Paksujen hiusten peseminen ja laittaminen
Meneekö muilla paksuhiuksisilla hermo? Peseminen kestää hirveän kauan ja laittaminen samoin. Tekisi mieli leikata kaljuksi...
Kommentit (11)
Hiukset on naisen kruunu, ole ylpeä ja kiitollinen paksuista hiuksistasi.
Suurimmalla osalla suomalaisita on ohuet hiukset ja moni varmasti ottaisi sinun kuontalon.
Pidä arkena jotain helppoa kampausta, kuten ponnaria tai nutturaa ja laita ne sitten hienommin ja ajan kanssa tärkeämpiin tilaisuuksiin.
Sama juttu! Ihan järkyttävä homma pestä ja laittaa ja mun pitkä tukka jää aina johonkin auton oven väliin yms paikkoihin ja nuttura on niin painava että päätä särkee. Välillä mietin miksi sitten en leikkaa lyhyeks... Itse asiassa 19- vuotiaana leikkasin kaljuksi :D se oli helppoa ja kivaa se, mutta kyllä tässäkin on puolensa. Kaljuna olemisen johdosta mulla on kokemusta jok ikisestä hiustenpituudesta kaljusta tähän pitkään ja voin kertoa että keskipitkä/olkapäämittainen tukka on helpoin mitta. Mutta ei sovi mulle... :/
Minulla on melko paksut hiukset. Olen ratkaissut saman ongelman yksinkertaisesti leikkauttamalla ne lyhyeksi (niskaan ulottuvaksi). On helppoa pestä, kuivata ja laittaa.
Täytyy vain opetella päästämään irti siitä ajatuksesta, että hiusten pitäisi olla naisella pitkät. Itsekin väkisin pidin vuosikaudet pitkää tukkaa kun ajattelin, että niin sen pitää olla. Sitten annoin periksi ja olen todennut, että lyhyt tukka sopii minulle paljon paremmin.
En jaksa lähes koskaan laittaa hiuksia mitenkään, koska niitä on niin paljon. Esim kihartamisessakin menee monta tuntia. Juhliinkin menen siis hiukset ihan tavallisesti auki tai ponnarilla/nutturalla. Suoristaa jaksan joskus päällimmäiset hiukset.
Pestessä taas shampoon ja hoitoaineen huuhteleminen kestää iäisyyden, jaan yleensä hiukset 4-6 osaan jotka pesen erikseen. Ärsyttävää puuhaa.
Ap
Kyllä! Ihmiset eivät lainkaan ymmärrä, miksi en pidä paksua tukkaani siunauksena vaan enemmänkin riesana. En haluaisi ihan vauvanhaitujakaan, vaan normaalipaksuiset hiukset. Olisi kiva edes joskus kokeilla, millaista sellaisten kanssa elo olisi.
Pesu vie paljon aikaa, etenkin huuhtelut. En tykkää kuivata hiustenkuivaajalla, joten annan hiusten kuivua aina itsestään ja sekös vasta vie aikaa. Vaikka pesen hiukset illalla ajoissa ja annan loppuillan ja koko yön kuivua vapaasti, ne ovat vielä aamullakin aavistuksen kosteat. Lisäksi hiukset vetää luonnostaan rumille laineille, joten aina pesun jäljiltä tukka on pakko suoristaa. Kovin tarkkaan en sitä koskaan jaksa tehdä koska se kevytkin suoristus vie jonkun aikaa.
Ylioppilasjuhliin kävin kampaajalla teettämässä kampauksen, jossa osa hiuksista kiharrettiin. Hiukset on niin itsepäiset ja liukkaat, että edes kampaajan konsteilla ei kiharat pysyneet hyvässä kuosissa iltaan asti. Kotona jos kiharran niin ovat suorat parin tunnin päästä. Huoh. Pidän hiukset aina ponnarilla, koska auki ollessa ne ovat koko ajan tiellä ja tulee helposti kuuma, kun niska hautuu tukan alla. Kampauksia en itselleni osaa tehdä ja aina kun yritän, menee hermo kun en saa tällaista määrää tukkaa kuriin mitenkään. Rakastaisin pitää nutturaa, mutta en ole vielä löytänyt tapaa, jolla se minulla onnistuisi pysymään. Vinkkejä otetaan vastaan.
Pesuvälin pidentäminen pidentää myös hermoja, itse pesen 1-2kertaa viikossa sen mukaan onko menoa mihinkään. Hiukset pysyy paremmassa kunnossakin ja väriä ei lähde niin paljon.
