Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitän suosiolla tavarat roskiin kuin vien kirpputorille

Vierailija
10.04.2017 |

Kukaan ei osta enää kirpputorilta!
Hyvä kirjoitus ja niin totta: https://blogit.kaksplus.fi/ylipyykkivuorten/2017/04/09/kukaan-ei-osta-e…

Note to myself: Älä enää ikinä varaa yhtään kirpputoripöytää. Oikeasti, ei. Ei enää ikinä.

Onko vain niin, että kukaan ei enää tarvitse mitään eikä varsinkaan käytettynä? Onko mukavampi ostaa uutta? Miksi yhdellä lapsella ollut, virheetön 100 euron Reimatecin haalari ei mene 8-10 eurolla kaupaksi? Miksi tavalliset, siistit ja kauniit, 2010-luvun lastenvaatteet eivät kiinnosta? On mahtavaa saada kaapeista pois tavaroita, eikä kukaan mene kirpputorille rikastumaan. Kuitenkin tuntuu siltä, että vaikka kahdeksan vuotta sitten lasten lelut ja vaatteet menivät kaupaksi kirpputoreilla. Nyt ei enää mene. Minua ärsytti se, että tiesin, että tässä käy näin. Käytin viikonlopustani seitsemän tuntia siihen, että sain reilun kympin.

Kierrätys on mahtavaa, mutta nyt lähiaikoina olen kyllästynyt siihen niin, että en enää yritä yhtään mitään – ainakaan käytä arvokkaasta viikonlopustani seitsemää tuntia. Se on paljon, se on lähes kokonainen työpäivä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirpputoreilta ostetaan. Minulla oli vasta pöytä josta jäi 3 viikon kulujen jälkeen n. 650 euroa voittoa. Onko myynnissä paikkakuntakohtaisia eroja?? Oulun seudulla kirpputorikulttuuri elää ja voi hyvin.

Vierailija
22/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ainakin on ihan pölhö.

Kuinka niin? Miksi tuhlaisin koko päivän laittaen tuotteet myyntiin ja käteen jää joku kymppi. Heitän ne mielummin roskiin.

Ap

Eikö teillä tosiaan ole mitään kierrätyspaikkaa. Monet hyväntekeväisyysjärjestöt jopa hakee tavarat kotoa.

En tiedä onko, asun Nummelassa eikä minulla ole autoa.

Ap

Vihdin kierrätyskeskus hakee kotoa: http://www.vihti.fi/asuminen-ja-ymparisto/asumisen-palvelut/jatehuolto-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kirpputoreilta. En myy tavaroitani kirpputoreilla. Sen sijaan, että heittäisin käyttökelpoista kamaa roskikseen, lahjoitan pois. Joko niin, että tarjoan kamoja kavereilleni tai vien esim. Lähetyksen kirpputorille (Fida), Punaiselle Ristille, UFF.

Kertoo ihmisestä paljon, jos mieluummin heittää roskiin kuin antaa ilmaiseksikaan. Tuollainen ihminen sulkee rajat valtioissa, läimäisee oven kiinni jos joku tarvitsee apua.

Vierailija
24/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nummelassakin on varmaan kirkon kirpputori tms. jonne voit lahjoittaa tavarat ja vaatteet. Roskiin ei edes saa panna enää vaatteita.

Taitaa täällä olla joitain huonoja pikku kirpputoreja, en vain ole koskaan käynyt niissä. Olen käynyt vain keskustan kirpputorissa.

Ap

Samapa se onko ne huonoja vai hyviä. Heitä vaatteet sinne. Tosin, olet joo provo tai aika aloitekyvytön tyyppi. 

Vierailija
25/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ainakin on ihan pölhö.

Kuinka niin? Miksi tuhlaisin koko päivän laittaen tuotteet myyntiin ja käteen jää joku kymppi. Heitän ne mielummin roskiin.

Ap

Eikö teillä tosiaan ole mitään kierrätyspaikkaa. Monet hyväntekeväisyysjärjestöt jopa hakee tavarat kotoa.

En tiedä onko, asun Nummelassa eikä minulla ole autoa.

Ap

Vihdin kierrätyskeskus hakee kotoa: http://www.vihti.fi/asuminen-ja-ymparisto/asumisen-palvelut/jatehuolto-…

Tietääkseni sinne otetaan vain tavaraa, ei vaatteita, kenkiä tai laukkuja.

Ap

Vierailija
26/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nummelassakin on varmaan kirkon kirpputori tms. jonne voit lahjoittaa tavarat ja vaatteet. Roskiin ei edes saa panna enää vaatteita.

Taitaa täällä olla joitain huonoja pikku kirpputoreja, en vain ole koskaan käynyt niissä. Olen käynyt vain keskustan kirpputorissa.

Ap

Samapa se onko ne huonoja vai hyviä. Heitä vaatteet sinne. Tosin, olet joo provo tai aika aloitekyvytön tyyppi. 

Aloitekyvytön tyyppi. En omista autoa eikä innosta raahata kassikaupalla tavaraa toiselle puolelle kylää, kun en niistä mitään rahaa saa. Ap

Vierailija
27/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pelastusarmeijalle, Uffille tms? Sinne olen kiikuttanut kassikaupalla tavaraa. Rahaa ei tietenkään saa mutta pääseepähän turhasta, mutta hyväkuntoisesta  tavarasta eroon ilman että täytyisi roskikseen heittää.

Vierailija
28/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin mokomin. Roskiin olen heittänyt aina minäkin. En minä ainakaan huoli mitään kenenkään vanhaa kun kaupasta saa uuttakin. Noi kirppari ja kierrätys ei ole olut koskaan mun juttu.

Vierailija
29/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie pelastusarmeijalle, Uffille tms? Sinne olen kiikuttanut kassikaupalla tavaraa. Rahaa ei tietenkään saa mutta pääseepähän turhasta, mutta hyväkuntoisesta  tavarasta eroon ilman että täytyisi roskikseen heittää.

Mitä se haittaa vaikka roskikseen heittää? Mitä niille kaikille vaatteille käy jotka ei mene kaupaksi edes niillä Uffin tai pelastusarmeijan kirppiksillä? Ei niitä vaatteita loputtomasti säilytetä, kun tulee koko ajan uutta sisälle. Roskiin ne siellä kirpputorillakin menee.

Ap

Vierailija
30/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän mielummin kalliilla ostetun tuotteeni roskiin, kuin annan sen puoli-ilmaiseksi jollekkin. En anna toiselle lähes ilmaiseksi hyväkuntoista merkkituotetta.

Todellisuudessa sinä kyllä maksat, kun laitat roskiin, etkä kierrätä. Monissa taloyhtiössä jätemaksut on tuntuva menoerä, veden ja lämmityskulujen jälkeen, jonka asukkaat maksavat hoitovastikkeissa ja vuokrana. okt asukkaat maksavat tietysti suoraan.

Lisäksi se kuormittaa ympäristöä ja luonnonvaroja.

Nykyään lähes kaiken saa kierrätettyä ja eikä maksa mitään.

Laki velvoittaa jopa pienet kyläpahaset huolehtimaan kierrätyspisteistä ja on omasta viitseliäisyydestä kiinni, millaisen hiilijalan jäljen jättää tai ympäristökuormituksen.

Vierailija
31/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa vaikka roskikseen heittää? Mitä niille kaikille vaatteille käy jotka ei mene kaupaksi edes niillä Uffin tai pelastusarmeijan kirppiksillä? Ei niitä vaatteita loputtomasti säilytetä, kun tulee koko ajan uutta sisälle. Roskiin ne siellä kirpputorillakin menee.

Ap

Osa menee ehkä roskiin, mutta osa varmasti kierrätetään lumpuksi tai jopa tekstiiliraaka-aineeksi. Riippuu varmasti paikasta.

Vierailija
32/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja iloinen kun jään vähänkään voiton puolelle ja pääsen samalla eroon vanhoista tavaroista.

Vierailija
33/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistän mielummin kalliilla ostetun tuotteeni roskiin, kuin annan sen puoli-ilmaiseksi jollekkin. En anna toiselle lähes ilmaiseksi hyväkuntoista merkkituotetta.

Voihan sen noinkin ajatella. Itse ajattelisin, että myymällä tuotteen saisin takaisin osan siihen laittamistani rahoista. Hyväkuntoisen tuotteen heittäminen roskiin on tuhlaavaisuutta.

Tai antaa tavaran hyväntekeväisyytenä eteenpäin. Eiköhän tuossa ole kyse ihan vaan ilkeydestä.

Vierailija
34/35 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt marraskuusta lähtien yhteensä yhdeksän viikkoa ja keskimäärin olen jäänyt voitolle 100 € per vkoa. Yht 900 €! Kahdella eri kirpparilla.

Ainoa mikä harmittaa on Vekarakirppikseltä varastettu uudenveroinen Pop takki ja Ruskovillan uudet hanskat. Molemmat olivat hälyreillä varustettu. Omistaja ei ole tullut vastaan mitenkään. Takista olisi saanut Torissa ainakin 50 €!

Jos liike on varustettu valvontakameroin, niin eikö omistajan pitäisi korvata?

Vierailija
35/35 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei osta enää kirpputorilta!

Hyvä kirjoitus ja niin totta: https://blogit.kaksplus.fi/ylipyykkivuorten/2017/04/09/kukaan-ei-osta-e…

Note to myself: Älä enää ikinä varaa yhtään kirpputoripöytää. Oikeasti, ei. Ei enää ikinä.

Onko vain niin, että kukaan ei enää tarvitse mitään eikä varsinkaan käytettynä? Onko mukavampi ostaa uutta? Miksi yhdellä lapsella ollut, virheetön 100 euron Reimatecin haalari ei mene 8-10 eurolla kaupaksi? Miksi tavalliset, siistit ja kauniit, 2010-luvun lastenvaatteet eivät kiinnosta? On mahtavaa saada kaapeista pois tavaroita, eikä kukaan mene kirpputorille rikastumaan. Kuitenkin tuntuu siltä, että vaikka kahdeksan vuotta sitten lasten lelut ja vaatteet menivät kaupaksi kirpputoreilla. Nyt ei enää mene. Minua ärsytti se, että tiesin, että tässä käy näin. Käytin viikonlopustani seitsemän tuntia siihen, että sain reilun kympin.

Kierrätys on mahtavaa, mutta nyt lähiaikoina olen kyllästynyt siihen niin, että en enää yritä yhtään mitään – ainakaan käytä arvokkaasta viikonlopustani seitsemää tuntia. Se on paljon, se on lähes kokonainen työpäivä.

En tiedä. Mulla meni yhdellä lapsella ollut Reimatecin toppahaalari 25 eurolla.

Mulla on käynyt myös niin että on tullut takkiin, on varastettu ja vaiva on ollut liian suuri. Vien nykyisin vain lähialueen kirpparille. Toivottavasti ostajat löytävät vaatteet täältäkin ja halvemmalla kuin kauempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi