Mistä voi johtua jatkuva väsymys ja voimattomuus?
Lisäksi tuntuu että oon koko ajan kipeä. Ei oo voimia mihinkään ja väsyttää niin maan perkuleesti, mutta en saa nukuttua tarpeeksi.
Kommentit (78)
Jos et kerran nuku, niin eiköhän se vaikuta väsymykseen?
Sanoit, että nenä tukossa. Minulla väsymyksen syyksi povattiin allergiaa, koska rauta ja kilpparit ok. Määrättiin silmätippoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerran nuku, niin eiköhän se vaikuta väsymykseen?
Sanoit, että nenä tukossa. Minulla väsymyksen syyksi povattiin allergiaa, koska rauta ja kilpparit ok. Määrättiin silmätippoja ym.
En saa nukuttua tarpeeksi. Joo nenä on tukossa ja silmät kutisee välillä. -ap
Sana kirjoitti:
Koska täällä on tuotu esiin mahdollisia fyysisiä sairauksia syövästä sydän- ja verisuonitautiin, niin pakko mainita myös MS-tauti, joka on minulla itselläni, ja jonka keskeinen oire on selittämätön väsymys. Normaalisti MS-taudissa oireet kyllä vaihtelevat, eli väsymystäkään ei ole koko ajan, mutta kukin oire voi myös esiintyä pitkäaikaisesti.
Ei siihen välttämättä tarvita fyysistä sairautta eikä mielenterveyshäiriötä, että on selittämättömästi väsynyt. Ihminen väsyy, esim. stressin vaikutus saattaa tuntua viiveellä.
Äidilläni on ms-tauti :( -ap
Oisko siitepölyallergia mikä saa tuntemaan kipeäksi. Antihistamiiniä saa apteekista ilmanbreseptiä. Myös vitamiinilisää kannattaa koittaa. Voisit pyytää lähetteen verikokeisiin jolloin mahdolliset puutokset näkyvät myös kilpurauhasarvot kannattaa samalla testata.
Vierailija kirjoitti:
Oisko siitepölyallergia mikä saa tuntemaan kipeäksi. Antihistamiiniä saa apteekista ilmanbreseptiä. Myös vitamiinilisää kannattaa koittaa. Voisit pyytää lähetteen verikokeisiin jolloin mahdolliset puutokset näkyvät myös kilpurauhasarvot kannattaa samalla testata.
Verikokeet on tulossa. Täytyy katsoa onko kotona antihistamiinivalmistetta valmiiksi. -ap
Koko tää vuosi tuntunut kipeeltä ja väsyneeltä. Meillä jylläsi infulenssa vuoden vaihteessa ja minulla on siihen rokotus. Ei nostanut lämpöä. Luulen että tämä huono oli johtuu siitä, että tää influenssa on jäänyt jotenkin päälle. Ja tuo rokotus estää sen kuumeen nousun, minkä kanssa tää ois parissa viikossa ollut jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Koko tää vuosi tuntunut kipeeltä ja väsyneeltä. Meillä jylläsi infulenssa vuoden vaihteessa ja minulla on siihen rokotus. Ei nostanut lämpöä. Luulen että tämä huono oli johtuu siitä, että tää influenssa on jäänyt jotenkin päälle. Ja tuo rokotus estää sen kuumeen nousun, minkä kanssa tää ois parissa viikossa ollut jo ohi.
Mulla on ollut joulukuusta asti paljon flunssaa, vatsatautikin, ja helmi-maaliskuun vaihteessa angiina.
Toivottavasti sun olo kohenee. -ap
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Koska täällä on tuotu esiin mahdollisia fyysisiä sairauksia syövästä sydän- ja verisuonitautiin, niin pakko mainita myös MS-tauti, joka on minulla itselläni, ja jonka keskeinen oire on selittämätön väsymys. Normaalisti MS-taudissa oireet kyllä vaihtelevat, eli väsymystäkään ei ole koko ajan, mutta kukin oire voi myös esiintyä pitkäaikaisesti.
Ei siihen välttämättä tarvita fyysistä sairautta eikä mielenterveyshäiriötä, että on selittämättömästi väsynyt. Ihminen väsyy, esim. stressin vaikutus saattaa tuntua viiveellä.
Voi ap, jos teillä on suvussa MS-tautia, niin tarkastuta tilanteesi hetimiten! Saat lääkkeet, jotka hidastaa taudin etenemistä, mikäli siitä kyse. En ole tuo kirjoittaja jolle vastasit, mutta minullakin on lähipiiristä kokemusta juuri väsymyksestä MS-taudin alkuoireena. Olet sen ikäinenkin, jolloin tauti usein puhkeaa jos on puhjetakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Voi ap, jos teillä on suvussa MS-tautia, niin tarkastuta tilanteesi hetimiten! Saat lääkkeet, jotka hidastaa taudin etenemistä, mikäli siitä kyse. En ole tuo kirjoittaja jolle vastasit, mutta minullakin on lähipiiristä kokemusta juuri väsymyksestä MS-taudin alkuoireena. Olet sen ikäinenkin, jolloin tauti usein puhkeaa jos on puhjetakseen.
Multa on magneettikuva pää joulukuussa 2015, oli puhdas. Kaularanka, rintaranka ja lanneranka kuvattu viime vuonna puutumisoireiden takia. Nekin oli kaikki ok. Oon läheltö nähny mihin kuntoon äitini on vuosien varrella mennyt, mutta on hän kyllä sisukas. -ap
Vielä rohkenen palata ravintoon :)
Runsas viljojen käyttö voi aiheuttaa väsymystä.
Tomaatin ja kurkun lisäksi on hyvä syödä monipuolisesti ja runsaasti muitakin kasviksia.
Saat monipuolisemmin vitamiineja, hivenaineita, kuitua, fytoravinteita, antioksidantteja...
Olen itsekin aikoinaan syönyt paljon viljoja. Minulla alkoi tulehtua nivelet ja en halunnut käyttää reumalääkkeitä 2000mg päivässä inhottavine sivuvaikutuksineen.
Ravintomuutos tuntui valtavalta, mutta voi edetä pikkuhiljaa.
Nyt pärjään ilman lääkkeitä. Sydänkään ei enää lyö niin kiivaasti, että haittaa illalla nukahtamista.
Ap, onko sinun mahdollista käydä funktionaalisen lääketieteenlääkärin vastaanotolla?
Vierailija kirjoitti:
Vielä rohkenen palata ravintoon :)
Runsas viljojen käyttö voi aiheuttaa väsymystä.
Tomaatin ja kurkun lisäksi on hyvä syödä monipuolisesti ja runsaasti muitakin kasviksia.
Saat monipuolisemmin vitamiineja, hivenaineita, kuitua, fytoravinteita, antioksidantteja...Olen itsekin aikoinaan syönyt paljon viljoja. Minulla alkoi tulehtua nivelet ja en halunnut käyttää reumalääkkeitä 2000mg päivässä inhottavine sivuvaikutuksineen.
Ravintomuutos tuntui valtavalta, mutta voi edetä pikkuhiljaa.
Nyt pärjään ilman lääkkeitä. Sydänkään ei enää lyö niin kiivaasti, että haittaa illalla nukahtamista.Ap, onko sinun mahdollista käydä funktionaalisen lääketieteenlääkärin vastaanotolla?
Oon aina ollu vähän huono syömään kasviksia, niin ei ne jotenkin uppoa nytkään. Ehkä voisi opetella.
Asun pienellä paikkakunnalla, niin ei täällä ole kuin tuo terveyskeskus, ja muualle jos laittavat lähetteitä niin niissä kestää.. nytkin odottanut yli kuukauden pääsyä kirurgiselle puolelle kun isovarpaankynsi on kasvanut vinoon, osittain sisään ja paksuuntunut, niin että koko varvasta särkee.
Ps. Mikä on funktionaalisen lääketieteenlääkäri?
-ap
Hiiiop tämä tuli googlettaessa vastaan. Itsellä sama homma voimakas uupumus ja ennen olin duracel. On kilpparin vajis ja lääkitys. Verikokeiden mukaan lääkitys on kohdillaan mutta vapaapäivinä en vain meinaa pysyä hereillä ees istuessa. Töissä jaksan sinnitellä teen 30h vk ja välillä on sielläkin tosi vaikeeta välillä hyviä päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas tuli tolkuton väsymys, kun otin kahtena talvena peräkkäin rokotteen. Influenssan olen sairastanut vain kerran, 20 vuotta sitten.
Alle 30 on virallisesti raudanpuute, mulla on menossa rautakuuri kunnes saatu väh. 200 asti.
Mulla johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Oli tosin paljon muitakin oireita.