Anteeksi nyt vaan, mutta jos ihmisellä menee suihkussa enemmän kuin 5 minuuttia, jokin on vialla
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain ap, mutta sinä mahdat haista.
Hoitoaineen pitää vaikuttaa noin 2 min ja se täytyy huuhdella huolellisesti, sitten kainaloiden ja säärien sheivaus, alapesu... kyllä siinä vähintään 20 min menee!
Mulla menee hiusäksia pestessä suihkussa n. 10. Mutta jos hiukset olisivat lyhyet 5 minuttia voisi riittää.
Hiusten pesu ja huuhtelu. Hoitoainehiuksiin. Vartalonpesu hoitoaine hiuksissa ja hiusten huuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on niin likainen ettei lika lähde viiden minuutin suihkulla, pitäisi olla käytännössä aivan paskassa pyörinyt. Saunaa suosittelisin näille suttupytyille, saunan jälkeen 5 min. suihku, eikä haise paska enää.
En nyt tiedä yhtäkään, joka tässä keskustelussa olisi väittänyt että aikaa kuluu enemmän nimenomaan sen likaisuusasteen vuoksi, vaan siksi että siellä suihkussa tehdään muutakin kuin pestään se vartalo.
Minä vaan nautin lämpimästä vedestä sen 30min 😇
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miten jotkut saa pestyä hiukset niin nopeasti. Mulla ei edes ole erityisen paksu tukka, pituutta tisseihin asti. Hoitoaineen pois saamisessa kestää ihan tuhottoman kauan, jos ei huuhtele kunnolla, niin sitten saa nauttia ällöttävästä liimaletistä.
Vähintään vartti menee mullakin.
Miksi käytät hoitoainetta? Se on aivan joutavaa ainetta. Minun hiukset ylettyvät kainaloihin asti, eli ei mikään kynitty malli. Olen pessyt hiukseni ja itseni oliiviöljysaippualla noin kolmisen vuotta ja muuta en ainakaan minä tarvitse. Ennen kyllä pesin shampoolla ja hoitoaineella, mutta havaitsin, että tuo oliiviöljysaippua ajaa saman asian ja suihkussa ei mene kuin se viitisen minuuttia.
Tuo suihkussa lotraaminen on äärimmäisen epäekologista, mutta myös epäterveellistä. Terveen ihmisen iholla kuuluu olla bakteereja. Tuollainen liika suihkuttelu sairastuttaa ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Kun minulla on vyötäröpituiset hiukset, pesemiseen meni puoli tuntia, 10 min ihan siihen että koko tukan sai märäksi. Ovat niin paksut, että vesi valuu kuin hanhen selästä -> pakko jakaa osiin.
Yllättäen ei ole enää tuollaista tukkaa
Mietinki, että tuleekohan tää prinsessa tänne kitiseen kuinka hänellä kestää 10MIN saada tukka märäksi. Aikasemmin tällä viikolla toisessa keskustelussa väitti samaa. Pikkasen nyt värikynä heiluu näissä hänen kommenteissa. Nainen pokkana väittää, että hänen pitää seistä 10 min juoksevan veden alla, että tukka kastuu...Kuten joku jo ehdotti, pistä pää vesisaaviin niin säästyy vettä ja aikaa. Alle minuutissa on tukka tuolla tekniikalla märkä.
Mulla on pitkät hiukset puoleen selkään ja suihkussa menee se 5 minuuttia. Siinä ajassa kastelen hiukset, laitan shampoon, huuhtelen, laitan hoitoaineen, jonka vaikutuksen aikana pesen itseni ja ajan kainalot + tarvittaessa sääret ja muut paikat ja lopuks huuhtelen hoitoaineen pois. Olen ripeä muutenkin, enkä ymmärrä, miks pitäis tuhlata vettä sen kauempaa. Mies sitten auttaakin vesilaskun kartuttamisessa. Käy suihkussa joka ikinen aamu, pesee lyhyitä hiuksiaan ja itseään sen 20min...hermot menee...
En ole koskaan ottanut aikaa, mutta suihkukäyntini ovat varmaan 10 sekunnin ja puolen tunnin väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miten jotkut saa pestyä hiukset niin nopeasti. Mulla ei edes ole erityisen paksu tukka, pituutta tisseihin asti. Hoitoaineen pois saamisessa kestää ihan tuhottoman kauan, jos ei huuhtele kunnolla, niin sitten saa nauttia ällöttävästä liimaletistä.
Vähintään vartti menee mullakin.
Miksi käytät hoitoainetta? Se on aivan joutavaa ainetta. Minun hiukset ylettyvät kainaloihin asti, eli ei mikään kynitty malli. Olen pessyt hiukseni ja itseni oliiviöljysaippualla noin kolmisen vuotta ja muuta en ainakaan minä tarvitse. Ennen kyllä pesin shampoolla ja hoitoaineella, mutta havaitsin, että tuo oliiviöljysaippua ajaa saman asian ja suihkussa ei mene kuin se viitisen minuuttia.
Juu kun en minä tarvitse niin miksi kukaan muukaan tarvisisi mitään muuta. Eihän kenelläkään voi olla erilainen hiuslaatu tai erilainen päänahka kuin minulla.
Tuu tänne ja kerro mun tukalle, että hoitoaine on joutavaa ainetta. Mulla ei olis päässä muuta kun pelkkä rastoittunut matto jos en hoitoainetta käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo suihkussa lotraaminen on äärimmäisen epäekologista, mutta myös epäterveellistä. Terveen ihmisen iholla kuuluu olla bakteereja. Tuollainen liika suihkuttelu sairastuttaa ihmisen.
Entäs jos käy suihkussa kaksi kertaa viikossa, mutta silloin siellä viihtyy sen 20min? Onko tämä kiinni suihkussa vietetystä ajasta vai suihkussa käynnin tiheydestä?
Niin, ap mikä on vialla jos nauttii suihkusta. En ota aikaa sekuntikellosta, varmaan menee puoli tuntia, hoidan hiuksiani hyvin, samoin ihoani. Meillä ei ole vesimittareita, kaikki maksaa saman, vaikka ei käyttäisi lainkaan vettä. Hoitoaineen pitää vaikuttaa, etenkin jos on välillä tehohoito, kuorintaa, kosteutusta. Mitä sinulla on vialla, kun olet noin kiinnostunut muiden suihkussa käynnistä? Mahtaa olla tylsää. Suihku rentouttaa ja kaunistaa, usein napsautan vielä saunan päälle, meillä on oma sauna. Nauti sinäkin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minulla on vyötäröpituiset hiukset, pesemiseen meni puoli tuntia, 10 min ihan siihen että koko tukan sai märäksi. Ovat niin paksut, että vesi valuu kuin hanhen selästä -> pakko jakaa osiin.
Yllättäen ei ole enää tuollaista tukkaaMietinki, että tuleekohan tää prinsessa tänne kitiseen kuinka hänellä kestää 10MIN saada tukka märäksi. Aikasemmin tällä viikolla toisessa keskustelussa väitti samaa. Pikkasen nyt värikynä heiluu näissä hänen kommenteissa. Nainen pokkana väittää, että hänen pitää seistä 10 min juoksevan veden alla, että tukka kastuu...Kuten joku jo ehdotti, pistä pää vesisaaviin niin säästyy vettä ja aikaa. Alle minuutissa on tukka tuolla tekniikalla märkä.
En ole kommentoinut aiheesta aiemmin. Ja kun tukan kastelee osissa, märät hiukset kammataan toiselle puolelle. Edellä mainitun toimituksen aikana suihku _ei ole päällä_. Ja vesisaavia on hyödynnetty jos on mahdollista. Tuliko tarpeeksi ratakiskosta?
Sanoisin mielipiteeni tälle pitkätukkaiselle miehelle, joka ei hoitoainetta käytä. Ja miksei muillekin. Pitkän tukan kasvattaminen ei ole konsti eikä mikään. Jos nimittäin ei välitä miltä se näyttää. Kasvattaminen hoituu sen kummemmin ajattelematta, ihan siinä sivussa. Jos ei käy kampaajalla/parturissa, niin rahaakin säästyy. Jo vuodenkin mittaan karttuu pituutta huimasti. Mutta se hoitaminen onkin sitten asia erikseen, jos haluaa että hiukset ovat hyväkuntoiset ja näyttävät.
Tää on hyvä ketju kun jokainen olettaa et oma tapa toimia on se oikea :D
Vierailija kirjoitti:
No, miten se saippuoidulla sienellä kropan pesu?? ;)
Pesen sellaisilla kuorintahanskoilla että saan samalla hoidettua kaksi asiaa. Lakkaa jankuttamasta sen sienes kanssa.
Mulla nopein suihku sisältäen hiustenpesun kestää 15 min. En kykene yhtään nopeampaan jos pesen hiukset. Ilman hiustenpesua riittää 5 min. Jos peseydyn normaalisti, pesen hiukset ja vielä sheivaankin niin menee helposti 30 min. Yleensä lillun kylvyssä lähemmäs 45 min. Vesi rentouttaa ja helpottaa ahdistusta, suihku ja kylpyamme on mun turvapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkät hiukset puoleen selkään ja suihkussa menee se 5 minuuttia. Siinä ajassa kastelen hiukset, laitan shampoon, huuhtelen, laitan hoitoaineen, jonka vaikutuksen aikana pesen itseni ja ajan kainalot + tarvittaessa sääret ja muut paikat ja lopuks huuhtelen hoitoaineen pois. Olen ripeä muutenkin, enkä ymmärrä, miks pitäis tuhlata vettä sen kauempaa. Mies sitten auttaakin vesilaskun kartuttamisessa. Käy suihkussa joka ikinen aamu, pesee lyhyitä hiuksiaan ja itseään sen 20min...hermot menee...
Sullekaan ei tule mieleen, että saman mittaiset voivat olla eri paksuiset ja hiuslaatu erilainen. Mulla on paksu luonnokihara puoleen selkään ulottuva tukka, jonka pesen 2 - 3 kertaa viikossa. Esim nyt olen pessyt maanantaina. Koska pesen harvoin, tukka pitää yleensä pestä kahdesti. 5 minuuttia ei tuon tukan kanssa riitä edes kerta pesuun. Hoitoaineen huuhtomiseen kun menee ikuisuus.
Mulla on pitkä tukka. Saisin sen kyllä pestyä varmaan viidessä minuutissa. Mutta kun olen suihkuaddikti! En vain pääse suihkusta nopeasti pois. On ihanaa olla lämpimän veden alla piiiitkään... Mitä pidempään, sen parempi. Nyt kun asun omakotitalossa, tämä tietenkin näkyy vesilaskussa, ja tavasta pitäisi oppia pois, mutta ei vaan tunnu onnistuvan... Toisaalta tämä kai on "addiktiona" sieltä terveimmästä päästä, toisin kuin päihteiden käyttö. :)
Käyn joka ilta suihkussa, en näe mitään syytä miksi se täytyisi hoitaa alta pois nopeasti. Mä saippuoin itseni pesusienellä huolellisesti ja hiusten kanssa menee aikaa, koska paksut ja pitkät. Toki myös sheivaus vie aikaa. Mä en käsitä kuinka joku saa puhdasta viidessä minuutissa ja käsittääkseni monikaan ei käytä minkäänlaisia pesusieniä tms. Hyhhyh.
Mikä esimerkiksi on silloin vialla? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn.