<3 Ensikkojen viikot 28 & 29 <3
Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.
_<3 Ensikot <3_
Ainoanis
Mä olen 28 v ja mies 26 v.
babydre@m
Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.
baulie
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
Koiramamma
Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.
Kitteni-81
Olemme pariskunta Pohjois-Pohjanmaalta. Minä olen 26 ja mies 37.
Työskentelen aspa-alalla, mutta suunnitelmissa olisi lähteä jossain vaiheessa opiskelemaan, kun vain tietäisi mitä!
lauroran
Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.
Lorelai_79
Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan. Vauvakuumeillut olen jo aika pitkään, mutta nyt lähtee ensimmäinen varsinainen yrityskerta käyntiin.
Mareia
Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)
marjapensas
Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.
MaryRose
Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon 1v ja dobermann 14vkoa. Mitäs stä nyt sanois, yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.
Menninkäinen85
Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)
Nanuuk-85
Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.
neppis82
Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.
Onnellinen84
Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.
shania07
Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.
syre
Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.
vauvahaaveita
Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))
zeria
Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.
Kommentit (34)
plussannut joo mutta kesken meni taas...
Voit siis poistaa tuolta plussalistalta mut
Murheenmurtama Irish
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
<-- Linkki edeltäviin keskusteluihin!
Liitin mukaan esittelypinon, minkä löysin koneeltani... Ilmoitelkaa vaan, jos tilanteet ovat muuttuneet ;) Esittelypinossa näyttäisi olevan kuitenkin Enskoja, joista ei ole vähään aikaan kuulunut mitään...
ON: Ovulaatio ilmeisesti ohitettu, veikkaan sen olleen eilen. Tänään on kp 14 ja yleensä o on kp 13... _Tietääkö kukaan, vaikuttaako greippimehun juominen ovulaatiokipuihin?_ En ole huomannut edeltävien päivien aikana oikeastaan minkäänlaista kipuilua... Yleensä munasarjojen seutuvilta särkee aavistuksen verran parin päivän ajan. No, toivottavasti ovuloin kuitenkin tässä kierrossa, tai sitten o on jostain syystä myöhässä :/
Kertokaahan kuulumisia :)
-baulie-
Olen niin pahoillani :´(
*Halauksia & voimia surun keskelle*
Kiitos baulie uudesta pinosta! Mutkin voi poistaa tuolta plussaneiden listalta, sillä tuo toinenkin plussa meni kesken toukokuun lopussa. Kesäkuu oli yritystaukoa, toivottavasti tässä meneillään olevassa kierrossa onnistuisi...
*Irish*: olen pahoillani puolestasi. Tiedän, miten pahalta tuo tuntuu. Kun jaksaa hädin tuskin hengittää.
*marjapensas*: bongasin, että sinäkin asut pk-seudulla, saanen udella tarkemmin, missä?
Tänne ei oikeastaan muuten mitään uutta auringon alla: menkat meni, ensiviikon ovista odotellessa..
Christina kp 7/28-33
Kyllä niitä plussia tähän pinoon taas kaivattaisiin, ja että kaikki menisi vielä hyvin loppuun asti :/
Proverasta ei tunnu olevan mitään hyötyä ainakaan tuhruttelun suhteen, alkoi taas eilen dpo 10 ja tänään jo aika runsaana. Ei kuitenkaan varsinaisia kipuja ja vuoto on ruskehtavaa. Menkkojen pitäisi alkaa pe-la vasta. Tänään pitäisi ottaa vika pilleri. Annos on ehkä ollut turhan pieni tai sitten kys. lääke ei vaan toimi mulla. Tai sitten vaikutus kohdistuu ens kiertoon. Sivuvaikutuksiakaan ei ole pahemmin ollut, tavanomaista jomottelua ja pientä nipistelyä on ollut, ei juuri muuta. Harmi vielä oon ollut nyt taas jo pari viikkoa kipeänä, oikeastaan oviksesta asti kauhea flunssa. Nyt on pitänyt olla töistäkin poissa.
Thyroxinin aloitin pe ja sain onneksi opiskelijaterveydenhuoltoon sovittua kontrollikokeet elokuulle, mehiläisessä ne olisi maksaneet 90 euroa! Sairaana on hyvä nettailla ja oonkin löytänyt paljon mielenkiintoista tietoa kilpirauhasen, endometrioosin ja pco:n välisistä yhteyksistä. Hormoneissa kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen...
Loppuis nyt vaan tää kierto, että pääsisi uuteen! Greippimehun aloittamista oon pähkäillyt taas: luin että se vaikuttaa useimpien lääkkeiden imeytymiseen, joten pitää tsekata toi thyroxin... Mulla viime kierto ilman greippiä oli kyllä limattomampi ja ovis myöhemmin, sen sijaan oviskipuja ei ollut samalla lailla - mutta voihan se johtua muustakin.
Aurinkoa ja lomia niille joilla on:)
syre
Irishille pahoittelut keskenmenosta.
Lomalla oli oikein kivaa, ja täytyy nyt toivoa, että kaikki raskautumisen eteen on tehty. Tätiä odottelisin viikon päästä, mutta tässä on ennen sitä kaikkea muuta ohjelmaa, joten ehkä sekin menee omalla painollaan... :)
Reissussa oli mukana meidän vähän vajaa pari vuotias kummipoika, joka oli aivan ihana. Ei se elämä ole ruusuista koko ajan, mutta jotenkin ihana nähdä, että ne vaikeammatkaan hetket ei saa itseä miettimään uudestaan tätä vauvaprojektia, vaan tavallaan haluamaan sitä enemmän, kun sitten näkee kuinka ihania ne hyvät hetket on. Ja mukana olleen raskausmassun katteleminenkaan ei ollut yhtään vaikeata, eli kaikin puolin onnistunut loma.
marjapensas, kp 17
Irish, pahoitteluni! Mulle ei oo ovistesteissä (liuskat mammaksi.fi:stä) tullut kunnon viivaa vielä, oon KP 8:sta asti ohjeiden mukaan joka aamu tikuttanut, haaleita viivoja sen sijaan. Eilistä lukuunottamatta ollaan kyl joka päivä tässä koitettu laittaa pupuillen niin ois ees yritystä jos ei muuta.
AA KP 14/24-28
Mitä kuuluu?
*Irish*: miten voit? oikein paljon halauksia ja rutistuksia
*Danja* ja *pariisitar*: miten masunkasvatus sujuu?
Tänne ei taaskaan oikeastaan mitään uutta. Töitä, gradua, vauvasta haaveilua jne sitä samaa tavallista, mistä olette lukeneetkin jo noin n kertaa. Vaihdettiin siipan kanssa lokakuun Egyptin loma joulukuulle ja Thaimaahan. Se on vain niin ihana paikka. Liitän tänne kuvan viime talven reissulta, jos vain osaan ;). Pikkusisko sai haluamansa opiskelupaikan ja muuttaa HKI, ihanaa saada sekin tänne lähelle.
Ovulaation pitäisi olla ensi viikolla, aika tarkalleen tasan viikon päästä. Toivottavasti se menkkojen sekoilu ja parin viikon myöhästyminen ei vain ole sekoittanut kiertoa. Onneksi nyt on otettu kaikenmaailman kokeet ja tutkittu, että kaiken pitäisi olla kunnossa eikä mitään musta johtuvaa syytä keskenmenoille ei ainakaan noiden testien ja tutkimusten mukaan pitäisi olla. Mietin, etten testaa ennenkuin menkat ovat todella myöhässä. Tosin jos oireet (pahoinvointi, väsymys, päänsärky) tulevat samanlaisina ~viikko oviksen jälkeen (kuin toukokuussakin), ei jää kauheasti arvuuttelun varaa, mikä vaivaa.
Pakko tunnustaa, että uusi km pelottaa todella. Välillä tuntuu, että niistä kahdesta on jo jollain tavalla toipunut. Välillä taas ei: suru, pettymys ja kiukku hyökkää arvaamatta jostain nurkan takaa kimppuun. Ei vain pysty käsittämään, miksi niin piti käydä. Kai noita menetyksiä on lähes mahdoton hyväksyä ennen uutta, hyvin menevää raskautta. Uudesta raskaudesta saattaa vain olla todella vaikea iloita ja nauttia noiden jälkeen. Toisinaan mietin, että jos vielä joskus kävisi niin onnellisesti, että tulisin raskaaksi, kertoisin kaikille heti. Saisi sitten iloita ja pahimmassa tapauksessa surra kaikkien läheisten kanssa yhdessä (näistä kahdesta km on tiennyt vain mies ja pari ystävää). Toisaalta taas mietin, ettei kerrottaisi kuin vasta silloin, kun raskaus alkaa näkyä. Näitä on sinällään turha miettiä, kunhan saisin taas tuntea sen krapulantapaisen tunteen kun vain väsyttää koko ajan, päätä särkee, etoo ja oksettaa.. ja saisi testiin ne kaksi viivaa.. Voi veljet se olisi ihanaa! Ei voi kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Mikä on sinällään aika hassua, kun tähän saakka on tottunut siihen, että melkein mitä tahansa voi saavuttaa kun vain tekee kovasti ja määrätietoisesti töitä sen eteen. No, onneksi aina voi sentään toivoa.
Christina kp 8/28-33
Christina kiitos kysymästä, vointi on mitä on. Viimeiset pari päivää olen vaan toivonut että tulis toi olio sisuksita pois tai joku ottais sen pois =( Ajatuskin siitä että sisällä on ollut jo monta viikkoa kuollut sikiö (mulle se tosin on ollut jo vauva) on niin riistävä ettei oo järkeä. Itku alkaa pikku hiljaa vähentyä, mutta suru ei lopu. Aina kun katson tuota miestä mua alkaa itkettämään ihan hulluna. No, halia saan ja sylissä saa aina olla. Ihana ukko! Ilman tuota en jaksais enää.
Itsekkin olen miettinyt että miten jaksaa jos vielä kerran saan raskaana olla. Se jumalaton pelko mikä tässäkin raskaudessa oli, tulee varmaan satakertaisena. Eli en usko voivani nauttia mahdollisesta raskaudesta ainakaan alkuun ollenkaan=( Pelkään jo valmiiksi.
Tutkimuksiin en pääse kunnalliselle puolelle. Lääkäri oli sitä mieltä että kaksi raskautta vuoden sisään on hyvä asia. Ja meillä on vaan huono tuuri. AI ON VAI!!! En ite huomannu. Olen niin vihainen tuommoiselle kommentille. Tultiin mieheni kanssa siihen tulokseen että jos vaan rahat löytyy niin yksityisellä tutkitaan asia. Miks sikiö ei jaksa elää kun hätäisesti hiukan yli 6viikkoiseksi. Jotakin syytä on saatava. Ja jos ei syytä löydy niin on ainakin tutkittu ja saadaan mielenrauha.
Nyt vain odotan huomiseen ja toivon että lääkkeillä tyhjennys onnistuu. Rattioisa torstai tulossa mulle...
Raskaita aikoja tulossa. Lähipiiriin syntyy muutama vauva ihan lähiaikoina ja mietin että miten sen jaksan. Ajallaan sekin on kohdattava, mutta kai sitä yrittää jotenkin valmistautua.
Sori tää valitus, mutta helpottaa tää kirjoittelu. Lupaan olla positiivisempi kunhan tästä suosta noustaan. Kiitos kaikille teille tuesta.
Tottakai tänne saa ja pitääkin avautua kun siltä vähänkin tuntuu. Tuo "huono tuuri" ei lohduta kyllä yhtään, no shit Sherlock!!! Valitettavan usein nuo terveydenhuollon "ammattilaiset" suhtautuu km vain tyyliin "luonto tekee virheitä, uutta putkeen vaan". Tuo kommentti sai mut repeämään kotona. Onpahan oikein lääkärin määräys nussia ;D
Itse jaksoin hädin tuskin hengitää ja välillä mietti, jaksaisiko raahautua parvekkeelle ja hypätä. Mulla melkein heti tuon km:n jälkeen oli ne siskon lakkiaiset, joissa oli liiankin kanssa taaperoita ja nyt elokuussa syntyvä vauvamaha. Ja tuntui pahalta. Vielä pahemmalta tuntuu kuunnella ja katsoa eräiden valitusta, miten lapsen/lasten kanssa ei voi tehdä _mitään_ eikä pääse _minnekään_ ja kuinka elämä on nyt _pilalla_ jne. Itse sitä vain valvoo öisin, tuijottaa vedet silmissä kattoon ja miettii, mitä pahaa olen tehnyt kun mulle ja meille kävi taas näin, jo toista kertaa peräkkäin. Miksi se pikkuinen alku ei saanut elää. Miksi miksi ja miksi. Nämä samat asiat pyörii taas enemmän omassakin mielessä. Tuntuu vain, että kaikki muut onnistuu, saa lapsia jopa vahingossa, mutta meille sitä ei suoda vaikka miten toivoisi.
Kyllä tää tästä, jotenkin kummasti elämä vain jatkuu vaikeidenkin hetkien läpi vaikka aina ei siltä tuntuisikaan ja näyttää taas ne valoisat puolensa -näin varmasti myös meillä kummallakin. Oikein paljon voimia ja tsemppiä
Voe kökköne. Mä luin vasta ny jostain että ovistestiä ei saisi tehhä aamupissasta. Luulin aivan päinvastoin. Mä siis olen saanut vain haaleita viivoja useampana päivänä ja missään kohtaa en kunnon viivaa semmoseen kaposeen liuskatestiin.
AA KP 15/24-28
Pahoittelut Irish! Iso rutistus ja jaksamista! Kaikki kääntyy varmasti vielä parhain päin!
Hääkiireet on todella vienyt kaiken vapaa-ajan, enkä ole kerinnyt tulla teitä tänne moikkaamaan. Vielä 2,5 viikkoa häihin ja paljon tehtävää. Vasta sen jälkeen pääsen kunnolla takaisin palstailemaan;) Tulin nyt kuitenkin kertomaan tässä hääkiireiden välissä meidän kuulumiset: Tein nimittäin juuri positiivisen testin!:) Nyt vaan toiveet korkealla, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen alku alkaa siellä kasvaa.
Plussatuulia muillekin ja jaksamista odottamisen odottamiseen!
...siis niitä tämän ketjun kaipaamia plussauutisia! Onnea *Onnellinen* !!! Mukavaa häiden alusaikaa, tulethan kertomaan tänne, kuinka kakki sujui
Christina kp 9/28-33
*Irish79*: Voih, ikävää että meni kesken :~( Koita jaksaa!
*Onnellinen84*: Erittäin paljon onnea plussasta :D Tulehan siekin sitten tuonne o-puolen ensikoihin =)
*Ainoaniksella* ollut ongelmia tikuttamisen kanssa, tai paremminkin väärinkäsityksiä. Nyt täytyy kysyä heti että etkö lukenut ohjeita :p Ettekös te kuitenkin pupuilleet aika usein haaleista viivoista huolimatta... vai muistanko väärin..? Jos pupuilitte niin onhan teillä sitten mahdollisuudet onnistua tässä kierrossa :)
*ON*: Meidän vieraskin sitten lähti lauantaina ja rauha palasi taloon :) On se kuitenkin aika rassaavaa hyysätä ja passata että vieraalla on kaikki hyvin ja tuputtaa ruokaa kun ei rassukka itse kehtaa kaapista ottaa vaikka sille kuinka monesti sanottiin että ottaa kaapista jos tulee nälkä.
Niin ja ne herkut mitä hän sitten naposteli, argh, karkkia ja suklaata. Ensimmäisen viikon mie pystyinkin pysymään lujana etten itse herkuttele mutta toisella viikolla vietiin kuin pässiä narussa :p
Kilon verran siinä paino nousi mutta nyt kun on palautunut normaaliin rytmiin ja syömisiin niin painonnousu on pysähtynyt ja mennyt jopa muutaman sata grammaa alaspäin :p
Mulla on vähän sellanen pyrkimys että viikossa saisin tuon nousseen kilon putoomaan pois/takas siihen normaalipainoon jolloin alkuraskauden painonnousu olisi sen 1-1,5kg. Millekään nälkäkuurille siis en tietenkään ala vaan ihan vain normaaliin rytmiin takas ja pikkasen jos saan sitä liikuntaa aloitettua uudestaan. Niin sen migreenin takiahan se liikunta on nyt vähän aikaa ollut pannassa. Uusia migreenikohtauksia ei ole onneksi tullut :) Mitä nyt esim. painostavasta säästä johtuvaa normaalia päänsärkyä on ollut mutta siihen onneksi auttaa pelkkä panadolkin.
Sitten alkuraskauden kuulumisiin.
Aika helppo on ollut tämä alkuraskaus. Melkeinpä sanoisin niin että jos en tietäisi että olisin raskaana ja jos rinnat ja nännit eivät olisi arat niin en edes huomaisi olevani raskaana :O Onhan mulla väsymystä mutta se on vain sellasta ettei jaksaisi tehdä mitään; ilman päikkäreitä pärjää kuitenkin jos on nukkunut hyvin tai kohtalaisen pitkät yöunet.
Ruoka maistuu vaihtelevasti. Välillä pitää syödä 2h välein ettei iske huono olo. Toisinaan ruoka ei meinaa mennä millään alas vaan jää suuhun pyörimään tai sitten pyrkii takas ylös. Tällainen päivä oli eilen ja vasta illalla pystyin kunnolla syömään.
Nipistelyt ja pikkupikkuvuodot ovat jääneet historiaan eikä vastaavaa ole nyt vähään aikaan ollut =)
Ensviikon tiistaina olisi se varhaisultra mutta peruin sen ajan. Soitin näet tänään neuvolaan ja kysyin vielä uudestaan niistä kunnan tarjoamista ultrista ja sitten siitä ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Se käynti on ensviikon torstaina ja siellä sitten kuitenkin ultrataan ja katsotaan että onko kaikki ok. Ihan turhaa siis olisi ollut lähteä sinne varhaisultraan, ajaa yhteensä 300km ja maksaa kallis yksityisellä käynti. Alun perin kun ekalla kerralla soitin neuvolaan niin sain sellasen käsityksen ettei neuvolassa ultrata ja juuri siksi varasin sen varhaisultra-ajan.
Kysyin myös uudestaan niistä kunnan kustantamista ultrista ja niitä onkin sitten 2x eli niskaturvotusseulonta joskus rv12 ja sitten rakenneultra raskauden puolivälissä. Näille pitää kuitenkin ajaa sen 150km/suunta mutta kaipa niistä sitten saa myös matkakorvaukset.
Olis se ollut ylläri kun jos tiistaina oltaisin käyty siinä varhaisultrassa ja sitten torstaina neuvolassa ja sielläkin ultrattu -> olis vähän ollut pöllö olo että nyt meni 150e kankkulan kaivoon. Onneksi soitin ja kysyin uudestaan =)
Työrintamalla ei ole tapahtunut mitään. Mullahan oli työkkärin kanssa oppisopimussuunnitelmia mutta nyt olen laittanut ne jäihin vähäksi aikaa. Haluan sen ultran ensin että tietää onko kaikki ok (uskon että on) ennen kuin käyn uudestaan työkkärissä. He eivät tietenkään vielä tiedä tästä raskaudesta ja tarkoituksenani on että sovin ajan sen minun työvoimaneuvojan kanssa ja kerron sitten hänelle tämän uutisen. En yhtään tiedä miten tämä vaikuttaa niihin suunnitelmiin... Varmaan hän sanoo, että se on sinun ja sen mahdollisen oppisopimuspaikan välinen asia. Eli sitten seuraavaksi pitäisi ottaa yhteyttä siihen mahdolliseen oppisopimuspaikkaan ja kysyä että vaikuttaako tämä raskaus, olisin kuitenkin varmaan sen 6kk "työkykyinen" tai riippuu tietenkin milloin oppisopimus alkaa... Pahoin pelkään että nämä suunnitelmat kariutuvat ja jos näin käy niin sitten pitää vain koittaa jotain pikkupätkiä töitä saada. Ei sitä pelkillä ammattiliitonpäivärahoilla mitään vauvantarvikkeita hankita :/ En nyt kuitenkaan etukäteen viitsi murehtia asioista koska niillä on tapana järjestyä.
Huh, tulipas pitkä sepostus :p
Danja, rv 6+3
Danja, mä kyllä luin ohjeet, mutta vissiin huonosti :D Piti oikein kaivaa ne esiin äsken ja kattoa, niin siellähän sanotaan että älä tee aamuvirtsasta. Tyhmä minä. No yritystä on ainakin ollut joten siitä ei jää kiinni :) Mies on aivan fiiliksissä kun saa (ehkä normaalia enempi) seksiä. Kysyy aina, että mennäänkö tekemään vavvoja :D
Lähdetään tänään viikoksi mökkeilemään. Tuhruilu alkoi eilen, joten mökkeillään sitten tädin kanssa. Eli lähden vähäksi aikaa nuolemaan haavojani, ja toivottavasti palatessa uusi yrityskerta on pyörähtänyt jo kunnolla käyntiin.
marjapensas
Tänään kp 1, vuoto alkoi yöllä eli luteaalivaihe jäi nipin napin 13 päivään, kierto 29 vrk. Tein mielenkiintoisen huomion: mulla yk 2 ja yk 4 ovis on ollut kp 14, luteaalivaihe 14 vrk ja kierto 28 vrk eli oikein malliesimerkin mukaan! Sitten taas yk 1, 3 ja 5 ovis on ollut kp 15-16 ja luteaalivaiheen pituus on heitellyt. Olen ollut huomaavinani, että oviskivut on parittomissa kierroissa olleet oikealla puolella, jossa mulla ultrassa on näkynyt munasarjoissa kummallisuuksia. Mietityttää, että ehkä mulla sitten on oikean puolen munasarjoissa jotain häikkää, kun joka toinen kierto on tällainen kummallinen. Eihän tietty välttämättä munasolut kypsy vuorotellen molemmilta puolilta säännöllisesti, mutta jotain tässä tuntuu olevan :)
Ehkä tää yk 6 on sitten mun onnenkierto :) Jos lääkitys hilais kilppariarvot oikeeseen suuntaan, olis taas vasemman munasarjan vuoro ja niin edelleen... Onneksi mulla on yksityinen gyne 1,5 viikon päästä niin pääsen vähän purkamaan mieltäni taas. Haluaisin että mulle tehtäisiin kierronkartoitus, mitattaisiin hormonit eri kierron vaiheissa. Se tulee kyllä varmaan yksityisellä maksamaan maltaita...
Onnellinen84, hurjasti onnea! Saitte häälahjan vähän etukäteen:)
Meillä meni tuo löysäleuka murjauttamaan äidilleen, että ollaan menossa naimisiin ja nyt ei sitten varmaan saada rauhaa ennen kuin uhkaus on toteutettu, vaikka täysin vakavissaan ei olla koko jutusta edes puhuttu :D Ehkä me loppukesästä käydään maistraatissa ja soitetaan sitten anopille :D Minä EN ala järjestämään häitä, vaikka muiden juhlissa onkin kiva käydä!
Takaisin parvekkeelle lojumaan auringossa ->
Hyvää viikonloppua kaikille Enskoille!
syre kp 1/28(oletettavasti) yk 6
Voi hitsit, että tää palsta näyttää taas oudolta... Päivitysten takia ei vissiin toiminut eilen eikä aikaisemmin tänään... Ja tää viestikenttä on aivan onnettoman pieni :D
_syre_ on tehnyt jänniä havaintoja oman kehonsa suhteen! Ihan "kätevää", että laitat merkille kaikki eroavaisuudet :) Toivotellaan sulle onnea tähän 6. kiertoon! :)
ON: Käytiin miehen kanssa leffassa, Will Smithin uutukainen. Tykkäsin kyllä, juoni oli lopussa aika erikoinen, mutta eipä ollut komedia kokonaan...
Tänään dpo 5 (kp 19). Oma kroppa osaa kyllä näköjään yllättää, parin vuoden jälkeenkin :) _Tai sitten tämä on greippimehun aiheuttamaa_ --> en oikein tiedä, positiivista/negatiivista... Kysymys siis kuuluu (greippimehun juojat): "värjääkö" greippimehu teidän v.vuotoa jollain tavalla? (Mulla oli ovulaation jälkeen pari päivää keltaista! Huom. EI johtunut huonosta hygieniasta ;) )
Mutta: kun kun... Eilen (dpo 4) ja tänään (dpo 5) alushousuihin on tullut jonkin verran veren tapaista, ei kuitenkaan kirkasta... KOSKAAN ennen mulla ei ole ollut ovulaation jälkeen vuotoa (kröhöm, paitsi joskus seksin jälkeen...)! Mutta viimeksi ollaan seksiä harrastettu dpo 1, joten ei voi johtua mistään "hiertymistä"...
Päivien perusteella veikkaan (tosi varovasti), _kiinnittymisvuotoa_? En kuitenkaan halua vatvoa asiaa sen enempää, silloin pettymys olisi menkkojen alettua mahtava... Mutta pakostikin nämä "ylimääräiset" vuodot saavat mopon karkaamaan (pienessä mittakaavassa) käsistä :D Mitään muita tuntemuksia ei ole ollut, suuntaan taikka toiseen.
Voi tietysti olla, että keltarauhanen falskaa ja siksi tämä vuoto... Jos niin, niin toivottavasti ei ole häikkää jatkossa.
Mutta siis, jos nyt plussaisin, niin greippimehu olisi siis SE (luonnon) lääke :)
-baulie-
(yritystä 4/2006 lähtien)
(pahoittelee törkeän omanapaista tekstiä ;) )
Ja onnea plussasta onnellinen (muistinko oikein)!!
Ihan uskomatonta miten on vaikea tähän kirjoittaa kun viestikenttä tosiaan on minimaalisen kokoinen.
baulie: en muista itselläni vuodon värjäytyneen greippimehusta. Tosin mulla se ei tuloksia tuonutkaan. Edellinen raskaus alkoi ilman poppakonsteja, koska jätin kaikki pois (greippimehu ja omppuviinietikkakapselit). Sinä kierrossa kyllä loppuvaiheessa olikin hiukan kellertävää vuotoa. Toivotaan että sulla ois tärppi käynyt!!
Itse täällä odottelen vuodon loppua ja jälkitarkastusta. Pääsis taas sekoilemaan=) Tosin alkuun ajattelin, että nyt pidetään taukoa kun ei taida pää kestää. Mutta, mutta minkäs teet kun oman vauvan kaipuu on kova ja kahdesti se on jo niin lähellä ollut. Jos vielä kolmas km tulee niin pääsee varmalla testeihin. En kyllä millään jaksais enää sitä=(
Tosin ajateltiin, että jos vaan jostain rahat löytyy niin yksityisellä käydään kokeet jo aiemmin tekemässä. Tai jos yksityiseltä sais lääkkeitä alkuraskauden tueksi.. Paljon olis kysymyksiä lääkärille. Ei auta kun odottaa.
Nyt pihalle nauttimaan auringosta ja viettämään viimeistä lomapäivää!!
Irish
_<3 Plussanneet Ensikot <3_
Viktoria_77
Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. Plussa 3/2008!
Sinikellonen
Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) !Plussa 3/2008!
pariisitar
Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus. !Plussa 4/08!
Stiin@
Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi. !Plussa 4/08!
Christina84
Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa. !Plussa 5/08!
Irish79
Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.
!Plussa 6/08!
Danja80
Olemme n27v ja m29v avopari Lapista ja sitä ihka ensimmäistä nyyttiä yritetään. "Projekti" lähti käyntiin 09/07 mutta vauvakuume alkoi jo kuukausia aiemmin.
!Plussa 6/08!