Miten usein vanhempasi, appivanhempasi, sisaruksesi ja miehesi sisarukset käyvät teillä?
Kommentit (34)
Isä ja äiti eivät koskaan. Olen asunut koko aikuisikäni ulkomailla. Vanhemmillani ei ole varaa eikä mielenkiintoa matkustaa. Sisaruksistani yksi on käynyt kaksi kertaa 15 vuoden aikana.
Appivanhemmat eivät ole käyneet koskaan. Anoppi oli huonossa kunnossa ja kuolikin pari vuotta sen jälkeen, kun tapasin mieheni. Appea ei ainakaan nykyisessä asuinmaassamme käyminen kiinnosta. Etäisyyttäkin on tuhansia kilometrejä. En tiedä, kuinka monea 7-kymppistä n. vuorokauden matkustaminen kiinnostaakaan... Miehen sisaruksetkaan eivät ole koskaan käyneet. Siskonsa ilmoitti muuttaessamme Afrikkaan, että jos olisi Kenia tai Tansania, niin tulisi käymään. Selvä.
Äitini käy pari kertaa viikossa, alakoululaisten lapsieni iltapäiväseurana. Itse en välttämättä näe äitiä moneen viikkoon, aika usein lähtee ennen kuin tulen kotiin. Isäni on kuollut, kävi ehkä kerran vuodessa.
Muut sukulaiset käyvät kutsuttuna synttäreillä tms. muutaman kerran vuodessa ja ilman kutsua ehkä pari kertaa vuodessa. Anopilla on myös avain meille, mutta ei ole käyttänyt sitä kuin ollessaan talonvahtina meidän reissujen kanssa.
Mun vanhemmat ovat käyneet meillä yhdessä viimeksi kuopuksemme 2v synttäreillä. Kuopus on nyt 10v. Isä kävi vielä muutaman vuonna itsekseen, mutta ei enää moneen vuoteen.
Miehen äiti käy lasten synttäreillä, jos sellaiset järjestetään (isommat 17v ja 15v). Muutoin me vierailemme hänen luonaan. Miehen isä asuu nykyään ulkomailla ja käy Suomessa harvoin. On viimeksi käynyt meillä pari vuotta sitten, viime syksynä käytiin häntä moikkaamassa.
Mun sisko perheineen käy tosi harvoin. Olisiko tässä kodissa käynyt kolmesti (ollaan asuttu 11 vuotta). Miehen sisarukset käyvät muutamia kertoja vuodessa.
Mun vanhemmat asuu naapurissa, eli lähes päivittäin jutellaan postilaatikolla/pihalla, varsinaisesti kylässä käyvät harvemmin. Mun veli käy pari kertaa kuussa lapsensa kanssa. Miehen vanhemmat on kuolleet ja miehen alaikäinen pikkusisko asuu meillä.
Omat vanhempani käyvät noin 4-6 kertaa vuodessa. Ennen useammin nyt harvemmin kun matkan ajaminen jo vaikeampaa isällekin.
Anoppi käy ehkä 2-6/kk tilanteen mukaan. Asuu lähellä. Appiukko kuollut mutta ei eläessäänkään käynyt jokavuosi.
Miehen sisarukset käyvät noin 1-2/vuosi ja asuvat toisella puolen suomea.
Minun veljeni käyvät kukin 1-5/vuosi kylässä vaihdellen. Saattavat välillä pistäytyä useastikin jos asiaa meidän kaupunkiin mutta jos ei asiaa niin sitten varsinaisia vierailuja vähemmän.
Aika vähän monet ovat yhteyksissä lähisukulaisiin. Meillä perheyhteys on tiivis ja vanhempani piipahtelevat joka viikko kylässä, lisäksi auttelevat lastenhoidossa tarvittaessa, välillä monta kertaa viikossa. Miehen vanhemmat ovat kuolleet, mutta veljet käyvät säännöllisesti kylässä. Omat sisareni käyvät usein meillä ja mekin käydään heillä. Asutaan aika lähellä, joten kyläily ja toisten auttelukin on mahdollista.
Mun vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia. Miehen vanhemmat käyvät 1-2 kertaa vuodessa. Miehen veli vaimoineen tulevat kun isommat juhlat. Viimeksi kävivät kolme vuotta sitten. Veikkaan, että kolmesti vielä tulevat kyläilemään lähivuosina ja se oli siten siinä.
Appivanhemmat käyvät n. kerran viikossa. Äitini käy 1-2 kertaa kuukaudessa, joskus isäni tulee hänen kanssaan mutta ei joka kerta. Siskoni käy harvemmin kuin kerran vuodessa, yleensä näemme jossain muualla muutaman kerran vuodessa. Miehelläni ei ole sisaruksia. Siskontyttö käy meillä silloin tällöin ja isoäitini on käväissyt pari kertaa (vanhempieni kanssa, koska on päälle 90 v., muistisairas ja asuu vanhainkodissa toisella paikkakunnalla). Muita sukulaisia ei ole meillä täällä näkynyt. Nähdään joskus juhlapäivinä jossain muualla.
Isä: kuollut
Äiti: noin 5-8 kertaa vuodessa
Appivanhemmat: noin 3 kertaa vuodessa
Oma veli: noin kahdesti vuodessa
Miehen sisko: ei ole koskaan käynyt (ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 6 vuotta)
Uskoisin, että vierailuja olisi enemmän jos meillä olisi jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Isä: kuollut
Äiti: noin 5-8 kertaa vuodessa
Appivanhemmat: noin 3 kertaa vuodessa
Oma veli: noin kahdesti vuodessa
Miehen sisko: ei ole koskaan käynyt (ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 6 vuotta)
Uskoisin, että vierailuja olisi enemmän jos meillä olisi jälkikasvua.
Lisäyksenä vielä, itse käyn (yksin) noin joka toinen viikko äitin luona. Appivanhemmilla käydään yhdessä miehen kanssa noin kerta kuukauteen.
Veli asuu eri paikkakunnalla, harvoin tulee vierailtua. Miehen siskon luona ei olla koskaan käyty.
En silti moittisi perhesuhteita löyhiksi. Äitin kanssa soitellaan oikeastaan päivittäin <3
Appi kuollut.
Anoppi 1-2 krt / viikko, asuu samassa kaupungissa.
Miehen sisko asuu ulkomailla käy aina Suomessa käydessään eli n. 4 krt / vuosi.
Omat vanhemmat n. 6 krt / vuosi, asuvat toisessa kaupungissa, käymme heillä useammin.
Sisko I 1krt / vuosi, näemme hänen luonaan ja vanhemmilla kuukausittain. Siskolla on vaikea matkustaa meille lemmikeistään johtuen.
Sisko II asuu samassa kaupungissa kuin me, n. 4 krt / vuosi. Nähdään pääasiassa vanhempieni luona.
Olemme perhe ja sukurakkaita eli olemme paljon tekemisissä, merkkipäiviä juhlistetaan, yhteisiä juhannuksia, rapujuhlia ym.🙂
Onpa lohdullista lukea näitä, kun aina tuntuu, ettei meillä käy ketään sukulaisia (ei kyllä muitakaan vieraita), enkä enää jaksa välittää asiasta.
Oma lista: äitini käy 2-3 kertaa vuodessa (käymme 1-2 kertaa viikossa äidin luona); isä ei enää käy, mikä on harmi, mutta en pysty vaikuttamaan (pitkä juttu tämän takana); appivanhemmat ja sisarukset pari kertaa vuodessa, enintään.
Mun vanhemmat käy pari kertaa vuodessa, veli vähän useammin mutta ei kuitenkaan ihan kuukausittain, appivanhemmat käyvät aika lailla viikottain, miehen sisarukset muutaman kerran vuodessa.
Olis kiva nähdä useammin erityisesti veljeäni, mutta asuu 500 km päässä ja tulee tänne suunnalle ehkä joka toinen kuukausi.
Omat vanhemmat 0-1 krt vuodessa
Appivanhemmat eivät ole koskaan käyneet
Omat sisarukseni ehkä 1 krt kk nopeasti ovella, ei varsinaisesti kylässä
Miehen sisarukset ehkä 1 krt kk yksi niistä, muut ei juuri koskaan
Kutsumme kylään mielummin ystäviämme :)