Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koiraa lapsettomille?

Vierailija
11.04.2017 |

Olemme mieheni kanssa kolmekymppisiä ja olemme pitkään miettineet koiran hankintaa ja tulimme vihdoin siihen päätökseen, että tämä kevät olisi hyvä aika ottaa koira vakautuneen elämäntilanteen puolesta.

Etsimme aikuista koiraa, joka tuntuu olevan mahdottomuus. Olemme lähettäneet useita kyselyitä ja kertoneet tarjoamastamme kodista.
Useammasta koirasta on tullut vastaus, että ottajia on jo jonoksi ja kiitos mielenkiinnosta. Kuitenkin samat koirat etsivät edelleen koteja kuukausien jälkeen. Ihmettelin tätä suuresti, sillä ilmoitusten kuvauksien mukaan jokainen koira olisi täydellinen meille. Meillä on molemmilla ollut aiemmin koirat ja kokemusta löytyy jo entuudestaan. Kunnes sain eräältä myyjältä vastauksen ja kautta rantain ilmaistun epäilyn kahden aikuisen taloudesta, jossa ei ole (vielä) lapsia.
Itkuhan siinä pääsi, emme nimittäin voi saada lapsia.

Onko nykyään niin, että kahden aikuisen tarkkaan harkittu päätös tarjota koti koiralle on huonompi kuin lapsiperhe? Vai oletetaanko automaattisesti, että kolmekymppinen pariskunta hankkii pian lapsia kuitenkin ja koira saa lähteä?

Tuntuu, että pennun saa kuka haluaa, mutta mielellämme tosin antaisimme kodin aikuiselle kodinvaihtajalle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa pentu.

Vierailija
2/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu on toki myös toinen vaihtoehto.

Itse lähinnä ajattelen niin, että söpöille pennuille löytyy jokatapauksessa paljon ottajia ja siksipä haluaisin tarjota kodin sellaiselle, jolle kodin löytäminen on vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kyselyitä olette laitteneet koirista?

Pelkkä hintojen kysely ei useampia vakuuta...

Vierailija
4/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa omituiselta. Ne koirat mitä mä olen hankkinut, joukossa siis sekä kasvattajalta että rescuejärjestöltä, oli pelkkää plussaa että ottaja on lapseton pari.

Vierailija
5/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa omituiselta. Ne koirat mitä mä olen hankkinut, joukossa siis sekä kasvattajalta että rescuejärjestöltä, oli pelkkää plussaa että ottaja on lapseton pari.

.. ja on ollut sekä pentuna että aikuisena otettuja.

Vierailija
6/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet muuten vain epäilyttävä. Nimim. kolmikymppinen vela-pariskunta ja ei mitään vastaavaa ongelmaa, nyt kolme koiraa.

Vierailija
7/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän kohdalla ainakaan haitannut lapsettomuus, ehkä jopa päin vastoin.

Olisko sun vastausviestissä joku muu vialla?

Vierailija
8/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen tiedustelun olette laittaneet? mitä olette kertoneet itsestänne ja siitä millaiseen kotiin koira olisi tulossa? Oletteko kertoneet että lapset eivät ole suunnitelmissa/ette  voi saada lapsia? Itselleni tämä ainakin vaikuttaisi, sillä en pääsääntöisesti myy pentuja lapsiperheisiin, joskin teen poikkeuksia jos sopiva perhe sattuu kohdalle.  

Oletteko soittaneet paikallisen eläinsuojeluyhdistykseen? Löytökoirat myydään jos omistajaa ei löydy (tai lopetetaan). Rescue-koiriakin löytyy yhteiskuntakelpoisia, tosin siinä saa olla jo vähän tarkempi silmä, jotta osaatte valita sellaisen jonka kanssa pärjäätte. Esim pelastakaa koirat, rekku rescue.

Vierailija
9/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoista ei ole ollut mitään puhetta lähettämissäni viesteissä.

Lähinnä olen kertonut arjestamme ja toiveistamme koiran suhteen. Olen myös kiinnostunut harrastamaan koiran kanssa esim. Tokoa, jonka olen viesteissäni maininnut. Tämän lisäksi kysellyt liudan kysymyksiä koirasta ja edellisestä kodista +luopumisen syystä.

Itse en koe olevani millään tapaa epäilyttävä :D

Vierailija
10/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tai niiden hankkimattomuudesta en ole mainnut kuin sen, että olemme lapseton pari.

Vierailija
11/11 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoista ei ole ollut mitään puhetta lähettämissäni viesteissä.

Lähinnä olen kertonut arjestamme ja toiveistamme koiran suhteen. Olen myös kiinnostunut harrastamaan koiran kanssa esim. Tokoa, jonka olen viesteissäni maininnut. Tämän lisäksi kysellyt liudan kysymyksiä koirasta ja edellisestä kodista +luopumisen syystä.

Itse en koe olevani millään tapaa epäilyttävä :D

Liika kyseleminen varsinkin sähköpostitse voi myös olla monelle ein paikka. Ihmiset on kiireisiä, eivätkä ehkä jaksa edes lukea pitkiä selostuksia, lisäksi moni voi miettiä että harrastuskoiraa kaipaavan taitaisi parempi ottaa pentu. 

Itse kasvatan rotukoiria ja ei mulla valitettavasti ole aikaa lukea pitkiä sähköposteja. Puhelimessa ja tavatessa, jos siihen asti päästään että tullaan pentuja ihan katsomaan, jutellaan enemmän, mutta kiireisellä it-konsultilla jolla lisäksi koirankasvatustoimintaa ja perhe ei kyllä ole aikaa lukea selostuksia sähköposteista eikä vastailla niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan