My summer car ikäraja?
Lapset mankuu lupaa ladata My summer car -nimisen pelin. Enpä löydä ikäsuositusta pelille mistään! tietääkö joku ikärajaa tuolle?
Kommentit (65)
Olen itse pelannut peliä jo yli vuoden, ja itse arvioisin sen näin:
Pelissä on alkoholijuomien (viina,olut) juomista, paljon kiroilua, jonkin sortin väkivaltaa, ja muuta "suomalaista" juttua.
Peli kuitenkin myös ihan oikeasti opettaa rakentamaan auton ja huoltamaan sitä, ja muuta arkielämän asioita (kaupassa käynti, töissä käyminen)
Itse sanoisin että K12 tai K16 olisi alright. K16 sellaisille, jotka ei tiedä mitään alkoholista ja kiroilusta ja K12 sellaisille, jotka on jo tottunut tämmöseen hommaan.
Pelissä ei myöskään saa kiroilua pois, paitsi jos osaa muokata äänitiedostoja. Kiroilu kuuluu suomalaisen miehen elämään muutenkin.
Erittäin hyvä peli hyvä että kiroillaan
Vierailija kirjoitti:
Lapset mankuu lupaa ladata My summer car -nimisen pelin. Enpä löydä ikäsuositusta pelille mistään! tietääkö joku ikärajaa tuolle?
Toivottavasti trolli. Vai eikö ihmiset osaa nykyään ottaa yhtään vastuuta lasten kasvatuksesta itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyllä surutta näytetään keskaria, ja juodaan keskaria ja kiljua sekä kiroillaan. Mutta ei kauheasti väkivaltaa viljellä. Meillä 11-vuotias pelaa.
Ihmisten päälle voi ajaa ja selvitä sakoilla, kirvesmurhaaja lähtee perään yhdessä juonenkäänteessä.
Eli siitä väkivallattomuudesta.
niitä ruumiita voi myös raahat mukana ja kuljettaa autolla vaikka autotalliin. Se nyt ei kuitenkaan varsinaisesti ole kuitenkaan pelin idea. PArempihan se on kuitenkin yrittää ajaa ilman mitään kolareita tai onnettomuuksia, kun pelin idea on pitää se auto hyvässä kunnossa ja rakennella sitä.
Joo ite oon 12 ja oon kasannut sen satsuman se on helppoo
PEUGEOT 307 kirjoitti:
Joo ite oon 12 ja oon kasannut sen satsuman se on helppoo
no on varmaan jos seuraa kädestä pitäen ohjeita
You tubesta katsellut ja on kyllä kaikki -90 luvun amisjutut pelissä, datsun 100A = satsuma, toyota hiace = hajosiko, skoda120l =svoboda, suzuki pv = s-jonnez, mikromikko tietokone = mikropekka, moposport = amisauto ym.ym.
Oikein viihdyttävää katsottavaa.
Se peli on kaikessa hidastempoisuudessaan ehkä ihan kehittävää nykyajan "nyt-tänne-kaikki-heti" -lapsille, koska opettaa kärsivällisyyttä kun esim. moottorikin pitää kasata pikkunippeleistä kasaan ennenkuin autolla voi lähteä ajamaan,
Siinä voi kuolla paskakaivoon. K18!
Mikä ikä raja se peli on saako pelata 11 veenä?
Se peli alkaa hienosti kun eka kaikki on mustaa ja sitten vähitellen päivä alkaa kajastaa. Siinä on kuvattu päähenkilön omin silmin syntymä kun työntyy "p1llusta" Datsunin takapenkille.
Hyvä ettei mikään haikara pudota :D
Vierailija kirjoitti:
Onkohan liian vaikea. Siinä pitää osata oikeaoppisesti tuunata auto ajokuntoiseksi kasaamalla moottorista lähtien kaikki osat.
Tuon ikäisillä jos riittää kiinnostusta niin osaaminen voi yltää vaikka mihin. Sitäpaitsi voi peliä pelata vaikka ei auta saisikaan kuntoon.
Sisältää kiroilua (siitä jopa palkitaan, alentaa stressiä ilmaiseksi), alkoholinkäyttöä (myös kuvauksen rappioalkoholistista), tupakan polttoa (vapaaehtoista, sekä palkinto että rangaistus - alentaa stressiö hyvin mutta saa aikaan riippuvuuden) mahdollisuuden tehdä seuraavia laittomuuksia: rattijuopumus, tappeleminen (ei rangaista, tästä jopa palkitaan), virkavallan vastustaminen, ylinopeus, liikenteen vaarantaminen, ympäristörikos (sakokaivosta tyhjennetyn tavaran päästäminen vääriin paikkoihin), kiljun keitto (ei rangaista, vaan palkitaan - voi myydä sille alkoholistille), ilkivalta, varkaus.
Mahdollista ajaa ihmisten päälle liikenteessä ja joutua kirvesmurhaajan uhriksi.
Mahdollista aiheuttaa teiniraskaus - siitä seuraa game over.
Siinä siis nuo pahimmat puolet, ja mitään noita typeryyksiähän ei ole pakko tehdä, eikä kannatakaan.
Taitaa tuo 16 olla