Kaiken maailman föönaus ja suoristelu, mitä järkeä? Kyseessä ovat vain hiukset. Tehkää juhliin mitä teette, mutta silloinkin olisi varmaan hyvä tehdä hiusten kanssa yhteistyössä eikä niitä vastaan - tulos pysyy silloin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ihmiset eivät lainkaan ymmärrä, miksi en pidä paksua tukkaani siunauksena vaan enemmänkin riesana. En haluaisi ihan vauvanhaitujakaan, vaan normaalipaksuiset hiukset. Olisi kiva edes joskus kokeilla, millaista sellaisten kanssa elo olisi.
Pesu vie paljon aikaa, etenkin huuhtelut. En tykkää kuivata hiustenkuivaajalla, joten annan hiusten kuivua aina itsestään ja sekös vasta vie aikaa. Vaikka pesen hiukset illalla ajoissa ja annan loppuillan ja koko yön kuivua vapaasti, ne ovat vielä aamullakin aavistuksen kosteat. Lisäksi hiukset vetää luonnostaan rumille laineille, joten aina pesun jäljiltä tukka on pakko suoristaa. Kovin tarkkaan en sitä koskaan jaksa tehdä koska se kevytkin suoristus vie jonkun aikaa.
Ylioppilasjuhliin kävin kampaajalla teettämässä kampauksen, jossa osa hiuksista kiharrettiin. Hiukset on niin itsepäiset ja liukkaat, että edes kampaajan konsteilla ei kiharat pysyneet hyvässä kuosissa iltaan asti. Kotona jos kiharran niin ovat suorat parin tunnin päästä. Huoh. Pidän hiukset aina ponnarilla, koska auki ollessa ne ovat koko ajan tiellä ja tulee helposti kuuma, kun niska hautuu tukan alla. Kampauksia en itselleni osaa tehdä ja aina kun yritän, menee hermo kun en saa tällaista määrää tukkaa kuriin mitenkään. Rakastaisin pitää nutturaa, mutta en ole vielä löytänyt tapaa, jolla se minulla onnistuisi pysymään. Vinkkejä otetaan vastaan.
Kuin omasta elämästäni:) Pesu kestää, huuhtelu kestää. Kuivuminen ilman hiustenkuivaajaa n 4h, hiustenkuivaajalla 1h, illalla jos pesee ja kuivattaa on vielä aamulla märät niskasta. Luonnontaipuisana taipuu aina väärään suuntaan - siksi otan 2-3 vuoden välein permanentin että föönaaminen (ts harjakihartimella suoristaminen) olisi helpompaa ja hiukset jaksaisi nousta päälaelta. Mun hiukset on niin raskaat että ilman permistä on kuin nuolaistu päätä myöten...
Mulla on kyllä aina hiukset laitettu, kotonakin. Harjakihartimella menee n 30 min kuiviin hiuksiin. Se on mulle itsestäni huolehtimisen nro 1. Vaikka olisi mitkä vaatteet ja meikit näyttäisin hirveältä ilman siistejä hiuksia! Jos on ihan hirveä kiire tai olen menossa treeneihin laitan hiukset nutturalle (samoin aina kun työskentelen keittiössä) sellaisella rumalla isolla nipsulla. Minäkin inhoan sitä jos hiukset pyörii silmillä ja suussa!
Mutta onhan nää kauniit, juuri äsken tapasin ystäväni joka jälleen kerran pörrötti mun hiuksia ja sanoi että ne on maailman seksikkäimmät:)
n57v
Puoli tuntia kampakihartimeen tai föönaukseen? Miten usein... Kerran föönasin itse hiukset kun lähdin häihin, omiin häihin en kyllä föönannut.
Tulee mieleen ne jenkkitytöt, jotka heräävät aamulla aikaisemmin ennen koulua siksi, että ehtivät laittaa tukkansa ja meikata. Kukin tosin tyylillään, mutta niin paljon aikaa ulkonäköön, miten sitä voi riittää!
Hei! Minulla on paksut hiukset. Onko jollain vinkkejä miten saisin suihkussa päänahkani märäksi, jotta shampoo vaahtoutuisi?
Mikä laittaminen? Teetkö jotain kampauksia tai koristelet pinneillä? Leikkaa pois, jos hiukset ovat ongelma. Niiden pitäisi olla sivuseikka.