Onko ensivaikutelmasi ihmisestä ollut aina oikea?
Siinä kysymys.
Minä olen erehtynyt monta kertaa.
Kommentit (11)
Yleensä kyllä. Mutta ei aina. Yllätys tullut aina positiiviseen suuntaan.
Ei ihan aina mutta melkein. Varsinkin jos tulee epämiellyttävä vaikutelma, jotenkin sellainen olo että tuon ihmisen kanssa ei kannata olla tekemisissä, niin siinä vaistoni on erittäin tarkka. Se vaikutelma tulee jostain muusta kuin henkilön ulkoisesta ilmiasusta, ei siis väliä esim vaatteilla tai niiden siisteydellä.
Uudessa työpaikassa osuin samaan hissiin tulevan mieheni kanssa ja päivittelin mielessäni että "onneks toikin on sellanen ettei tuu vahingossakaan ihastuttua"
Minulla käy niin, että jostain ihmisestä tulee sellaiset fiilikset, että pitää vähän varoa. Ei tee mieli luottaa, vaikka kyseessä olisi mukava tyyppi. Haluaa jäädä seuraamaan tilannetta ja ihmistä vähän etäämmältä. Ja aina on sitten käynyt niin, että siinä ihmisessä on ollut jotain "mätää". Olenkin päättänyt luottaa itseeni ja kuunnella vaistojani.
En tiedä, mutta mua ollaan pidetty yleensä bimbona ja sitten ihmetelty, kun olenkin fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan aina mutta melkein. Varsinkin jos tulee epämiellyttävä vaikutelma, jotenkin sellainen olo että tuon ihmisen kanssa ei kannata olla tekemisissä, niin siinä vaistoni on erittäin tarkka. Se vaikutelma tulee jostain muusta kuin henkilön ulkoisesta ilmiasusta, ei siis väliä esim vaatteilla tai niiden siisteydellä.
Oletko siis vaistostasi huolimatta ollut kyseidten ihmisten kanssa tekemisissä, vai mistä tiedät millaisia he ovat?
Kaikissa ihmisissä on enemmän tai vähemmän vikoja. Niiden selviämiseen voi mennä vuosia ja kaikki eivät näytä vikojaan kaikille ihmisille koskaan. Pätevimmät huijarit ovat juuri niitä, jotka antavat hyvän ensivaikutelman.
Ei ole, yleensä olen ajatellut ensivaikutelman mukaan liian negatiivisesti ihmisestä.
Usein olen osunut oikeaan. Joudenkin kohdalla sellainen sisäinen varoittava tunne on tullut hieman myöhemmin ja silloin on aina pitänyt paikkansa.
Joskus on mennyt niin, että ensivaikutelman mukaan en ole vielä kokenut ihmistä epäluotettavaksi, mutta olen silti nähnyt jonkun unen jossa jotain varoittavaa. Myöhemmin paljastunut, että se uni on ollut oikeassa siis alitajunta havainnut jotain.
En siis usko unien aina olevan merkityksellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis vaistostasi huolimatta ollut kyseidten ihmisten kanssa tekemisissä, vai mistä tiedät millaisia he ovat?
Jollain tasolla monesti joutuu olemaan tekamisissä vaikkei haluaisikaan. Nro5 kirjoitti luottamisesta, siitä siinä on aika pitkälti kysymys. Voidaan olla jonkun kanssa tuttavia, mutta ei mitään sen enempää.
Ei ole. Olen monesti erehtynyt. Usein onneksi siihen suuntaan, että pelottava tai inhottavan oloinen tyyppi onkin ollut aivan ihana.