Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut enää ilmaista harjoittelijaa: edellinen valitti firmastani!

Vierailija
11.04.2017 |

Tähän on menty Suomessa, että kun yrittäjä haluaisi antaa mahdollisuuden ilmaiseen työhön ja sitä kautta kokemusta, niin tehdään valitus viranomaisille ja en enää pysty näitä työpaikkoja tarjoamaan! Millä minä nyt pärjään, kun ei ole kassalle ketään laittaa sillä aikaa, kun olen tekemässä businesstä muualla!?

Häpeä Suomelle ajaa yritykseni pakkorakoon!!

Yrittäjä

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vaatimus trollaajalle/ provoilijalle on itsehillintä. Juttua ei saa viedä liian pitkälle! Jo avauksessa on epäuskottavuuksia ("mahdollisuus ilmaiseen työhön"), mutta ap:n viesti nro 9 on ihan luokaton! 

Ehdotan provoilijoille seuraavaa:

1. harjoittelu

2. provojen testaaminen ensin lähipiirissä, niiden kehittely saadun palautteen perusteella

3. vasta sitten julkisuuteen, eli nettipalstoille

Vierailija
22/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Yrittäjä ja tarjoan töitä halukkaille ja osaaville. Palkkaa en voi maksaa, kun en muuten saa itse riittävää korvausta siitä, että hyvää hyvyyttäni tarjoan töitä. Ymmärtäkää nyt, että ei ne, työ ja palkka, liity enää mitenkään toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haukuin koulussa lyttyyn työharjoittelupaikkani, jossa oli kamala ja ilkee akka pomona. Hän ei antanut minun tehdä niitä hommia joita sopimuksessa luki, vaan laittoi minut siivoamaan ja keittämään kahvia.

Kilttinä, nuorena tyttönä tuota teinkin viikon ajan kunnes alkoi kiukuttamaan ja ammattiylpeys nosti päätään. Ilmoitin ohjaavalle opettajalleni ja hän korjasi tilanteen.

Silti työkokeilu oli tuskaista, kun pomo huohotti niskassani "etten vain rikkoisi mitään." Ikinä mitään ei hajonnut, koska osasin hommani.

Onneksi hän ei saanut enää uutta kyykytettävää, ilmaista siivoajaa...

Nykyään se firma on nurin. Ei ihme.

Niin mikä? 

Vierailija
24/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjouduin ilmaiseksi harjoittelijaksi, vaikka olen entinen yrittäjä itse ja koulutetumpi kuin työnantaja. Ei kelvannut.

Vierailija
25/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko provo vai ei, näitä orjatyövoimana harjoittelijoita käyttäviä kuitenkin on olemassa. Jos pienyrittäjä toivoo kasvua pitää silloin myös osata uhrata suoraan siitä omasta pussista. Palkaton työntekijä ei motivoidu tai välitä yrityksen kasvusta. Kun saa ne oikeat tekijät työhön alkaa tapahtua jos yrityksessä on potentiaalia. Se vie kuitenkin aikaa jonka yrittäjä maksaa itse. Tässäkin toimii kulunut fraasi no pain, no gain.

Vierailija
26/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittajan kirjoitus oli ironinen, jopa satiirinen. Tarkoituksena kritisoida yhteiskuntamme ajankohtaista ilmiötä. Annan 4.1/5, koska kirjoitus oli humoristinen, mutta turhan alleviivattu paikoitellen.

Vierailija
27/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, otsikko oli vielä ihan hyvä, mutta tuo aloitusteksti meni överiksi. 2/5

Vierailija
28/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, otsikko oli vielä ihan hyvä, mutta tuo aloitusteksti meni överiksi. 2/5

Otsikko oli kyllä aika paska. Provo oli vielä paskempi, mutta edes hyvä provo ei olisi pelastanut mitään kun otsikko oli niin paska.

Vierailija
29/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK-tasoinen stoori, mutta ei kovin uskottava. Tarkoitus tosin varmaankin oli vähän tarkoituksella löydä yli uskottavuuden kustannuksella. Laitetaan 3,5/5.

Vierailija
30/30 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku palkkatöihin siihen kassalle. Niin yksinkertaista se on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän