Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hox! Sairaanhoitajat!

Vierailija
10.04.2017 |

Kuinka paljon teillä jää käteen, jotka teette kolmivuorotyötä? Olen itse vastavalmistunut ja suorastaan järkyttynyt, paljon todellisuudessa jää käteen verotuksen jälkeen =(. Vilkaisin juuri palkkalaskelmaa, jossa oli kuukausipalkka (n.2500e) + kahden yön, yhden lauantain ja sunnuntain lisät. Lisäksi iltatyöstä korvaukset, joita oli 18 tunnin verran. Ja käteen jää reilu 1800e :( :( Onko veroprosenttini liian korkea (23,5%)? Tuntuu, että itku pääsee :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyössä tienaa 3000e+, miten siitä noin vähän jää :O

En tiedä =( =( 2750e oli brutto, netto 1800...ja siinä oli tosiaan kahden yön, yhen viikonlopun plus ne iltalisät.. Yövuorotkin oli täyttä helvettiä..monet antibiootit, saattohoidettava, plus muut dementikot siellä yksin minun vastuulla.

Vierailija
22/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on sh ja tuota luokkaa myös veroprosentti

Tuleeko miehellesi veronpalautusta? Ei sentään mätkyjä kuitenkaan...?

-ap

Mätkyjä tuli :/ soita verotoimistoon ja pyydä siellä laskemaan uudelleen. Jos et mätkyjä halua niin nosta varalta vielä veroprosenttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt varmaan kuulemme, kuinka palkkojen korotus keventää vastuun taakkaa ja parantaa työn tuloksia.

Palkkoihin pitäisi saada suuremmat erot. Palkat on melkein samat, mutta työn vaativuudessa huimia eroja.

Vierailija
24/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilla hoitsuilla jää paljon enemmän käteen, ihan lähäreilläkin. Joten ap, hieman nyt epäilen veroprosenttiasi...

Vierailija
25/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksellä ja teholla pitäis kyllä maksaa erityisen korkeaa palkkaa. Se työ on oikeasti hektistä ja hurjaa.

Ja ei, en ole sairaanhoitaja olen liiketalouden opiskelija :D

Vierailija
26/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisät nostaa palkkaa kyllä todella hyvin. 3000-3500e/kk.

Onkohan sulla Ap kuitenkin vähän liian suuri veroprosentti..

Paljon teillä muilla on? Pelottava ajatus mätkyjenkin maksaminen on. Nytkään tunnu tuo palkka riittävän mihinkään (mies lisäksi töissä, onneksi, ja lapset elätettävinä)

Vierailija
27/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apulaisosastonhoitaja. 3500 brutto. Netto 2300

Vierailija
28/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt varmaan kuulemme, kuinka palkkojen korotus keventää vastuun taakkaa ja parantaa työn tuloksia.

Palkkoihin pitäisi saada suuremmat erot. Palkat on melkein samat, mutta työn vaativuudessa huimia eroja.

No, jos liikennelentäjä ansaitsee lisineen vaikkapa 6 000 euroa kuukadessa, niin lentääkö hän jotenkin merkittävästi paremmin, kun jos saisi vain 3 000 euroa kuukaudessa? Täsmälleen sama hoitsuilla: palkan pienuutta valitellaan, ikään kuin palkan nostaminen parantaisi työsuoritusta. Karu tosiasia on, että hoitajia tarvittaisiin enemmän, jotta hoidon laatu pysyisi hyvänä. Tilille tuleva raha tuskin parantaa kenenkään työsuoritusta. Se taas on pahuksen laajan ja vaikean keskustelun aihe, että mikä on kohtuullinen palkka mistäkin työstä. Siinä joudutaan lopulta pohtimaan, mitä tarkoittaa ilmaus "ansaista".

Vierailija
29/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan työnkuva on TODELLA erilainen erilaisissa paikoissa, ja peruspalkka on silti kaikilla sama?! What..?

Vierailija
30/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on sh ja tuota luokkaa myös veroprosentti

Tuleeko miehellesi veronpalautusta? Ei sentään mätkyjä kuitenkaan...?

-ap

Mätkyjä tuli :/ soita verotoimistoon ja pyydä siellä laskemaan uudelleen. Jos et mätkyjä halua niin nosta varalta vielä veroprosenttia

Älä h*******ä?!! =( Pitää varmaan soittaa vielä uudestaan. Moni epäilee täällä, että veroprosentti olisi liian korkea, mutta miehesi sai taas mätkyt noilla prossilla..

Vierailija
31/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikunnan kunnallisveroprosentti tietty vaikuttaa. Mutta mulla brutto n. 2600 ja netto aika tasan 2000. Joten vähän hurjalta toi sun 23 viestissä kertoma vaikuttaa. Koita laskea netissä uusi verokortti. Vuorotyötä tekevän vaan on aika vaikea ennakoida koko vuoden tuloja verokorttia varten. Mutta sähän voit tilata uuden verokortin vaikka joka kuukausi, joten loppuvuodesta voit saada jo paljon pienemmän prosentin, jos näyttää siltä että alkuvuonna olet maksanut liikaa.

Vierailija
32/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitajana, netto kk:ssa suunnilleen 1600-1700. Vero%:lla 22. Tuossakin summassa on sitten jo 2-3 pyhäpäivän tunnit, iltalusät ym.

Ja sitten joku kehtaa vielä sanoa, että pyhälisät pitäisi poistaa. Eipä kannata lähihoitajan sitten enää töissä käydä kun se on nyt jo täysin hyväntekeväisyyttä ja työttömänä saisin samat tulot.

Aikaisemmin ajattelin lukea itseni sairaanhoitajaksi vaan eipä enää kiinnosta kun tulevaisuus hoitoalalla näyttää

Mustalta varsinkin juuri sairaanhoitajilla.

Vierailija
33/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse työtä lääkäriasemalla virka-aikaan. Suoraan sanottuna ''siisti sisätyö'', jossa vastuuta toki riittää eikä työ missään nimessä ole helppoa, mutta kyllä minä soisin suuremman peruspalkan kollegoilleni teholle. Opiskeluaikana tuli nähtyä kaikenlaista, ja todellakin työnkuvassa on suuria eroja. Nostan hattua niille kollegoilleni, jotka tekevät töitä esim. teholla ja päivystyksessä. Teette todella hienoa ja tärkeää työtä, ja kaikki meistä muista hoitajistakaan ei siihen työhön kykenisi, ainakaan siis jatkuvasti päivästä toiseen.

Vierailija
34/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmonen 2200-2300e yleensä jää käteen.

Vierailija
35/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n veroprosentti on ihan normi, monella on korkeampikin.

Vierailija
36/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te hoitajat teette hienoa ja arvokasta työtä. Olkaa ylpeitä ammatistanne! Useampi läheinen ollut viimeaikoina sairaalahoidossa ja uskomattoman arvokkaalta tuntuu tekemänne työ. Kaikki heistä ovat nyt täysin terveitä, pitkälti teidän ansiostanne. <3

Vierailija
37/37 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se veroprosentti saattaa melko oikea olla, itselläni taisi olla suht sama kun aiemmassa työssä tienasin brutto 2880e/kk, käteen vähän yli 2000e. Nettopalkkoja on yleensä ihan turha verrata, kun siihen veroprosenttiin vaikuttaa niin moni asia.. (asuinkunta, asuntolaina, kirkko yms.) ap menee nyt verottajan sivuille ja laskee itselleen verokortin, sitä ei ole pakko sieltä ns. lunastaa, voit vain laskea ja sitten olla sitä tilaamatta. Mutta kyllä, palkasta lähtee ihan perkeleesti veroa ja kaikkea muuta maksua! Minun bruttopalkkani kun nousi 430 euroa, käteen jäävä osuus kasvoi 200 euroa.