Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kokeilet onko vatsalihaksesi palautuneet raskaudesta:

Vierailija
24.03.2006 |

Raskaus erottaa toisistaan suorat vatsalihakset. Niiden palautuminen takaisin yhteen kestää n.3kk-vuoden.

Ennen kuin suorat vatsalihakset ovat palautuneet, et saisi tehdä vatsalihasliikkeitä. Muuten lihaksesi saattavat jäädä erilleen ja mahasi jää pömppö-vatsaksi.

Voit testata vatsalihastesi tilanteen itse seuraavasti:

Käy selin makuulle lattialle ja koukista jalkasi. Työnnä sormet navan kohdalta vatsan sisään ja nosta yläkroppaasi ylös, samoin kuin tekisit vatsalihaksia.

Noustessasi suorat vatsalihakset liittyvät yhteen. Jos sormesi kuitenkin jäävät vatsan sisään ja tunnet kuinka lihasten väliin jää rako, ne eivät ole palautuneet ja tällöin et saa tehdä vielä vatsalihasliikkeitä.

Kuinka kauan synnytyksestäsi on?

Miten olet urheillut?

Jäikö rako?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mitä väliä sillä on, onko pömppävatsa vai ei!"

Vierailija
22/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta navan kohdalta ei.. Jääkö mun pömppä nyt ikusiksi ajoiksi tälleen?!!

Synnytyksestä on 1v3kk. Ja aloitin jumpan vasta kun poika oli vuoden. Sitä ennen en tehnyt juuri mitään.. :)

Kertokaa... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan littana maha, vaikka 4 lasta olen synnyttänyt, kun en ole tehnyt mitään vatsalihasliikkeitä eli laiska olen ollut sen asian suhteen!

Vierailija
24/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta navan kohdalta ei.. Jääkö mun pömppä nyt ikusiksi ajoiksi tälleen?!!

Synnytyksestä on 1v3kk. Ja aloitin jumpan vasta kun poika oli vuoden. Sitä ennen en tehnyt juuri mitään.. :)

Kertokaa... :(

Vierailija
25/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne saa kuulemma ottaa jälkeenpäinkin tarvittaessa yhteyttä. Mulla ihme kyllä kuroutunut tämä rako hiljalleen umpeen. Nuorimmainen nyt 1v9kk ja lihakset sormen mentävällä raolla. Kuinkahan kauan on mahdollista yrittää saada näitä vatsalihaksia umpeen?

Naistenklinikalta neuvoivat pari tehokasta vatsaliikettä joilla voi auttaa tätä lihasten palautumista. Eli käy kontalleen lattialle ja nosta käsi vaakasuoraan eteen (tee alkuun10-20 toistoa) ja sama toiselle kädelle. Sitten samassa konttausasennossa käsi suorakulmaan ja nostetaan sitä sivusuunnassa (10-20 toistoa). Helppoa eikä rasita, mutta tehokasta, esikoisen jälkeen näitä tein ja auttoivat. Nuorimmaisen jälkeen en ole jaksanut paneutua (!! Vaikka liikkeet näin helppoja).

Lantionpohjan lihaksille taas tasainen liikkuminen on hyväksi ja esim. kova pomppiminen taas saatta aiheuttaa laskeumaa!! Eli sauvakävely, uinti, jooga, hiihto yms hyviä ja tennis, pallopelit joissa hypitään yms ovat jopa pahaksi. Eli lantionpohjan lihakset saattaa huonontua vaikka oliskin pallopeleistä kovassa kunnossa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi