Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole lapsesi täti

Vierailija
14.04.2017 |

Jos puhuttelet minua tädiksi tai viittaat lapsellesi minua tädiksi, puutun asiaan. Sanon heti lapsen kuullen että minä en ole todellakaan sinun tätisi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä on huvittavaa, kun vedetään herneitä nenään mikäli kertakäyttöastioita on tarjolla teemoilla prinsessat ja merirosvot, ja samalla nimitellään kaikkia vieraita naisihmisiä tädeiksi.

Vierailija
2/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lää.

Onko sinulla jotain sanottavaa aiheeseen liittyen? Voimme keskustella asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-sana ei ole pelkästään sukulaista tarkoittava sana...

T. Kirjaston täti

Vierailija
4/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaanhan ei sillä tädittelyllä kuitenkaan tarkoita että sinä olisit näiden lasten täti.

Odotahan vaan kun ikää tulee sen verran, että sinua nimitetään mammaksi, tarkoittamalla kuitenkaan sitä että olisit kenenkään isoäiti :D

Vierailija
5/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavataan, niin voin kaivaa tämän sanakirjan ja korjata lapselleni ja sinulle, että täti on nyt kyllä väärässä: http://www.suomisanakirja.fi/täti

Onko sulla joku ikäkriisi?

Vierailija
6/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus. Sen jälkeen mä kerron kovaan äänen rakkaalle kullannupulleni miten ei kannata kuunnella kaikkia vatipäitä..

Vierailija
7/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytettiin tätä nimitystä, vieläkin muka?

Vierailija
8/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ne jotka 15v sitten pahoittivat mielensä tästä ovat päässeet asia yli?! :D Ikuisuuskysymys. Sitten sitä vaan huomaa, että vaikka kuinka kirjoittelisi nettiin tiukkoja mielipiteitä, niin jotkut asiat on ja pysyy.

Vierailija
9/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton nainen ja minusta on ihan mukavaa, kun joku äiti tai lapsensa kutsuu minua tädiksi. Miten siitä voi loukkaantua? 😊

Vierailija
10/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua ei varmaan voi tytöksikään kutsua, koska se voi olla loukkaavaa, kun aikuista naista sanoo tytöksi. voisitko kertoa, millä sanalla sinua voisi kutsua, niin etttet loukkaantuisi.

Vierailija
11/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sattuu? No mutta kun ei halua olla täti, niin olkoot sitten vanha raakki, tuitui!

Vierailija
12/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun kaikkia yli 20v ikäisiä rouviksi ja nuorempia tytöiksi. Siinä on moni tullut sanomaan, että ei ole rouva ja minä ojennan, että se on samanlainen määre kuin herra. Ja lapselle totean, että "tämä vanha nainen tässä sanoo, että ei ole naimisissa". Vaikka se rouva olisi noin 20v.

Vierailija
13/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinua ei varmaan voi tytöksikään kutsua, koska se voi olla loukkaavaa, kun aikuista naista sanoo tytöksi. voisitko kertoa, millä sanalla sinua voisi kutsua, niin etttet loukkaantuisi.

Et keksi mitään muita sanoja kuin täti ja tyttö? Suosittelen lukuharrastusta, voi vaikka sanavarasto kasvaa.

Vierailija
14/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vähän pettynyt, kun päiväkotilapset kutsuivat minua vain mieheksi, eivätkä sedäksi, kun olin talvella kaukaloa kolaamassa. Ehkä olen niin nuorekas, etten mene "sedästä".

M45

Vierailija
15/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen käytettiin tätä nimitystä, vieläkin muka?

Eiiii.............

Päiväkodin tädit arvostelevat matkarattaiden käyttöä

Kaupan täti suuttui: ”Asiakkaita ei kumminkaan ole viikonloppuisin kello kuuden jälkeen”

Nyt alkoi risomaan neuvolan täti!!!

Vierailija
16/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on hyvä kertoa, miten tädittely voi olla loukkaavaa elämäänsä katkeroituneelle maholle, joka ei ole itse päässyt lapsista nauttimaan <3

Niin! Semmosia ne jotkut tädit vaan on!

Vierailija
17/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun kaikkia yli 20v ikäisiä rouviksi ja nuorempia tytöiksi. Siinä on moni tullut sanomaan, että ei ole rouva ja minä ojennan, että se on samanlainen määre kuin herra. Ja lapselle totean, että "tämä vanha nainen tässä sanoo, että ei ole naimisissa". Vaikka se rouva olisi noin 20v.

Mutta kun olet väärässä. Rouva on naimisissa oleva naisihminen. Sitä ennen ollaan neitejä tahi vanhoja piikoja, tietyn iän yli päästynä.

Vierailija
18/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mielelläni kaikkien ihanien lapsosten täti. :) Hymyilenkin teille! T. Poliisi-täti

Vierailija
19/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle on hyvä kertoa, miten tädittely voi olla loukkaavaa elämäänsä katkeroituneelle maholle, joka ei ole itse päässyt lapsista nauttimaan <3

Tähän aiheeseen liittymättä on pakko kommentoida, että ei kannata haukkua lapsettomaksi jääneitä lapsellesi. Tahaton lapsettomuus lisääntyy koko ajan, ja lapsesi voi hyvin jäädä itse lapsettomaksi. Sitten on kiva muistella, miten inhottavia asioita oma äiti sanoi.

Vierailija
20/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voi kutsua madameksi. Lausutaan madam. Vielä parempi, jos jatkat: I am Adam.