Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet miten Helsingistä on vähitellen tullut autoille vihamielinen paikka??

Vierailija
10.04.2017 |

Maksuttomat pysäköinnit on muutettu lähes järjestään maksullisiksi.Kalliimpia 1-2 luokan pysäköintipaikkoja on koko ajan hinattu yhä kauemmas keskustasta. Ja aikaisempia edullisempia 3 vyöhykkeen alueita on muutettu 2 alueiksi. Näin sitten, että saadaan mm. sairailta ihmisiltä ja heidän omaisiltaan vietyä pois viimeisetkin rahat, kun he joutuvat asioimaan Töölön sairaaloissa. Työssäkäyvällä ei ole enää varaa tulla enää autolla töihin Helsingin keskustan lähialueille. Käytännössä, jos et asu Helsingin ytimessä ja omaa asukaspysäköinti lupaa, niin et ole tervetullut Helsinkiin autolla kuin isolla rahalla.

Tähän en voi sanoa muuta kuin, että pitäkää tunkkinne. Boikotoin jatkossa Helsinkiä mahdollisuuksisen mukaan. Jos jostain löytyy vaihtoehto tapahtumalle tai muulle menolle, niin valitsen jonkun muun kaupungin. Kiitos vihreät ja ahneuden typeryys.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liityntäpysäköinti on ilmaista.

No ei ole! Ja jos on, paikkoja ei riitä läheskään kaikille. 

On, ja kyllä riittää.

Ethän itsekään ole siirtynyt liityntäpysäköinnin käyttäjäksi, huomaan. Etkä ole edes kokeillut.

Odotan yhä realismiin perustuvaa aikalaishavaintoasi.

Oletko jopoilija Helsingin kantakaupungista? En ole lainatun viestin kirjoittaja, mutta käytän liityntäpysäköintiä joka arkipäivä. Koska autossani kulkee myös muita ihmisiä (eikö se ole vihreän aatteen mukaista?), pääsen liityntäparkkiin yleensä vasta 8 jälkeen aamulla. Pahimmassa tapauksessa olen saanut autolleni paikan vasta kolmannesta liityntäparkista. Olen siis jättänyt kyydissäni olleet julkisen liikenteen kyytiin ja ajanut ylimääräistä noin 10 km, jotta olen saanut paikan liityntäpysäköinnistä. Ihanan vihreää ja ekologista!

Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...

Ei ole jopoa, se henkilöstäni.

Mäntsälän juna-asemalta josta itse pendelöin on aina tilaa. Ehkä metroasemien läheisyydessä tilanne on kinkkisempi?

Mäntsälän juna-asema! 220 ilmaista autopaikkaa! Katsopa huviksesi pk-seudun tilanne, täällä ihmisiäkin pikkuisen enemmän.

Esim. idässä Kontula 53, Myllypuro 40. Keskellä Pukinmäki 78, Oulunkylä 104. Lännessä Myyrmäki 82, Malminkartano 46.

Eiväthän lähiössä asuvat käytä itse noita liikuntapysäköintipaikkoja.

Vierailija
122/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja kyllä riittää.

Ethän itsekään ole siirtynyt liityntäpysäköinnin käyttäjäksi, huomaan. Etkä ole edes kokeillut.

Oletko jopoilija Helsingin kantakaupungista? En ole lainatun viestin kirjoittaja, mutta käytän liityntäpysäköintiä joka arkipäivä. Koska autossani kulkee myös muita ihmisiä (eikö se ole vihreän aatteen mukaista?), pääsen liityntäparkkiin yleensä vasta 8 jälkeen aamulla. Pahimmassa tapauksessa olen saanut autolleni paikan vasta kolmannesta liityntäparkista. Olen siis jättänyt kyydissäni olleet julkisen liikenteen kyytiin ja ajanut ylimääräistä noin 10 km, jotta olen saanut paikan liityntäpysäköinnistä. Ihanan vihreää ja ekologista!

Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...

Mäntsälän juna-asemalta josta itse pendelöin on aina tilaa. Ehkä metroasemien läheisyydessä tilanne on kinkkisempi?

Mäntsälän juna-asema! 220 ilmaista autopaikkaa! Katsopa huviksesi pk-seudun tilanne, täällä ihmisiäkin pikkuisen enemmän.

Esim. idässä Kontula 53, Myllypuro 40. Keskellä Pukinmäki 78, Oulunkylä 104. Lännessä Myyrmäki 82, Malminkartano 46.

Ai eivät? Kyllä niillä seisoo samat rotiskot, naapurimaan kilvissä olevat pakettiautot ja peräkärryt päivästä toiseen tilaa viemässä, koska me Helsinkiin töihin tulevat sipoolaiset, vantaalaiset ja espoolaiset haluaisimme käyttää niitä liityntäpaikkoja ja panemme tämän merkille joka ikinen aamu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja kyllä riittää.

Ai eivät? Kyllä niillä seisoo samat rotiskot, naapurimaan kilvissä olevat pakettiautot ja peräkärryt päivästä toiseen tilaa viemässä, koska me Helsinkiin töihin tulevat sipoolaiset, vantaalaiset ja espoolaiset haluaisimme käyttää niitä liityntäpaikkoja ja panemme tämän merkille joka ikinen aamu.

Noin se ei saa olla. Hyi hyi ulkomaankilpiset romut. Menkää pois!

Väärinpysäköidyistä autoista voi ilmoittaa arkena rakennusviraston asiakaspalveluun 09 310 39000. Iltaisin ja viikonloppuisin liikennettä haittaavasta pysäköinnistä numeroon 09 310 70014.

http://www.hel.fi/www/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/osallistu-ja-vai…

Vierailija
124/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan hyvä, että edes jossain kaupungissa yksityisautoilua keskustassa rajoitetaan kalliimpien parkkimaksujen muodossa. Saasteita ja ruuhkaa alkaa olla jo ihan tarpeeksi, puhumattakaan autoilun aiheuttamista henkilövahingoista.

Vierailija
125/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpulanlaakson polkija tässä moi!

Velodromin parkki on ainakin aivan vajaakäytöllä. Mäkelänrinteen kohdalla, Tuusulanväylän päässä.

Joka aamu ajan siitä ohi ja vielä 9.30 mahtuu. Tuskin on muulloin kuin messuviikonloppuisin täynnä tai Hesa Cupin aikaan heinäkuussa.

Vierailija
126/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velodromin parkki on ainakin aivan vajaakäytöllä. Mäkelänrinteen kohdalla, Tuusulanväylän päässä.

Joka aamu ajan siitä ohi ja vielä 9.30 mahtuu. Tuskin on muulloin kuin messuviikonloppuisin täynnä tai Hesa Cupin aikaan heinäkuussa.

Koskas se on ilmaiseksi muuttunut?

Vierailija
127/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jehna.

Kirjoitin liikuntapysäköinti vaikka piti kirjoittaa liityntäpysäköinti.

Vierailija
128/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei taida olla liityntäpysäköintiparkkis. Maksaa 1 e/h klo 9-17 eli kuukausikustannukseksi tulee 160 e. Liityntäpysäköinnit on yleensä 0-2 e/päivä eli 0-40 e/kk.

Mutta ihan hyvä vaihtoehto varmaan satunnaiseen käyttöön.

Vierailija
129/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin MINÄ tarkistan faktat ja palaan, sori typo.

Vierailija
130/195 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti autoilevan lähiöperheenäidin pari ideaa: seutulipun hinta roimasti alas! Matkustajasatamat pois keskustasta vaikka vuosaareen, niin autoilu keskusta-alueella vähenee. Julkiset laitokset kauemmas keskustasta. Minä ainakin tulisin mielelläni rauhalliseen, kauppoja ja palveluita vilisevään keskustaan edullisesti bussin kyydissä. Nyt menen autolla Jumboon.

Vierailija
131/195 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siin MINÄ tarkistan faktat ja palaan, sori typo.

Velodromia ei ole kilvitetty liityntäparkiksi.

Vierailija
132/195 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian Helsingin keskustasta on häädetty niin ihmiset kuin kaikki palvelut ja kaupatkin näillä älyttömyyksillään ja kaikki pienen marginaalin tähden. Vaikka nämä fillarifanaatikot niin luulevatkin, kaikki eivät todellakaan halua asioida jalan, julkisilla tai polkupyörillä. Kunhan tämä viherunelma on saavuttanut huippunsa, cityhipit saavat viettää keskustassa monikulttuurisuusjuhliaan 24/7, töihinhän tällä sakilla ei tunnetusti kiirettä ole.

Vierailija
133/195 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastarakkautta kirjoitti:

Pian Helsingin keskustasta on häädetty niin ihmiset kuin kaikki palvelut ja kaupatkin näillä älyttömyyksillään ja kaikki pienen marginaalin tähden. Vaikka nämä fillarifanaatikot niin luulevatkin, kaikki eivät todellakaan halua asioida jalan, julkisilla tai polkupyörillä. Kunhan tämä viherunelma on saavuttanut huippunsa, cityhipit saavat viettää keskustassa monikulttuurisuusjuhliaan 24/7, töihinhän tällä sakilla ei tunnetusti kiirettä ole.

Niin, siis työmatkallani kävin tarkistamassa tuon Velodromin tilanteen.

Vierailija
134/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkapyöräilijälle kiitos tilanteen tarkistamisesta ja täällä kertomisesta. Mutta sekin on siis yksi maksullinen paikka muiden lisäksi, eli ei ole meille autolla töihin tuleville ratkaisu.

Vierailija
135/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkapyöräilijälle kiitos tilanteen tarkistamisesta ja täällä kertomisesta. Mutta sekin on siis yksi maksullinen paikka muiden lisäksi, eli ei ole meille autolla töihin tuleville ratkaisu.

Ihan tosissasiko ehdotat, että kaupunkeihin töihin tulevat saisivat pysäköidä ilmaiseksi? Mieti vähän, mitä siitä seuraisi. Jos sinä saisit ilmaisen pysäköinnin, niin kyllähän se pitäisi sallia kaikille muillekin.

Vierailija
136/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä monet yritykset ovat ostaneet hallipaikkoja työntekijöilleen. Teollisuuskadullaolevat pääkonttorit rakennuttivat isot luolat uudisrakennustensa alle.

Vierailija
137/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelmassa on pahinta parkkipaikkojen vähyys. Ei auta mitään, jos on vähän paikkoja ja ne ovat ilmaisia. Ei niihin silloin pääse, kun töihin tulleet ovat vallanneet ne jo heti aamusta.

Pysäköintipaikkoja pitäisi lisätä, mutta maksu saa olla.

Vierailija
138/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos minulla ei ole autoa ja minunkin pitää päästä sairaalaan? 

Muuttuisiko tilanteeni jos sairaalan lähettyvillä olisi aina ilmaista parkkitilaa?

Sinä et taida olla ihan penaalin terävin kynä?

Vierailija
139/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko tulla maakunnista autolla Helsingin keskustaan saakka?  Auton voi jättää vaikka itäkeskukseen ja taittaa loppumatkan kätevästi junalla. Mutta ei, ihan perille asti pitää päästä. Kun asuin Helsingin keskustassa, ärsytti, kun muualta tulleet veivät tienvarsipaikat kello 19 jälkeen, niin ettei asukkaille jäänyt tilaa. Kyllä ihmisten, jotka asuvat Helsingissä, pitäisi olla etusijalla. Maksuttomia katupaikkoja ei pitäisi olla ollenkaan.

Vierailija
140/195 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ongelmassa on pahinta parkkipaikkojen vähyys. Ei auta mitään, jos on vähän paikkoja ja ne ovat ilmaisia. Ei niihin silloin pääse, kun töihin tulleet ovat vallanneet ne jo heti aamusta.

Pysäköintipaikkoja pitäisi lisätä, mutta maksu saa olla.

Useissa kaupungeissa on rakennettu nk toriparkit torin alle, näin mm. Kuopiossa. Helsinki on myös täynnä pysäköintiluolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi