Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausien takainen säätö ilmoitti olevansa paksuna

Vierailija
17.04.2017 |

Tavattiin alkuvuodesta yhden opiskelijakaverini synttäreillä ja vietettiin yhdessä pari yötä. Seksi oli suojattua jne. Tänään tää säätö kuitenkin otti yhteyttä Facebookin kautta ja ilmoitti olevansa paksuna ja epäilevänsä mua isäksi. Kuulemma on pari muutakin mahdollisuutta, mutta ne on epätodennäköisempiä.
Ahdistaa, en tiedä mitä kuuluu tehdä. En edes käyny sisällä ilman kumia enkä oo kuullut koko naisesta tyyliin loppiaisen jälkeen mitään, hän asuu yli 300km päässä. Mulla on tyttöystävä jota rakastan yli kaiken. Miten voin edes tietää, onko se mun?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluat isyystestin kun lapsi syntyy ja mietit sitten sen jälkeen vasta jatkoa.

Tod.näk. ei edes ole sinun jos käytit asiallisesti kondomia.

Vierailija
2/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavattiin alkuvuodesta yhden opiskelijakaverini synttäreillä ja vietettiin yhdessä pari yötä. Seksi oli suojattua jne. Tänään tää säätö kuitenkin otti yhteyttä Facebookin kautta ja ilmoitti olevansa paksuna ja epäilevänsä mua isäksi. Kuulemma on pari muutakin mahdollisuutta, mutta ne on epätodennäköisempiä.

Ahdistaa, en tiedä mitä kuuluu tehdä. En edes käyny sisällä ilman kumia enkä oo kuullut koko naisesta tyyliin loppiaisen jälkeen mitään, hän asuu yli 300km päässä. Mulla on tyttöystävä jota rakastan yli kaiken. Miten voin edes tietää, onko se mun?

Ai rakastat yli kaiken tyttöystävääsi, jota petit. Toivottavasti saa selville asian ja jättää sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäiset pirkon fasessa,puhelimessa ym.etkä ota siihen mitään yhteyttä,lapsi kun on syntynyt vaadit isyystestin,hyvin helppoa.

Vierailija
4/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että haluat isyystestin kun lapsi syntyy ja mietit sitten sen jälkeen vasta jatkoa.

Voinko tehdä noin? En tarkota mitenkään kuulostaa tunteettomalta, mut tässä on kaikki ihan kesken eikä lapsi, ainakaan jonkun satunnaisen kanssa hankittu, kuulunu suunnitelmiin. Jos se lapsi ihan oikeesti olis mun, niin tottakai kantaisin vastuun ja haluisin olla mukana auttamassa jo raskauden aikana, ym, mutta mistä voin tietää? Entä sit jos tää säätö pyytää jotain?

Vierailija
5/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rakastat yli kaiken tyttöystävääsi, jota petit. Toivottavasti saa selville asian ja jättää sinut.

En pettänyt enkä pettäis, ollaan oltu yhdessä helmikuusta..... Tän säädön aikaan olin vielä sinkku.

Vierailija
6/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää, miksi tää nainen otti yhteyttä vasta nyt? Muitakin vaihtoehtoja ollut, olisko kenties lapsen oikea isä lähtenyt lätkimään ja nyt katselee säädöistä jotain varaisukkia tilalle?

Vierailija
7/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestiin tietysti heti kun se on mahdollista. Tietääkö joku voiko testiä tehdä raskauden ollessa kesken?

Kannattaa todella miettiä haluatko käyttää senttiäkään lapseen joka ei välttämättä ole sinun. Tällä saattaisi olla melkoisen negatiivinen vaikutus nykyiseen parisuhteeseen.

Onko tällä säädöllä ollut viikon tai parin sisään tosiaan seksiä näiden toisten isäehdokkaiden kanssa? Muutenhan raskausviikoista voisi päätellä kuka se isä on.

Vierailija
8/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti ja ehkä kannattaisi kuitenkin puhua vielä myös säädön kanssa. Kysy kuinka päätteli, että sinä voisit olla lapsen isä, kun käytitte kondomia?

Vierailija
9/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko tehdä noin? En tarkota mitenkään kuulostaa tunteettomalta, mut tässä on kaikki ihan kesken eikä lapsi, ainakaan jonkun satunnaisen kanssa hankittu, kuulunu suunnitelmiin. Jos se lapsi ihan oikeesti olis mun, niin tottakai kantaisin vastuun ja haluisin olla mukana auttamassa jo raskauden aikana, ym, mutta mistä voin tietää? Entä sit jos tää säätö pyytää jotain?

Tietenkin voit. Ei sitä asiaa selville saa ennenkuin lapsi syntyy.

Itse en tekisi mitään ennenkuin testi osoittaa että olen isä (olen kyllä nainen, mutta ajatuksen tasolla). Ihan itsesi suojelemiseksi. Voi tulla pettymys, hyväksikäytetty, paska olo jos käy ilmi ettet ole lapsen isä. Jos nyt kovin aktiivisesti alat olemaan mukana jo raskausaikana niin se voi herättää sinussa liiallisia tunteita. Asia ehkä olisi eri jos olisi hyvin todennäköistä että olet se isä.

Vierailija
10/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rupeaa vinkumaan rahaa, niin vasta pakon edessä isyystestiin.

Vierailija
11/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingonilo on paras ilo. Pidä muna housuissasi ;)

Vierailija
12/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestin voi tehdä raskausaikana lapsivedestä ja istukasta, mutta siinä kai pistetään neula mahan läpi sinne kohtuun? Vähän kamalaa mutta ei se sikiötä vahingoita.

Ehdottomasti vaadit isyystestin. Ihan ehdottomasti. Toisen sanaan ei pidä tässä koskaan luottaa.

Kerro myös tyttöystävällesi, että ei kuule huhuna muualta: menee pahemmin tämän kautta.

Vierailija
13/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttää, miksi tää nainen otti yhteyttä vasta nyt? Muitakin vaihtoehtoja ollut, olisko kenties lapsen oikea isä lähtenyt lätkimään ja nyt katselee säädöistä jotain varaisukkia tilalle?

Ei pelkän ajan mukaan voi tietää kuka on isä, jos on useita säätöjä. Siittiöt elää vuorokausiakin; hedelmöittymisaikaa ei voi tietää tarkkaan; lapset syntyvät etuajassa- tai menevät ns. yli, eli ei ole edes mitään ihan tarkkaa päivämäärää (viikkoja) kun raskaus kestää. Onhan jopa se mahdollista, että kaksosilla on eri isät.

Tutkittava kunnolla siis, ja ehdottomasti isyystestit (joka säädölleen).

Vierailija
14/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rupeaa vinkumaan rahaa, niin vasta pakon edessä isyystestiin.

Hyvä selvittää joka tapauksessa. Jää vaivaamaan sinua, vaikka ei nyt elatusmaksuista kyse olisikaan. Isyys on paljon enemmän - jos on lapsen tähän maailmaan saanut aikaan.

Vierailija
15/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuutta asiasta et saane ennen lapsen syntymää, mutta isyystesti sinulla on täysi oikeus pyytää, ja se ehdottomasti kannattaa pyytää ennen kuin alat isyyttä tunnustamaan (todennäköisesti kun ette ole naimisissa ja olosuhteet hieman sekavat, isyyden selvityksessä jo lähdetään siitä, että isyys testataan).

Nyt voisit kuitenkin jo jutella hieman tarkemmin naisen kanssa: milloin hän on ollut muiden kanssa, kuinka pitkällä raskaus tarkalleen on (onko neuvolassa ja ultrassa jo käyty, pitäisi olla). Voi olla, että noiden perusteella voi päätellä jo lisää, isyytesi ei ehkäisyn perusteella kuulosta kovin todennäköiseltä, vaikkei se toki mahdotonta ole.

Minusta mihinkään kiukutteluun tai yhteyksien katkaisemiseen/mykkäkouluun ei kannata ryhtyä, vaan pitää asialliset, ja ystävälliset välit, mutta samalla tuoda ilmi se, että haluat toki selvittää isyyden ennen kuin alat sen isommin mihinkään mahdollisesti sitoutumaan. Tässä vaiheessa en siis antaisi kauheasti mitään isompaa apua kuin sen ettet heittäydy ilkeäksi tai syytteleväksi tms, taloudellisesti ja muuten ehdit ja  voit tukea sitten kun lapsi syntyy, JOS se on sinun. Nykyiselle tyttöystävälle kertoisin asiasta jo nyt, juttu näyttää rumemmalta kuin onkaan jos tulee ilmi myöhemmin (olit sitten isä tai et).

Vierailija
16/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miksi olet hänen mielestään todennäköinen isäehdokas, kerro että itse muistat kondominkäytön olleen huolellista. Sano, että mikäli isyystestissä osoittautuu että olet isä, hoidat tietenkin velvollisuutesi asiallisesti (lastenvalvojalla lasketut elarit + tapaamisia lapsen ikäkauden mukaan), mutta sen enempää on turha odottaa. Koeta tehdä hienovaraisesti selväksi, että et aio maksaa mitään elareiden päälle (harrastuksia tms.) Asiallisesti voit myös mainita, että mielestäsi olisi näissä olosuhteissa viisaampaa tehdä abortti jos vielä mahdollista, vaikka kyseessä totta kai naisen päätös onkin. Ilmoita, että palaat asiaan vasta isyystestin merkeissä, tällä välillä on turha soitella.

Kerro tyttöystävälle avoimesti heti tilanteesta ja siitä, miten olet sitä lähtenyt ratkomaan.

n31

Vierailija
17/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todeenäköisesti "pari muutakin mahdollisuutta" isäksi on vähättelyä. Niitähän saattaa olla seitsemän.

Vierailija
18/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarkka viimeisten kuukautisten alkamispäivä, laske laskettu aika netistä löytyvillä laskureilla ja ota yhteyttä niihin kahteen muuhun isäehdokkaaseen. Kysy, mikä päivä harrastivat seksiä ja laukesivatko he sisään. Aika varmasti tälläkin tavalla alustavasti selviää asia.

Olisihan se hyvä, että olet jotenkin mukana ja tukena jo raskausaikana, jos todella olet ainoa potentiaali isävaihtoehto.

Tarkistitko, olivatko kondomit täysin ehjät vai heititkö ne nopeasti pois?

Vierailija
19/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestiä ei voi ottaa, ennen kuin lapsi on syntynyt. Koska lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella, saatte testin ilmaiseksi. Jos tyttökin on epävarma isästä, hän suhtautunee muutenkin positiivisesti isyystestiin (vaikka se ei vaikuta mitenkään testin saamiseen, vaikka vastustaisi). Keskustele nyt sen tytön kanssa kiihkottomasti siitä mitä hän toivoo sinun tekevän tässä tilanteessa, ja lapsen synnyttyä katsotte missä mennään.

Vierailija
20/21 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia. Minäkin suosittelen kertomaan tyttöystävälle tässä vaiheessa. Jos asia selviää vahingossa, siitä voi tulla iso sotku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan