En ole lapsesi täti
Jos puhuttelet minua tädiksi tai viittaat lapsellesi minua tädiksi, puutun asiaan. Sanon heti lapsen kuullen että minä en ole todellakaan sinun tätisi.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lää.
Onko sinulla jotain sanottavaa aiheeseen liittyen? Voimme keskustella asiasta.
Täti-sana ei ole pelkästään sukulaista tarkoittava sana...
T. Kirjaston täti
Ja kukaanhan ei sillä tädittelyllä kuitenkaan tarkoita että sinä olisit näiden lasten täti.
Odotahan vaan kun ikää tulee sen verran, että sinua nimitetään mammaksi, tarkoittamalla kuitenkaan sitä että olisit kenenkään isoäiti :D
Jos tavataan, niin voin kaivaa tämän sanakirjan ja korjata lapselleni ja sinulle, että täti on nyt kyllä väärässä: http://www.suomisanakirja.fi/täti
Onko sulla joku ikäkriisi?
Senkus. Sen jälkeen mä kerron kovaan äänen rakkaalle kullannupulleni miten ei kannata kuunnella kaikkia vatipäitä..
Ennen käytettiin tätä nimitystä, vieläkin muka?
Jokohan ne jotka 15v sitten pahoittivat mielensä tästä ovat päässeet asia yli?! :D Ikuisuuskysymys. Sitten sitä vaan huomaa, että vaikka kuinka kirjoittelisi nettiin tiukkoja mielipiteitä, niin jotkut asiat on ja pysyy.
Olen lapseton nainen ja minusta on ihan mukavaa, kun joku äiti tai lapsensa kutsuu minua tädiksi. Miten siitä voi loukkaantua? 😊
sinua ei varmaan voi tytöksikään kutsua, koska se voi olla loukkaavaa, kun aikuista naista sanoo tytöksi. voisitko kertoa, millä sanalla sinua voisi kutsua, niin etttet loukkaantuisi.
Totuus sattuu? No mutta kun ei halua olla täti, niin olkoot sitten vanha raakki, tuitui!
Kutsun kaikkia yli 20v ikäisiä rouviksi ja nuorempia tytöiksi. Siinä on moni tullut sanomaan, että ei ole rouva ja minä ojennan, että se on samanlainen määre kuin herra. Ja lapselle totean, että "tämä vanha nainen tässä sanoo, että ei ole naimisissa". Vaikka se rouva olisi noin 20v.
Vierailija kirjoitti:
sinua ei varmaan voi tytöksikään kutsua, koska se voi olla loukkaavaa, kun aikuista naista sanoo tytöksi. voisitko kertoa, millä sanalla sinua voisi kutsua, niin etttet loukkaantuisi.
Et keksi mitään muita sanoja kuin täti ja tyttö? Suosittelen lukuharrastusta, voi vaikka sanavarasto kasvaa.
Minä olin vähän pettynyt, kun päiväkotilapset kutsuivat minua vain mieheksi, eivätkä sedäksi, kun olin talvella kaukaloa kolaamassa. Ehkä olen niin nuorekas, etten mene "sedästä".
M45
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytettiin tätä nimitystä, vieläkin muka?
Eiiii.............
Päiväkodin tädit arvostelevat matkarattaiden käyttöä
Kaupan täti suuttui: ”Asiakkaita ei kumminkaan ole viikonloppuisin kello kuuden jälkeen”
Nyt alkoi risomaan neuvolan täti!!!
Lapselle on hyvä kertoa, miten tädittely voi olla loukkaavaa elämäänsä katkeroituneelle maholle, joka ei ole itse päässyt lapsista nauttimaan <3
Niin! Semmosia ne jotkut tädit vaan on!
Vierailija kirjoitti:
Kutsun kaikkia yli 20v ikäisiä rouviksi ja nuorempia tytöiksi. Siinä on moni tullut sanomaan, että ei ole rouva ja minä ojennan, että se on samanlainen määre kuin herra. Ja lapselle totean, että "tämä vanha nainen tässä sanoo, että ei ole naimisissa". Vaikka se rouva olisi noin 20v.
Mutta kun olet väärässä. Rouva on naimisissa oleva naisihminen. Sitä ennen ollaan neitejä tahi vanhoja piikoja, tietyn iän yli päästynä.
Minä olen mielelläni kaikkien ihanien lapsosten täti. :) Hymyilenkin teille! T. Poliisi-täti
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on hyvä kertoa, miten tädittely voi olla loukkaavaa elämäänsä katkeroituneelle maholle, joka ei ole itse päässyt lapsista nauttimaan <3
Tähän aiheeseen liittymättä on pakko kommentoida, että ei kannata haukkua lapsettomaksi jääneitä lapsellesi. Tahaton lapsettomuus lisääntyy koko ajan, ja lapsesi voi hyvin jäädä itse lapsettomaksi. Sitten on kiva muistella, miten inhottavia asioita oma äiti sanoi.
Minua voi kutsua madameksi. Lausutaan madam. Vielä parempi, jos jatkat: I am Adam.
Kieltämättä on huvittavaa, kun vedetään herneitä nenään mikäli kertakäyttöastioita on tarjolla teemoilla prinsessat ja merirosvot, ja samalla nimitellään kaikkia vieraita naisihmisiä tädeiksi.