Aikuislukio, mutta olen tyhmä
Tai sitä olen kuullut toistettavan koko ikäni. Olen kuulemma tyhmä.
Haluaisin käydä aikuislukion, mutta pelkään että en pärjää ylioppilaskirjoituksissa. Taloudellinen tilanne sallisi opiskelun, mutta onko siitä hyötyä jos en pääse jatko-opiskelemaan?
Kommentit (14)
No eipä se ota, jos ei annakaan. Tyhmää on jättää tekemättä asioita vain siksi, että pelkää.
Vierailija kirjoitti:
No eipä se ota, jos ei annakaan. Tyhmää on jättää tekemättä asioita vain siksi, että pelkää.
Tiedän että pelkäät hankkia vauvan
On hyötyä. Saathan kuitenkin lukion kurssien suorittamisesta todistuksen. Ja kielitaito kehittyy englannissa ja ruotsissa. Niistä on hyötyä. Kokeile! Sitten tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä pilata fantasiasi, mutta minulla on 4 lasta. Enempää en pysty saamaan, vaikka miten yrittäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä vauvoja hankitaan? Prismasta?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
On hyötyä. Saathan kuitenkin lukion kurssien suorittamisesta todistuksen. Ja kielitaito kehittyy englannissa ja ruotsissa. Niistä on hyötyä. Kokeile! Sitten tiedät.
Puhun melko sujuvasti ruotsia ja englantia, mutta en osaa kirjoittaa vaikkapa esseetä kummallakaan kielellä.
En mielestäni ole mikään välkky ja peruskoulun ka oli alle 7. Kävin kuitenkin aikuislukion ilman ongelmia ja kirjoitin hyvät paperit lukematta kokeisiin. Ei niissä kovin paljon vaadita. Nettilukio on hyvä vaihtoehto, jos tykkää itsenäisestä opiskelusta omaan tahtiin eikä edes ole kokeita.
Lukion läpäisy ei todellakaan mitään kummoista älyä vaadi.
Toiset vaan on tyhmiä. Minkäs sille voi
Miksi pitää "pelätä" jotain jos käy lukion. Päätät yksinkertaisesti että nyt sen käyn ja pääsen läpi. Näin minä tein ja pääsin aikoinani iltaoppikoulusta ylioppilaaksi ja opiskelin sitten siitä eteenpäin ja pääsin hyvään ammattiin. Noista ihmeellisistä peloista pitää päästä eroon ja mennä eteenpäin kuin höyryveturi ennenwanhaan.
Kumpi sinua tyhmentää enemmän; lukion käyminen vai käymättä jättäminen?
Mihin tarvitset yo-tutkintoa? Lähes mitä tahansa voi opiskella ilman sitä, ja jos on joku tietty ala tiedossa, opiskele ennemmin ammatti kuin luet itsesi ylioppilaaksi, se kun ei ole ammatti.
Pääsin lukion läpi tekemättä melkein kertaakaan kotitehtäviä. Luin tentteihin ja kirjoitin esseitä. Sain M:n paperit. Yliopistossa olen jonkin verran kamppaillut, kun olen joutunut niitä itsenäisiäkin tehtäviä enemmän tekemään.