin aikoinaan. Ja tunnusluku oli sitten 0000.

Vierailija
16/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoontuloon aina liity mitään erikoista tunnekokemusta tms. Ala lukea Raamattua vaikka evankeliumeista ja rukoilla. Etsiydy seurakuntaan. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Ja Jeesus on luvannut, että sitä, joka tulee hänen luokseen, hän ei aja pois. Nämä lupaukset koskevat aivan jokaista. Myös sinua.

Kävin vapaaseurakunnassa ja siellä rukoiltiin uskoontuloni puolesta. Koin siellä hienon yhteishengen, mutta kristittyä se ei minusta tehnyt. Kunnioitan kyllä kovasti heidän kristillisyyttään ja yhteisöllisyyttään. Minusta se kertoo jotain siitä miten hienoa voi olla, että ihminen on uskossa ja lisää rakkauden tunnetta muissa.

Puolestani on myös muuten rukoiltu eri yhteyksissä ja toivottu hengellistä herätystä. Itsekin toivon etteivät nämä rukoukset mene hukkaan. Olen tuntenut suurta iloa kun olen nähnyt toivoa näiden ihmisten silmissä. Ei-uskovilla on monasti tyhjempi katse, vaikka pää olisi täynnä loogisia ratkaisuja ihan kaikkeen.

Olen tavannut entisen narkomaanin jonka elämälle usko antoi uuden suunnan. Hän puhui uskosta ihanan arkipäiväisen loogisesti: jos tekee syntiä piru luo yhteyksiä ihmisen sydämeen. Hänen ajatuksensa pitäisi kuulla,en osaa selittää tässä.

Minun hengellinen yhteyteni ovat siis nämä muut ihmiset joita olen vuosien varrella tavannut ja suurin osa on ollut kristittyjä. Ehkä minä haluaisin siis olla jossain määrittelemättömässä uskossa jossa tehdään tekoja rakkaudesta muita olentoja ja elämää kohtaan. Mutta jos pitää suhtautua tähän toiselta ei-konkreettiselta näkökannalta ja lähteä kirjojen tavaamisesta en ymmärrä. Eikö kaikki usko konkretisoidu jaetussa rakkaudessa jota on kaikki hyvä ihmisten välillä?

Ap

Vierailija
17/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lukisi Raamattua? Sehän on Jumalan ilmoitusta meille. Ei mitään "ikivanhan kirjan tavaamista". Ne asiat ja lupaukset ovat yhtä totta tänään kuin Raamatun kirjoitushetkellä. Jos ei tutustu Jumalan sanaan, mistä tietää, mihin edes uskoo tai minkälainen Jumala todellisuudessa onkaan? Voi olla, että mielikuva hänestä on väärä.

Vierailija
18/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun käpyrauhasesi toimii eri tavalla kuin niillä, jotka uskovat ja kokevat Jumalan läsnäoloa. Toisin sanoen aivoistasi puuttuu uskiskomponentti, mutta se ei todellakaan tee sinusta mitenkään huonompaa ihmistä. Ja arvaa mitä, kukaan muukaan ei oikeasti saa rukoilemalla yhtään mitään. Jonkun pelastumista vaikka sodasta selitetään niin, että Jumala on vastannut hänen rukouksiinsa. Entä ne tuhannet muut, jotka ovat yhtä lailla rukoilleet ja silti kuolleet, eivätkä enää ole kertomassa rukouksistaan? Ei tämä mitään rationaalista tarkastelua kestä.

Joku suomalainen hihhuli väitti Jumalan tankanneen hänen autonsa, kun siitä oli loppumassa bensa ja hän rukoili. Selvisipä sekin, miksei Jumala ehtinyt Aleppon lapsia auttamaan, kun suomalaisen hihhulin auto piti tankata. Ai niin, mutta "tuntemattomia ovat Herran tiet". Tällä samalla argumentilla voisi tosin selittää ihan mitä tahansa muutakin päätöntä maailmassa, mutta ei se mitään.

Ole ap iloinen siitä, ettet hurahda mihinkään älyttömään. Jos sinulla on jotain ongelmia elämässäsi, niin hanki niihin ihan maallista apua. Onnellisuuteen ei jumalia tarvita.

Vierailija
19/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vapaaseurakunnassa ja siellä rukoiltiin uskoontuloni puolesta. Koin siellä hienon yhteishengen, mutta kristittyä se ei minusta tehnyt. Kunnioitan kyllä kovasti heidän kristillisyyttään ja yhteisöllisyyttään. Minusta se kertoo jotain siitä miten hienoa voi olla, että ihminen on uskossa ja lisää rakkauden tunnetta muissa.

Puolestani on myös muuten rukoiltu eri yhteyksissä ja toivottu hengellistä herätystä. Itsekin toivon etteivät nämä rukoukset mene hukkaan. Olen tuntenut suurta iloa kun olen nähnyt toivoa näiden ihmisten silmissä. Ei-uskovilla on monasti tyhjempi katse, vaikka pää olisi täynnä loogisia ratkaisuja ihan kaikkeen.

Olen tavannut entisen narkomaanin jonka elämälle usko antoi uuden suunnan. Hän puhui uskosta ihanan arkipäiväisen loogisesti: jos tekee syntiä piru luo yhteyksiä ihmisen sydämeen. Hänen ajatuksensa pitäisi kuulla,en osaa selittää tässä.

Minun hengellinen yhteyteni ovat siis nämä muut ihmiset joita olen vuosien varrella tavannut ja suurin osa on ollut kristittyjä. Ehkä minä haluaisin siis olla jossain määrittelemättömässä uskossa jossa tehdään tekoja rakkaudesta muita olentoja ja elämää kohtaan. Mutta jos pitää suhtautua tähän toiselta ei-konkreettiselta näkökannalta ja lähteä kirjojen tavaamisesta en ymmärrä. Eikö kaikki usko konkretisoidu jaetussa rakkaudessa jota on kaikki hyvä ihmisten välillä?

Ap

Alat vaan tehdä niitä tekoja rakkaudesta sit.

Vierailija
20/37 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap,

Se, että kaipaat uskoa, on jo Jumalan työtä. Hän kutsuu lähelleen kaipauksesi kautta. Itse asiassa olet jo Hänen lähellään. "Hänessä me elämme, olemme ja liikumme."

Haluatko kokeilla, mitä tapahtuu, kun luet vaikkapa yhden psalmin päivässä. Psalmien kirja Raamatussa on samaan aikaan runoa ja rukousta ja ihmisen kaipausta Jumalan lähelle. Voit rukoilla sellaisilla psalmien sanoilla, jotka tuntuvat kuvaavan omaa kokemustasi. Jos sinulla on aikaa,kokeile.

Toinen kokeiluehdotus: mene ihan tavalliseen ev.lut. jumalanpalvelukseen. Testaa, onko sen rauhallinen meno sellaista uskonharjoitusta, joka sopii sinulle. Liturgia ei ole "vain liturgiaa", vaan ihmisen sielun puhetta Jumalalle ja Jumalan vastausta ihmiselle. Samoin virret.

Vielä lainaus Jeesukselta: "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan." Mutta aikataulu on Jumalan. Voit lohduttautua sillä, että itse kaipauksessa olet lähellä Jumalaa.

Se, mitä puhuit Rakkaudesta, on syvällistä oivaltamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi