Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan lopussa tämän masennuksen ja ahdistuksen kanssa, mutta en kykene hakemaan apua

Vierailija
15.04.2017 |

Lapsena päähän taottu, että vain hullut ja heikot tarvitsevat teoriaa. Masentaa, häpeän masennustani ja koen suurta ahdistusta siitä että olen masentunut. Olen täysin kelvoton ihminen, en kykene opiskelemaan, en tekemään töitä, en osaa olla ihmisten kanssa.
Opinnot ovat junnanneet paikoillaan jo puolitoista vuotta. Milloinhan saan potkut koulustakin.

Keräsin alkusyksystä hillittömän paljon voimia ja kävin juttelemassa opinto-ohjaajan kanssa. Ainoa mitä käteen jäi, oli "nyt otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja tsemppaat!", kaipasin apua, konkreettisia neuvoja.

En oikeasti tiedä mistä lähtisin hakemaan apua. Onko olemassa jotain juuri masentuneille tarkoitettua numeroa, josta ohjataan suoraan hoitoon? En jaksa mennä jankuttamaan tympeille terveyskeskusten ihmisille, en jaksa todistella ja todistella että olen oikeasti ihan lopussa enkä kärsi mistään kevätmasennuksesta.

Olen kärsinyt masennuksesta kohta melkein 10 vuotta. Välillä olen saanut ehkä vuoden/kaksi taukoa. Nyt alkaa pikkuhiljaa riittää, olen ihan tästä maailmasta irtautunut ihminen, sosiaaliset taidot aivan käsittämättömän huonot, en kykene rakentamaan platonisia ihmissuhteita. Seurustelusuhteita tunnun aina saavan, mutta ne saavat minut entistä masentuneemmaksi, koska olen henkisesti niin rikkinäinen.

Ikää on 24 vuotta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täsmälleen samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten. Avauduin pääni sisällöstä yhdelle tuttavalle ja hän sanoi, että ajatukseni eivät ole terveitä ja pyysi soittamaan YTHS:ään. Soitin sinne ja mukava sairaanhoitaja kyseli tarkentavia kysymyksiä, mutta minä vain itkin. Sairaanhoitaja varasi minulle ajan ja sielläkin vain itkin. Itkin myös lääkärin ja psykiatrin tapaamisissa varmaan puolet ajasta.

Ei se haittaa, että et osaa sanoittaa pahaa oloasi. Terveydenhuoltohenkilökunnan tehtävä on siitäkin huolimatta analysoida tilanne ja tarjota sinulle apua. Saat apua nopeasti ja kukaan ei epäile tarkoitusperiäsi. Pyydä tuttavaa soittamaan tai kirjoita itsellesi paperille mitä aiot sanoa ja soita. 

Minulla oli lappu tukena, johon olin kirjoittanut; olen niin väsynyt, että en jaksa huolehtia itsestäni tai opinnoistani, en nuku, mikään ei kiinnosta, kaikki tuntuu synkältä ja haluaisin vain jäädä peiton alle loppuvuodeksi. 

Terkuin hoidon piirissä edelleen ja voin paljon paremmin. Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän