Miksi mies haluaa, että en meikkaa.
Joo, olen kysynyt siltä, enkä saa mitään kunnollista vastausta. Siksi kysyn täältä. Hän vain vastaa että naisen ei kuulu meikata. Ei se mikään oikea syy ole. En siis ole koskaan meikannut mitenkään kamalan paljon, mutta kyllä punaiset kohdat peittoon meikkivoiteella, sitten puuteria, ripsiväriä ja silmänrajaukset, ehkä jotain neutraalia luomiväriä. Mielestäni en näytä hyvältä ilman meikkiä, meikillä minusta tulee taas oikein hyvän näköinen :D . Mutta mies usein kommentoi, että älä meikkaa, yrittää kieltää sen. Mitä ihmettä :D ??
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mies kanssa, (joka ei kyllä ole lainkaan kontrolloiva, ja itse on komea, jos se tähän vaikuttaa :D) kyselee aina että "miks sä meikkaat?" tai "miksi sä meikkaat töihin??" ja sanoo usein että "et sä tarvi meikkiä, olet luonnonkaunis". tuhahtelee jos puhun täytetyistä huulista, hiusten tai ripsien pidennyksistä, ja semmoset kulmakarvat mitkä nyt on muodissa on hänen ja kavereidensa mielestä ihan hirveät ja luonnottomat. MUTTA ; sitten instassa seuraavat kuitenkin näitä ylimeikattuja teko-teko naisia?! :DD ei nyt oikein ymmärrä. että kuvissako ne kivoja mut sit oikeessa elämässä ei..? joku mies vois vaikka vastata, kiitos :) voisin kyllä kysyä mieheltä itseltäänkin.
:D Tämä kirjoitus niin täysiä! Mutta kai tässäkin on se, että miehestä on kiva katsella stripparia pitsihepenissä, muttei silti halua oman tyttöystävän olevan strippari. Miten miehesi suhtautuu, jos pistät täyden meikin naamaan kotona ihan vain häntä varten, esim. illalla kun hän tietää, ettet ole lähdössä näyttäytymään muille? Tykkääkö hän silloin? Onko ongelma ainoastaan se, ettei hän tahdo sinun esittelevän kuumuuttasi muille?
Mies on siis kaksinaismoralisti? Yäks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mies kanssa, (joka ei kyllä ole lainkaan kontrolloiva, ja itse on komea, jos se tähän vaikuttaa :D) kyselee aina että "miks sä meikkaat?" tai "miksi sä meikkaat töihin??" ja sanoo usein että "et sä tarvi meikkiä, olet luonnonkaunis". tuhahtelee jos puhun täytetyistä huulista, hiusten tai ripsien pidennyksistä, ja semmoset kulmakarvat mitkä nyt on muodissa on hänen ja kavereidensa mielestä ihan hirveät ja luonnottomat. MUTTA ; sitten instassa seuraavat kuitenkin näitä ylimeikattuja teko-teko naisia?! :DD ei nyt oikein ymmärrä. että kuvissako ne kivoja mut sit oikeessa elämässä ei..? joku mies vois vaikka vastata, kiitos :) voisin kyllä kysyä mieheltä itseltäänkin.
:D Tämä kirjoitus niin täysiä! Mutta kai tässäkin on se, että miehestä on kiva katsella stripparia pitsihepenissä, muttei silti halua oman tyttöystävän olevan strippari. Miten miehesi suhtautuu, jos pistät täyden meikin naamaan kotona ihan vain häntä varten, esim. illalla kun hän tietää, ettet ole lähdössä näyttäytymään muille? Tykkääkö hän silloin? Onko ongelma ainoastaan se, ettei hän tahdo sinun esittelevän kuumuuttasi muille?
No minun mies ei aikanaan omista "kuumuuttani" tai "seksikkyyttäni". Minä "omistan" sen itse. Jos mies haluaa ihailla vieraiden naisten kuumuutta, niin siitä vaan. Mutta jos minä tykkään että vieraat miehet ihailee minun kuumuutta, niin se olkoon yhtä sallittua.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi määräilevästä poikaystävästään, kukaan ei kysynyt sinun meikkikammostasi.
AP kysyi miksi mies haluaa, ettei meikkaa. Minä olen mies ja minä kerroin miksi minä en halua, että nainen meikkaa. Tästä AP saa yhden varsin todennäköisen selityksen miehensä toiminnalle ja siten vastauksen kysymykseensä.
Ei mulla mitään meikkikammoa ole, vaan mielipide sen käyttämisestä.
Kirjoitit, että meikki "etoo" sinua eli kyllä sinulla joku ihme päähänpinttymä meikistä on.
Ja ap kysyi miksi miehen pitää huomautella, kyllähän tässä keskustelussa on käynyt jo ilmi kaikkien osallistuvien tietävän että teillä miehillä tuppaa olemaan juuri tuo kaksijakoinen ja pakkomielteisen kielteinen suhtautuminen meikkiin.
Kysymys on: miksette pidä mielipiteitänne omana tietonanne?
No mikä siinä sitten on niin kamalaa miehet, jos muut miehet katsovat ihaillen teidän kauniiksi meikattua vaimoa / tyttöystävää??
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös yhteiskuntaluokkakysymys. Akateemisissa piireissä aapeen kuvaama meikki silmänrajauksineen, luomiväreineen ja meikkivoiteineen on aika paljon ja näyttää helposti muiden silmissä halvalta ja väsähtäneeltä.
No sinä et taida olla akateeminen sitten. Akateemisissa ammateissa, joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, on hyvin tärkeää olla huoliteltu. Jos nyt katselen noita duuniriammatissa olevia, niin harva meikkaa.
Nainen, joka osaa meikata, ei näytä pakkeloidulta, vaikka hänellä olisi kaikkia mainitsemiasi tuotteita naamassa. Esim. hyvää meikkivoidetta ei huomaa ja tyylikäs nainen valitsee luonnollisen väriset rajauskynät ja luomivärit. Katsos kun ei niiden välttämättä tarvitse olla mustia paksuja viivoja niiden rajausten eikä luomivärin ole pakko olla sähkönsinistä.
On erittäin vaikea kuvitella naispuolista toimitusjohtajaa, joka tulisi töihin luonnontilaisena.
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä sitten on niin kamalaa miehet, jos muut miehet katsovat ihaillen teidän kauniiksi meikattua vaimoa / tyttöystävää??
Miehet kai kuvittelevat, että jos joku katsoo hänen tyttöystäväänsä himoiten tai tulee sanomaan kauniiksi, aukeaa naisella jalat heti ihan kelle vaan. Joskin tämä kuvitelma kertoo kyllä enemmän miehen omasta toiminnasta ja ajatusmaailmasta, kun tulee mieleenkään, että nainen toimisi näin...
Mun mies myös suhteemme alussa valitti tuosta meikkaamisesta. Kyseli aina, että miksi meikkaan ja olisi parempi ilman yms. No jatkoin silti meikkaamista. Nykyään en kyllä käytä niin vahvaa meikkiä. Mies ei enää nykyään sano mitään mun meikkaamisesta. Onko se siksi, että ei tykännyt sitten niin vahvasta meikistä, mitä ennen käytin vai eikö häntä vaan nykyisin kiinnosta mun meikkailut? Tai ehkä hän tajusi, etten meikkaile muita miehiä iskeäkseni tai muuta vastaavaa. Hän kun on aika mustasukkaisuuteen taipuvainen. Ei tosin ole enää niin epäileväinen, kun on huomannut etten aio pettää.
Ajatteleekohan mies meikkaamisen jonkinlaisena kosiotanssina? Että sinkku meikkaa, mutta lopettaa sen sitten, kun pesänrakennuskumppani on löytynyt? Voisin ymmärtää jonkinasteisen ihmetyksen, mikäli mies olisi alkanut seurustella meikkaamattoman naisen kanssa, joka sitten yllättäen innostuisikin meikkaamaan näkyvästi. Silloin saattaisi ehkä käydä mielessä, että ketä varten tuo nyt kaunistautuu, vaikka syy hyvinkin olisi vain naisen oma innostus tai peräti oman miehen miellyttäminen.
Tai mitäs jos mies ei pidä meikistä, yksinkertaisesti? Ei voi suudella spontaanisti mihinkään, kun meikki sottaantuu... Mikä kuvassa näyttää kivalta, ei tosielämässä ja läheltä olekaan niin kivaa.
Jokaikinen poikaystäväni on tykännyt minusta enemmän luonnontilassa, enkä ole sitten viitsinyt meikata. Vähän ripsiväriä ehkä. Panostan ihonhoitoon.
Ja siis minä olen niin feministi kuin olla ja voi, mutta joskus voi tehdä rakkaalleen mieliksi. Hänkin sitten voi tehdä sinulle mieliksi jossain muussa asiassa. Sitä parisuhde on.
Tajuatte kai myös, että meikit ovat tuote ja iso bisnes. Luodaan tarve, käsitys naisille, etteivät kelpaa ilman, ja kauppa käy.
Naisten laittautumiset ei kuulu miehille. Et kaisinäkään hänen vaatteitaan valitse. Mistä näitä vielä nykyaikana sikiää? N50+
Jos mieheni puuttuisi meikkaamiseeni niin hän tietää missä on ovi ja saisi lähteä pois vaikka lopullisesti.
Mun ystäväni ex-mies myös aikanaan kielsi ystävääni meikkaamasta. Hiukan ihmettelin kun meikkaaminen yhtäkkiä loppui kokonaan, mutta en minä siitä mitään kysellyt. Ystäväni ei siis kertonut mitään syytä meikkaamattomuudelleen.
Vasta sitten, kun ystäväni avautui että jos hän nyt ei muuta salaa pois niin mies tappaa hänet, tajusin mihin meikkaamattomuus liittyi. Ovat nyt onnellisesti avioerossa lähestymiskiellon kera.
Oma tyty-ydeni ei osaa meikata, siksi en halua että hän meikkaa :D
Kun mies ja nainen alkaa seurustelemaan, aika nopeasti tulee se vaihe jolloin naisella ei ole meikkiä, ja siinä vaiheessa mies katsoo ja hyväksyy, että tämän kanssa sitä ollaan. Ei sen meikatun version. Se on siinä vaiheessa ihan sama meikkaako nainen vai ei. Oma kantani on että turhaa touhua, mutta toki oman maun mukaan.
Olisihan se älytöntä, että mies ei koskaan näkisi naistaan ilman meikkiä.
Mulla oli eksä joka selitti miten pitää meikkaamattomista, pyöreistä naisista. Yritti minua siis ohjata tähän suuntaan. Joskus riidan aikana tuli kuitenkin ilmi että oikeasti halusi että minusta tulee ruma, jotta en saa ketään muuta enkä lähde :))))
Minun muslimimies koittaa kieltää meikkamisen. Sanoi,että hän ei suutele minua niin kauan kuin meikkaan. Vastasin,että minä meikkaan ja omapa on asiansa,jos ei suutele eikä halua seksiä. Saan seksiä eräältä toiselta mieheltä,joka on ulkomaalainen,eurooppalainen. Minusta naisten alistamista alkaa kieltämään normaaleja asioita. Pelkää varmaan,että muut miehet katsoo. Mitä sitten jos katsovat. Antaisi itse naiselle seksiä niin ei tarvitsisi käydä vieraissa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eksä joka selitti miten pitää meikkaamattomista, pyöreistä naisista. Yritti minua siis ohjata tähän suuntaan. Joskus riidan aikana tuli kuitenkin ilmi että oikeasti halusi että minusta tulee ruma, jotta en saa ketään muuta enkä lähde :))))
sepä siinä on pointti,samaa minun muslimimies,että ei meikkiä ja kantaa ruokaa. Minäpä en ahmi ja meikkaan😁😁 Ja sekös häntä harmittaa.