Ensimmäiset muistosi McDonald'sista?
Muistan kun lapsuudenystäväni äiti haki hänelle usein Happy Meal -aterian töistä tullessaan. Jos olin kaverini luona, niin sain syödä hieman ranskalaisia myös ja hän antoi minulle jääpalat cokiksestaan. Kun ensimmäisen kerran maistoin itse Big Mac -hampurilaista, se oli ihanan makuista, mutta alkoi maistua puolivälissä pahalta enkä pystynyt enää syömään. Vasta myöhemmin ymmärsin sen johtuvan 2 suolakurkkuviipaleesta, jotka sitten myöhemmin ymmärsin noukkia pois.
Siihen aikaan kiersi myös huhu, että joku oli löytänyt hampurilaisestaan hännän. Henkilökunta oli yrittänyt tarjota hänelle ja perheelleen vuoden ilmaisia aterioita jos hän vaikenee tapauksesta, mutta tarinan mukaan hän oli lähettänyt hännän laboratorioon ja se oli paljastunut rotanhännäksi.
P.S. Hesburger/Rolls/Carrolls ym. -muistot käy myös.
Kommentit (90)
Muistan. Menin 10vuotiaana itäharjun prisman mcdonaldsiin yksin ja kun sain tilattuani hampurilaisen niin aukaisin sen ja leipä jäi juustoon kiinni ja se näytti epämääräiseltä, haukkasin palasen ja se maistui muovilta ja heitin roskiin ja olin todella surullisella mielellä 10vuotiaana koska olin yksin enkä saanut ruokaa.
Citykäytävän Carrols ja yläkerran akvaario. Apple pie. Pirtelöt. Big Carolina. 1980-luku.
Noh, mää sanoin myyjätytölle et laita perinteinen kaikilla mausteilla. Eihän se tyttönen mitään tajunnu nääs nii mää menin soittaa langkapuhelimella Peralle et lähekkö nää selittää et mitä perinteiseen tuleen kun en mää ikinä kato kun mää vaan syän.
Toinen muisto on kun sain porttikiellon nääs kun aloin päiväsaikaan töniin ihmisiä jonossa koska kyllä niin kuuluu tehdä rillijonossa. Sen jälkeen olen käyttäny Hes purkeria jos haluun rillille.
Olin yläasteella 90-luvun alussa kun tehtiin koulusta teatterireissu Helsinkiin. Syötiin McDonaldissa ranskalaisia. Ai että se oli hienoa.
Juti kirjoitti:
Noh, mää sanoin myyjätytölle et laita perinteinen kaikilla mausteilla. Eihän se tyttönen mitään tajunnu nääs nii mää menin soittaa langkapuhelimella Peralle et lähekkö nää selittää et mitä perinteiseen tuleen kun en mää ikinä kato kun mää vaan syän.
Toinen muisto on kun sain porttikiellon nääs kun aloin päiväsaikaan töniin ihmisiä jonossa koska kyllä niin kuuluu tehdä rillijonossa. Sen jälkeen olen käyttäny Hes purkeria jos haluun rillille.
Tiesitkö, että Tampereella on nykyisin sellainen purger ging myös? Älä käy tönimässä ihmisiä.
Tampereellahan Mäkkäri oli jo 80-luvulla. Kävin isoveljeni kanssa, en muista mitä söin. Eka Hese-muistoni on Turun puutorilta ja vuodelta 1989. Muistan tuumineeni, että onpa hyvä kerroshampurilainen. Edelleen syön Hesen kerroshampurilaisia, mutta makuaistini lienee muuttunut: rasvalta ja suolaltahan se maistuu lähinnä.
Muistan lapsuudesta mäkin kautta saadut hienot Batman lasimukit. En tykännyt limun hiilihapoista, joten join vaan isiltä jäiden vesittämät pohjat. Juustokaan ei kelvannut, joten laitoin hampurilaisen väliin ranskalaisia tilalle. Sundaet ja pirtelöt maistuivat noidenkin edestä. Mcsynttäreilläkin olin kerran, sankari pääsi itse tekemään juustohampparin.
Aika harva mäkki tuoksuu muuten ulos asti enää yhtä houkuttelevalta kuin ennen. En usko että vika on nenässäni, kun Helsingin Sokoksen mäkissä tuo tuoksu oli loppuun asti. Mistäköhän johtuu?
Toukokuussa 1985 8-luokan luokkaretkellä kävin Tampereen Mäkkärissä; Särkänniemen ohella toinen reissun kohokohdista.
Bohemian Rhapsody -leffan ansiosta olen viime aikoina muistellut lämmöllä muitakin sen kevään ja kesän juttuja, mm. Live Aid ja rippileiri :-)
Luokkaretki Tampereelle vuonna 1984 sisältäen käynnin Mäkkärissä. Olin silloin neljännellä luokalla.
Tapiolassa oli joko Mäkki tai Carrolls. Akvaario löytyi ja söin aina normihampparin, kunnes kasvoin ja sain kerroshampparin. Olin aikas ylpeänä ekasta aikuisten hampparista.