Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko tietää, jos sinua petetään?

Vierailija
19.04.2017 |

Täällä aina pettämisketjuissa kiistellään siitä, saako petetylle osapuolelle kertoa asiasta vai onko se liiallista puuttumista muiden asioihin, koska toiset ihmiset eivät edes halua tietää, mitä kumppani tekee selän takana. "Mistä ei tiedä, ei voi satuttaa". Toiset taas ehdottomasti haluavat tietää pettämisestä, koska haluavat päättää itse, jäävätkö pettäjän kanssa suhteeseen, eivätkä halua muiden ihmisten tekevän tätä päätöstä heidän puolestaan.

Eli tsekataan vähän, kuinka nämä kaksi näkemystä jakaantuvat.

Haluatko tietää, jos sinua petetään?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten kuvottaa ihmiset, jotka sekaantuvat toisen parisuhteeseen. Se mitä tapahtuu jonkun parisuhteessa ei kuulu ulkopuoliselle pätkääkään.

Mulla on yksi kaveri, joka on salamana kertomassa jos jotain petetään ja se ei ole sillä saanut mitään hyvää aikaan. Paitsi itselleen, kun on saanut jälleen kerran rikottua yhden suhteen ja tehtyä jälleen kerran yhden ihmisen onnettomaksi.

Eikös se nimenomaan ole se pettäjä, joka satuttaa ja tekee ihmisestä onnettoman? Ei se kuka sanoo tosiasiat ääneen.

Yhtä asiaa en ymmärrä:

Kun palstamammojenkin mielestä se on nimenomaan se pettäjä, joka satuttaa, niin miksi kukaan ei halua kostaa hänelle. Miksi sille petetylle puolisolle? Eikö ole rohkeutta ottaa yhteyttä siihen pettäjään ja kertoa hänelle, että tietää mitä hän tekee ja haukkua hänet maanrakoon, kenties jopa uhata että paljastaa hänet puolisolle ellei hän itse kerro totuutta.

Tässä kohtaa moni ilmeisesti ajattelee, että "En kai minä niin hullu olisi, että menisin ihan vieraalle miehelle (viittaan eilisen keskusteluun) huutamaan ja uhkailemaan asiasta, joka ei kuulu minulle mitenkään!"

Niin. Sen sijaan moni olisi valmis ottamaan yhteyttä ventovieraaseen naiseen ja kertomaan asioista, jotka eivät kuulu heille mitenkään. Petetty vaimo kärsii, vaikka on kaikkein syyttömin osapuoli, mahdolliset lapset myös.

Eli mitä jos seuraavalla kerralla, kun tiedät jonkun pettävän, kostaisit juuri hänelle. Et hänen perheelleen.

En ole ikinä ajatellut pettämisen paljastamisen liittyvän kostamiseen!?

Haluaisin vain itse tietää jos eläisin suhteessa epäluotettavan ihmisen kanssa, joka ei arvostaisi minua edes sen vertaa, että pystyisi olla pahiten loukkaamatta eli pettämättä. Luulin muidenkin haluavan tietää mitä heidän selän takanaan tehdään. Näköjään ei. Ja tottakai ensin sanotaan pettäjälle, että joko sinä kerrot tai minä kerron. Kostoon se ei kyllä liity mitenkään.

Vierailija
22/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautivaara on aina kun harrastaa seksiä. Kondylooma ja herpes tarttuvat kumista huolimatta jos virus on sillä alueella jota kumi ei peitä.

Minä en halua saada kohdunkaulansyöpää siksi että mies petti jonkun naisen tai herpestä. Puhumattakaan siitä, ettei pettäjä välttämättä suojaudu edes kumilla tai ei käytä sitä suuseksissä josta myös on mahdollista saada sukupuolitauteja.

Kai te mammat olette tietoisia siitä, että esim. klamydia ei aina oireile lainkaan mutta voi tehdä teidät hedelmättömiksi? Ja jos suhteessa ei aavista että toinen pettää niin sukupuolitautitestejäkään ei tule ottaneeksi.

