Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette päässeet traineeksi suureen firmaan?

Vierailija
18.04.2017 |

Tilanne on tämä: gradu kesken ja yksittäisiä kursseja. Löytyy työpaikka, mutta ei kiinnosta enää olla siellä - ei etenemismahdollisuuksia, firmalla menee tosi huonosti, ei traineemahdollisuuksia uusiin hommiin, ei yliopistotason työtä, ei enää uuden oppimista, huono palkka, mutta kuitenkin ammattialan työtä. Hain joihinkin minua kiinnostaviin kesätrainee-paikkoihin, mutta en päässyt yhdessäkään edes haastatteluun. Tosin en soittanut perään tms. Ehkä odotin silti saavani haastattelukutsun.

Olen käyttänyt yhteiskunnan varoja kouluttautumiseen sen verran, että alkaisi olla aika tienata. Turhauttaa olla kesä nykyisessä paikassa. Onko paikan saaminen helpompaa ennen valmistumista vai valmistumisen jälkeen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin ison firman trainee-ohjelman haastatteluun mutten saanut paikkaa. Johtui toisen henkilön relevantimmasta työkokemuksesta, mutta kehotettiin hakemaan kyllä seuraavassa haussa uudestaan, uskon että silloin viimeistään tärppää :)

Uskoisin omien mahdollisuuksien olevan hyvät johtuen tiettyyn tehtävään tähtäävistä opinnoista, eli olen lukenut sivuaineet kyseistä työtehtävää silmällä pitäen.

Olen erittäin taitava työhakemusten kirjoittaja - minulla on suosituksia edellisiltä esimiehiltä, tunnen itseni vahvuuksineni ja heikkouksineni erittäin hyvin. Tärkeää on kuitenkin jo hakemusvaiheessa korostaa tehtävän kannalta olennaisia ominaisuuksia. Nykyisin työhakemuksiin videohakemus voi olla jo vaatimus - vaikkei ole, olen sen silti yleensä tehnyt. Vapaaehtoisten videoiden ansiosta olen päässyt kahteen haastatteluun ja toisen työpaikan sainkin.

Sitten tietysti vähän on myös tuurista kiinni sekä myös muista hakijoista - jos muut hakijat ovat sillä kertaa kaikin tavoin parempia niin hirveästi ei auta täydellinen hakemuskaan - ikinähän ei tiedä :)

Ja trainee-ohjelmat on aika tavallisia vastavalmistuneiden tai melkein valmistuneiden työpaikkoja - parhaat toki vakinaistetaan jo ennen trainee-jakson loppumista (tämä sille ihmettelijälle, joka mietti trainee-paikkojen sopivuutta melkein yliopistosta valmistuvalle)

Ja ei kannata jättää gradua roikkumaan, kukaan töihin mennyt gradua vaille valmis tuttuni ei ole saanut sitä työn ohella valmiiksi - vasta parin kk gradupuserruksen jälkeen on valmistunut :P

Kiitti vinkeistä. Mihin olet laittanut esittelyvideosi? Oletko laittanut ne salasanan taakse vai julkisesti nähtäviksi?

Vierailija
22/23 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkeistä. Mihin olet laittanut esittelyvideosi? Oletko laittanut ne salasanan taakse vai julkisesti nähtäviksi?

Yleensä hakemuspohjissa on voinut ladata videon suoraan hakemukseen mukaan, näin olen tehnyt.

Toisaalta jos lähdet oikein hc-tasolle työnhaussa niin oma julkinen työnhakuvideo ei ole huono idea - itse jotenkin arkailen tuollaisia julkisia esityksiä niin laittaisin salasanan taakse jos hakemukseen ei ole mahdollista videota ladata suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raineeta joo. Työssä oppii ilman mitään raineita. Tuo on  vaan työnantajan keino maksaa jollekin huonoa palkkaa.