Kaveri raivoistui kun kuuli ketä äänestin??
Aloittii hirveän vinkusinen ja sättimisen ihan vakavissaan "miten sä voit oikeasti" "mitä sä oikein teit" "ollaanks me oikeasti sun kanssa näin erilaisia ihmisiä?" "eiks sulle merkitse ihmisoikeudet mitään" "mä en voi uskoa et sä oot tolla linjalla ja mun kaveri"
Mikä ihme tuollaisen ihmisen ongelma voi olla? Itse hän oletettavasti äänesti jotain vihreätä/vasuria/feministä, enkä minäkään hänen ehdokkaistaan erityisemmin pidä, mutta se on hänen oma asiansa. Itse äänesti Halla-ahoa ja siitäkös kyseinen eukko riemastui. Esittää niin suvaitsevaista, mutta ilmeisesti vain jos on samaa mieltä hänen kanssaan.
Kommentit (48)
tyhjät tynnyrit kolisee eniten kirjoitti:
Miksi pitää yleensä mennä avautumaan kavereille omasta äänestämisestä, tai siihen liittyvistä yksityiskohdista? Se riittää, kun kysyttäessä sanoo, että kävin äänestämässä. Kaikki muu on yksityisasiaa.
Mitä ihmeen avautumista. Kaveri itse vaatimalla vaati, että kerron mitä puoluettä äänestin. Ensimmäinen pillastuminen tuli kun sanoin, että perussuomalaisia. Sitten se vielä halusi tietää, että ketä ehdokasta, jonka jälkeen sitten oikein vasta riemastui.
En mä sen kanssa mitään syvällisempiä poliittisia keskusteluja käynyt.
Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että jotkut ovat eri mieltä? Mulle on ainakin ihan se ja sama mitä hän itse äänestää. En edes kysynyt hänen ehdokastaan.
Onneksi on olemassa vaalisalaisuus, niin saa äänestää rauhassa ketä huvittaa viis kavereiden, puolison tai työnantajan mielipiteistä.
Tjaah. meilläpäin ei edes keskustella mistään tuollaisesta. se ketä äänestää on jokaisen ihan oma asia.
Mulla on yksi kaveri joka on vankkumaton Persu. Itsekin on heidän riveissään. Nähtiin viikolla ja tuumas, että sun ääntä on varmaan turha odottaa.. Niin. Vaalisalaisuus on olemassa ja hän jostain syystä pitää mua vassarina. Pitäkööt omat on harhansa.
Menit sitten rikkomaan vaalisalaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
tyhjät tynnyrit kolisee eniten kirjoitti:
Miksi pitää yleensä mennä avautumaan kavereille omasta äänestämisestä, tai siihen liittyvistä yksityiskohdista? Se riittää, kun kysyttäessä sanoo, että kävin äänestämässä. Kaikki muu on yksityisasiaa.
Mitä ihmeen avautumista. Kaveri itse vaatimalla vaati, että kerron mitä puoluettä äänestin. Ensimmäinen pillastuminen tuli kun sanoin, että perussuomalaisia. Sitten se vielä halusi tietää, että ketä ehdokasta, jonka jälkeen sitten oikein vasta riemastui.
En mä sen kanssa mitään syvällisempiä poliittisia keskusteluja käynyt.
Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että jotkut ovat eri mieltä? Mulle on ainakin ihan se ja sama mitä hän itse äänestää. En edes kysynyt hänen ehdokastaan.
Miksi annat toisten vaatimusten ohjailla ja hallita itseäsi? Sille kaverille voi sanoa, ettei asia kuulu sille. Sen jälkeen voi äänestää jaloillaan ja poistua, sekä valita kaveripiirinsä vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala, tuleeko ap:lle nyt linnaa vai mitä?
Vasen laita on radikalisoitunut samalla tavalla kuin kansallissosialistit 1930-luvulla, sait kokea saman, jonka olisit kokenut silloin tukemalla juutalaisia.
Olisko kannattanut sanoa ystävälle, että hänelle ei kuulu mitä puoluetta tai ketä henkilöä äänestit? Ja jos painostaa, niin kysyt, että miksi painostat. Ja jos siitä vetää itkupotkuraivarit, niin heippa, ethän ole enää yhteydessä. Provohan tämäkin ketju taas on.
En voisi olla todella ystävä ihmisen kanssa, jolla on täysin eri arvomaailma kuin minulla tai jonka ideologinen kanta on aivan erilainen kuin omani. Jos katsomme maailmaa täysin eri vinkkeleistä niin, että emme voi tukea toinen toisemme näkemyksiä, niin miten ihmeessä voisimme olla ystäviä? Minulle kun ystävyys ei ole pinnallista hengailua, vaan sielujen yhteisymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kerrotko meille mitä vaalisalaisuus mielestäsi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla todella ystävä ihmisen kanssa, jolla on täysin eri arvomaailma kuin minulla tai jonka ideologinen kanta on aivan erilainen kuin omani. Jos katsomme maailmaa täysin eri vinkkeleistä niin, että emme voi tukea toinen toisemme näkemyksiä, niin miten ihmeessä voisimme olla ystäviä? Minulle kun ystävyys ei ole pinnallista hengailua, vaan sielujen yhteisymmärrystä.
Kyseessä voi olla myös mielipide-ero, eikä välttämättä ero arvomaailmassa. Ei tarvitse olla ideologinen.
Kaverisi on naurettava pelle. Sinä olet ollut oikealla asialla ja hän on pelkkä ituhippikommunisti.
Tommosia ne suvaitsevaiset on.
Jos joku on eri mieltä niin suvaitsevaisuus loppuu kuin seinään.
Missä kunnassa Halla-Aho on nyt ehdokkaana?
Brysselistä pitkä matka valtuuston kokouksiin
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta toiseen jaksan hämmentyä näistä ihmisistä, jotka luulevat, että vaalisalaisuus tarkoittaa sitä, ettei saisi kertoa ketä äänesti. Ei, se ei tarkoita sitä. Saan kertoa vaikka keskellä kaupunkini toria megafoniin, että nimeni on Markku ja äänestin Kaisa P:tä. Enkä ole silloin rikkonut vaalisalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa Halla-Aho on nyt ehdokkaana?
Brysselistä pitkä matka valtuuston kokouksiin
Helsingissä
Jos ei ole suvakin kanssa samaa mieltä on rasisti ja fasisti.
Tällä tavalla meillä suvaitaan kantasuomalaisia.
Sen verran *ituttaa tuollainen, että äänestänkin persuja!
Jos kuka muu tahansa mun kavereista kertoisi äänestäänesä Halla-Ahoa tai edes persuja, nauraisin kippurassa läpälle.
En millään uskoisi että kukaan koulutettu ja normaaliälyinen sekä henkisesti tasapainoinen tyyppi, kuten mun kaverit ovat, äänestäisi oikeasti Halla-Ahoa.