Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole lapsesi täti

Vierailija
14.04.2017 |

Jos puhuttelet minua tädiksi tai viittaat lapsellesi minua tädiksi, puutun asiaan. Sanon heti lapsen kuullen että minä en ole todellakaan sinun tätisi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti-sana ei ole pelkästään sukulaista tarkoittava sana...

T. Kirjaston täti

Älä yleistä. Minäkin olen kirjastolainen ja en todellakaan halua olla mikään täti, kun olen vielä paljon alle 30-vuotias.

Vierailija
42/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi hyvää päivää! Miten haluat, että sinua kutsutaan. Esim anna neidin tai rouvan... Tytön tai naisen? Muun persoonan? Ehkä vaan, että Anna muun lukea kirjaansa rauhassa, älä häiritse muuta, älä tuijota muuta, muulla on nyt vähän vaikeaa...

Ihana suomenkieli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on sanassa nainen? Ap

Vierailija
44/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi fiksua sanoa nimensä lapsillekin niin olisi heti selkeää mitä nimityksiä käytetään. Ja jos ei halua olla missään tekemisissä niin sekin on hyvä ilmaista. Vaan harva kehtaa ja sitten vääntelehtii vaivaantuneena ja jupisee itsekseen ja kirjottelee tänne katkerana.

Vierailija
45/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun ihmisiä naisiksi, miehiksi tai aikuisiksi. Joskus matkustajiksi, asiakkaiksi jne riippuen vähän yhteydestä. Kai mulle on itselleni opetettu se lapsena joten olen jatkanut samaa omille lapsilleni?

Mutta toisaalta ei mua itseäni haittaa yhtään olla täti :) Musta se on erityisen hauskaa juuri siksi että olen alle 30.

Nolointa on jos lapsi kutsuu keski-ikäistä naista mummoksi, pelkään aina että joku loukkaantuu vaikka eihän lapsi pahaa tarkoita :D Tai vielä parempi jos tää mummo osoittautuukin papaksi.

Vierailija
46/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun ihmisiä naisiksi, miehiksi tai aikuisiksi. Joskus matkustajiksi, asiakkaiksi jne riippuen vähän yhteydestä. Kai mulle on itselleni opetettu se lapsena joten olen jatkanut samaa omille lapsilleni?

Mutta toisaalta ei mua itseäni haittaa yhtään olla täti :) Musta se on erityisen hauskaa juuri siksi että olen alle 30.

Nolointa on jos lapsi kutsuu keski-ikäistä naista mummoksi, pelkään aina että joku loukkaantuu vaikka eihän lapsi pahaa tarkoita :D Tai vielä parempi jos tää mummo osoittautuukin papaksi.

Itse voin olla pienille lapsille täti, se on ihan ok. Se on tyhmää, kun joskus uutisissa mainitaan, että mummo jäi auton alle. Pirustako toimittaja tietää onko kyseinen henkilö kenenkään mummo.

Vierailija
47/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tiukkapipoilua. Olen lapseton uranainen, joka ei erityisemmin edes lapsista pidä. Silti ei mitkään täti jutut haittaa. Pitää antaa ihmisille, myös pienille, tilaa elää ja olla.

Vierailija
48/55 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonokoppa vain  lapselle, joka on juuri oppinut täti-sanan, ja kävelyllä kehtaa iloisesti hymyillä ja vilkutella ja kutsua tädiksi kaikkia vastaantulijoita. Oppiipahan kuka oikein on täti ja kuka vain nainen.

49/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problem. Miksi tämä on sinulle ap ongelma?

Vierailija
50/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-maatuska kirjoitti:

First world problem. Miksi tämä on sinulle ap ongelma?

Ihan samaa mietin. Elämä soljuu aika kevyesti eteenpäin vielä kun tämänkin voi kokea ongelmaksi. Katsotaan sitten harmittaako tätinimitys kun trump rupee leikkimään p-korean kanssa ja elämään tulee muuta mietittävää.

Vierailija
51/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran teidän mammojen "kipakoille" vastauksille. Tämä on hauskaa. T:ap

Älä kutsu minua mammaksi, en ole äitisi!!!!

Vierailija
52/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana täti tarkoittaa kahta eri asiaa. Sinusta sitä käytetään toisessa vakiintuneessa merkityksessä. Turha silloin kiristellä hampaitaan toiseen merkitykseen nojaten.

Vierailija
53/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voin olla pienille lapsille täti, se on ihan ok. Se on tyhmää, kun joskus uutisissa mainitaan, että mummo jäi auton alle. Pirustako toimittaja tietää onko kyseinen henkilö kenenkään mummo.

Lehdessä uutisoitiin taannoin liikenneonnettomuudesta. Otsikossa sanottiin jotain tähän tapaan, että mies ajoi vanhuksen päälle ja varsinaisessa uutisessa ilmeni, että mies oli 78-vuotias ja yliajetuksi tullut oli 76-vuotias nainen.

Vierailija
54/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanassa täti on kieltämättä negatiivinen kaiku, jos nyt unohdetaan sukulaisuussana. Täti rinnastettiin noissa linkitetyissä sanakirjoissa tanttaan. Kun valitetaan lastentarhan/kirjaston/neuvolan työntekijöistä, puhutaan tädeistä. On kukkahattutätejä ja hevosihmisille kaupitellaan pystyynkuolleita hevosia tätiratsuina.

Itse en tädittele ketään muuta kuin mieheni siskoa lapsilleni. Jätän muutenkin lasten lässykielen väliin, en mm. käytä sanoja pipi ja poppa. Kukin tekee tyylillään, en rupea meuhkaamaan jos joku noita sanoja käyttää. Halusin vaan tuoda esiin, miksi kaikki eivät tykkää tädittelystä.

Vierailija
55/55 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko lisää hauskoja "kipakoita" kommentteja mammoilta aiheeseen liittyen. T:ap