V*tuttaa kun taas jouduin ostamaan liian ison takin tissien takia
Koko pienempi olisi ollut täydellinen, ihan kuin räätälissä mua varten tehty, mutta kun laitoin sen kiinni, niin piukotti edestä niin, että näytti kuin mulla olis ollu joku iso tyyny rinnan kohtaa takin alla.
Tää on sama juttu paidoissa ja takeissa. Aina liian pitkät hihat tai muuten roikkuva. Onko muilla isorintaisilla samaa ongelmaa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Rinnat on 65J/K ja ihan helposti löydän takkeja, käytän kokoja 36-38. Miten isot rinnat pitää olla, että niiden takia pitää ostaa monta numeroa isompia yläosia? Ihan siis vilpittömästi kysyn.
Halusit sitten kommentoida. Vilpittömästi.
Pienennysleikkaukseen pääsee myös julkisella, jos on lääketiteellinen indikaatio, niska-hartiavaivoja ym. Eikä maksa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnat on 65J/K ja ihan helposti löydän takkeja, käytän kokoja 36-38. Miten isot rinnat pitää olla, että niiden takia pitää ostaa monta numeroa isompia yläosia? Ihan siis vilpittömästi kysyn.
Tuota en usko. Sinulla rinnanympärys on laskurin mukaan noin 90 cm ja koossa 36 on rinnanympärys noin 84 cm.
Minkä laskurin?
Mulla koko on kokotaulukoiden mittojen mukaan muuten 38-40, mutta rinnanympäryksen takia joudun ostamaan takit kokoa 44-46 vähintään. Tosi kiva, kun hartiat roikkuvat käsivarsilla, että rinnat mahtuvat ja vyötäröllä ja lantiolla liehuaa purje, jos ei ole kiristysnauhoja.
Olen sen ikäinen, etten kehtaa kysyä pienennysleikkaustakaan kunnallisesti, vaikka niskat, hartiat, ala- ja yläselkä jatkuvasti kipeät ja koko kroppa jumissa. Ajattelen vaan, että mut on luotu tällaiseksi ja sillä on kait joku syy??
Uskokaa nyt, että jos rasvaprosentin saa riittävän alas, niin siinä samalla rinnoistakin tulee pienet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla koko 75G enkä mahdu normaalimitoituksella 38:n takkeihin vaikka ne ovat muualta sopivat. 40-42 menee ja on muualta teltta. Rinnanympärys 98.
Mee nyt mäkeen itsekorostuksesi kanssa!😂 Yhtä kokonumeroa isompi takki ei taatusti ole mikään teltta. Taidat olla niitä mammoja jotka luulevat olevansa siroja isorintaisia vaikka se onkin sidukalla hankittu pelastusrengas vyötäröllä minkä kohdalta kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt, että jos rasvaprosentin saa riittävän alas, niin siinä samalla rinnoistakin tulee pienet.
Sua ei ole taidettu teininä kiusata samanthafoxiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut pienet, tietysti pienenee, mutta kuppikoko säilyy, eli edelleen on se paitapusero-ongelma, että ei oikein yllä napit kiinni, jos muuten on sopiva koko.
Toisilta lähtee tisseistä ensin, toisilta viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että itsellä on myös selässä tavaraa sen verran, että vaikka housut on kokoa 29 tuumaa, niin paidat pitää olla 42:sia. Tietäähän tuon, että jos ostat pitkän takin, joka istuu yläosasta niin sitten se lepattaa alempaa. Sama koskee mekkoja ja tunikoita. Niitä tosin on helpompi tuunata kuin villakangastakkia.
Anteeksi, tekstistäsi tuli heti mielikuva tikkujen päähän laitetusta turvonneesta pallosta, baariruusujen vartalomallista! :''D Miten rasva voi varastoitua miesmäisesti vain ylävartaloon, liikaa testosteronia?
On tämä sairas maailma, jos joidenkin mielestä ihmisen pitää muuttua vaatteen mukaan, sen sijaan että vaatteita muutettaisiin ja ihminen saisi olla sellainen kuin on.
Osta vaatteet jatkossa esim. Bravissimolta. Joissain kaupoissa, esim Marks&Spencerin brittiläisessä nettikaupassa, on vaatteita rinaville (fitted for busty).
Jos olet kokoa 38 tai yli, saatat löytää myös eri ulkomaisten nettikauppojen plus- tai curvy-mallistoista vaatteita.
Suomessa luullaan että plus-mallistot on läskeille, kun meillä ne usein alkavat koosta 44. Monet kuitenkin alkavat ulkomailla jo koosta 38. Itse olen pitkä ja hoikka mutta rintava, vaatekokoa 38, ja löydän usein yäosia noista plus-mallistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla koko 75G enkä mahdu normaalimitoituksella 38:n takkeihin vaikka ne ovat muualta sopivat. 40-42 menee ja on muualta teltta. Rinnanympärys 98.
Mee nyt mäkeen itsekorostuksesi kanssa!😂 Yhtä kokonumeroa isompi takki ei taatusti ole mikään teltta. Taidat olla niitä mammoja jotka luulevat olevansa siroja isorintaisia vaikka se onkin sidukalla hankittu pelastusrengas vyötäröllä minkä kohdalta kiristää.
Joo miten kehtaan rintavana vastata ketjuun, jossa rintavat voivottelevat vaatteiden epäsopivuutta? Hyi minua, kun haluan niin korostaa sitä faktaa, jonka kaikki näkee korostamattakin - mulla on tissit. Ja riippuu kai, mitä teltalla tarkoitetaan, liian suuria takit yleensä on vaikkeivät laskuvarjosta kävisikään. 98-68-92, että en nyt mikään tankki ole. Mutta siellähän kihiset kiukusta, anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en usko. Sinulla rinnanympärys on laskurin mukaan noin 90 cm ja koossa 36 on rinnanympärys noin 84 cm.
Minkä laskurin?
Jaaha, mistäköhän nuo alapeukut nyt tulee :D voiskos joku alapeukuttaja vaikka kertoa että mistä laskurista on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että itsellä on myös selässä tavaraa sen verran, että vaikka housut on kokoa 29 tuumaa, niin paidat pitää olla 42:sia. Tietäähän tuon, että jos ostat pitkän takin, joka istuu yläosasta niin sitten se lepattaa alempaa. Sama koskee mekkoja ja tunikoita. Niitä tosin on helpompi tuunata kuin villakangastakkia.
Anteeksi, tekstistäsi tuli heti mielikuva tikkujen päähän laitetusta turvonneesta pallosta, baariruusujen vartalomallista! :''D Miten rasva voi varastoitua miesmäisesti vain ylävartaloon, liikaa testosteronia?
Hyvänen aika. Baarissa olen käynyt viimeksi viime kesänä. Testosteronista ei ole kyse. Miten voi olla turvonnut pallo, jos 175 cm pitkä nainen painaa 57 kg? Selkääni ei ole varastoitunut rasvaa, vaan turhan runsas kuntosaliharjoittelu on ilmeisesti muhkeuttanut lihaksia. En ole mittaillut.
Häpeäisit. Mutta et varmaan osaa. Olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä toivois. Mutta tiedoksesi, että on olemassa naisia, joilla on rinnoissa tavallista enemmän rintaraugaskudosta ja suhteessa vähemmän rasvaa.
Minä olen 169cm, 63kg ja kuppikokoa 70E. Ei mene jakut ja takit yleensä nätisti kiinni rintojen kohdalta. Tuo Bravissimo oli hyvä vinkki.
E85, näistä ei ole takin ja puseroiden ostossa iloa. Keräävät kyllä miesten katseet joka on todella häiritsevää. Mulla on kyllä ihan nätti naamakin . Ja en ole teini enää. Aikuinen nainen mä oon.
E85, näistä ei ole takin ja puseroiden ostossa iloa. Keräävät kyllä miesten katseet joka on todella häiritsevää. Mulla on kyllä ihan nätti naamakin . Ja en ole teini enää. Aikuinen nainen mä oon.
Tää on vanha ketju, mutta ongelma pysyy.
Osaako joku neuvoa, mistä kandeis ostaa esim. kevytuntuvatakki, jossa olisi tilaa rinnoille? Joudun ostamaan liian ison koon, ja se ei näytä kovin kivalta. Takkia on vaikea itse kaventaa. Bravissimolla on jäljellä vain hyvin vähän takkeja. Muita sivustoja en löydä.
Pluskokoisille tarkoitetut vaatteet on isoja joka puolelta. Olen vaatekokoa 38 muuten, mutta rinnat kokoa 75I.