Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäiset muistosi McDonald'sista?

Vierailija
13.04.2017 |

Muistan kun lapsuudenystäväni äiti haki hänelle usein Happy Meal -aterian töistä tullessaan. Jos olin kaverini luona, niin sain syödä hieman ranskalaisia myös ja hän antoi minulle jääpalat cokiksestaan. Kun ensimmäisen kerran maistoin itse Big Mac -hampurilaista, se oli ihanan makuista, mutta alkoi maistua puolivälissä pahalta enkä pystynyt enää syömään. Vasta myöhemmin ymmärsin sen johtuvan 2 suolakurkkuviipaleesta, jotka sitten myöhemmin ymmärsin noukkia pois.

Siihen aikaan kiersi myös huhu, että joku oli löytänyt hampurilaisestaan hännän. Henkilökunta oli yrittänyt tarjota hänelle ja perheelleen vuoden ilmaisia aterioita jos hän vaikenee tapauksesta, mutta tarinan mukaan hän oli lähettänyt hännän laboratorioon ja se oli paljastunut rotanhännäksi.

P.S. Hesburger/Rolls/Carrolls ym. -muistot käy myös.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillemme, erityisesti äidillemme, oli tosi tärkeää, ettei meidän perheessä syödä roskaruokaa. Tämän vuoksi olin jo teini-ikäinen, kun kävin ensimmäistä kertaa mäkissä, mutta silloinkin vain kääntymässä. Olimme palaamassa kotiin kesälomareissulta, ja pitkän automatkan lomassa vanhempamme hakivat erään kaupungin mäkistä kahvit. Me lapset emme saaneet mitään, koska kotona äitimme laittaisi terveellistä kotiruokaa.

Muistan sen erityisen McDonald's-tuoksun, joka edelleen muistuttaa minusta paahdetun sokerin tuoksua yhdistyneenä rasvan ja suolan tuoksuun.

Vierailija
62/90 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopussa luokkaretki Helsinkiin. Linnanmäelle ja suomenlinnaan. Käytiin syömässä mäkissä/carolsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinkohan ollut 20 - 21, kun kaupunkiimme avautui Mäccäri. Harva se ilta sieltä tuli alkuun jotain haettua, kunnes alkuinnostus meni ohi. Olihan se hienoo tilata autokaistalta ruokaa mukaan ja sitten kurvata parkkipaikalle syömään...

Eli kolmen-neljän vuoden päästä avautuu teiänkin kylään mäkkäri.

Vierailija
64/90 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin happy mealin ja sain lumikkilelun, se on vieläkin tallessa. Ikää 35v. 😊

Vierailija
65/90 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania muistoja! Lisää, kiitos!

Vierailija
66/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kyllä nämä ketjut kuulostavat hyvinkin persoonallisilta näin jälkikäteen :) En usko, että tulevaisuudessa tullaan muistelemaan samalla tavalla Bun2Bunia, Fafa'sia, Jänö Grilliä tai muitakaan näitä beyond burger -hässäköitä.

Vierailija
67/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Mäkkärillä ekan kerran, kun olimme vierailulla Turussa. Olin ehkä 11-vuotias, ja nimenomaan elämyksen takia sinne mentiin. Söin jonkun pienen hampurilaisen ranskalaisineen ja juomineen. Paperinen servetti sekä se ranskisten ”kotelo” otettiin mukaan muistoiksi ja niitä säilytettiin pitkään.

Vierailija
68/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imin nykyiseltä aviomieheltäni "milkshaket" Mäkkärissä pöydän alla vuonna 1989.

Vierailija
69/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhhg kirjoitti:

Tampereella tais olla suomen ensimmäinen McDonalds -85 ehkä olin 2v.

Minäkin kävin tuolla, olin silloin 17v. En tykännyt sapuskasta, enkä tykkää vieläkään. Ehkä kerran vuodessa käyn, jos sitäkään. 

Vierailija
70/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imin nykyiseltä aviomieheltäni "milkshaket" Mäkkärissä pöydän alla vuonna 1989.

Mä kakkasin mäksyn pöydän alle sarjaköntsät joskus vuonna 91-92.

Vierailija
71/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla jo yläaste-ikäinen, kun päästiin kaverin kanssa lähikaupunkiin ihan itseksemme ostoksille, syötiin mäkissä. Vaikka usein kaupungissa käytiinkin skidinä, äitini  mielestä ravintolassa pitää olla pöytäliinat, joten grillit ja pikaruokalat ei tulleet kuuloonkaan.

Maistoin tuolloin bigmacia enkä kyllä tykkää siitä vieläkään. Mäkkärissä on parasta tuplajuusto ja nugetit, muuta ei tulekaan enää tilattua. Ja kokis on jostain syystä kanssa mäkissä parasta, niillä on ihan oma siirappi-vesisuhde ilmeisesti.

Burgerit on parempia muissa mestoissa, meidän perusburgerimesta on friends&burgers, tuplajuustoa tai nugetteja ei vaan korvaa minkään muun paikan vastaavat.

Vierailija
72/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Mäkkärissä ensimmäisen kerran lomamatkalla 90-luvun alussa tai 80-luvun lopulla. Itselläni on hämäriä muistikuvia, mutta vanhempani ovat kertoneet, miten he olivat tiskillä tilanneet 4 hampurilaista, 4 ranskalaiset ja 4 juomaa. Kassalla oltiin ehdotettu, että heillä olisi tällaisia aterioitakin. Ei käynyt vaan oli ehdottomasti saatava erikseen kaikki. :D

Omaan kaupunkiini Mäkkäri saapui 90-luvun puolivälin paikkeilla. Muistan, kun leluna oli Sonic-hahmoja ensimmäisellä kerralla. Muutenkin Mäkkärin lelut olivat silloin hyviä. Oli kaikkia ihania sarjoja, joita keräsin.

Vierailija
73/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla muistan kun sitä omenapiirakkaa ihmeteltiin. Hampurilaisiahan oli ollut auto grillissä, jne, mutta se omenapiirakka oli hämmentävä kokemus.

Vierailija
74/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut 1996. Big mac muistuu mieleen paljon isompana kuin viime perjantaina syöty. Vai muistanko väärin.

Vierailija
75/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollut 1996. Big mac muistuu mieleen paljon isompana kuin viime perjantaina syöty. Vai muistanko väärin.

Ehkä se syöjän ja syötävän kokoero ei ollut silloin näin suuri? :-) Tai sitten ne oli oikeasti isompia...

Vierailija
76/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini, kun tänne Mikkeliin  saatiin mäkkäri 90-luvulla ja hain usein sieltä sundayt kavereiden kanssa. 

Vierailija
77/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se syöjän ja syötävän kokoero ei ollut silloin näin suuri? :-) Tai sitten ne oli oikeasti isompia...

No en tiedä. Olin tuolloin viimeisilläni raskaana. Ihan kuin pihvi olisi ollut paksumpi. :)

Vierailija
78/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt v. 84 ja käynyt ensimmäistä kertaa Mäkkärissä varmaankin ehkä n. vuonna 1990. Meidän perhe söi erittäin harvoin roskaruokaa, joten mäkkärikäynti oli erityinen tapaus, joka jäi mieleen. Mäkkäri oli minusta tämän vuoksi erityisen hieno paikka, erilainen kokemus, ja odotin sinne uudelleen pääsemistä innokkaasti. Muistan hämärästi lastenaterian lelut ja Ronald McDonaldin hahmon. Samoin mieleen on jäänyt ravintolan penkkien kelta-punainen väritys. Itse ruoasta ei ole oikein kunnon muistikuvaa tuolta ajalta, ainakaan en muista, että olisi ollut pahaa.

Nykyään kyllä huvittaa paljon, miten pidin Mäkkäriä jotenkin erityisenä paikkana silloin. :)

Vierailija
79/90 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 muistaakseni ja Tampereella. Oli varmaan ihan ekoja Mäkkäreitä koko Suomessa.

Vierailija
80/90 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolme kertaa elämäni aikana mäkkärissä. Kerran Lahdessa ollessani 11-vuotias, Bukarestissa 13-vuotiaana ja Roomassa 16-vuotiaana.