Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

O- veri loppunut! Miksi ette käy luovuttamassa?!

Vierailija
15.04.2017 |

Ymmärrättekö että tästä kärsitte eniten te? Jos jotain sattuu pyhien aikana, niin siinähän vuodatte kuiviin. Miksi te ette käy luovuttamassa joilla on O- verityyppi? Ei pitäisi olla vaikeaa, kun punainen risti PYYTÄÄ teitä erikseen käymään ja lähettää jopa postia.

Kommentit (447)

Vierailija
401/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaisin mutta en saa kun on tuo HIV.

Vierailija
402/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että mun kehonosillani tehdään bisnestä. Samasta syystä en luovuta munasoluja. Saattaisin muuttaa mieleni jos saisin noista edes kohtuullisen hinnan, mutta tuntuu typerältä antaa ilmaiseksi Punaiselle Ristille tuote, josta he sitten kiskovat röyhkeät voitot.

Jos voisin luovuttaa suoraan sairaalassa, niin luovuttaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn toki, mutta viime kerrasta ei ole vielä riittävän pitkä aika. Ja käyn, vaikka en "saisi" (paino alle 50, mutta siitä ei ole mahdollista haittaa kuin itselleni).

Vierailija
404/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanutkin, tosin vain pari kertaa, tai siis yritin toista kertaa. Hg oli alle 100, joten ei kelvannut. Rautaa sain. Olen juuri 0+ ja nyt minulla on älyttömän korkea Hg eli yli 150. Mutta olen sairastanut syövän! Ei kelpaa veri, ei elimet :(. Tästä kannattaisi myös muistuttaa, kun syyllistetään ihmisiä. Haluaisin kyllä luovuttaa.

Vierailija
405/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 20 kertaa olen luovuttanut verta, nyt sairastan erästä veritautia, jonka sain reissussa. Enää ikinä en verta saa luovuttaa. Muuten kyllä kävisin 3kk välein kuten ennen tein.

Vierailija
406/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Punaista ristiä koska se on poliittinen organisaatio, joka ajaa oman maailmankuvani vastaisia asioita.

Vierailija
407/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ikä ei riitä.

Vierailija
408/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta lääkettä käytössä ja alhainen hemoglobiini.

Terveisin O+

Vierailija
409/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutuksesta kieltäytyvät vaikuttavat samalta porukalta, joka eroaa kirkosta.

"En todellakaan luovuta, mutta VAADIN verta itselleni ja perheelleni, jos jotain sattuu!"

Kirkosta eronneet ihmiset vievät lapsensa seurakunnan kerhoihin, hakevat apua diakonissalta jne. - ja me kirkkoon kuuluvat maksamme teidänkin lastenhoitonne, avustuksenne yms.

Ovelaa. Todella noloa, mutta ovelaa.

Vierailija
410/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenluovutuksesta kieltäytyvät vaikuttavat samalta porukalta, joka eroaa kirkosta.

"En todellakaan luovuta, mutta VAADIN verta itselleni ja perheelleni, jos jotain sattuu!"

Kirkosta eronneet ihmiset vievät lapsensa seurakunnan kerhoihin, hakevat apua diakonissalta jne. - ja me kirkkoon kuuluvat maksamme teidänkin lastenhoitonne, avustuksenne yms.

No olisi aikamoista pakottaa kansalaiset luovuttamaan verta sillä uhalla, että muuten he ja/tai heidän läheisensä eivät saa hoitoa sairaalassa. Minä käyn töissä ja maksan veroja, joten koen olevani oikeutettu sairaanhoitoon jos sellaista tarvitsen. Mielestäni siinä ei ole mitään noloa eikä ole verrattavissa kirkosta eroamiseen.

Aika monet, jotka eivät periaatteen vuoksi luovuta, ovat sanoneet syyksi boikotoivansa Punaista Ristiä. Mielestäni se on ihan asiallinen perustelu ja ihmettelen miksei verenluovutusta voi tehdä suoraan sairaalassa? Itse en ainakaan halua, että minun verelläni tehdään bisnestä, kun sen itse ilmaiseksi luovutan. Lisäksi Punainen Risti on poliittisesti ja uskonnollisesti suuntautunut.

Vierailija
411/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti unohtuu, että Veripalvelu myös etsii ja kuljettaa harvinaisempia veriryhmiä/verivalmisteita meille tänne Suomeen, kun joku potilas niitä tarvitsee. Niistä luonnollisesti myös maksetaan. Samalla periaatteella Veripalvelu myös myy suomalaisten verta. Itseäni ei haittaa, jos joku saksalainen pelastuu ilmaiseksi luovuttamastani verestä. Tällaista tilannetta tuskin tulee, sillä olen tuiki tavallinen 0+ eikä minulla ole muitakaan harvinaisia veriryhmiä.

Vierailija
412/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä taas meuhkataan? Kun käy Veripalvelun sivustolla niin eihän se O- ole mihinkään loppunut!

Vierailija
413/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä taas meuhkataan? Kun käy Veripalvelun sivustolla niin eihän se O- ole mihinkään loppunut!

No ainakin minulle näkyy että lopussa on. Myös A+, A-, O+, B- ja AB- on lopussa, ainoastaan B+ ja AB+ tilanne on keskinkertainen.

Vierailija
414/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja imetys estävät, ja hyvä niin.

Vierailija
415/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun verityyppi on just toi 0-, mutta mä en ikinä kävisi luovuttamassa. Ei ole mun päänsärky, jos joku tuntematon kuolee. Ihmiset on ulostetta.

Vierailija
416/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua luovuttaa poliittisen järjestön kautta. T. O-veriryhmä

417/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavis A+. Antibioottikuuri loppui perjantaina.

Isä oli nolla miinus  ja tytär myös. Kumpikaan ei voi luovuttaa, isä kuollut ja tytär imettää.

Vierailija
418/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin?

ZZM

Vierailija
419/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja mikä ihme on se syy että noin kriittinen yhteiskunnallinen palvelu on ulkoistettu uskonnollis-poliittiselle järjestölle? Kyllä verenluovutuksen pitäisi onnistua myös julkisella sektorilla, ei pitäisi joutua johonkin vaalitelttaan luovuttamaan.

Vierailija
420/447 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muissa maissa verenluovutus toimii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan