Raskaus muistuttaa pettämisestä
mieheni petti minua n. pari vuotta sitten, päätimme kaiken jälkeen jatkaa kun olimme olleet kuukauden erossa. Nyt olen raskaana hänelle ja olemme molemmat tästä todella onnellisia. Viimeaikoina mieleeni on palautunut vahvasti aika, jolloin mieheni petti minua. Muistelen asiaa paljon ja oloni on katkera, näen myös painajaisia ja unia jossa keskustelen naisen kanssa jonka kanssa mieheni minua petti, pyydän unessa naista kuvailemaan tarkasti mitä tuona iltana tapahtui. (Mies siis petti , jätti ja oli hetken uuden kanssa). Nainen kuvailee asiaa minulle ja nauran hänen kanssaan, mutta samaan aikaan unessa on todella paha olo. Aamulla herätessäni olo on ikävä ja en saa asiaa pois mielestäni, tuntuu katkeralta, paljon katkerammalta kuin ennen. Miten ihmeessä kestän tätä..
Kommentit (6)
Parisuhdeterapia ei varmaan tule kyseeseen
Olen miettinyt myös paljon , että olenko sittenkin ollut se toinen vaihtoehto. Ja että haluaako hän edes olla tässä, tai olisko hän tässä, jos kyseinen nainen ei olisi ollut ns liian helposti saatavilla kaikille..huoh.
Aloittaja
Entä jos yksin menisit juttelemaan ammattiauttajan kanssa, esim. neuvolan kautta? Tämäkin auttaa jo todella paljon sinua.
Ehdottomasti sinun pitää kyllä keskustella asiasta myös puolison kanssa; pelostasi (ihan selkeästi pelkäät, että sama tapahtuu taas) ja painajaisistasi. Herääkö mies painajaisiisi? Tässä olisi sopiva kohta alkaa puhua niiden sisällöstä. Jutella syyttämättä - jutella pelostasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt myös paljon , että olenko sittenkin ollut se toinen vaihtoehto. Ja että haluaako hän edes olla tässä, tai olisko hän tässä, jos kyseinen nainen ei olisi ollut ns liian helposti saatavilla kaikille..huoh.
Aloittaja
Hei, hän valitsi sinut. Peruste, että toinen on ns. helppo, on tärkeä peruste, vahva peruste. Hän valitsi sinut.
Sitä, mitä tapahtuu 10 vuoden päästä on turha surra.
Toisaalta, että keskustelisitte ilman syyttämisiä rauhallisesti, mutta rehellisesti, asiat läpi vahvistaa suhdettanne ja tuottaa luottamusta; sitä perustaa, jolla parisuhde pysyy vahvana. Vaikeaahan se on. Minusta itsestäsi keskustelu on yksi vaikeimpia asioita parisuhteessa. Vaatii mm. todellista rohkeutta.
Olet vahva kun olet antanut hänelle anteeksi ja ottanut takaisin! Kuten joku totesi, ei voi murehtia nyt mitä käy 10 v kuluttua tms., on elettävä hetkessä. Toivottavasti miehesi oppi virheestään. Tapahtunut on ollut sulle varmasti traumaattista, mutta pahemmastakin päästään yli. Onnea raskaudesta!
Asia on käsittelemättä. Onko parisuhdeterapia yhtään sellainen asia, että saisit miehesi mukaan sinne?
Tuosta pitäisi nyt vielä keskustella.