**LOKAMAATUSKAT viikonloppuun**
Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti=)
Voi jeesus... meillä herättiin tänään jo klo.5.00! Onko muilla samaa? Ennen meillä mentiin nukkumaan puol yhdeksän-yhdeksän maissa ja herättiin yhdeksältä suurin piirtein (yösyötöt tietenkin välissä). Nyttemmin tytsy menee aina vain aikasemmin ja aikasemmin nukkumaan...eilenkin simmahti jo 15 yli kuus illalla, ja siksi siis varmaan herääkin aikasemmin. Kuukauteen en ainakaan ole yli kuuteen nukkunut. No ehkä se tästä. Siisluulin että kun tytsy alkoi karjumaan seiskan aikaan ja nostin sen sitten ylös kun ei rauhoittunut (ja meni nukkumaan sitten lopullisesti vasta 15 vaille yheksän) ni että nukkus pitempään, mutta ei...
Onko teillä siis myös ollut samanlaista? Kateellisena kuuntelen kanssa ihmisten tarinoita kun jo neljäkuukautiset nukkuu koko yön heräämättä ja heräävät sitten yhdeksän-kymmenen maissa. Noh, ehkä se tästä vielä muuttuu. Hokasin just että vaikka sitä murrosikää odotetaankin kauhulla, niin on siinä se hyvä puoli että sen ikäset sentään nukkuu aamulla yleensä pitkkän=) Heh, siis murrosikää odotellessa=)
Tuli mieleen sellanen kysymys että paljonko te räpsitte kuvia vauvastanne? Me ostettiin digikamera vasta vauvan synnyttyä ja tuntuu että mulla on varmaan kohta miljoona kuvaa koneella=) Tulee tosiaan otettua kuvia aika tiuhaan tahtiin! No, siitä tuskin haittaa on. Ite ainakin oon tykänny kattoo, varsinkin odotusaikanani vanhoja vauvakuvia itestä ja miehestäni.
Monikos nyt sitten on alottanut lihan syönnin? Miten on maistunut? Me alotettiin tosiaan eilen kaurapuuro, irvistyksien kera. Tänä aamuna sitten meni jo hieman paremmin. Taitaa olla vaan tytön tuulesta kiinni tuo syöminen.
Jep, mutta mulla vielä paljon tekemistä tälle päivälle, joten lähdenkin tästä hommiin kun tytsy vielä aamupäikkäreitään vetelee.
Sain illaksi " vapaa illan" mieheltäni, joten varmaan kirjottelen sitten illemmalla lisää. On se vaan ihanaa kun mieskin nyt ottaa enmmän vastuuta ja ihan oikeesti ei edes ole sille vastenmielistä, niinku olen luullu. Se vaan ei ilmeisesti ole tajunnut sitä aikasemmin.
Mutta kahtellaan illalla=) Piristävää päivää kaikille...ihana ilma ulkona, joten lähtekäämme reippailemaan ja nauttimaan auringosta!!! =)
-Hansu ja Opri-
Kommentit (31)
voi jumpe huitti sentää ku on virkiä mieli tänä aamuna. Tyttö nukkui jo kolmannen yön ilman syöttöä!!??? No nyt kun sen ääneen sanoin ni takapakkia tulee... Ei enää niiiin paljon ketuta tuo eiline neuvolassa käynti, toki mietityttäähän se, onko mei tytsy todellakin liian pieni ikäisekseen ????? Kyllähän se neuvola tättärä sanoi imetyseen, että juo kotikaljaa tai pilsneriä...no saisin varmaa vetässä korillisen per hinkki..Tää oli sit TODELLAKIN VITSI...
Galluppiin..
Meillä tyttö alkoitti lihan maanantaina, hyvin on uponnu, hyvin myös pierettääkin. Vad.kaurapuuroo alotettii eilen. Välil tuntuu et työntää tonne kitusii mitä vaan ni kaikki menee..
Valokuvista: On otettu aika paljon, tosin meillä on aika antiikinaikane kamera, et osa hyvistä kuvista on tosi sumeita..harmittaa...
Nyt taitaapi käsky käydä joten on mentävä...
Aurinkoista päivää...illalla palajan.. tai jo päivällä....=}
Niinhän se Hansu ehtikin aloituksen tehdä. Kommentoin noita eilisiä juttuja, kun en illalla ehtinyt. Muutenkin mun illat menee yleensä aika tiiviisti perheen parissa, usein käyn kyllä lukemassa mut en jouda kirjotella. Ja nyt asiaan.
Ensin 6kk-onnittelut Blackan Juliukselle. :) Kiva kun piipahdit pinossa!
ISTUTTAMINEN Mä ajattelin, että ehkä kuukauden parin sisään vois ruveta kokeilemaan syöttistä. Tyttö istuu ihan topakkana sylissä jonkun aikaa, mutta selkeesti väsähtää ja lösähtää hetken päästä. Vähän on elkeitä siihen suuntaan, että ottaa itse kädellä vastaan, jos meinaa kaatua. Mutta siis emme pidä kiirettä asian suhteen.
POTATTAMINEN Vähän sama juttu, eli kunhan tuo istuminen luonnistuu paremmin, niin potta esiin!
Meillä ei oo havaittu olkapäiden NAKSUMISTA..?! Aika monihan siitä mainitsi, mutta meillä on vissiin niin " irtonaiset" raajat, ettei ne ihan pienestä naksu. Tiedä häntä.
Ja vajaa 90 neliöö on meillä, vaatimattomasti kerrostalossa vuokralla. Kyllähän se iso omakotitalo haaveissa siintää, mutta ei näillä Helsingin hinnoilla oikein köyhä kykene. Jos lotossa lykästää niin sitten. Siis peukut pystyyn huomenna klo 20.45!! :)
No joo, taidan tulla myöhemmin uudestaan kun nyt alko lyödä tyhjää..
Perjantain jatkoja!
Pähkis
Siis Hansu aloitti pinon ja puhui murkuista. Luin noita eilisiä pinkkoja taas murheissani. Kaikki tänne vaan kirjoittamaan, ei juututa vanhoihin kinoihin.
Ainiin, piti sanomani vielä JAKSAVUUTTA kaikille unettomuuden ja masennuksen kanssa painiville. Itse olen joskus saanut avun niistä nukahtamislääkkeistä, kun stressin ja vaikean elämäntilanteen vuoksi en pystynyt enää nukkumaan. Kannattaa varmaan ensin hoitaa se uniasia ja sitten vasta tutkia, josko tarvitsee masennuslääkkeitä. Unenpuute voi vääristää kuvan koko maailmasta.
Voikaa hyvin!
Luin ton oman tekstin ja huvitti vaan toi, että MEILLÄ on irtonaiset raajat, jotka ei naksu.. Mulla ja miehellä onkin tosi notkeet paikat, millon olkapää, ranne tai polvi jommalla kummalla paukkuu. Mies varsinkin, hajoo pian osiin koko ukko.
Samalla vastaan VALOKUVAkyselyyn. Kuvia otetaan, mutta huomattavasti vähemmän kuin esikoisesta (tai kakkosesta) aikoinaan. Piti alusta alkaen ottaa aina kk-päivänä kuva kuinka on mimmi kasvanut, mutta hui hai! Pitänee ryhdistäytyä tässä(kin) asiassa..
Mut nyt mä meen taas.
P
Taas on yö valvottu, nikoa piti tutittaa koko ajan ja sitten en saanut unta..alkaa olla keuhkot melko pakissa yö tupakoinnista..köh köh..
Nyt kun tuli lapsilisät pitää sieltä apteekista ne nukahtamislääkkeet käyä.
Huolenaiheena on nikon lievä lämmön nousu ja oksentelu...voisko hampaita vai onko taas jotain virusta liikenteessä??
Meillä on nikoa istutettu aina vähän aikaa syöttötuolissa,tykkää hirviästi kun saa leikkiä ja näkee kunnolla.Nyt saa itekki syä rauhassa.
Lihaa,broileria ym ollaan syöty n. kk verran ja hyvin on alas menny..johtunee siitä että ostan valmiit kaupasta,ite kun en osaa tehä. ois tarkotus opetella, mutta sitten vasta kun on muutettu ja totuttu uuteen kotiin.
Lueskelin illalla nuita väsyneiden äitien kommelluksia, voi jessus sentään että sai nauraa. En o nauranukkaan samallalailla moniin vuosiin ja vedet valu silmistä, kyllä pinon alottaja onnistuki hyvin=) Piti lopettaa kesken kaiken ku alko menemään hysterian puolelle ja poitsu oli jo nukkumassa...ottaa tänään uusiksi,vois itekki sinne kirjottaa...
Nyt sitte töksähti ajatus ja siihen jäi joten pitänee tältä erää lopetella,mennä kahville että sais ehkä tuon koneiston taas käyntiin...
Johanna ja Niko
Täällä taas muutaman päivän tauon jälkeen. Tänä aamuna väsytti kyllä niin, että mietin vaan, mitenhän tänkin päivän jaksaa, kun esikoiselle pitäis aina jotain virikettä keksiä. No, onneks aamupalan ja -kahvin jälkeen taas tuntuu vähän pirteämmältä. Pitäis vissiin oppia menemään aikaisemmin nukkumaan, mut kun on niin kiva kattella illalla rauhassa telkkua..
Ikä- ja paikkakuntakyselyjä on ollut: Olen 32 v ja asustellaan Vantaan Martinlaaksossa. Liinoista ja repuista: Kumpaakin olen kokeillut, repun kanssa käytiin jopa kerran lähikaupassa, mutta vielä ei ole ollut tarvetta enempään käyttöön.
Vauveli istuu välillä sylissä ja sitterissä yrtittää punkea itseään pystympään. Muuten ei olla vielä istutettu. Pottailua ei vielä ole aikomuskaan aloitella, esikon kanssa ruvettiin vuoden ikäisenä harjoittelemaan ja ihan hyvin meni.
Mutta nyt pitänee mennä viihdyttämään lapsia.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Käytiin tossa aamusella jo postissa hakee yks paketti ja reilun tunnin verran meni siinäkin reissussa kun koiratkin oli mukana.
Juu, meidän pimuhan se istua napitti eilen vaunuissaan. Oli se kyllä hassun näköistä kun noin pieni istua tapittaa siinä. :) Koskakohan se oppii esim. pinniksessä nousee istumaan. Joku aamu varmaan löytyy sieltäkin istumasta. Tai sitten ei.. Vaunujen koppa oli kyllä vaan niin otollinen paikka kun saa molemmilla käsillä tukea reunoista.
Me alotettiinkin jo tänään liha. Annoin ihan Piltin perunporkkanapossua ja hyvin uppos! Huomenna vois tehä samaa ite. Saakohan tolla sauvasekottimella sen lihan niin hienoks.. no sithän sen näkee.
Mitä muuta olette muuten antaneet vauvoillenne kuin perunaa, porkkanaa, maissia ja hedelmä/marjasoseita? Mun pitäis keksiä joku kiva kolmas kasvis perunan ja porkkanan kaveriks. Maissiakin ajattelin alotella ensviikolla.
huomenna pitäis lähtä Jumboon ostoksille. Pitää samalla muistaa katella tohon syöttötuoliin niitä pehmusteita jotta pimu pääsee ensviikolla kokeilee tuolia! :)
Nyt täytyy mennä pistää murua rinnan alle, vaikka näillä rinnoilla ei kyllä ihan muruset riitä.. ostin just A-kupin liivejä ja nekin näyttää TAAS isoilta.. noh, saihan sitä hetken nauttia vähän isommista varusteista.. :/
Illemmalla taas!
-mari-
Olipa taas yö. Poika nukahti iltapuuron jälkeen ja oli jo tunnin kerennyt NUKKUA kunnes heräsi ja itki. Siinä meni sellainen reilu puoli tuntia ennen kuin rauhoittui. No 04 syötiin ja 07, jonka jälkeen kylläkin yllätys yllätys jatkettiin unia. Tosin levottomasti nukkui aina välillä yöllä.
