Vanhustenhoito 2017. Kirjataan epäkohdat.
Vanhustenhoidossa ei ole kaikki hyvin. Vain omaiset voivat sen muuttaa – mutta ensin heidän pitää kuulla, millaista vanhustenhoidossa oikeasti on. Nyt vanhainkotien ja kotihoidon ammattilaiset/ omaiset kertovat. Yksi ongelma on yli muiden: vanhuksille ei riitä aikaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Voisin kopioida tähän pitkän viestini tuolta "kertokaa järkyttäviä faktoja töistänne, joita muut eivät tiedä", mutta en jaksa etsiä sitä.
Kerro nyt jotain edes. ..
Jostakin syystä mikään ei toimi, ei ainakaan kunnallisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vielä opiskelija mutta työssäoppimisessa olen törmännyt paljonkin hoitajien ajankäytön ongelmiin. Esimerkkinä; olin ryhmäkodissa harjoittelussa, sängyssä hoidettavia oli 6. Oman ohjaajan kanssa meillä meni noiden 6 hoitamisessa liki 2h joka aamuvuorossa. Kerran sitten olin toisen työntekijän kanssa ja meillä meni aikaa reilu 30min. Eikä kyse ollut siitä että tämä toinen olisi sutaissut hommansa,päinvastoin oli tarkempi kuin ohjaajani. Hän ei kylläkään jokaisen asukkaan jälkeen lähtenyt käymään jossain tai mennyt hetkeksi istumaan kansliaan kuten omalla ohjaajallani oli tapana. Suuri ongelma on siis hoitajien ajankäyttö. Muutosta tarvittaisiin mutta milläpä sitä muuttamaan kun ei esimies voi kokoajan olla hätistelemässä kansliassa istujia.
Näin erilaisia hoitajia! !
Kertokaa järkyttäviä faktoja työstänne. ...
Sieltä löytyy hurjia juttuja. ..
Olen kuullu pirteän, kutovan, leipovan, muita auttavan, aktiivisen vanhuksen muuttuvan 3 vko jälkeen. Pasiiviseksi nukkuvaksi mummoksi tuottamaan rahaa pikku vaivalla. Vanhustenkodeissa pitää julkisen valvonnan ottaa kokeita kuinka mummot passivoidaan VERIKOKEET kehiin. Pisnes pitää henkissä mutta passivoi uhrinsa.
Voisin kopioida tähän pitkän viestini tuolta "kertokaa järkyttäviä faktoja töistänne, joita muut eivät tiedä", mutta en jaksa etsiä sitä.