Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En auta ja tue lapsiani pukemisessa yms.

Vierailija
19.04.2017 |

Siis sen jälkeen kun pystyvät siihen itsekin. Ei minuakaan autettu ja ihan hyvin selvisin. Mies auttaa ja lapset ei voi siksi pukea itse vaan tarvii siihen aina aikuista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Kyllä mä 10-vuotiaallekin vielä vastaan jos se kysyy toppa- ja villasormikkaiden välillä. Toki vastaan niin, että joutuu päätöksen kuitenkin tekemään itse.

Vierailija
2/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis niiden päällelaittamisessa, tarkoitin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et tue etkä auta lapsiasi (tai ketään) missään asiassa

Vierailija
4/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi eivät osaa pukea, muttet auta heitä? 

Miten pääsette ulos, jos mies ei ole kotona?

Vierailija
5/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta niissä missä minuakaan ei ole autettu.

Vierailija
6/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Liittyy varmasti jotenkin siihen, luin tällaista, että pitkäjänteinen toiminta jossa palkinto saadaan vasta esim. kuukausien tai vuosien päästä, ei onnistu miehiltä niin kuin naisilta. Artikkelissa esimerkkinä oli koulunkäynti: pojat eivät näe vaivaa koulun suhteen koska koulutodistus on jossain hamassa tulevaisuudessa häilyvä ajatus, eikä välitön palkinto. Tässä tapauksessa esimerkkinä tuo että mies haluaa saada lapsen äkkiä puettua eikä ole niin kiinnostunut siitä että siten lapsi ei itse opi.

Vierailija
7/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavat, ja tämä tuli heräävää 10-vuotiasta seuratessa mieleen. Mies usein auttaa vaatteita unisen lapsen päälle.

Vierailija
8/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et myöskään siivoa tai tee ruokaa. Et kuuntele, et välitä.

Oma napa on ainoa mikä kiinnostaa

Vierailija
9/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielestäsi toimiva periaate, koska..?

Vierailija
10/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Liittyy varmasti jotenkin siihen, luin tällaista, että pitkäjänteinen toiminta jossa palkinto saadaan vasta esim. kuukausien tai vuosien päästä, ei onnistu miehiltä niin kuin naisilta. Artikkelissa esimerkkinä oli koulunkäynti: pojat eivät näe vaivaa koulun suhteen koska koulutodistus on jossain hamassa tulevaisuudessa häilyvä ajatus, eikä välitön palkinto. Tässä tapauksessa esimerkkinä tuo että mies haluaa saada lapsen äkkiä puettua eikä ole niin kiinnostunut siitä että siten lapsi ei itse opi.

Voi olla. MIes ei tosiaan ymmärrä kannustaa lapsia omatoimisuuteen, vaan "auttaa". Minusta se vain haittaa lapsia, koska vituttaa sitten se ininä, kun heitä ei itse kiinnosta vain vittu vetää ne kledjut niskaan.

Vierailija
11/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielestäsi toimiva periaate, koska..?

Samanlainen liuottaa samanlaista, similiaris similis solvuntur.

Vierailija
12/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat päästä vaan nopeasti tilanteesta eteenpäin ja "korjata" asian. Työelämässäkin olen tähän törmännyt, mieluummin tehdään itse toisen puolesta kuin neuvotaan tekemään. Mikä taas johtaa siihen, että sama ihminen kysyy kohta samaa asiaa uudestaan, kun ei sitä ekalla kerralla tietenkään oppinut - sehän tehtiin hänelle valmiiksi. Mulla on urani aikana ollut muutamakin tällainen "valmiiksi tekevä" mieskollega.

Vierailija
13/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa miks näihin vastaa idiootit joilla ei ole lapsia ja kaikki pitää vääntää rautalangasta. En ole ap mutta eiköhän ap:n pointti ollut että lapset osaavat pukea mutta kun tietävät että ei tarvitse niin heittäytyvät avuttomiksi kun isä on paikalla.

Meillä on juuri näin että lapset pukevat oikein hienosti kun päällepäsmäröivä ja kaikessa "auttava" isä ei ole paikalla. Jos olen yksin lasten kanssa, sanon vain että menes pukemaan, jolloin käyvät vessassa, ottavat sopivat vaatteet ja pukevat ne mukisematta. Kun isi on kotona... "Isiiiii" vikinä alkaa heti kun pyydän laittamaan itsensä valmiiksi, eivät osaa yhtäkkiä käydä vessassa, voisi luulla ettei vetoketjuja tai edes tarrakenkiä koskaan nähnytkään...

Ja kasvatuskeskusteluja käydään jatkuvasti miehen kanssa. Sanoo ymmärtävänsä mutta jo seuraavana päivänä ei muista. Sen vaan sanon että monta vuotta en tällaista enää jaksa ja tuntuu jo siltä että yksin olisi paljon helpompaa.

Vierailija
14/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että kaikenmaailman velat ja jonnet ym. kissapellet pyörii tällä palstalla kun aloitusta on alapeukutettu. Varmasti nimittäin suuri osa Äideistä ymmärtää tasan mistä ap puhuu.

Vierailija
15/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa miks näihin vastaa idiootit joilla ei ole lapsia ja kaikki pitää vääntää rautalangasta. En ole ap mutta eiköhän ap:n pointti ollut että lapset osaavat pukea mutta kun tietävät että ei tarvitse niin heittäytyvät avuttomiksi kun isä on paikalla.

Meillä on juuri näin että lapset pukevat oikein hienosti kun päällepäsmäröivä ja kaikessa "auttava" isä ei ole paikalla. Jos olen yksin lasten kanssa, sanon vain että menes pukemaan, jolloin käyvät vessassa, ottavat sopivat vaatteet ja pukevat ne mukisematta. Kun isi on kotona... "Isiiiii" vikinä alkaa heti kun pyydän laittamaan itsensä valmiiksi, eivät osaa yhtäkkiä käydä vessassa, voisi luulla ettei vetoketjuja tai edes tarrakenkiä koskaan nähnytkään...

Ja kasvatuskeskusteluja käydään jatkuvasti miehen kanssa. Sanoo ymmärtävänsä mutta jo seuraavana päivänä ei muista. Sen vaan sanon että monta vuotta en tällaista enää jaksa ja tuntuu jo siltä että yksin olisi paljon helpompaa.

Hoho hoijaa.

Miten näihin äitihullun ketjuihin vastaa ihminen, joka luulee puhuvansa normaalista tilanteesta? Tässä on kyse äidistä, joka ei tee kotona yhtään mitään paitsi kiusaa lapsiaan ja miestään

Vierailija
16/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmh, tuskin muistat miten olet vaatteet päällesi laittanut ennen 5 ikävuotta. Jos äitisi kertonut sinulle ettei ole autettuvoi olla että aika kultaa muistot.

En minäkään muista että olisi autettu tai oltu auttamatta pukemaan, ainoa pukemiseen liittyvä muisto ennen kouluikää liittyy kyllä auttamiseen, liian pienet sukkahousut jota äiti sukkahousun kauluksesta minua ilmaan nostamalla yritti saada mahtumaan.

Vierailija
17/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoho hoijaa.

Miten näihin äitihullun ketjuihin vastaa ihminen, joka luulee puhuvansa normaalista tilanteesta? Tässä on kyse äidistä, joka ei tee kotona yhtään mitään paitsi kiusaa lapsiaan ja miestään

En vastannut "äitihullulle" vaan ap:n otsikkoon ja viestiin.

Vierailija
18/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Onko siitä muka haittaa, jos yksittäisissä asioissa joskus auttaa? Saatan 8v:ta auttaa kotona ulos lähtiessa esim. kurahanskojen laittamisessa lapasten päälle. Ne jää muuten helposti myttyyn.

Vierailija
19/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lapset saavat liian  vähän isältä huomiota ja sitten haluavat ottaa kaiken irti vaikka pukeutumistilanteessa, kun isä kerrankin on siinä ihan heitä varten.

Vierailija
20/27 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoho hoijaa.

En vastannut "äitihullulle" vaan ap:n otsikkoon ja viestiin.

Ap on Äitihullu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi