Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri raivoistui kun kuuli ketä äänestin??

Vierailija
09.04.2017 |

Aloittii hirveän vinkusinen ja sättimisen ihan vakavissaan "miten sä voit oikeasti" "mitä sä oikein teit" "ollaanks me oikeasti sun kanssa näin erilaisia ihmisiä?" "eiks sulle merkitse ihmisoikeudet mitään" "mä en voi uskoa et sä oot tolla linjalla ja mun kaveri"

Mikä ihme tuollaisen ihmisen ongelma voi olla? Itse hän oletettavasti äänesti jotain vihreätä/vasuria/feministä, enkä minäkään hänen ehdokkaistaan erityisemmin pidä, mutta se on hänen oma asiansa. Itse äänesti Halla-ahoa ja siitäkös kyseinen eukko riemastui. Esittää niin suvaitsevaista, mutta ilmeisesti vain jos on samaa mieltä hänen kanssaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään näkis enää koskaan kaveriani samalla tavalla jos saisin tietää hänen äänestäneen persuja/Halla-Ahoa. En kylläkään suuttuisi, mutta oltais todennäkösesti liian erilaisia jatkamaan ystävyyttä.

Kyllä, ääneni menee tänään tietenkin vihreille.

Vierailija
22/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuka muu tahansa mun kavereista kertoisi äänestäänesä Halla-Ahoa tai edes persuja, nauraisin kippurassa läpälle.

En millään uskoisi että kukaan koulutettu ja normaaliälyinen sekä henkisesti tasapainoinen tyyppi, kuten mun kaverit ovat, äänestäisi oikeasti Halla-Ahoa.

Mutta jos joku niistä äänestäisi feminististä puoluetta, mikä aivan takuusti on vähintään yhtä radikaali, niin mitä siitä ajattelisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla todella ystävä ihmisen kanssa, jolla on täysin eri arvomaailma kuin minulla tai jonka ideologinen kanta on aivan erilainen kuin omani. Jos katsomme maailmaa täysin eri vinkkeleistä niin, että emme voi tukea toinen toisemme näkemyksiä, niin miten ihmeessä voisimme olla ystäviä? Minulle kun ystävyys ei ole pinnallista hengailua, vaan sielujen yhteisymmärrystä.

Jaa. No se sun ongelma. Itse olen mieleltäni perussuomalainen tällä hetkellä, mutta kavereissani on paljon vihreitä ja jopa poliittisesti aktiivisia vihreitä. Sauna- ja kaljoitteluiltoina nauramme yhdessä kun vertailemme poliittisia mielipiteitämme ja osaamme suhtautua huumorilla erilaisiin maailmankuviimme.

Se, että sinä olet muita kohtaan suvaitsematon, ymmärtämätön ja huumorintajuton ei tarkoita, että kaikki olisivat.

Vierailija
24/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan kysynyt keneltäkään, ketä hän äänesti. Jo omat vanhempani aina painottivat, että toiselta ei sellaista asiaa kysytä. Myöskään vanhempani eivät kysyneet toisiltaan.

Minä en ole miehelleni sanonut enkä häneltä kysynyt. Olen kyllä saattanut pohtia ääneen asiaa vaalikonetta tehdessäni ja olen voinut sanoa päätökseni ääneenkin, mutta mitenkään en ole sen asian kanssa vaatinut, että toisen on  minulle kerrottava oma valintansa.

Töissä joku on aina välillä ottanut vaalit puheeksi (vaikkapa että kävi jo ennakkoon äänestämässä), mutta sielläkään ei kukaan ole olettanut, että aletaan oikein nimellä kertoa, ketä äänestää.

Sen verran olen rivien välistä ymmärtänyt, että lähipiirissäni on persujen, vihreiden, sdp:n, keskustan ja vassareiden äänestäjiä. Me emme kuitenkaan kukaan välitä poliittisista väittelyistä, joten emme keskustele politiikasta äänestysvinkkelistä.

Vierailija
25/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuka muu tahansa mun kavereista kertoisi äänestäänesä Halla-Ahoa tai edes persuja, nauraisin kippurassa läpälle.

En millään uskoisi että kukaan koulutettu ja normaaliälyinen sekä henkisesti tasapainoinen tyyppi, kuten mun kaverit ovat, äänestäisi oikeasti Halla-Ahoa.

Käsittääkseni halliksen kannattajakunnasta merkittävä osa koostuu nuorista korkeasti koulutetuista. Itse tunnen ainakin yhden oikkarin, kylterin, valtsikalaisen ja nyt jo valmistuneen DI:n, jotka ovat äänestäneet Halla-ahoa

Vierailija
26/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos joku niistä äänestäisi feminististä puoluetta, mikä aivan takuusti on vähintään yhtä radikaali, niin mitä siitä ajattelisit?

Ei kai radikaalisuus ole tässä se ongelma, vaan arvomaailma.

Vierailija
27/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo oletus on kotoisin, että vihreät ovat suvaitsevaisia? Persujen päästäkö?

Vierailija
28/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla todella ystävä ihmisen kanssa, jolla on täysin eri arvomaailma kuin minulla tai jonka ideologinen kanta on aivan erilainen kuin omani. Jos katsomme maailmaa täysin eri vinkkeleistä niin, että emme voi tukea toinen toisemme näkemyksiä, niin miten ihmeessä voisimme olla ystäviä? Minulle kun ystävyys ei ole pinnallista hengailua, vaan sielujen yhteisymmärrystä.

Jaa. No se sun ongelma. Itse olen mieleltäni perussuomalainen tällä hetkellä, mutta kavereissani on paljon vihreitä ja jopa poliittisesti aktiivisia vihreitä. Sauna- ja kaljoitteluiltoina nauramme yhdessä kun vertailemme poliittisia mielipiteitämme ja osaamme suhtautua huumorilla erilaisiin maailmankuviimme.

Se, että sinä olet muita kohtaan suvaitsematon, ymmärtämätön ja huumorintajuton ei tarkoita, että kaikki olisivat.

On se vähän eri juttu sauna- ja kaljailloissa naureskella ja viettää aikaa, mutta tosiystävyys onnistuu vain jos poliittinen vakaumus ei arvomaailmoineen oli kovin vahva. Minulla on voimakas poliittinen vakaumus. Näin me olemme erilaisia. Missään en ole sanonut, että en suvaitse erilaisia näkemyksiä. En vain pysty syvään ystävyyteen ihmisen kanssa, joka vastustaa niitä asioita mitä minä pidän ehdottomasti edistämisen arvoisena ja päinvastoin.

Vierailija
29/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisten paremmintietäjien vuoksi persut saavat niinkin paljon ääniä kuin saavat.

Ville Niinistön viimeaikaiset möläykset satavat Jussi Niinistön laariin.

Vierailija
30/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole suvakin kanssa samaa mieltä on rasisti ja fasisti.

Tällä tavalla meillä suvaitaan kantasuomalaisia.

Sen verran *ituttaa tuollainen, että äänestänkin persuja!

No jo oli alkeellista logiikkaa.

Vierailija
31/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai radikaalisuus ole tässä se ongelma, vaan arvomaailma.

Radikaalisuus on aina ongelma, koska arvomaailma ei kerro yhtään mitään. Hyvä muuttuu pahaksi hyvin helpolla. Ei kansallissosialistitkaan aloittaneet kaasuttamalla ihmisiä, tai Marxismin tarkoitus ollut tappaa useita miljoonia ihmisiä ympäri maailman. Niin kuitenkin kävi!

Aatemaailma, joka on tuottanut termin "positiivinen diskriminaatio", ei voi olla hyvä.

Vierailija
32/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo oletus on kotoisin, että vihreät ovat suvaitsevaisia? Persujen päästäkö?

Vihreät huutavat sylki suorana suvaitsevaisuuttaan pitkin kyliä. Outoa, jos et ole tuota huomannut? Ilmeisesti ikäsi ei vielä riitä äänestämiseen.

Vierailija
33/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi äänestäneensä Kekkosta. En tiedä pilaili, vai oliko tosissaan. Täällä nimittäin on ehdokkaana yksi Kekkonen.

Vierailija
34/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanaatikot kirjoitti:

Tommosia ne suvaitsevaiset on.

Jos joku on eri mieltä niin suvaitsevaisuus loppuu kuin seinään.

Väärä premissi on olettaa, että vihreitä/vasemmistolaisia arvoja kannattavat ovat suvaitsevaisia, ja että suvaitsevaisuus tarkoittaisi kaiken suvaitsemista. Esimerkiksi minä kannatan ihmisoikeuksia ja olen kaikkea vastaan, mikä mielestäni uhkaa ihmisoikeuksia.

Vierailija
35/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äänestin Halla-ahoa. Saadaan femakot raiskattua ja homoille kuula kalloon.

Vierailija
36/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tässäkin valtakunnassa on aivan liikaa niitä, jotka fantasioi siitä, että oikean ja vasemman välille tulisi verinen yhteenotto ja sen jälkeen toinen poistuisi kokonaan. 

Yhteiskunta toimii silloin parhaiten, kun konservatiivien ja liberaalien välillä on keskusteluyhteys ja jonkinlainen yhteisymmärrys. Koska sitä ei nyt maailmassa ole, on pakkoa sanoa, ettei tulevaisuus näytä kovin lupaavalta. 

Vierailija
37/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole suvakin kanssa samaa mieltä on rasisti ja fasisti.

Tällä tavalla meillä suvaitaan kantasuomalaisia.

Sen verran *ituttaa tuollainen, että äänestänkin persuja!

No jo oli alkeellista logiikkaa.

Se äänestää persuja, ei siltä voi odottaa enempää.

Vierailija
38/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni suuttui kun sanoin äänestäneeni Persuja. Rupesi huutaan että oon äänestänyt pedaripuoluetta! Nyt on naama norsuvitulla.

Vierailija
39/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestit Halla-ahoa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en tuomitse.

Vierailija
40/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin äänestin Halla-ahoa. Saadaan femakot raiskattua ja homoille kuula kalloon.

Hyvää ehdokasta äänestit mutta syitä ihmettelen. Eihän nuo asiat liity Halla-ahoon mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä