Heitän suosiolla tavarat roskiin kuin vien kirpputorille
Kukaan ei osta enää kirpputorilta!
Hyvä kirjoitus ja niin totta: https://blogit.kaksplus.fi/ylipyykkivuorten/2017/04/09/kukaan-ei-osta-e…
Note to myself: Älä enää ikinä varaa yhtään kirpputoripöytää. Oikeasti, ei. Ei enää ikinä.
Onko vain niin, että kukaan ei enää tarvitse mitään eikä varsinkaan käytettynä? Onko mukavampi ostaa uutta? Miksi yhdellä lapsella ollut, virheetön 100 euron Reimatecin haalari ei mene 8-10 eurolla kaupaksi? Miksi tavalliset, siistit ja kauniit, 2010-luvun lastenvaatteet eivät kiinnosta? On mahtavaa saada kaapeista pois tavaroita, eikä kukaan mene kirpputorille rikastumaan. Kuitenkin tuntuu siltä, että vaikka kahdeksan vuotta sitten lasten lelut ja vaatteet menivät kaupaksi kirpputoreilla. Nyt ei enää mene. Minua ärsytti se, että tiesin, että tässä käy näin. Käytin viikonlopustani seitsemän tuntia siihen, että sain reilun kympin.
Kierrätys on mahtavaa, mutta nyt lähiaikoina olen kyllästynyt siihen niin, että en enää yritä yhtään mitään – ainakaan käytä arvokkaasta viikonlopustani seitsemää tuntia. Se on paljon, se on lähes kokonainen työpäivä.
Kommentit (35)
Minä en ikinä anna kenellekään mitääään!
En jaksa kierrellä kirppareilla katselemassa roinaa tai etsimässä jotain tiettyä tuotetta. Jos tarvitsen, ostan sen heti kaupasta tai tilaan netistä omalta kotisohvalta. Näin mukavampaa. Uudessa saa lisäksi kuitin.
Rakenna romuistasi kokko ja tanssi alasti sen ympärillä pirunpolskaa.
Täällä kiertää tavara ilmaiseksi tosi tehokkaasti paikallisen Roskalava- palstan kautta. Olisihan se kiva saada muutama euro mutta aina parempi kuin roskis/kaatopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ainakin on ihan pölhö.
Kuinka niin? Miksi tuhlaisin koko päivän laittaen tuotteet myyntiin ja käteen jää joku kymppi. Heitän ne mielummin roskiin.
Ap
Mä kyllä ostan. Mut mä annan omat kamat eteenpäin ystäville ja loput vien kiertikseen. Rahat menee hyvään tarkoitukseen, enkä joudu itse tekemään mitään. Mummo myy välillä kirppikselle meidänkin tavaroita harrastusmielessä. Tienaa aina jonkin verran, mut ei siinä tuntipalkalle pääse. Älä laita hyvää tavaraa roskiin. Se on kerskakulutusta.
Kierrän kirppareita, mutta ne ovat menneet todella alaspäin, siis tarjonnassa. Sinulla on ollut huono tuuri, jos kauppa ei ole käynyt. Itse ostan hyvästä pöydästä vaikka seuraavat kootkin varastoon.
Kiva se on syyttää aina muita, mutta pitäisikö miettiä itsekin hiukan että kannattaako valita päiväksi sunnuntai joka on vielä virpomispäivä sekä äänestyspäivä??
Kuten kirjoituksessakin mainitaan, ei ollut ostajia. Tuotteen hinnalla, laadulla tai millään ei ole merkitystä, jos ei ostajia ole.
Älkää aina syytelkö toisia vaan yrittäkää analysoida tilanne ihan järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Miksi tuhlaisin koko päivän laittaen tuotteet myyntiin ja käteen jää joku kymppi. Heitän ne mielummin roskiin.
Ap
Eikö teillä tosiaan ole mitään kierrätyspaikkaa. Monet hyväntekeväisyysjärjestöt jopa hakee tavarat kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Otsikko on pölhö, koska se on kirjoitettu väärin. Siinä ei ole järkeä.
Mitä minä olen kirppareita kierrellyt niin yksinkertaisesti liian kalliita hintoja. Jostain vanhasta rikkinäisestä purkista pyydetään kymppiä tai leluista liki uuden hintaa jne.
Nykytavarat ja -vaatteet ovat niin surkeita laadultaan, että ei niistä ole enää käytettyinä kenellekään. Ei enää saa vaatteita kunnon materiaaleista, puuvillasta, villasta, pellavasta tms. Kaikki on heikosti ommeltuja muovimateriaalirytkyjä, jotka kauhtuvat ensimmäisessä pesussa. Mallitkin ovat outoja - paidat ja mekot karmeita telttoja tai vaihtoehtoisesti kaksi narua ristissä- toppeja. Hyh. Ennemmin pistän vaikka jätesäkin niskaani. Sitten näistä paskalaatuisista rytkyistä kehdataan pyytää vielä useita euroja tai kymppejä kirppareilla. Ei ihme, ettei kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Pistän mielummin kalliilla ostetun tuotteeni roskiin, kuin annan sen puoli-ilmaiseksi jollekkin. En anna toiselle lähes ilmaiseksi hyväkuntoista merkkituotetta.
Voihan sen noinkin ajatella. Itse ajattelisin, että myymällä tuotteen saisin takaisin osan siihen laittamistani rahoista. Hyväkuntoisen tuotteen heittäminen roskiin on tuhlaavaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEikö teillä tosiaan ole mitään kierrätyspaikkaa. Monet hyväntekeväisyysjärjestöt jopa hakee tavarat kotoa.
En tiedä onko, asun Nummelassa eikä minulla ole autoa.
Ap
En jaksa minäkään enää yrittää myydä mitään. Lahjoittaminenkaan ei onnistu.
Meillä oli useammat sukset ja monot ja luistimet, mutta eivät kelvanneet kenellekään. Hyväkuntoisia, mutta kun kaikki haluaa ostaa uudet, niin käytetyt ei kelpaa.
Vaatteitakin olen yrittänyt myydä, mutta ei kannata ottaa viikkopöytää, kun jää miinukselle, kun maksaa sen ja joka päivä bensat, kun käy sitä siistimässä.
Nummelassakin on varmaan kirkon kirpputori tms. jonne voit lahjoittaa tavarat ja vaatteet. Roskiin ei edes saa panna enää vaatteita.
Tuo akka myi paskaa tavaraa ja kalliilla. Ajankohtakin oli täyspaska.
Vierailija kirjoitti:
Nummelassakin on varmaan kirkon kirpputori tms. jonne voit lahjoittaa tavarat ja vaatteet. Roskiin ei edes saa panna enää vaatteita.
Taitaa täällä olla joitain huonoja pikku kirpputoreja, en vain ole koskaan käynyt niissä. Olen käynyt vain keskustan kirpputorissa.
Ap
Pistän mielummin kalliilla ostetun tuotteeni roskiin, kuin annan sen puoli-ilmaiseksi jollekkin. En anna toiselle lähes ilmaiseksi hyväkuntoista merkkituotetta.