Oletteko huomanneet miten Helsingistä on vähitellen tullut autoille vihamielinen paikka??
Maksuttomat pysäköinnit on muutettu lähes järjestään maksullisiksi.Kalliimpia 1-2 luokan pysäköintipaikkoja on koko ajan hinattu yhä kauemmas keskustasta. Ja aikaisempia edullisempia 3 vyöhykkeen alueita on muutettu 2 alueiksi. Näin sitten, että saadaan mm. sairailta ihmisiltä ja heidän omaisiltaan vietyä pois viimeisetkin rahat, kun he joutuvat asioimaan Töölön sairaaloissa. Työssäkäyvällä ei ole enää varaa tulla enää autolla töihin Helsingin keskustan lähialueille. Käytännössä, jos et asu Helsingin ytimessä ja omaa asukaspysäköinti lupaa, niin et ole tervetullut Helsinkiin autolla kuin isolla rahalla.
Tähän en voi sanoa muuta kuin, että pitäkää tunkkinne. Boikotoin jatkossa Helsinkiä mahdollisuuksisen mukaan. Jos jostain löytyy vaihtoehto tapahtumalle tai muulle menolle, niin valitsen jonkun muun kaupungin. Kiitos vihreät ja ahneuden typeryys.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kyllä parkkipaikkoja pitää olla. Edullisesti. Autoilu on tullut jäädäkseen ja ainakin itse haluan säilyttää myös valinnanvapauden. On tilanteita ja tilanteita. Joukkoliikenne ei kulje kaikkialle. En esim mistään hinnasta asuisi esim. Kalasatamassa kun sinne ei pääse autolla eikä ole parkkipaikkoja. Nuorena sinkkuna ehkä mutta ei enää perheellisenä eikä varsinkaan vanhana.
Kalasatamassa on talojen alla parkkiluolat - suoraan autohallista hissillä kotiin.
Ihanan kallista.
Joo mutta montako taloa olisi jäänyt rakentamatta, jos ne paikat olisi maan päällä. Parkkihallikaan ei ikkunasta näytä niin kivalta. Mielummin katselen naapurin ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa omistaa auto, pitää olla varaa myös maksaa pysäköinnistä! Maa ja tila on Helsingissä kallista; miksi autoille pitäisi olla ilmaista tilaa?
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Varmaan aika monella ihmisellä on auto, jota on muuten ihan hyvin varaa pitää, mutta talous ei kestä sitä, että jatkuvasti maksaisi työpaikkapysäköinnistä vaikka 20 e/päivä (tai useita satasia per kk, jos on kk-kortti jonnekin pysäköintilaitokseen).
Silloin toki tullaan julkisilla jos pysäköinti käy liian kalliiksi, mutta kun ne julkiset ei aina toimi kovin hyvin. Esim. pk-seudulla julkinen poikittaisliikenne on ihan onnetonta ja valtaosa matkoista täytyy tehdä Helsingin keskustan kautta vaihtaen, missä kuluu aika kivasti aikaa.
Siksi mä äänestinkin kokoomusta, että autoilevillekin ihmisille olisi stadissa tilaa.
Valitettavasti minullakaan ei ole omaa parkkikokemusta tähän. Ajan kuitenkin n 2500km vuodessa pyörällä työmatkaa enkä ole kohdannut ongelmia.
Kääntyviä autoja tää ei koske, vaan kevyttä liikennettä.
Ehkä myn omat vuodet ammattiliikenteessä ja ennakointi edesauttaa?
Yksi syy miksi en äänestä vihreitä ! Kyllä julkinen liikenne pitää olla toimiva mutta ei pidä unohtaa autoilijoita.
Joillakin vaan ei ole mahdollista käyttää julkisia työntekoon, auto on pakko, keskustankin alueella, (esim työ jossa joutuu liikkumaan paljon ja on kantamuksia)
Oli tarkoitus tulla kommentoimaan että Helsinki on ollut koko elämäni ajan vihamielinen paikka mutta sitten huomasin että puhuttiinkin autoista. Varmaan siellä vihataan niitäkin. Mielummin asun täällä Kuopiossa, meillä vihataan vain hiihtäjiä ja raiskarimamuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa omistaa auto, pitää olla varaa myös maksaa pysäköinnistä! Maa ja tila on Helsingissä kallista; miksi autoille pitäisi olla ilmaista tilaa?
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Varmaan aika monella ihmisellä on auto, jota on muuten ihan hyvin varaa pitää, mutta talous ei kestä sitä, että jatkuvasti maksaisi työpaikkapysäköinnistä vaikka 20 e/päivä (tai useita satasia per kk, jos on kk-kortti jonnekin pysäköintilaitokseen).
Silloin toki tullaan julkisilla jos pysäköinti käy liian kalliiksi, mutta kun ne julkiset ei aina toimi kovin hyvin. Esim. pk-seudulla julkinen poikittaisliikenne on ihan onnetonta ja valtaosa matkoista täytyy tehdä Helsingin keskustan kautta vaihtaen, missä kuluu aika kivasti aikaa.
Poikittaisliikenne on parantunut hurjasti Jokeri-linjojen myötä.
Reittiopas.fi on myös ehdoton kaupunkiliikkujalle!
Nythän ollaan tekemässä sujuvampaa kaupunkiliikennettä, koko ajan parempaa ja palvelevampaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy miksi en äänestä vihreitä ! Kyllä julkinen liikenne pitää olla toimiva mutta ei pidä unohtaa autoilijoita.
Joillakin vaan ei ole mahdollista käyttää julkisia työntekoon, auto on pakko, keskustankin alueella, (esim työ jossa joutuu liikkumaan paljon ja on kantamuksia)
Ei pysäköinninvalvonta puutu työssä olevaan autoon. Lastauksen ja purun saat tehdä myös jalkakäytävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysäköinninvalvonta puutu työssä olevaan autoon. Lastauksen ja purun saat tehdä myös jalkakäytävältä.
On myös mielivaltaista yksityistä valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ne ei voi laputtaa kaupungin pyöräteiltä tai jalkakäytäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkin on käynyt.
Ei ole kaikille laputtajille selvää mihin alue loppuu tai alkaa.
Yhdessä tapauksessa laputtivat poliisiautojakin poliisiaseman pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkin on käynyt.
Ei ole kaikille laputtajille selvää mihin alue loppuu tai alkaa.
Yhdessä tapauksessa laputtivat poliisiautojakin poliisiaseman pihalla.
No tuo nyt on ollut jonkun poliisikoulu-dropoutin kipuilua. Ihme spedeilyä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityntäpysäköinti on ilmaista.
No ei ole! Ja jos on, paikkoja ei riitä läheskään kaikille.
On, ja kyllä riittää.
Ethän itsekään ole siirtynyt liityntäpysäköinnin käyttäjäksi, huomaan. Etkä ole edes kokeillut.Odotan yhä realismiin perustuvaa aikalaishavaintoasi.
Oletko jopoilija Helsingin kantakaupungista? En ole lainatun viestin kirjoittaja, mutta käytän liityntäpysäköintiä joka arkipäivä. Koska autossani kulkee myös muita ihmisiä (eikö se ole vihreän aatteen mukaista?), pääsen liityntäparkkiin yleensä vasta 8 jälkeen aamulla. Pahimmassa tapauksessa olen saanut autolleni paikan vasta kolmannesta liityntäparkista. Olen siis jättänyt kyydissäni olleet julkisen liikenteen kyytiin ja ajanut ylimääräistä noin 10 km, jotta olen saanut paikan liityntäpysäköinnistä. Ihanan vihreää ja ekologista!
Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Siksi mä äänestinkin kokoomusta, että autoilevillekin ihmisille olisi stadissa tilaa.
Mistä ne kokoomuslaiset sitä tilaa taikoo?
Vihreät ajaa julkisen liikenteen kehittämistä, jotta se olisi halvin ja nopein vaihtoehto esim. työmatkaliikenteelle, mikä tuo etua sille autoilevallekin, kun koko alue ei ole yhtä ruuhkasumppua. Totuus kun on se, että tiheästi asutuilla alueilla yksityisautoilu pääasiallisena liikkumismuotona on vaan täysi mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja kyllä riittää.
Ethän itsekään ole siirtynyt liityntäpysäköinnin käyttäjäksi, huomaan. Etkä ole edes kokeillut.Odotan yhä realismiin perustuvaa aikalaishavaintoasi.
Oletko jopoilija Helsingin kantakaupungista? En ole lainatun viestin kirjoittaja, mutta käytän liityntäpysäköintiä joka arkipäivä. Koska autossani kulkee myös muita ihmisiä (eikö se ole vihreän aatteen mukaista?), pääsen liityntäparkkiin yleensä vasta 8 jälkeen aamulla. Pahimmassa tapauksessa olen saanut autolleni paikan vasta kolmannesta liityntäparkista. Olen siis jättänyt kyydissäni olleet julkisen liikenteen kyytiin ja ajanut ylimääräistä noin 10 km, jotta olen saanut paikan liityntäpysäköinnistä. Ihanan vihreää ja ekologista!
Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...
Ei ole jopoa, se henkilöstäni.
Mäntsälän juna-asemalta josta itse pendelöin on aina tilaa. Ehkä metroasemien läheisyydessä tilanne on kinkkisempi?
Henkilöautolla ajaminen on toiseksi yleisin kulkumuoto Helsingissä kävelyn jälkeen. Ihan siis suurten massojen ja tavisten tapa päästä paikasta toiseen. En ymmärrä, miksi päivittäiskuskit jaksavat jatkuvasti keuhkota ongelmistaan, ja kuitenkin silti valitsevat sen autonsa kulkuvälineeksi. Jos jokin muu tapa olisi oikeasti helpompi, niin varmasti käyttäisivät sitä. Eli se siitä autovihamielisyydestä.
Siksi on ruuhkia ja pysäköintipaikoista pulaa, kun niin moni muukin käyttää sitä autoaan samaan aikaan. Ja vuosi vuodelta autojen määrä vain lisääntyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja kyllä riittää.
Ja samalla linjalla jatketaan liityntäpysäköinnin kanssa. Länsimetron valmistuessa (?) Espoon 7 metroasemalla on liityntäpysäköintipaikkoja yhteensä vähän reilu tuhat. Veikkaanpa, että aika aikainen lintu saa olla että pysäköintipaikan nappaa, kun ottaa huomioon, että paikoille on tulijoita Espoon lisäksi myös muista Länsi-Uudenmaan kunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja kyllä riittää.
Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...Ei ole jopoa, se henkilöstäni.
Mäntsälän juna-asemalta josta itse pendelöin on aina tilaa. Ehkä metroasemien läheisyydessä tilanne on kinkkisempi?
Mäntsälän juna-asema! 220 ilmaista autopaikkaa! Katsopa huviksesi pk-seudun tilanne, täällä ihmisiäkin pikkuisen enemmän.
Esim. idässä Kontula 53, Myllypuro 40. Keskellä Pukinmäki 78, Oulunkylä 104. Lännessä Myyrmäki 82, Malminkartano 46.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja kyllä riittää.
Aiemmin pääsin autollani (niitä muita kyydissä) työpaikan lähelle, mutta se ilo loppui noin kaksi vuotta sitten, kun Helsinki rajoitti pysäköintiä. Aikaakin meni yli puolet vähemmän per suunta kuin nyt. Mutta onhan meillä ruuhkavuosia elävillä äideillä aikaa...Ja samalla linjalla jatketaan liityntäpysäköinnin kanssa. Länsimetron valmistuessa (?) Espoon 7 metroasemalla on liityntäpysäköintipaikkoja yhteensä vähän reilu tuhat. Veikkaanpa, että aika aikainen lintu saa olla että pysäköintipaikan nappaa, kun ottaa huomioon, että paikoille on tulijoita Espoon lisäksi myös muista Länsi-Uudenmaan kunnista.
No, nähtäväksi miten tavat ja tottumukset muuttuvat.
Paradoksaalista toivoa että tilat loppuvat kesken. Pystyisiköhän sitä paikoitustilaa lisäämään? Varmasti siis paremmin kuin ydinkeskustassa...
Pitäisikö Itä-Helsinkiin siis rakentaa erikoissairaala?