KUVIA ollaan otettu tosi paljon, tai lähinnä minä. Vauvakirjaan, isovanhemmille, kummeille, valokuva-albumiin...mä tykkään valokuvista.
LIHAA ollaan syöty parisen viikkoa ja pari päivää sitten kokeilin kasvis-broilersosetta. Täälläkin näyttää uppoavan miltei mikä vaan.
Kohta Jumboon askartelutarvikkeita ostamaan. Pakko kertoa vaikkei ketään kiinnostaisi...tehtiin miehen kanssa uutena vuotena tinat. Ja omani pärskähti kolmeen osaan (sellaisia ohuita tikkuja, vähän kaarevia). Siinä aikani niitä katteltuani totesin että, kun laitan palat yhteen siitä tulee sydän (väliseinän kanssa). Eli mielestäni aikamoinen sattuma ottaen huomioon että meidän pojalla on tuo reikä siinä kammioiden väliseinässä. Eli ajattelin nyt ryhtyä taiteiljaksi ja tehdä siitä pienen taulun jonka nimeksi tulee ' Ehjä sydän' . Että tämmöinen tarina.
Jaahanst, poika nukahtikin tuohon pinnikseensä.
BLACKAsta tuli mieleen...juuri tänä aamuna mietin nimimerkkiä Blacka...suuren osan lapsuusiästäni vietin kesät serkkuni luona Ruotsissa sellaisella paikkakunnalla kuin SKÄRBLACKA. Aika hauska kun tuossa juuri luin eilisen pinon ja Blackakin oli pistäytynyt linjoille.
Jeps, mutta nyt muille tilaa. Koitankin pakata pojan kassin tässä välissä kun hän ottaa tirsat. Saatanpi palata vielä ennen kuin lähdemme viikonlopun viettoon.
Heeei!
Joo.. kyllä noita näppikämmejä näköjään sattuu. Sormet on todellakin ajatusta nopeemmat, hertsilei...
Mari kyseli niistä kasviksista, parsaa oon antanu, huonolla menestyksellä samoiten kukkakaali ei uponnu, ellei seassa oo jotain muuta härvellystä.Saatii neuvolasta se " ruokaa lapselleni" -opus ja siellä oli tämmöne sose vinkki n.3kpl porkkanaa, n.2kpl palsternakkaa ja 2 perunaa, kokeilin sitä ja hyvin näytti maistuvan.
nunii.. lapsi kutsuu..saa nähä kui väkkärällee suu menee ku maistellaa kinkku-kasvis-sosetta...
see juu juu see...
Käyn täällä tänään vähän varastoon, kun viikonloppuna on ohjelmaa, enkä ehdi välttämättä lainkaan koneelle. :)
Marille (ja muillekin tietty) KASVISSOSEISTA: Meidän tytölle uppoaa parhaiten bataatti! Tosi helppoa laittaa ja sopii maissin tai porkkanan kanssa. Porkkanan seuraksi oon laittanut myös kukkakaalia, joka on selvästi tytön mieleen. Parsakaali on siinä kiikun kaakun että meneekö.. Oon tehny kaikki kasvissoseet itse, paitsi maissin kun sitä on niin vaikea saada hienoksi. Lihaa (possua?) kokeillaan varmaan nyt viikonloppuna jos ehditään.
Romilla aivan valtavan ihana taulu-idea! Liikkistä.. :) Poitsulle hyviä vointeja! Meidän kakkosella kuultiin vauvana sivuääni sydämestä (joka on siis melko yleistä jossain vaiheessa elämää), ja tää mammuska oli tietty huolissaan että mitä nyt! Käytiin sydänlääkärillä käyrissä ja ultraamassa, pienenpieni reikä myös, joka aiheutti lievää takaisinvirtausta muttei mitään vaarallista, onneksi!
Kontrollissa reikä ei ollut umpeutunut, mutta tosiaan kyse ei ole mistään vakavasta, eikä vaadi seurantaa. Mutta siis tiedän kuinka äidin ja isän on pienestään huoli! Tsemppiä!
No niin, nyt on päästettävä jälkikasvu koneelle kun tuli luvattua, joten näihin kuviin ja tunnelmiin!
Pähkis
Ja morot maatuskoille! Oottekin olleet ahkeria, ei vielä blondin aivot suodattaneet kaikkea, joten täytynee käydä vielä kertaamassa eilinenkin pino...
Mä kävin eilen ostamassa syöttötuolit ja aamulla täällä olikin kaksi varsin elviksen oloista tyyppiä uusissa jakkaroissaan ;). Hyvinhän nuo jo istua nakottaa, mutta täytyy aloitella varovasti.
Peruna-porsasta =D on maisteltu muutama päivä maissi-/ kasvissoseeseen sekoitettuna. Hyvin uppoaa. Puuroa on kohta pari viikkoa maisteltu.
Potatusta en ole vielä edes ajatellut. Pikkuhiljaa...
Valokuvia tulee räpsittyä vähän liiankin kanssa, on niin vaivatonta tuolla digikameralla.
Hampaita on nyt sitten molemmilla yksi, kaverit tekevät kovasti tuloaan ja taitavat puhjeta hetkenä minä hyvänsä.
Liinoja ei ole ja rintareppuja on kokeiltu, mutta eivät oikein tuntuneet mukavilta. Suoraan sanottuna ovat aivan paskat. No ne onkin vain kivan näköiset (Nalle Puh -hässäkät), käytännöllisyydestä viis ;)... Kivahan niitä on tuolla kaapissa katsella...
Vitsi kun rupes naurattaa tuo Marin vaavi =), muutenkin ovat nuo pienet niin hassun näköisiä istua nakottamassa.
Meillä oppi sitten poika eilen kääntyilemään oikein urakalla, tyttö se vielä olla öllöttelee ja odottaa palvelua.
Mukavaa perjantaita maatuskat vaaveineen!
Opri nukkuu vaunuissa ja mie väännän päättötyötä tässä...ja kun kerta koneella olen ni oli ihan pakko tulla lukasee pino.
E-Karjala: Sanottiinko sulle siis neuvolassa tosiaan noin? Meinasin vaan kun mullekkin sanottiin sillon ku vielä imetin. Olin ihan äimän käkenä... mä kun olen tottunu siihen että neuvolassa ennemminkin kielletään tollaset ja ollaan niin kaikkea imetyksen lopettamista yms. juttuja vastaan. Yllätyin siitäkin että ku lopetin imetyksen ni neuvolasta sanovat että niin pitääkin kun siltä kerta tuntuu! Ihana neuvola mulla=)
No imetyksen aikana en maistellu, mutta nyt sitten saunasiiderit yms. maistuu hyvältä pitkän odotuksen jälkeen;)
Kaveri imettää kanssa ja se oli kokeillu tuota taktiikkaa...sano että maito lisäänty... tosin sano että oli vaikeuksia tyytyä vaan siihen yhteen kahteen kaljaan;) No mä olen sitä mieltä että jos neuvolassakin noin sanotaan ni ei se nyt kauhean huono juttu siis voi olla, eikä kalja tai kaksi ketään tapa!
Romi: Aivan ihan idea tuo sun " ehjä sydän" juttu...liikuttava tosiaan niinku jo kommentoitiinkin. Mäkin olen samankaltainen ihminen sun kanssa siinä mielessä että tykkään kehittää kanssa kaikkee tollasta. Mm. tein sellasen taulun joka siis saa vielä jatkoa. Kun tuota meijän vaavia kutsuttiin Papuksi kun se oli vielä masussa niin teetätin suurennoksen ultrakuvasta ja kehystin sen. Tein niinku ikäänku sellasen jatkumotaulun. Seuraava kuva on siis se Papu , sellsen kuvan löysin jossa Papu hymyilee=) Sitten tulee kuva kun opri on massullaan, sitten kuva kun se kontaa ja sitten kuva kun se seisoo. Eli tollanen niinku pitkänmallinen taulu siitä sitten loppujen lopuksi tulee, jonka sitten kehystä yhdeksi tauluksi. mulle ihan terapiaakin on tuollanen kaiken tollasen väsääminen=)
Tuli mieleen kun joku kysyi että meneekö possu tehosekottimella palasiksi.... että kannattaa kokeilla sipulihakkuria....tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan. Sellanen missä on terä ja sitä sitten hakataan ni terä menee alas...=) heh, ymmärtääkö kukaan? =) Se toimii meillä. Keksin myös että sillä saa helposti elovenan karahiutaleetkin pienemmäksi ...kun meillä ei tykkää sellassia isoja könttejä syödä.
jep...mutta palaillaan taas.... nyt tuli mulle nälkä=)
-Hansu...-
joo´o, sitäkin hommaa varten pitää olla erikseen jotain hommaa. :)
Kiitos e-karjala ja pähkis sose vinkeistä, vois bataattia kokeilla ja vaikka parsaa, miks ei kukkakaaliakin, ite en vaan siitä niin välitä.. mut ei kai mun ole sitä ite pakko syödäkään.
Bataatti ilmeisesti valmistetaan samoin kuin perunakin, vai? Eipä ole ennen tullut sitä tehtyä.. (älkää nyt pitäkö ihan uusavuttomana, vaikka sitä kyllä olenkin..)
Voi ROMI, tuli ihan tippa linssiin tosta sun ideasta.. :`) Ihana.
Oikein mukavaa kylpylälomaa teille miehesi kanssa, olette sen kyllä ansainneet. Pitäkäähän toisianne hyvänä. :) (meille sit tietty tarkka raportti kaikesta)
Nyt tytsy hiljeni.. pääsen alottamaan koirien puunauksen. Pitää laittaa tytöt hienoon kuntoon kun ne on lähössä viikonlopuks mun exälle hoitoon, sillä on siis " tapaamisoikeus" tohon vanhempaan koiraan, kun me oltiin sillon yhessä kun toi vanhempi tuli mulle ja nyt se saa sit kylkiäisenä tavata myös tota nuorempaa remupirkkoa. :D Et tällaset villit kuviot meillä. ;)
Nyt yritän hiljentyä iltaan asti...
-Mari-
En sitte vissii malta pysyä poissa täältä... Kinkku hössäkkä uppos aika hyvin tytölle, seassa oli kyllä kasvis hördellii.
Juu, se neuvola täti sano et voisit vaikka vielä koklata kotikaljaa tai pilsnerii jos niistä on vielä apua. Taidanpa kuitenkii jättää koklailut kun itestää ei tunnu oikee hyvältä jäädä pähkäilee tuleeko vai eikö tule maitoa. Itseasias en oo imettäny nyt vajaasee viikkoo ja tyttökin on ollu ihan tyytyväinen. Aluks pelkäsin et mitä siitä seuraa kun lopettaa, mut hyvin on menny Imetysen alkuaikoina myöskin sanottiin kotikaljan auttavan maidon tuloon, ja se kyllä tepsi minuun, jo rupes mölee tulee... Nyttemmin ku kattoo itteesä alas päin ni näkee vain kaks " vanhaa rukkasta " roikkuvan itessää kiinni, tarttee vissii mennä kauppaa ostaa mega pushupit, ellei läpyttely auta jotta turpois...
No hoh hoh..Se on sitte perjantai fiilis päällä, tällä mammalla....
Romin taulu idea on tosi kiva. Ite oon askarteluimmeisii, taitaa viimeinen hullutus olla taulujen maalaaminen. Totesin kyllä että ei minusta picassoa tule. Mieskin nauroi maha kippurassa niitä töherryksii, jotka kuitenkin löysi paikkansa seinältä...
....Kyllähän tässä tarinois, mut täytyneepi mennä jatkaa hommia jotta voi illalla nauttia siivotusta kodista, saunasta, hyvästä ruoasta ja...Siitä kielletystä sauna*****...(elkee ottako tosissaa!!!)
Soonmoro..
Ja mieltsin kiva ilma ulkona, kun on sitä kevättä ooteltu, ja noita märkiä rättejä satelee..Vähän pelottaa, kun kaveri tulee mut hakee autolla viettämään sitä naisten-iltapäivää, eikä sekään oo mikään huisin varma kuski ja kun mä kiljun vieressä, niin sinä voipi olla ajamisen meininki..
Onnea taas tämänkin päivän 5-kuisille!
Makaroonilaatikko uunissa, marsujen häkki siivottu ja Jumbossa pyörähdetty, niin johan tässä on ansainnut hetkensä koneen ääressä..
Jumbossa kävinkin ainoostaan Cittarissa hakemassa taas viikon vellit ja soseet.Samalla ostinkin semmosen riisipuuro-aineksen, jossa on mukana persikkaa ja banaania ja siihen lisätään vain lämmin vesi..Tiiä sitte uppooko pojulle, mutta voishan sitä iltapalaksi testata.
Oon ihan kade teille, jotka ootte niitä kätevä-käsiä ja osaatte askarrellakin..Multa ei sitte kertakaikkiaan luonnu mikään tuommonen.
Valokuvia meillä on otettu ihan hävyttömän vähän, mies välillä räpsiny työsuhde-digikamerallaan, mutta kun mä vain noita tavallisia kameroita käytän, niin eipä paljon tuu kameraa esiin kaivettua.
Milo istuu jo aikas napakasti, mutta en oo vielä sitä aatellu syöttikseen istuttaa, ja ehtiihän tuota, kun herra täyttää 5 kk vasta 30.pvä.Toistaiseksi soseiden syöminen on onnistunut turviksessa tai sitterissä, kumpi milloinkin lähempänä.
Mäkin kävin vilasee noita väsyneiden äitien tempauksia, enkä montaa kerennyt lukea, kun vedet silmissä täällä ääneen nauroin, ja 5-vuotiaskin tuli katsomaan, minkä hepulin äiti sai..Kyllä siis yks elämän suurimpia nautintoja on nauraminen! Oikeen kun kunnolla saa nauraa rätkättää, niin mieli piristyy pitkäksi aikaa..oon vaan kans semmonen, että joskus sitte tulee joku hassu juttu mieleen, kun oon yksin jossain bussissa tai kaupassa, ja kiva siinä sitten yrittää purra poskea ja miettii jotain synkempiä juttuja, ettei ihan valkotakkisia kutsuta paikalle..
Hups, Milo heräs päikkäreiltä ja onpas taas kylkipissat päästelly, joten eipä auta kuin lähteä vaipan vaihtoon..
Saatan piipahtaa illalla, mutta jollen, niin kaikille pirtsakkata perjantaita ja Marin kanssa sauna-huurteiset!
Truutteli
Tuosta kotikaljasta/pilsneristä... Mun neuvolantäti hautas " bisse" idean vanhan kansan hapatuksina. Ylipäätään RUNSAS juominen on tärkeää, on sit kotikaljaa tai vettä =). Mene ja tiedä. Yhtä paljon on neuvoja kuin neuvojiakin ;).
Eilisestä neuvolakäynnistänne sanoisin, että ole huoleti, kunnes seuraava neuvola koittaa. Meilläkin oltiin kasvettu vaan sentti 5kk neuvolassa eli pituutta oli 63,5cm. Sanoi kyllä, ettei ole vilä kovin huolissaan, mutta käyrät näyttävät nyt vähän hassuilta, kun paino nousee mut pituus ei...(hiivatin käyrät takapuoleen!).
Tällä viikolla, reilu 2vkoa edellisestä käynnistä, tyttö mitattiin toistamiseen pneumotutkimuksen yhteydessä - pituutta 67,5cm! Että 4cm kahdessa viikossa. Tuskinpa. Nuo mitat on musta niin epäluotettavia.
'
Odottele siis rauhallisin mielin seuraavaa neuvolaa. Lapsethan kasvaa yksilöllisesti ja saattavatkin välillä venähtää pituutta oikein kunnolla tai sit " jätättää" . ;)
Ioisen keväistä päivää kaikille!
..johan siitä on ainakin pari tuntia kun viimeksi kävin :)
Mari: Bataatti kypsyy vähän nopeammin kuin peruna, eli kuori, pilko, keitä ja soseuta. Ei tuu liisteriä. Mä laitoin viimeksi kolme bataattia, siitä tuli n. 10 annosta pakkaseen. Määrään vaikuttaa luonnollisesti se kuinka isoja annokset on. Tykkään itsekin, nam.
PITUUSKASVUSTA sen verran, että meilläkään 5kk neuvolassa ei oikein ollut tullut pituutta. Th pyysi käymään kontrollissa, mutta ei kuitenkaan ollut kovin huolissaan. Enkä ole minäkään, niinkuin Mutu jo totesi niin käyrät on käyriä ja vauvat yksilöllisiä.
No nyt meil alko säpinä! On mentävä erotuomariksi ennenku joku itkee! Moikka,
Pähkis
HANSU: meillä ihan samanlainen aamuvirkku, herättiin tänään kello 05.30. Myös nukkumaan mennään aikaisemmin kuin ennnen. Eilen poju nukahti kello 19.30, mutta olisi varmaan nukahtanut aikasemmin jos olisin laittanut sänkyyn. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä että saataaisiin nukkua pidempään. Eli mekin odotamme innolla sitä murkkuikää :)
Meillä poju ei enää syö yöllä - mutta herää silti pari kertaa ja nukahtaa vasta kun minä tai mies ollaan käyty näyttäytymässä, siis ei tosiaankaan tarvi mennä kuin sekunniksi sängyn viereen, niin poju nukahtaa uudestaan. Ihme juttu!
VIHANNEKSISTA sen verran että minä olen antanut myös hernesosetta pojulle. Eli olen keittänänyt pakasteherneitä ja sitten muussannut ne siivilän läpi niin että kuoret jää pois. Yksi suosikkiruoista!
Lihaa ei olla maistettu vielä.
VALOKUVIA on meillä myös about miljoona. Vielä kun asumme täällä kaukana niin niitä tulee lähetettyä sähköpostitse sukulaisille ja kavereille, ja ollaan tehty pojulle omat nettisivutkin :)
Eilisiin juttuihin ihan pikakommentit;
Sitten kun istuminen sujuu, ajattelin aloittaa potatuksen. Nytten poju istuu muutaman hetken itsekseen kun siihen asentoon laittaa. Sitterissä nostaan itsensä istuma-asentoon, siis istuu selkä suorana ja on siinä jo pidempiäkin aikoja.
Rintareppu oli meillä aika paljon käytössä kun poju oli pienempi. Täällä kun ei rattailla mahdu busseihin (!!) niin oli tosi kätevä reissussa. Nytten kun tota painoa on lisää niin minä en jaksa enää kantaa pidempiä matkoja.
Ja me asutaan USA' ssa vielä kolmisen kuukautta, sitten suomeen lomalle ja seuraava kohde onkin sitten Dubai! Miehen töiden perässä siis mennään.
Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!
T. Bonnie
Joo, HENNA, hyvä huomio murkkuikäisistä! Lohduttavaa. Murkut eivät myöskään örise vieressä koko yötä ja valita ummetustaan. Kuten meillä pikku-ukko viime yönä. Aamulla hänellä oli myös kuumetta 38,4.
Työkaveri soitti ja kertoi työpaikallamme alkavista uudelleenjärjestelyistä. Taitaapi olla kolmas saneeraus tässä muutaman vuoden sisällä. Kaikesta huolimatta meinaan seistä ensi vuoden leikkipuistossa lentokoneita tiiraillen. Menen sitten joskus katsomaan, että mihin mut on sijoitettu. Toivottavsti nyt johonkin sijoitetaan. Ennen tätä uudelleenorganisointipyöritystä olin pätkätyökierteessä. On tämä työelämä nykyään haasteellista..
No nyt tuli ukkelilta kakka, IHANAA! Nukahti samantien. Taidan antaa nukkua rauhassa kakkavaipoissaan.
Kenenkäs vaavi se olikaan noussut jo istumaan kärryistään! Varmaan hullunkurisen näköistä. Toi meidän lötkömato kääntyi ekaa kertaa vatsalleen pari päivää sitten. Ei ole mikään ketterä heppu. Ei liiku paljoa mutta puhuu sitäkin enemmän.
Nyt äkkiä kahvia keittämään. Mainiota päivää kaikille!