Karppaajat! Yksi kysymys...
Mistä johtuu jokapäiväinen päänsärky???
Olen karpannut pian kuukauden ja nyt kahtena viime viikkona on särkenyt lähes joka päivä päätä. Mistä johtuu? Voiko olla että juon vettä liian vähän, vai onko jotain vakavaa? (luulisin että juon ehkä liian vähän, tänään juonut ehkä n. litran tähän mennessä)
Kommentit (7)
Tavallinen vesi ei minulle putoa, mutta kivennäisvettä kuluu n. 1,5 litraa per päivä + muita nesteitä (kahvi, maito ym.)
Syötkö riittävästi kasviksia? JA todellakin juo nyt hyvä ihminen.
Hedelmiä en syö. kivennäisvesi tökkii, täytyy nyt kokeilla sitä kuitenkin uudestaan...
Itselläni päivittäinen kasvismäärä lähentelee kiloa :)
Naposteluporkkanoita, kaalia, erilaisia vihannessekoituksia, kurkkua, tomaattia...
Puoli kiloa päivässä on tosi helppo, teet vaikka salaattia tai syöt kukkakaalia tms lounaalla.
Itse ainakin syön lounaan töissä ja täytän puolet lautasesta isolla läjällä: kurkkua, salaattia, tomaattia ja porkkanaraastetta.
Kotona teen sitten iltaruoan ja silloin teen yleensä jotain parsakaalista tai kukkakaalista itselleni. Eli gratiinia tai wokkia tai jotain muuta namia. Lauantaisin on meidän perheellä tapana syödä koko perheellä salaattia ja keittoa. Lounaaksi jotain keittoa ja iltaruoaksi salaattia. Keittona nykyisin mm hernekeitto, kukkakaalikeitto, tomaatti-vuohenjuustokeitto, lihakeitto ilman pottuja, kanakeitto, thaityylinen seiti keitto (kookosmaitoa, seitä, chiliä, inkivääriä, valkosipulia jne)
ja juon kolmisen litraa ihan raanavettä päivässä (lisäksi kahvia menee, ei muita juomia). Kasviksia noin kilon verran päivässä. Ulkoilua ja riittävästi unta. Koitapa näillä, omaa päätä ei ainakaan ole särkenyt, ja jos jomotuksentunnetta joskus onkin, huomaan, että en olekaan ko. päivänä juonut riittävästi.
Tulee pikkuhiljaa olo et pitäisköhän tää lopettaa ja alkaa taas syömään " normaalisti" ...