Huomautin lihomisesta,puoliso syö entistä enemmän
Kapinallisesti kantaa kotiin munkkipossuja,sipsejä. Ja toteaa"mitäs lässytit"
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan hyvät edellytykset erolle jos toinen ei piittaa yhtään itsestään eikä sun toivomuksista.
Jep. Jos oikein tahallaan tekee niin miten sinä et halua, niin ero.
Noin mäkin teen. Siksi naurattaakin aina se, kun AV:lla ollaan sitä mieltä, että lihavuudesta kannattaa huomautella. Joo, huomautelkaa vaan!
Ilmeisesti sillä puolisolla on joku ongelma ja lihominen johtuu siitä, eikä ap:n päänaukominen ollut puolisollista tukea vaan lisästressin aiheuttamista. Ymmärrän reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Noin mäkin teen. Siksi naurattaakin aina se, kun AV:lla ollaan sitä mieltä, että lihavuudesta kannattaa huomautella. Joo, huomautelkaa vaan!
Jos puoliso sanoisi että häntä häiritsee kun jätät vaatteet lattialle, jättäisit ne siihen ihan kiusallasikin? Okei.. Kuulostaa onnelliselta parisuhteelta, taidat olla oikea saalis..
Mä lähtisin. Elämä on aivan liian lyhyt siihen että joutuu katsomaan miten toinen syö itsensä huonoon kuntoon.
Mä en tee mitään kuin omasta tahdostani. Siinäpähän sitten lähtisi, hei hei!
Laihdutukseen liittyen, jätettäkö koko perheeltä herkut pois kun puoliso laihduttaa? Meillä kun "kaikkien pitää kärsiä jos hän kärsii"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso sanoisi että häntä häiritsee kun jätät vaatteet lattialle, jättäisit ne siihen ihan kiusallasikin? Okei.. Kuulostaa onnelliselta parisuhteelta, taidat olla oikea saalis..
Niin ja ajattele, että AV:n mukaan ei kun eroa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki tässä on? Lihomalla lisää teet vain hallaa itsellesi. Ennemmin eroaisin kuin tekisin itsestäni syöttöporsaan.
Eroaisit mistä? Av:sta vai?
Vierailija kirjoitti:
Laihdutukseen liittyen, jätettäkö koko perheeltä herkut pois kun puoliso laihduttaa? Meillä kun "kaikkien pitää kärsiä jos hän kärsii"
Kyllä joku sympatia pitäisi olla. Ei ole reilua, että muut herkuttelee, kun yksi ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Joo noi naiset tuppaa turpoomaan heti vakiintumisen jälkeen. Uutta emäntää vaan :) Voimia, ei läskin kanssa oo kiva olla
Niin, niinhän se on tutkittukin, että onnellisessa liitossa lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen takia kannattaakin sanoa, että häiritsee ettei lattialla ole vaatteita.
Kyllähän se satuttaa se huomauttaminen. Toiselle tulee sellainen ole, että antaa olla sitten. Vaikka huomautus olisikin tehty sen takia että toinen eläisi terveellisemmin ja näin siis ajattelisi toisen parasta.
Silloin on kyse syömishäiriöstä. Ruoka on tunteiden säätelijä ja lohtu. Kaiken keskipiste, epäjumala. Sitähän ei saa toiset arvostella. Ylensyöminen on synti siinä kuin juopottelukin. Synnin osoittaminen sattuu syntiseen.
Tiedän kokemuksesta enkä tajunnut asiaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joku sympatia pitäisi olla. Ei ole reilua, että muut herkuttelee, kun yksi ei voi.
No mua ei kyllä haittaa pätkääkään, jos siippa herkuttelee silloin kun mä' olen itseltäni herkut kieltänyt. Ei ne toisen syömät herkut multa ole pois :)
Kumppanisi tuntee itsensä epävarmaksi ja on ahdistunut syömisestään ja lihomisestaan, siksi käyttäytyy uhmakkaasti ja yrittää osoittaa että ahmiminen on aivan ok ja tietoinen valinta. Kuulostaa siltä että ihmisellä on muitakin ongelmia kuin epäterveellinen ruokavalio. En itse suostuisi seurustelemaan ihmisen kanssa joka on noin vieraantunut omista tunteistaan ja jolla on noin surkeat tunnetaidot - voin luvata että riitoja on tulossa koska hänen puolustusvaistonsa herää joka kerta kun otat puheeksi jotain minkä hän kokee vaikeaksi. Eroa! Sinun tehtäväsi ei ole huolehtia lapsen tasolle jääneestä kumppanistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mua ei kyllä haittaa pätkääkään, jos siippa herkuttelee silloin kun mä' olen itseltäni herkut kieltänyt. Ei ne toisen syömät herkut multa ole pois :)
Niinpä, mutta sä et taida kärsiäkään mistään ahmimishäiriöistä ja ylipainoista. Toisten suussa kun ne herkut vaan maistuu kahta paremmalta. Tää on just tätä, kun toisen osaan ei osata eläytyä.
Miksi ap valitsit tuollaisen kumppanin ja nyt valitat?
Kuulostaa toisaalta lapselliselta reaktiolta, mutta tuntuu myös ymmärrettävältä, jos se puoliso on vaikka hyvinkin stressaantunut ja stressaantunut myös siitä lihomisestaan, jolloin huomauttelu pahentaa oloa ja stressaa vielä lisää.
Ja tuntematta tilannetta ei voi tietää, vaikka puolisolla olisi hyväkin syy olla kyllästynyt kommentteihin ja haluta näyttää, ettei mielipide kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen takia kannattaakin sanoa, että häiritsee ettei lattialla ole vaatteita.
Ei, vaan silloin viskattaisi mielenosoituksellisesti koko vaatekaapin sisältö lattialle. Katsos, kun universumi pyrkii aina epäjärjestykseen.
Mun mielestä ihan hyvät edellytykset erolle jos toinen ei piittaa yhtään itsestään eikä sun toivomuksista.