Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uimahallissa hitaampi ei anna käännöksessä nopeamman mennä ohi?

Vierailija
13.04.2017 |

Tätä tapahtuu jatkuvasti. Odottamalla 2 sekuntia ja päästämällä takana tulevan käännöksessä ohi, homma toimisi sujuvasti. Mutta ei. Pitää itsekkäästi vaan pitää "omasta paikastaan" kiinni. Minuahan ei ohiteta prkl.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa on usein kuntouimarirata ja tavallinen rata erikseen. Jokaisen pitäisi pikkuisen seurata mikä on mikäkin rata ja valita itselle sopiva rata.

Nopeiden ja hitaiden radalla noudatetaan sitten sääntöä, että jokainen vuorollaan, ellei ole ohitusratoja. Jokainen on maksanut saman sisäänpääsymaksun, joten nopeammalla ei ole mitään etuoikeutta suhteessa hitaampaan.

Oletko vähän yksinkertainen? Että kaikki "nopeat" uivat samaa nopeutta ja kaikki "hitaat" uivat samalla nopeutta?

Toisen ohi päästäminen kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, eikä se ole keneltäkään pois. 

Vierailija
22/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän hallissa annetaan tilaa. Se on yksi sekunti siellä radan päässä. Hitaampi siirtyy kääntyäkseen paluuradan puolelle sillä välin nopeampi kääntyy radalla jota oli on tulossa. Molemmat kääntyy tavallaan samaan aikaan. Molemmat ovat kohteliaita toisilleen. Hidas ehkä hidastaa vähän ja nopea kiihdyttää. Jos on paljon uijia, silloin se ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet varsinkaan eivät päästä nopeampaa naista edelle. Toki jotkut naiset myös..

Itse päästän aina itseäni nopeamman siinä käännöksessä ohi. Menee tosiaan vaan se pari sekuntia.

Vierailija
24/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa juurikaan uida ja tulen todella epävarmaksi, jos eivät jalat yletä pohjaan. Tämän takia en viitsi mennä edes halliin opettelemaan, kun siellä on näitä kilpauimareita, joiden pitää päästä samaa rataa tuhatta ja sataa, vaikka itse haluaisin uida hiljakseen reunaradan matalaa päätä edestakaisin, jotta oppisin edes jotenkin.

Vierailija
25/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut saman. Vaikka ruuhkaa on niin ohitse ei päästetä.

Autolla vai uimassa?

Eihän edessä olevan hitaan autonkaan tarvitse ohittajaa väistää?

Uimaraivosta ilmeisesti kyse? Pitäisikö hommata jokin vähemmän stressaava harrastus?

Vierailija
26/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, nytkö tämä sama jankkaaminen sitten käydään uimista koskien. Viimeksi nämä maailmannavat oli sitä mieltä, että jos tulee kadulla samaa puolta heitä vastaan, niin sen toisen pitää väistää, vaikka olis rollaattorimummo tai jalaaton, mikäli hänen ylhäisyytensä kävelee tien oikeaa laitaa (ettei vain hänen ylhäisyytensä tarvitse vilkaista selkänsä taakse ettei hyppää pyörän alle). Ja nyt sitten pitää hitaampien uimareiden väistää heitä uimahallissa ja pysähdellä ainakin kun hänen majesteettinen korkeutensa haluaa ohitse.

Ei saatana mitä porukkaa. Paljosta vetoa että nämä on niitä, jotka ei itse ota koskaan muita huomioon missään tilanteessa? "Minäminäminäminä, muut väistää, kun minä tulen!".

Vierailija
27/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Miksi nopean pitää mennä päätyyn? Käännyn ympäri kun hitaampi on päädyssä - kenenkään ei tarvitse pysähtyä.

Vierailija
28/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, nytkö tämä sama jankkaaminen sitten käydään uimista koskien. Viimeksi nämä maailmannavat oli sitä mieltä, että jos tulee kadulla samaa puolta heitä vastaan, niin sen toisen pitää väistää, vaikka olis rollaattorimummo tai jalaaton, mikäli hänen ylhäisyytensä kävelee tien oikeaa laitaa (ettei vain hänen ylhäisyytensä tarvitse vilkaista selkänsä taakse ettei hyppää pyörän alle). Ja nyt sitten pitää hitaampien uimareiden väistää heitä uimahallissa ja pysähdellä ainakin kun hänen majesteettinen korkeutensa haluaa ohitse.

Ei saatana mitä porukkaa. Paljosta vetoa että nämä on niitä, jotka ei itse ota koskaan muita huomioon missään tilanteessa? "Minäminäminäminä, muut väistää, kun minä tulen!".

Helsingissä muuten huomaa, että ette väistä. Raivotautia?

Pari hiihtäjääkin hakkasi mm. lapsia laduilla, kun olivat tiellä.

Vierailija
29/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka seisoo, katsoo ja odottaa altaan päässä ja kun olet tekemässä käännöstä molskahtavat eteesi -tutum. Ja sitten etanana eteenpäin. Siis mitä ***teidän päässä oikein liikkuu?

Vierailija
30/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Miksi nopean pitää mennä päätyyn? Käännyn ympäri kun hitaampi on päädyssä - kenenkään ei tarvitse pysähtyä.

Raivoltaan eivät pysty ajattelemaan.

Vierailija
31/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väistä. Ne nopeat uimarit on niitä jotka harrastaa myös pyöräilyä ja hiihtämistä ja joiden mielestä kaikki muut on aina tiellä ja ovat hitaampia. Mikäs minä olen sitä kieltämään, joten hyvillä mielin täytän tämän oletuksen ja olen sekä kilpauimareiden, kilpahiihtäjien että kilpa- ja maastopyöräilijöiden tiellä tuolla kulkiessa. Takaa tuleva väistäköön.

Vierailija
32/32 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysähtely ei kerran ole ongelma, niin miksei nopeampi pysähdy odottamaan, että saa hitaaseen enemmän välimatkaa.

Ai, eikö pysähtely olekkaan kivaa, jos sitä pitäiskin itse tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä