Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

O- veri loppunut! Miksi ette käy luovuttamassa?!

Vierailija
15.04.2017 |

Ymmärrättekö että tästä kärsitte eniten te? Jos jotain sattuu pyhien aikana, niin siinähän vuodatte kuiviin. Miksi te ette käy luovuttamassa joilla on O- verityyppi? Ei pitäisi olla vaikeaa, kun punainen risti PYYTÄÄ teitä erikseen käymään ja lähettää jopa postia.

Kommentit (447)

Vierailija
361/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4809 kirjoitti:

Isävainajallani oli O- veriryhmä. Hän oli tehnyt diilin Forssan sairaalan kanssa, että jos tarvitaan pikaisesti esim. onnettomuustapauksissa 0- -verta, niin isälle sai soittaa vaikka keskellä yötä. Taksi tuli hakemaan hänet yöllä sairaalaan ja toi takaisin verenluovutuksen jälkeen kotiin. Voisin pitää häntä sankarina! Moni ei varmaan moiseen suostuisi. Muutaman kerran hänet herätettiin luovuttamaan verta ja hän oli iloinen luovuttaja. Nautti siitä, että jonkun henki ehkä pelastui luovutuksen ansiosta. Koskaan hän ei siitä valittanut. Tosin hän oli surullinen, kun ikäännyttyään hän ei enää kelvannut luovuttajaksi. Hän kävi siis muutenkin säännöllisesti luovuttamassa verta kymmeniä kertoja elämänsä aikana - tasaisin välein. Hän piti sitä kunnia-asiana.

Siirrettiinkö veri suoraan isästäsi potilaaseen?

Vierailija
362/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sananvapautta ja boikotoin sensuuriorganisaatioita. Tämän ketjun viestien poistoprosentista päätellen SPR:n toiminnassa on salattavaa. Siksi en auta sitä laitosta millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homo, joten eivät huoli vertani.

Vierailija
364/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan sananvapautta ja boikotoin sensuuriorganisaatioita. Tämän ketjun viestien poistoprosentista päätellen SPR:n toiminnassa on salattavaa. Siksi en auta sitä laitosta millään tavalla.

Oletko sattumalta se sananvapauden kannattaja, joka vimmatusti poistatti SPR:n vuosikertomusta ym. koska omat valheet miellyttivät enemmän?

Vierailija
365/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole se Verityyppi, ja vaikka olisikin en luovuttaisi kuitenkaan :D

Vierailija
366/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaisin toki, mutta laskimotukoksille altistavan geenivirheeni vuoksi vereni ei ole käyttökelpoista, eli en saa luovuttaa.

Minullakin on tällainen geenivirhe. Voi paska. :( Luulin, että luovutus on kielletty vain siinä tapauksessa, että on jo saanut laskimotukoksen, mutta ilmeisesti pelkkä geeni riittää.

Vierailija
367/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on O-, mutta viimeksi tuli niin huono ja pyörryttävä olo, ettei tee mieli mennä uudestaan. Siihen samaan syssyyn iski paniikkikohtaus, joten ei kiitos.

Vierailija
368/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on O-veriryhmä, mutta painan 49 kiloa. En saa luovuttaa. Saamapuolella vain aina.

Vierailija
369/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Muistakaa auttaa lähimmäistä.

Kyllä se on velvollisuus tuo verenluovutus itse luovutan säännöllisesti vuosittain, näin olen tehnyt jo 27 vuotta vaikka minulla todettiin hiv jo vuonna 2001.

Vain kerran luovuttamani veri ei ole kelvannut.

Muistakaa, että verenluovutus on aina yksityinen asia ja se kannattaa tehdä anonyymisti, eihän verituotteen saajankaan henkilöllisyydestä ole tietoa.

Vierailija
370/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en punaiselle ristille anna mitään. Ottavat veren ilmaiseksi, mutta sairaalalta pyytävät maksua. Jos eivät maksa mitä pyydetään kippaavat mielummin kaatopaikalle kun antavat ilmaiseksi. Eli sellainen hyväntekeväisyys järjestö.

Vierailija
371/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en punaiselle ristille anna mitään. Ottavat veren ilmaiseksi, mutta sairaalalta pyytävät maksua. Jos eivät maksa mitä pyydetään kippaavat mielummin kaatopaikalle kun antavat ilmaiseksi. Eli sellainen hyväntekeväisyys järjestö.

Vierailija
372/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ensimmäinen kerta

Vierailija
373/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa koska miestenvälinen seksi aiheuttaa luovutuskiellon.

M22

Vierailija
374/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antajalla hyvä mieli kirjoitti:

Hei,

Kyllä se on velvollisuus tuo verenluovutus itse luovutan säännöllisesti vuosittain, näin olen tehnyt jo 27 vuotta vaikka minulla todettiin hiv jo vuonna 2001.

Muistakaa, että verenluovutus on aina yksityinen asia ja se kannattaa tehdä anonyymisti, eihän verituotteen saajankaan henkilöllisyydestä ole tietoa.

Kuinkahan monta hiv-tartuntaa olet jo kuoleville ihmisille tartuttanut? Parantamattomien tautien tahallinen levittäminen on vakava rikos.

Vierailija
375/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luovuta vertani, koska sitä annetaan kaikenmaailman ihmishirviöille.

Tai sitten pienille, viattomille lapsille, jotka syystä tai toisesta taistelevat hengestään.

Vierailija
376/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Hehheh, oletpas hauska.

Ja vaikka noin tekisitkin, niin roskiin menee, kyllä ne veret melkoisen seulan läpi menevät ja tarkkaan testataan. Joten ei ole huolta että taudit leviäisi verenluovutuksen kautta.

Vierailija
377/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kuinkahan monta hiv-tartuntaa olet jo kuoleville ihmisille tartuttanut? Parantamattomien tautien tahallinen levittäminen on vakava rikos.

Ei yhdellekkään ainakaan Suomessa, sillä täällä ei voi luovuttaa anonyymisti ja veri tutkitaan aina.

Vierailija
378/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin kauhea spurgu että saaja kuolisi varmasti maksakirroosiin.

Vierailija
379/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä lähellä ole luovutuspistetta ja kun ei ole autoa ei kauemmaksi ole varaa matkustella julkisilla joita ei kunnolla edes kulje.

Lisäksi olen kuumeessa.

Vierailija
380/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis just sitä parasta kaikille passaavaa verta, mutta en voi luovuttaa, koska sairastan reumaa :( Reuma on autoimmuunisairaus, eikä noi lääkkeetkään ole kevyimmästä päästä.