Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni painaa 114kg

Vierailija
20.04.2017 |

On 197cm pitkä. Jonkin aikaa ollut verenpaine koholla, kuorsaa kuin norsu, uutena oireena tullut "ahdistus" esim portaiden nousun jälkeen, pitkäkestoisessa rasituksessa vastaavaa ei ole. Kävi työterveyslääkärillä viimein, labrakokeiden jälkeen vielä uudelleen.
Olen jo pitkään nätisti puhunut painonhallinnasta, viskeraalisen rasvan vaikutuksesta terveyteen jne... mutta aivan kuin seinille puhuis. Meillä syödään suht terveellisesti eikä kukaan muu perheessä ole ylipainoinen. Meillä kahdella on vähän erilainen suhteutuminen ruokaan, hän söisi mielellään usein, aina on hyvä hetki napostella jotain, paistaa lettuja tai jotain muuta hyvää. Olen ymmärtänyt rivien välistä että hyvä äiti/vaimo osoittaa rakkauttaan ruualla (kuten hänen äitinsä)
Mä toivon että työterveyslääkäri huomauttaa painosta. Kohonneen verenpaineen ja kolesterolin kanssa alkaa olla hyvä hetki havahtua nyt. Hänen pitää vaan itse ottaa vastuu asiasta. Minä en aio ryhtyä vahtimaan aikuisen ihmisen syömistä (joo, olen huono vaimo)
Avauksen pointti...kuhan purin ärsytystäni.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa ihan luotettavalta mieheltä. Tsemiä painon pudotukseen ja hyvää kesää

Vierailija
2/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehesi ne terveyshaitat tietää ihan niinkuin kaikki muutkin ylipainoiset. Ei siinä lääkärinkään huomattelut mitään auta. Kyllä hänen pitää se motivaatio muutokseen muulla tavoin löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehesi ne terveyshaitat tietää ihan niinkuin kaikki muutkin ylipainoiset. Ei siinä lääkärinkään huomattelut mitään auta. Kyllä hänen pitää se motivaatio muutokseen muulla tavoin löytää.

Hänhän ei ole mielestään ylipainoinen, hän on roteva ja lihaksikas =)

Minut itseni herätti verenpainelääkkeen käyttöön lääkärin huomautus että usein ensimmäinen oire on äkkikuolema. Olin/olen normaalipainoinen enkä muillakaan elintavoillani pystynyt vaikuttamaan verenpaineen hoitoon mutten silti halunnut lääkitystä.

Vierailija
4/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla pituudella 114kg ole mitään ylipainoa. Ihmeellistä touhua tämä kukkakeppien ihailu.

Vierailija
5/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut itseni herätti verenpainelääkkeen käyttöön lääkärin huomautus että usein ensimmäinen oire on äkkikuolema. Olin/olen normaalipainoinen enkä muillakaan elintavoillani pystynyt vaikuttamaan verenpaineen hoitoon mutten silti halunnut lääkitystä.

Minä olen mielestäni roteva ja lihaksikas mutta pari kg pitäisi silti pudottaa, ikää nelkytjotain ja kokoa 194cm/91kg. Alle 90kg olisi sopiva paino.

Mutta ei muutos voi tulla ulkoa vaan sen täytyy tulla ihmisestä itsestään.

Vierailija
6/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielestäni roteva ja lihaksikas mutta pari kg pitäisi silti pudottaa, ikää nelkytjotain ja kokoa 194cm/91kg. Alle 90kg olisi sopiva paino.

No siinä on taas yksi painotaulukkonyyhky.

Vierailija
7/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä on taas yksi painotaulukkonyyhky.

95kg:ssa sekä verensokeri että kolesteroli olivat koholla. 90kg:ssa ovat kunnossa. Nyyhki sitä.

Vierailija
8/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuolla pituudella 114kg ole mitään ylipainoa. Ihmeellistä touhua tämä kukkakeppien ihailu.

Ai niinku että kyllä miehellä pitää vähän vatsaa ollakin?

Siinä kivikovassa kummussa on takuulla 10 kiloa liikaa ihraa. 

Ja mitä nyt kohonneesta verenpaineesta, ainahan voi popsia verenpainelääkkeitä. Kolesterolilääkitystä lääkäri suosittelikin jo 5 sitten.

Vierailija
9/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla pituus/painosuhteella pitäisi tulla oireita. Eräs 40 cm lyhyempi bloggaaja on miestäsi painavampi ja terve kuin pukki.

Vierailija
10/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla pituus/painosuhteella pitäisi tulla oireita. Eräs 40 cm lyhyempi bloggaaja on miestäsi painavampi ja terve kuin pukki.

Ehkäpä miehelläni on sukurasitetta =) Bloggaajalla ilmeisesti ei ole. En tiedä kun en ole perehtynyt asiaan.

Vierailija
11/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolee kohta pois sitten saat ottaa normipainoisen tilalle

Vierailija
12/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi nostaa penkistä ? Jos on tuolla pituudella käynyt vähänkään salilla hankkimassa lihasmassaa niin ei tuo ole paino eikä mikään.

Vierailija
13/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. 

T.Mies 180cm/130kg

14/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon miehesi rasvaprosentti on?? 114 kilon paino on ihan sopiva tuon pituiselle miehelle jos on luonnostaan raamikas ja rasvaprosentti on alle kymmenen. Jos on taas pullohartiat ja rasvaprosentti huitelee +35, niin toki sitten ryhtiliikettä ja rasvanpolttoa. Lihaksista ei ole syytä laihduttaa kuitenkaan koskaan, ellei kilpaile kestävyyslajeissa.

Vierailija
15/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäinen sydänkohtaus kun tulee, ja jos selviää niin saattaa tehdä asialle jotain. Ihmiset ovat välinpitämättömiä omasta terveydestään...

Vierailija
16/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain lievästi ylipainoinen (painoindeksi alle 30) ja tuolla pituudella painoa jo täytyykin olla reilusti yli sadan miehellä. Minä painan 90 kg ja siis lievästi ylipainoinen mutta koska olen pitkä niin olen tuollakin painolla hoikka. Esim. Vyötärö 69cm, housukoko 28 jne.

Vierailija
17/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko miehesi nostaa penkistä ? Jos on tuolla pituudella käynyt vähänkään salilla hankkimassa lihasmassaa niin ei tuo ole paino eikä mikään.

Eläissään salilla käynyt.

ap

Vierailija
18/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijax kirjoitti:

Paljon miehesi rasvaprosentti on?? 114 kilon paino on ihan sopiva tuon pituiselle miehelle jos on luonnostaan raamikas ja rasvaprosentti on alle kymmenen. Jos on taas pullohartiat ja rasvaprosentti huitelee +35, niin toki sitten ryhtiliikettä ja rasvanpolttoa. Lihaksista ei ole syytä laihduttaa kuitenkaan koskaan, ellei kilpaile kestävyyslajeissa.

Vuonna 2010 paino oli 108kg, tuolloin rasvaprosentti oli 22%

7 vuotta, 6 kiloa ja lihaksia ei ole tullut lisää. Mun mielestäni suunta ja tahti on huolestuttava.

Ei urheile, ei liiku. Toki työ jonkinverran fyysistä.

Mä en mielestäni turhasta ole huolissani, 

Vierailija
19/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo oireet voi sopia vaikka homealtistukseenkin. Hmmm, mun mies painaa 150 mutta mielestäni se on hänen oma asiansa.

Vierailija
20/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä se, jos on muuten mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan