<3 Ensikkojen viikot 28 & 29 <3
Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.
_<3 Ensikot <3_
Ainoanis
Mä olen 28 v ja mies 26 v.
babydre@m
Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.
baulie
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
Koiramamma
Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.
Kitteni-81
Olemme pariskunta Pohjois-Pohjanmaalta. Minä olen 26 ja mies 37.
Työskentelen aspa-alalla, mutta suunnitelmissa olisi lähteä jossain vaiheessa opiskelemaan, kun vain tietäisi mitä!
lauroran
Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.
Lorelai_79
Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan. Vauvakuumeillut olen jo aika pitkään, mutta nyt lähtee ensimmäinen varsinainen yrityskerta käyntiin.
Mareia
Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)
marjapensas
Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.
MaryRose
Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon 1v ja dobermann 14vkoa. Mitäs stä nyt sanois, yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.
Menninkäinen85
Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)
Nanuuk-85
Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.
neppis82
Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.
Onnellinen84
Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.
shania07
Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.
syre
Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.
vauvahaaveita
Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))
zeria
Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.
Kommentit (34)
Terkkuja täältä lomalta! En tiedä onko tää nyt toiveajatteluu vai kesäflunssaa, mut mulla on lämmöt 37,3 normaalisti 36,6 ! sen lisäks ollut tosi höntti olo muutama viime päivä. No, sormet ja varpaat ristissä että ois tästä kierrosta tärpännyt :) toivoahan aina saa!
oon menettänyt toivoni sen suhteen, että tuo aikaisemmin maitsemani vuoto olisi ollut jotain kiinnittymiseen viittaavaa... Tänään dpo 7 ja edelleen vuotaa! Käsittääkseni mahdollinen kiinnittymisvuoto kestäisi max. yhden päivän.
Onkohan nyt sitten niin, että greippimehu ei sovi meikäläiselle sitten yhtään?! Dpo 4 siis alkoi vuoto... Ihan samanlaista tuhrua, mitä mulla tulee pari päivää ennen menkkoja. Mutta koskaan ei ole alkanut näin aikaisin! Yleensä dpo 12 eteenpäin tuhruttaa...
Onko vika siis greippimehun, vai olisinkohan vuotanut siitä huolimatta näillä päivillä (siis jos en olisi juonut g.mehua ollenkaan...)?
Jos jollain vauva-puolen immeisellä olisi samansuuntaisia kokemuksia, niin olisitko kiltti ja kertoisit? :)
-baulie-
pahoittelee taas omanapaisuutta!
..ajatukset tulevat tänne palstalle aina tämän tästä.. mukavia taukoja gradun kanssa pähkäilyyn (ei sillä, sen loppuun pusertaminen nostaa meikäläisen kuukausipalkkaa mukavasti ja sitten on vimpan päälle pätevä ja _oikea_ opettaja, yksi pitkäaikainen unelma toteutuu valmistumisen muodossa).
*baulie*: valitettavasti en osaa auttaa sinua (äkkiseltään helistimestä tai kaksplussan Vastaanotosta ei löytynyt tuohon oikeastaan mitään: http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=9155159).
Muutenkin tuollaiset kropan konstailut saa aikaan toisaalta toivoa, toisaalta taas huolta, ettei kaikki olekaan kunnossa. Toivotaan kuitenkin parasta, että se olisi sitä itseään :).
Mitä ovistestejä suosittelisitte? Taidan sittenkin käväistä apteeksissa ostoksilla. Normaalisti ovis olisi huomenna tai ylihuomenna, mutta tällä kertaa haluaisin noille tuntemuksille jonkin vahvistuksen.. Illalla apteekkiin siis.
Christina
Aivan sikana rupes jännittään ja pelottamaankin... Olen kuullut että neuvolassa syyllistetään ylipainosta ja ei saisi syödä sitä tätä ja tuota vaan pitäisi enenmmän sitä tätä ja tuota.
Mulla on pituutta vaivaiset 162,5cm ja painoa vähän reilusti eli 80kg, tosin olen ruumiinrakenteeltani vankanpuoleinen mutta siltikin painossa on 10kg liikaa. Olen puoli vuotta ennen raskautumistani pudottanut (lue, yrittänyt pudottaa) painoa. Silloin lähtöpaino oli 82,4kg josta sain pudotettua 5% eli noin 4,4kg. Viimeinen painotulos ennen plussausta oli 78kg josta olin innoissani että kuitenkin putoaa vaikkakin totaalisen hitaasti. Mutta sitten kävikin niin että menkat eivät tulleetkaan; turvotti kyllä ja painoa pamahti 1,5vk:ssa +1kg. Nyt ollaan jo 80kg:ssä vaikka en syö ns. liikaa ja karkkipäiväkin on max. kerran viikossa.
Ensimmäinen neuvolakäynti olisi siis ylihuomenna ja jännittää/pelottaa niin pirkuleesti tän painojutun takia. Olen muutenkin herkkä tämän painon takia koska se ei ole koskaan pudonnut kunnolla vaikka kuinka yrittäisin :(
Hyvä puoli tässä neuvolakäynnissä on se että se neuvolatäti on sama henkilö jonka luona kävin 1,5v sitten juttelemassa painonpudotuksesta tai paremminkin siitä ettei paino millään putoa. Joten jos tää täti alkaa painostani jotain valittaan niin muistutan häntä siitä että yritetty on!
Danja, rv 7+1
Onkos kaikki kesälaitumilla?? Meikällä alkoi kesäloma eilen (maanantaina olin vielä töissä) eikä tosiaan yhtään ole lomafiilistä... Loma pitää ehdottomasti aloittaa perjantaina, niin saa psykologiset 2 lomapäivää lisää... Olenkin nyt koettanut saada jotain aikaiseksi, eli käytännössä kämppä alkaa olla taistelutantereen näköinen, kun raivaan laatikko ja kaappi toisensa jälkeen romuja hiivattiin... Miten sitä kerääkin tällasta krääsää nurkkiinsa :p Ja miten tää poisheittäminen on näin hemmetin vaikeeta??
Ajattelin että jos nyt saisin turhat romut raivattua voisin sitten tehdä täällä kämpässä energiapuhdistuksen ja ehkä ottaa parit feng shui tehosteet käyttöön :) Oikeesti alkaa kohta konstit loppua (ja tässä kämpässä meillä on ollut enemmän kuin tarpeeksi murhetta ainakin miun mielestä..) joten jospa tällaiset konstit auttaisi...
Niin lauantaina alkoi taas uusi kierros, miehelle jo sanoinkin etten enää kovin montaa kertaa jaksa yrittää, tekis kohta mieli lyödä hanskat tiskiin. (se on vaan helpommin sanottu kuin tehty).
Irishille myötätuntohalit, olen kyllä kohtalostasi lukenut täältä jo aiemmin, mutta en ole jostain syystä saanut aikaiseksi kommentoida... Tiedän mitä käyt läpi... Ite oon suruvaiheesta kai jo päässyt yli, mutta nyt olen ihan hämilläni tämän ärsytyksen ja katkeruuden kanssa.. Hmm... pitää varmaan kirjoitella näitä ajatuksia tuonne haahupalstalle etten ihan pelästytä täällä olevia :)
Jaa mitähän vielä... Nyt en osaa ketään oikein tarkemmin kommentoida, kun tulin vaan äkkiä siivouksen lomassa kurkkaamaan (ja sainkin sit tällasen ihme inspiraation avautua tänne...?) Mutta kertokaahan kuulumisia?
Ai niin olen tänä kesänä löytänyt jo 11 neliapilaa (eilen lenkillä sattui silmään 4..) Voi olispa tuo nyt hyvä enne, olispa...
Mutta palataanpas taas terkuin Zeria
..nimittäin mulla on vapaapäivä, mutta puurran yllätysyllätys gradua. Alkaa jo tulla korvistakin ulos.. Ei sillä, näin harmaan pilvisellä säällä ei harmita yhtään istua sisällä kirjoittamassa. Pakko tunnustaa, että itsekuri pettää silloin tällöin ja eksyn tänne.
*zeria*: tietenkin tänne saa ja pitääkin avautua jos siltä tuntuu. Sehän tän homman idea onkin :). Myös mulle tuo kiukku, suru ja katkeruus on olleet aikasta vaikeita asioita. Aina välillä ne nousee pintaan arvaamatta. Tässä on aika avuttomana, nöyränä ja välillä todella vihaisena sen faktan edessä, että mitään 100% varmaa lupausta vauvaprojektin ja raskautumisen onnistumisesta ei taida olla olemassakaan. Täytyy vain toivoa, että tää tästä joskus onnistuisi.. eikä tässä taida oikeastaan muuta voida tehdäkään.
Mulla oli myös niiden pitkään ja hartaasti odotettujen menkkojen aikaan tjottailu-fiiliksiä, mutta kummasti taas sitä löys jostain vielä vähäsen toivoa ja uskoa -> ostin ovistestejä.
Ystäväni on samoilla viikoilla raskaana kuin munkin pitäisi olla, ellei se ihkaensimmäinen plussa olisi mennyt kesken. Jotenkin kummasti osaan olla iloinen ja onnellinen hänen puolestaan. Heillä on ollut sekä esikon että tämän pikkukakkosen saaminen todella vaikeaa, myös hän on kokenut km. Hän on tukenut ja myötäelänyt kanssani suruani, kuunnellut ja lohduttanut. Olen valtavan iloinen ja onnellinen hänen puolestaan. Sen sijaan joidenkin muiden vauvamahojen ja nyyttien näkeminen tai vauvauutisten kuuleminen tekee niin kipeää.
Nää mun kirjoitukset on tainneet muutenkin pyöriä viimeiset kuukaudet tätä samaa rataa :D. Saataisiinpa vihdoin ne _pysyvät_ plussat, niin olisi jotain muutakin pohdittavaa :)
Christina kp 15/28-33
Anteeksi tämä palstaterrorismini. Vaihteeksi, kaiken rutinan ja avautumisten jälkeen jotain mukavaakin kerrottavaa: kierto näyttäisi viime kuun sekoilun jälkeen taas toimivan, tosin päivän pari tavanomaista jäljessä. Yleensä ovis on ollut kierron 14. tai 15. päivä. Ovistestiin tuli plussantapainen pari päivää sitten, oireet aika pliisut tavanomaiseen verrattuna. Tänään testiviivasta paukahti kontrolliviivaakin tummempi ja muut "oireet" myös sen mukaiset. Onneksi edes ovulaatio näyttää tapahtuvan, niin tässä on edes jonkinlaiset mahdollisuuden onnistua :)
Christina kp 16/28-33
Plääh, tutut PMS-oireet menossa. Tissit ollu oviksesta asti arat, nyt rupes vituttamaan ja masentamaan ihan kamalasti ja makeanhimo iski päälle. Lisäksi olin tuntevinani aamulla vähän alamahassa kipua.
Joten eiköhän tääkin kierto sitten tädin vierailuun pääty.
Tosi kivaa kun on kasvatellu kummityttöä hoidellessa vauvakuumetta ja veljen avokki vihjailee et pitäis jo vauvoja tulla. Tekis mieli sanoo että ku ei se niin heleppoo oo...
Ainoanis, KP23/24-28
zeria: tuolla haahuilijoissa onkin oikein virkistävää purkaa tuntojaan. Halaus sullekin!
Olen itsekkin miettinyt jo monesti ettei enää edes halua yrittää. Seuraavana päivänä mieli taas muuttuu. Pää ei vaan tunnu kestävän sitä jatkuvaa painetta minkä itselleen asettaa ja minkä ulkopuoleltakin saa. Valitettavan usein ihmisten kommentit ovat sitä luokkaa että melkein räjähtää ne kuullessaan. "Miksikäs te ette lapsia tee" tai "eikös se olis jo aika teilläkin perheelle" Luulis ihan oikeesti että ihmiset älyäisivät olla hiljaa. Ensinnäkin lapsettomuudesta puhutaan nykyään enemmän mediassa ja uskon että ihmisillä on tieto siitä ettei raskaaksi tulla sormia napsauttamalla. Tosin mieheni sisko oli sitä mieltä, että raskaaksi tullaan heti kun ollaan suojaamattomassa yhdynnässä=) Ja kyseinen ihminen on oikeasti melkein 30v. Muutaman faktan asiasta kerroin! Tajus sentään olla jankkaamatta asiasta.
ääh, nyt on lähdettävä taaikomaan jotain ruokaa huomiselle työpäivälle.
Kun täti eilen tuli kylään, niin ajattelin taas tässä kierrossa sitä kokeilla. Edellisellä kerralla oli kamalat menkkakivut ja kierto jäi lyhyeksi. Tuosta lyhyestä kierrosta ovat jossain iloinneet ainakin ne, joilla on pitkä kierto, mutta mun 24 päivällä kierron lyheneminen ei ole ehkä kaikista paras juttu. Mutta kokeillaan nyt vielä... Mites se nyt olikaan, juotiinko sitä ovikseen asti, vai ihan koko kierron ajan?
Vähän huolettaa muutenkin tuo kierron lyhyys, tuhruilu alkaa n. kp 19 ja sitä kestää 4-6 päivää, viime aikoina tosin kierto on vähän tasaantunut 24 päivän paikkeille... Ovista en ole onnistunut paikantamaan tikuilla, joten ei oikein ole tietoa luteaalivaiheen pituudesta. Ajattelin tässä kierrossa yrittää löytää myös oviksen, jotta tulevaisuudessa osaa muiden merkkien perusteella paikantaa senkin.
Aloitin myös kuntoilukuurin, laihtua ei kyllä varsinaisesti tarvitse, mutta vähän voisi ainakin tuosta vyötärön paikkeilta kiinteytyä. Saas nähdä miten tytön käy =)
t. marjapensas kp2, yk7
Näinpä mun mutu-tuntuma on osottautumassa oikeeks ja tuhrua jo tulee eli tääkin kierto tosiaan päättyy kohta. Ilman plussatuulia.
AA, KP 24/24-28
Moikka! Onko kellään kokemusta apteekin omista ovistesteistä? Ostin niitä eilen, kun paketin sai vähän halvemmalla, kun siinä ei ollut montaa kuukautta viimeiseen käyttöpäivään. Mietin vaan sitä, kun paketissa sanottiin, että testi tehdään aamuvirtsasta, kun taas niissä aiemmissa on kehotettu välttämään aamuvirtsaa. No, eiköhän sitä ohjeen mukaan mennä, mutta ihmettelinpä vain...
t. Marjapensas
Ei ole apteekin ovistesteistä kokemusta, mutta mulla on ollu kahdenlaisia testejä joskus itsellä käytössä. Toisissa ei missään nimessä saanut käyttää aamupissaa ja toisissa nimenomaan sitä. Eli niissä on varmaan jokin erilainen koostumus sit niissä testien osissa. Miten sen selittäis??=) Ymmärrät varmaan. Merkkikohtaisia eroja on paljonkin.
Nyt pitää lähteä katsomaan koiran karvat! Aina kun ohi kävelee niin pölähtää aikas paha kakan haju, YÄK. Olisko jäänyt jotain takamuksen pitkiin karvoihin. Niin kauniit pitkät karvat ja silti niin yököttävät kun sieltä löytyy vaikka mitä yllätyksiä...
*Irish*: mä kysyin gyneltä lugeista ja aspiriinista alkuraskauden tukena. Sen mielipide niistä oli aika selvä "ei, ne on vain rahanhaaskuuta ja toimii yhtä tehokkaasti kuin lumelääke. Luonto vain tekee virheitä ja teidän pitää vaan jatkaa yrittämistä ja uskoa tuohon juttuun." Pakko tunnustaa, että mun on niin kovin vaikea koittaa elää sen asian kanssa, että tää on muka vain huonoa tuuria tai ettei tässä voi muka tehdä oikein muuta kuin vain toivoa parasta.
Olen odottanut tätä viikkoa puolisentoista kuukautta. Toivottavasti kierto toimisi nyt entiseen malliinsa. Olen kahden vaiheilla, menisikö ostamaan ovistestejä, vai luottaisinko vain omiin tuntemuksiini (tosin viimeksi ne oli niin heikkoja että mitään ei todnäk irronnut, mutta kuvittelin silti itse niin).
Aurinkoista alkanutta viikkoa!
Christina kp 13/28-33