Oman terveytennekin vuoksi olisi hyvä haluta tietää jos mies pettää. Sinakin minulle saa se toinen nainenkin kertoa jos olen tuollaisen k-pään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tietää. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Esitin eilisessä ketjussa kysymyksen: Jos olen parisuhteessani onnellinen enkä tiedä/saa koskaan tietää, että minua petetään/petettiin, niin mitä vahinkoa siinä tapahtuu ja kenelle. Toivoisin kommenttejanne.

Miksi kuvittelet ettei pettäminen näy mitenkään suhteessa? Yksittäinen, satunnainen ehkä ei mutta krooniset tai pitkäkestoiset pettämiset näkyvät satavarmasti jollain negatiivisella tavalla.

Turha spekuloida naiivilla mieheni huitelee missä milloinkin ja kiinnostus on muualla mutta minätyttö se olen vaan onnellinen.

Niin? Olenko minä onnellinen, jos mieheni huitelisi missä milloinkin ja kiinnostus olisi muualla? En. Kysymykseni kuului: jos olen onnellinen, niin mitä vahinkoa tapahtuu ja kenelle?

Et todellakaan vaikuta onnelliselta nytkään. Taidat tietää/aavistella jotain mitä et haluaisi.

Olisit voinut vain myöntää, että et pysty vastaamaan kysymykseen. Eihän se, olenko minä onnellinen vai en, liity mitenkään keskustelun aiheeseen. Muistutan vielä kerran siitä, mikä kysymykseni oli ja painotan sen nyt eri tavalla, jotta menisi perille: JOS olen onnellinen, niin mitä vahinkoa tapahtuu ja kenelle (jos en koskaan saa tietää, että minua petetään)?

Vierailija
24/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tietää. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Esitin eilisessä ketjussa kysymyksen: Jos olen parisuhteessani onnellinen enkä tiedä/saa koskaan tietää, että minua petetään/petettiin, niin mitä vahinkoa siinä tapahtuu ja kenelle. Toivoisin kommenttejanne.

Miksi kuvittelet ettei pettäminen näy mitenkään suhteessa? Yksittäinen, satunnainen ehkä ei mutta krooniset tai pitkäkestoiset pettämiset näkyvät satavarmasti jollain negatiivisella tavalla.

Turha spekuloida naiivilla mieheni huitelee missä milloinkin ja kiinnostus on muualla mutta minätyttö se olen vaan onnellinen.

Niin? Olenko minä onnellinen, jos mieheni huitelisi missä milloinkin ja kiinnostus olisi muualla? En. Kysymykseni kuului: jos olen onnellinen, niin mitä vahinkoa tapahtuu ja kenelle?

Onhan maailmassa toki jos jonkinlaista yksittäistä hörhöä niin kuin nyt sinäkin.

Eli jos tosissasi uskot että miehesi pystyy samaan aikaan olemaan läsnä sinulle ja pettämään , olemaan siis sekä fyysisesti että henkisesti samaan aikaan luonasi ja niiden toisten naisten luona , niin pidä toki lapselliset kuvitelmasi.

Jankkaamisesi on tasoa, entäs jos joulupukki on kuitenkin ihan oikeasti olemassa.

Koska kuitenkin ainakin jatkuva pettäminen näkyy kyllä parisuhteessa, on mielekkäämpää keskustella siltä pohjalta.

Vierailija
25/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kuvottaa ihmiset, jotka sekaantuvat toisen parisuhteeseen. Se mitä tapahtuu jonkun parisuhteessa ei kuulu ulkopuoliselle pätkääkään.

Mulla on yksi kaveri, joka on salamana kertomassa jos jotain petetään ja se ei ole sillä saanut mitään hyvää aikaan. Paitsi itselleen, kun on saanut jälleen kerran rikottua yhden suhteen ja tehtyä jälleen kerran yhden ihmisen onnettomaksi.

Ahaa, yksi ihminen tuli onnettomaksi, siis pettäjä. Petetyn tilanne alkujärkytyksen jälkeen varmasti jopa kohentuu, kun ei tarvitse olla suhteessa sen pettäjän kanssa.

Vierailija
26/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan maailmassa toki jos jonkinlaista yksittäistä hörhöä niin kuin nyt sinäkin.

Eli jos tosissasi uskot että miehesi pystyy samaan aikaan olemaan läsnä sinulle ja pettämään , olemaan siis sekä fyysisesti että henkisesti samaan aikaan luonasi ja niiden toisten naisten luona , niin pidä toki lapselliset kuvitelmasi.

Jankkaamisesi on tasoa, entäs jos joulupukki on kuitenkin ihan oikeasti olemassa.

Koska kuitenkin ainakin jatkuva pettäminen näkyy kyllä parisuhteessa, on mielekkäämpää keskustella siltä pohjalta.

Tätähän minä ajan nimenomaan takaa. Pettäminen näkyy kyllä parisuhteessa, joten ei siihen tarvita ketään ulkopuolista käräyttämään pettäjää. Kiitos, kun puolestani kirjoitit nuo sanat. Ihminen ei voi olla samaan aikaan fyysisesti ja henkisesti läsnä sekä pettää. Ja jos elämänkumppani ei ole fyysisesti ja henkisesti läsnä, niin hänen kanssaan ei ole onnellinen. Joko ymmärsit?

Vierailija
27/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää. Mun exä petti mua. Olin epäillyt sitä jo jonkin aikaa ja kysynyt mieheltäkin suoraan, mutta kielsi. Juttelin asiasta ystäväni kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei mieheni olisi "pettävää tyyppiä" ym. puolustelevaa soopaa. Myöhemmin, kun sitten mies jäi kiinni jo pitempään jatkuuneesta sivusuhteesta, tämä samainen ystävä kertoi, kuinka oli tiennyt asiasta ja nähnytkin nämä kaksi moneen kertaan yhdessä. Ois nyt pitänyt suunsa loppuun asti kiinni eikä ruvennut jälkiviisastelemaan, vaikka tiesi, että olisin halunnut tietää. Meillä ystävyyskin meni siinä samassa.

Vierailija
28/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni pettäisi ns.baaripano tyylisesti, en haluaisi tietää. Jos mieheni alkaisi suhteeseen selkäni takana, haluaisin tietää.

Kysymyksen asettelu on omituinen, koska jokainen vetää suhteessa ne omat rajat. Onko pettämistä, jos tanssii hitaita tai pussailee vai onko seksi vasta pettämistä.

Vierailija
29/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nimenomaan ole se pettäjä, joka satuttaa ja tekee ihmisestä onnettoman? Ei se kuka sanoo tosiasiat ääneen.

Yhtä asiaa en ymmärrä:

Kun palstamammojenkin mielestä se on nimenomaan se pettäjä, joka satuttaa, niin miksi kukaan ei halua kostaa hänelle. Miksi sille petetylle puolisolle? Eikö ole rohkeutta ottaa yhteyttä siihen pettäjään ja kertoa hänelle, että tietää mitä hän tekee ja haukkua hänet maanrakoon, kenties jopa uhata että paljastaa hänet puolisolle ellei hän itse kerro totuutta.

Tässä kohtaa moni ilmeisesti ajattelee, että "En kai minä niin hullu olisi, että menisin ihan vieraalle miehelle (viittaan eilisen keskusteluun) huutamaan ja uhkailemaan asiasta, joka ei kuulu minulle mitenkään!"

Niin. Sen sijaan moni olisi valmis ottamaan yhteyttä ventovieraaseen naiseen ja kertomaan asioista, jotka eivät kuulu heille mitenkään. Petetty vaimo kärsii, vaikka on kaikkein syyttömin osapuoli, mahdolliset lapset myös.

Eli mitä jos seuraavalla kerralla, kun tiedät jonkun pettävän, kostaisit juuri hänelle. Et hänen perheelleen.

Eihän se ole kostamista, että kertoo vääryyden tapahtuneen. Kostaminen on sitä, että maksaa tehdyn vääryyden takaisin samalla mitalla takaisin. Sehän on oikein, että tuo ilmi vääryyden.

Vastaus ap:n kysymykseen: ehdottomasti haluaisin tietää.

Kertoisin petoksesta kaverilleni, vaikka tämä olisi joskus aiemmin sanonut, ettei vastaavassa tilanteessa haluaisi tietää. Pettämisessä on kyse niin vakavasta asiasta, että se olisi vasta toissijaisesti parisuhdeasia ja ensisijaisesti yleisen moraalin piiriin kuuluva asia.

