Kaveri raivoistui kun kuuli ketä äänestin??
Aloittii hirveän vinkusinen ja sättimisen ihan vakavissaan "miten sä voit oikeasti" "mitä sä oikein teit" "ollaanks me oikeasti sun kanssa näin erilaisia ihmisiä?" "eiks sulle merkitse ihmisoikeudet mitään" "mä en voi uskoa et sä oot tolla linjalla ja mun kaveri"
Mikä ihme tuollaisen ihmisen ongelma voi olla? Itse hän oletettavasti äänesti jotain vihreätä/vasuria/feministä, enkä minäkään hänen ehdokkaistaan erityisemmin pidä, mutta se on hänen oma asiansa. Itse äänesti Halla-ahoa ja siitäkös kyseinen eukko riemastui. Esittää niin suvaitsevaista, mutta ilmeisesti vain jos on samaa mieltä hänen kanssaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Menit sitten rikkomaan vaalisalaisuuden.
Vaalisalaisuus tarkoittaa äänestäjän oikeutta äänestää ketä haluaa. Se EI tarkoita etteikö äänestäjä ihan itse saisi kertoa ketä on tullut äänestäneeksi.
Kaverisi maailmankuva poksahti pois. Vaikea enää "vitsillä" ylpeillä, että eläisi jossain punavihreässä kuplassa (kun on vaan niin paljon parempi ihminen (TM)). Tähän astihan hän on voinut pitää muunmielisiä jonain etäisenä epämiellyttävyytenä ja täydentää kaikki ennakkoluulonsa näihin. Samaa kuin vaikka homovastaisten vanhempien saadessaan selville, että heidän lapsensa ei olekaan hetero: eihän tämä voi olla tällainen, nehän ovat kaikki jotenkin häiriintyneitä, kyllähän sellaisen näkee heti jne.
Tuohan on ihan tyypillinen perusreaktio. Suomessa konservatiivit ovat useimmiten kaapissa koska eivät kestä sitä kiusaamista, jota vasemmistoliberaalit kuplastaan käsin harrastavat. Poliittisessa debatissa oikeisto ja konservatiivit ovat useammin asialinjalla ja vastapuoli vetää tunteella ja ottaa henkilökohtaisesti sen kun joku toinen on eri mieltä. Näin se vaan menee.
Näin vaalien aikaan tunnenkin suurta kunnioitusta esim. niitä maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita kohtaan (ja varsinkin nuoria naisia koska heidän kaveripiirinsä todennäköisesti on enemmistöltään viher-vasemmistolaista), jotka uskaltavat ylipäätään edustaa mielipiteitään omalla naamallaan. Minusta ei siihen koskaan olisi.
Jostain syystä nykyään, etenkin vihervassarit yrittävät kaikin keinoin selvittää, mitä puoluetta muut läheiset kannattavat. Vaalisalaisuus on täysin tuntematon käsite. Ihmekös tuo, kun taustat on kommunistisia.
Ei niin paha, kuin minun eräs kaveri joka melkein ylpeilee sillä ettei koskaan ole äänestänyt eikä aio! Tämä pistää aina ärsyttämään vaalien aikaan. No, onhan nukkuvien puoluekin joku mielipide (kaiketi) MUTTA kun samainen henkilö on eka joka naama norsunvitulla valittaa kaikesta byrokratiasta, sotesta, teiden kunnossapidosta, julkisesta liikenteestä ja autoveroista etc. you name it.
Ai niin unohdin perustelun - mitä se yksi ääni vaikuttaa ja politiikka on perseestä.
Aargh!!!
Oikein fiksusti äänestit. Hyvä tietää, että Suomessa on naisia, joiden äo on korkeampi kuin 70.
Kyllä hän Suomessakin käy aivan tarpeeksi. Ja onhan näitä digitaalisiakin yhteydenpitokeinoja tänä päivänä aika paljon.. Lisäksi hän pystyy Brysselistä vaikuttamaan Suomen asioihin paremmin kuin Suomesta.
Älkää uskoko valtamedian aivopesua, ottakaa asioista itse selvää, jos elämänne ja tulevaisuutenne Suomessa kiinnostaa.
Omien kansalaisten ampumista väärien mielipiteiden takia ne kyllä suvaitsevat aina.