Vähän samaan tapaan kuin jos tietäisin, että kaverini mies on pahoinpidellyt fyysisesti kaverini (keksitty esimerkki) ja kaverini pyytäisi minua, etten puuttuisi heidän parisuhteeseensa ja ilmoittaisi poliisille, niin ilmoittaisin silti.

Vierailija
30/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun minulta tai perheeltä ei puutu mitään ( ei tule esim pihtaamista tms) en halua tietää. Enkä myöskään kiellä mieheltäni mitään samalla ehdolla. Toimii myös toisinpäin.

Vierailija
31/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun minulta tai perheeltä ei puutu mitään ( ei tule esim pihtaamista tms) en halua tietää. Enkä myöskään kiellä mieheltäni mitään samalla ehdolla. Toimii myös toisinpäin.

Teillä on siis avoin suhde? Silloinhan homma on täysin OK. Minä käsitäm pettämisen nimenomaan ja ennen kaikkea luottamuksen pettämisenä. Minä haluan olla yksiavioisessa suhteessa, samoin mies. Tämä on yhteinen sopimus ja jos mies sitä rikkoo,haluan tietää koska en ole enää kiinnostunut olemaan suhteessa miehen kanssa.

Vierailija
32/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, vaikka sitten vieraan kertomana. Ja vaikka olisinkin ollut onnellinen suhteen aikana, niin mitä myöhemmin pettäminen paljastuisi, sitä kamalammalta se tuntuisi. Siksi haluaisin tietää mahdollisimman aikaisin. Olisi kamalaa saada tietää, että olisi elänyt vuosia valheessa, ja ettei mies olekaan kunnioittanut minua ollenkaan.

Jos haluaa vaihtaa kumppania niin sitten erotaan, ei petetä. Tai vaihtoehtoisesti sovitaan avoimesta suhteesta, jos se käy kaikille suhteen osapuolille.

Vierailija
33/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä pettämisestä aina joku tietää, tuskin se miehesi pano pitää suutaan kiinni ja kappas, tilanne voikin olla että teillä saattaa jopa olla yhteisiä tuttavia ja siinä sitten sana kiertää ja ihmiset säälii sua selkäs takana. "Voi tuota Mirjaa, sen mieskin pettää sitä ja se ei vaan tiedä". Tuo on se syy miksi haluaisin tietää pettämisestä vaikka todennäköisesti en puolisoani yksittäisen panon vuoksi jättäisikään. En halua että on olemassa ihmisiä jotka tietävät parisuhteestani enemmän kuin minä ja juoruavat ja säälivät. Monesti miehet kertovat läheisille ystävilleen, jotka sitten kertovat vaimoilleen. Hyvin hyvin hyvin harva pettäminen jää pelkästään niiden kahden seksiä harrastaneen tietoon.

Vierailija
34/35 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä pettämisestä aina joku tietää, tuskin se miehesi pano pitää suutaan kiinni ja kappas, tilanne voikin olla että teillä saattaa jopa olla yhteisiä tuttavia ja siinä sitten sana kiertää ja ihmiset säälii sua selkäs takana. "Voi tuota Mirjaa, sen mieskin pettää sitä ja se ei vaan tiedä". Tuo on se syy miksi haluaisin tietää pettämisestä vaikka todennäköisesti en puolisoani yksittäisen panon vuoksi jättäisikään. En halua että on olemassa ihmisiä jotka tietävät parisuhteestani enemmän kuin minä ja juoruavat ja säälivät. Monesti miehet kertovat läheisille ystävilleen, jotka sitten kertovat vaimoilleen. Hyvin hyvin hyvin harva pettäminen jää pelkästään niiden kahden seksiä harrastaneen tietoon.

Tätähän tehdään pikkukylissä ihan kiusalla, kun kaikki tuntevat toisensa. Juuri huhupuheiden takia haluaisin pitäviä todisteita, eikä mitään Mirkku kertoi Pertin kertoneen että Eikka oli nähnyt sun miehes baaritiskillä ja siellä oli naisia. Varmaan oli panoseuraa hakemassa.

Vierailija
35/35 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liittyy